MuscleMeat

Israël doodt militaire leider Hamas

Status
Niet open voor verdere reacties.
LOL die docu inderdaad gekke nazi b*ch.

je weet toch hoe "de israelische staat" tot stand gekomen is?

edit: moest iemand mijn land komen bezetten dan zou ik net hetzelfde zeggen als Hamas eerlijk gezegd

"mijn land" ? De Palestijnen hebben nooit een soevereine staat gehad, het is nauwelijks een volk te noemen, er is geen enkele historische basis voor, het zijn gewoon arabieren.

[Link niet meer beschikbaar]

Ook wel sick trouwens, Iron Dome, onderschept raketten mid air

volgens twitter uurtje geleden nog

REU: ROCKET FIRED AT TEL AVIV WAS INTERCEPTED IN MID-AIR, DID NOT HIT THE CITY - ISRAELI ARMY AND POLICE

"mijn land" ? De Palestijnen hebben nooit een soevereine staat gehad, het is nauwelijks een volk te noemen, er is geen enkele historische basis voor, het zijn gewoon arabieren.

maar ze woonden er wel... en het zijn niet "gewoon" Arabieren, het zijn mensen van vlees en bloed die hun hele leven lang elke dag opnieuw onderdrukt worden omwille van hun afkomst. De lijst met pesterijen is eindeloos

In diezelfde redenering is overigens de Armeense genocide legitiem geweest als "verdediging" net zoals de Koerden met recht en rede onderdrukt worden in Turkije. Die twee hebben immers ook "geen soevereine staat"

begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal geen fan van religieus extremisme of waar Hamas voor staat, maar neem het ze eens kwalijk, wat moeten ze doen? Lachend staan kijken terwijl een vreemde hun land met geweld inneemt, ondertussen internationale verdragen bij de vleet schendend, vrouwen en kinderen vermoorden mét steun van Amerika en gedoogbeleid van het Westen?

Ben benieuwd of in het midden oosten de derde wereld oorlog uit gaat breken. Het zou goed kunnen dat daar op korte termijn een enorm conflict ontstaat.

Egypte nu onder leiding van moslims en niet de stabiele Mubarak.
Een agressief Israël dat geen beste relatie heeft met haar buurlanden, zelfs Turkije nu niet meer.
Een onstabiel Syrië dat binnenkort misschien ook door een moslim regering bestuurd gaat worden als Assad valt.
Iran dat in de clinch ligt met de VS en Israël.
Turkije die het niet leuk vindt dat er granatan uit Syrië op hun geschoten wordt.
Hezbollah moslims die het leuk vinden om Israël te beschieten.
Hamas palestijnen die raketten afvuren en Israël dat keihard terugschiet.
Egypte die de palestijnen willen beschermen.

Stel er breekt daar een derde wereld oorlog uit. Dan hebben de geallieerden het toch 2 keer voor elkaar gekregen om een voedingsbodem te leggen voor een nieuwe wereld oorlog.
Eerst de vrede van versailles wat voor een nazi-duitsland heeft gezorgd.
En toen de stichting van een joodse staat midden in arabierenland.

All human beings are entitled to basic human rights. Violation of the human rights of Palestinians have been documented by respected organizations such as Amnesty International,13 Human Rights Watch,14 the International Red Cross,15 the United Nations16 and even Israeli human-rights organizations such as B’Tselem,17 Rabbis for Human Rights18 and the Public Committee Against Torture in Israel19 and many Israeli journalists.20 However, these well-documented violations are attacked and buried under a barrage of criticism that they are biased, unfair for singling out the Jewish state or even anti-Semitic.21

bronnen staan op pagina 8 van het artikel

http://mepc.org/journal/middle-east-policy-archives/anti-zionism-anti-semitic

Kan me redelijk vinden in de visie van Papachino.

Israel is al heel lang aan het uitbreiden en dat is de basis reden waarom Palestijnen zo'n haat hebben jegens Israel/Joden.

Maar het valt mij op dat NIEMAND in de media daar enige aandacht aan besteed en dan wordt het beeld geschetst dat HAMAS gewoon vanuit het niks raketten afvuurt en aanvallen uitvoert.

Basis = land afgepikt, mensen verdreven. Reactie Palestijnen = haat en raketten.

Al lijkt niemand diep in die geschiedenis te kijken omdat dan de Joden/Israel fout blijken te zijn en dat is politiek kennelijk incorrect.

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 17:01 ----------

Vanwaar al die steun voor de moslimgemeenschap?

Wij worden hier al onderdrukt door de moslimgemeenschap maar in Israel gaat het nog een stap verder daar worden ze zelfs ook beschoten. Niet meer dan normaal dat Israel hen van een antwoord dient

Je moet geen vergelijking maken met moslims hier en daar.

Dat ze in een land als Saudi-Arabie allemaal met burqa's willen lopen maakt mij niet uit. Als er hier gelopen wordt met burqa's vind ik dat niet kunnen.

Dat ze in Afghanistan voor de sharia zijn maakt me niet uit, als ze dat hier willen wel.

Dat ze is Gaza oorlog voeren en jihad hebben is niet mijn zorg dat ze het hier doen wel.

Ik acht de Westerse cultuur niet beter dan welke andere dan ook, dit is onze manier en hun manier is hun manier. Daar hebben wij niks mee te maken, stel je voor dat ze uit Afghanistan, Irak, Gaza ons binnenvielen en met dwang zeiden dat we de sharia moesten implementeren ? Zou je ook niet blij zijn.

Laatst bewerkt:
maar ze woonden er wel... en het zijn niet "gewoon" Arabieren, het zijn mensen van vlees en bloed die hun hele leven lang elke dag opnieuw onderdrukt worden omwille van hun afkomst. De lijst met pesterijen is eindeloos

Pat Condell zei het mooi:
“Palestijnen haten de joden niet om Israël, ze haten Israël vanwege de joden”

Grappig dat je dan juist over onderdrukking omwille van afkomst begint, de joden worden al zolang ze bestaan overal uitgeroeid of weggedreven. Zo ook na 1948, toen omringende Arabische landen er zich mee gingen bemoeien en al hun joden het land uit schopten, zo'n 800.000.

[Link niet meer beschikbaar]

Ook wel sick trouwens, Iron Dome, onderschept raketten mid air

volgens twitter uurtje geleden nog

REU: ROCKET FIRED AT TEL AVIV WAS INTERCEPTED IN MID-AIR, DID NOT HIT THE CITY - ISRAELI ARMY AND POLICE

Israël is volgens de laatste Global Militarisation Index (GMI) het meest gemilitariseerde land ter wereld. De index werd gisteren gepubliceerd door het Bonn International Centre for Conversion (BICC).
http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israe...-meest-gemilitariseerde-land-ter-wereld.dhtml

Grappig dat je dan juist over onderdrukking omwille van afkomst begint, de joden worden al zolang ze bestaan overal uitgeroeid of weggedreven. Zo ook na 1948, toen omringende Arabische landen er zich mee gingen bemoeien en al hun joden het land uit schopten, zo'n 800.000.

laat dat nu nét een van de redenen zijn waarom ik het zo walgelijk vind: zoveel tragedies in het verleden van de joden en laat er nu net een moment komen waar zij (de zionisten dan) de touwtjes ergens in handen hebben en ze doen net hetzelfde en dan nog en passant de morele superioriteit claimen, net dat maakt hen laag bij de grond

ik zeg ook niet dat de Palestijnen heilig zijn of de Arabische landen, maar het stoort me dat de mensen hier zo blind zijn tegenover het geweld en het onrecht dat zionisten dagelijks veroorzaken allemaal onder het motto van "zich verdedigen" Ze moesten eens weten hoe het er daar echt aan toegaat

Inderdaad kritiek is er opzich wel.

Ik bedoelde meer de basis van het probleem, het landje pik op geweldadige wijze door Joden/Israel wordt amper aan de kaak gesteld.

Kan ook dat ik het mis natuurlijk maar ik kijk telkens de dwarsdoorsnede van de actualiteiten/reportage programma's.

Hamas heeft hun launch pads waaruit zij willekeurige doelen raken (dus ook burgers) in o.a. Tel Aviv, in wijken en tussen scholen en moskeeën staan..

A738uiACcAAJ-Nz.jpg

dit is hoeveel speling Israel heeft als ze deze doelen willen uitschakelen

:)

Laatst bewerkt:
Hamas heeft hun launch pads waaruit zij willekeurige doelen raken (dus ook burgers) in o.a. Tel Aviv, in wijken en tussen scholen en moskeeën staan..

A738uiACcAAJ-Nz.jpg

man je weet toch goed genoeg dat de Hamas geen leger heeft ?
wat kan een paar racketjes doen tegen een Hi-tech militaire Warshit ?

Nu zoek eens op hoeveel joden al dood zijn sinds 14.. met dat conflitct tov de palestijnse massacre ....

man je weet toch goed genoeg dat de Hamas geen leger heeft ?
wat kan een paar racketjes doen tegen een Hi-tech militaire Warshit ?

Hamas hoeft geen leger te hebben, ze hebben net zo goed raketten die schade aan kunnen richten, er is een reden waarom Israel zich zo bewapend he

Qassam-raket
Hoewel Gaza destijds zwaar beschadigd werd, bleven de raketbeschietingen doorgaan. Aanvankelijk gebruikten de Palestijnen homemade raketten. Deze Qassam-raketten, vernoemd naar de militaire tak van Hamas, hadden een bereik van 17 kilometer. Ze werden wel steeds beter en professioneler.

In 2006 bemachtigde Hamas de Grad-raket: van oorsprong Russisch maar nagemaakt in Iran. Deze raket had een bereik van 20 kilometer. Vervolgens was Hamas zeer gecharmeerd van de Chinese upgrade van de Grad-raket: de WS-1 die een afstand van 40 kilometer kon overbruggen. Ook deze kreeg Hamas in handen.

Langeafstandsraket
De laatste maanden verviervoudigden de beschietingen vanuit Gaza, met pieken en dalen van zo'n 25 tot 100 per maand. Toen was voor Israël de maat vol.

Met de aanslag op het militaire kopstuk van Hamas Ahmed Jabari op 14 november kondigde Israël een nieuw offensief aan. Een groot verschil met 2008/2009 is het gegeven dat Palestijnen nu in het bezit zijn van langeafstandsraketten, waarmee ze inmiddels Tel Aviv en Jeruzalem hebben bereikt.

Tel Aviv, het economische hart van Israël, ligt op zo'n 70 kilometer ten noorden van de Gazastrook; de hoofdstad Jeruzalem ligt ongeveer 75 kilometer van Gaza verwijderd.

Iran
De beschietingen zijn vermoedelijk uitgevoerd met de Iraanse Fajr-5 raket. Deze heeft een bereik van ruim 75 kilometer en kan dus neerkomen in Tel Aviv en Jeruzalem. De raket is ruim 6 meter lang en weegt 915 kilo. De kop met explosieven weegt 175 kilo. Ter vergelijking: de kop van de Qassam van weleer woog zo'n 10 kilo.

De beschietingen zijn voor Israël een goede testcase voor het nieuwe luchtafweersysteem. Sinds 2011 bestaat het raketschild Iron Dome, dat volgens Israël een derde van alle raketten tegenhoudt.

Er moet niet gedaan worden alsof iedereen in Israel zo extreem is. Ken er genoeg, die ook opgeroepen zijn, die daar nu liever niet gezeten hadden. Het gaat ook niet zozeer om partij kiezen, als je wilt dat een oplossing gevonden wordt.

Israel betaalt hun om in Israel te wonen om de colonisation te versnellen ze worden uit de
USA en all de andere landen gehaald ( heb het over de Zionisten- Ortho)

Laatst bewerkt:

A738uiACcAAJ-Nz.jpg

ten eerste: de bron laat al het ergste vermoeden; komende van de mensen die beweerden dat Palestina quasi onbewoond was voor 1947, of dat ze bombarderen met chirurgische precisie, dat er geen geweldexcessen zijn etc

maar stel dat dit waarheidsgetrouw is (wat ik dus ten stelligste betwijfel) dan zijn er genoeg projectielen die binnen een radius van enkele 10tallen meter effectief zijn
Of ze kunnen kun normale tactiek toepassen: met de bulldozer erover

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 17:35 ----------

Er moet niet gedaan worden alsof iedereen in Israel zo extreem is. Ken er genoeg, die ook opgeroepen zijn, die daar nu liever niet gezeten hadden. Het gaat ook niet zozeer om partij kiezen, als je wilt dat een oplossing gevonden wordt.

correct, vandaar het onderscheid tussen zionisten en joden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven