XXL Nutrition

Its easier to run

Bezoekers in dit topic

vandaag weer gewogen na een degelijk toiletbezoek: 83,0 kg, vp blijft op 16.
ben er erg tevreden over, kgtje in twee weken bij gelijkblijvend vp.

hoe lang ben je eigenlijk, en wat is je vet %?

Nice chins btw.

Waarom zegt iedereen dat elk lichaam anders is ?
Iedereen heeft toch de zelfde organen, boten, spieren etc

:duh:
 
ik ben 1.78-1.79 lang. vet% staat nu op ongeveer 16%.

---------- Toegevoegd om 18:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

Waarom zegt iedereen dat elk lichaam anders is ?
Iedereen heeft toch de zelfde organen, boten, spieren etc

leg jij me dan maar eens uit waarom er geen enkel trainingsprogramma perfect is voor iedereen. kijk eens om je heen in de logsectie, iedereen heeft een ander programma, for a reason
 

Iedereens lichaam is uniek omdat er maar 1 van is, maar ze functioneren toch hetzelfde?
Iedereen zal vast wel anders reageren, maar waarom word dit toch altijd zo overdreven?
Gewoon veel en goed vreten, hard trainen en rusten.
 
Iedereens lichaam is uniek omdat er maar 1 van is, maar ze functioneren toch hetzelfde?
Iedereen zal vast wel anders reageren, maar waarom word dit toch altijd zo overdreven?
Gewoon veel en goed vreten, hard trainen en rusten.

het is niet overdreven, als een ecto 3000 kcal eet op een dag komt hij miss amper aan. als je een endo 3000 kcal op een dag geeft word hij nog dikker.



ff als voorbeeld.
 
net benentraining gehad, nieuw schema met meer setjes, bevalt goed tot nu toe

5x 10x squat
moet beter aan mn vorm gaan werken, meer mn reet naar achter gooien, lichtjes op de hakken. knieen komen nu te ver voor mn tenen, en voelt niet lekker in enkels en onderrug. ff de vorm pakken, en dan lekker verhogen

3x 8x lunges
voor het eerst, zware maar lekkere oefening

3x 10x leg press
deze valt me altijd zwaar, na een goed setje waan ik me altijd in de vlindertuin, met voornamelijk zwarte exemplaren

3x 10x extensions
lekker branden

3x 10x leg curls
grappig hoe je hams van de een op andere seconden echt vol lopen met melkzuur

ondanks wat gekloot met gewicht en vorm bij de compounds, Prs gezet op reps bij de isolatie. kan terug kijken op een prima training met een leuk schema. volgende keer extra op vorm letten, en dan verhogen die gewichten!

dit weekend helaas geen schoudertraining, want ga nu naar mn meisje en dan morgen een weekend naar haar ouders. maandag weer knallen! fijn weekend beesten
 
net benentraining gehad, nieuw schema met meer setjes, bevalt goed tot nu toe

5x 10x squat
moet beter aan mn vorm gaan werken, meer mn reet naar achter gooien, lichtjes op de hakken. knieen komen nu te ver voor mn tenen, en voelt niet lekker in enkels en onderrug. ff de vorm pakken, en dan lekker verhogen

3x 8x lunges
voor het eerst, zware maar lekkere oefening

3x 10x leg press
deze valt me altijd zwaar, na een goed setje waan ik me altijd in de vlindertuin, met voornamelijk zwarte exemplaren

3x 10x extensions
lekker branden

3x 10x leg curls
grappig hoe je hams van de een op andere seconden echt vol lopen met melkzuur

ondanks wat gekloot met gewicht en vorm bij de compounds, Prs gezet op reps bij de isolatie. kan terug kijken op een prima training met een leuk schema. volgende keer extra op vorm letten, en dan verhogen die gewichten!

dit weekend helaas geen schoudertraining, want ga nu naar mn meisje en dan morgen een weekend naar haar ouders. maandag weer knallen! fijn weekend beesten

:roflol: go for it!
complete training
 
thanx! gaat helemaal lukken
 
het is niet overdreven, als een ecto 3000 kcal eet op een dag komt hij miss amper aan. als je een endo 3000 kcal op een dag geeft word hij nog dikker.



ff als voorbeeld.

Ik heb het meer over de training. dit wordt in mijn ogen altijd wat overdreven.
Dat een bepaald schema voor mij niet zou werke en voor een ander wel.
Van compounds met een calorie overschot (daar komt de voeding idd wel kijken) groeit iedereen toch, hoeveel dat overschot is daar heb ik het dan niet over.
 
Ik heb het meer over de training. dit wordt in mijn ogen altijd wat overdreven.
Dat een bepaald schema voor mij niet zou werke en voor een ander wel.
Van compounds met een calorie overschot (daar komt de voeding idd wel kijken) groeit iedereen toch, hoeveel dat overschot is daar heb ik het dan niet over.

ik kan je geen goed voorbeeld geven, toch is het echt zo dat het ene schema beter werkt bij de een dan bij ander.
 
vandaag was het weer tijd voor de weekend training. een training die ik gebruik om wat vorm te krijgen in de achterlopende spiergroepen, in mijn geval een ronde biceps en kuiten. train deze spiergroepen wat hoger in hh dan normaal, en probeer deze zo bij te trekken. gaat aardig de goede kant op!

vandaag zag het er zo uit:

4 sets incline curls
3 sets concentration curls
wrist curl
6 sets kuitenwerk

aangezien dit een totaal niet boeiende training is en door de wat hogere hh en langzame oefening de gewichten totaal niet noemenswaardig zijn, zal ik de weekendtraining elke week op proberen te leuken met een epic verhaal.

zo kwam ik na de training terug in de kleedkamer, alwaar een senior man het 4,5 meter lange bankje voor mijn kluisjesrij in bezet had genomen door achtereen volgens zijn tas, slippers, broek, schoenen, shirt en handdoek in de gehele breedte van het bankje uit te stallen. ik keek deze man vriendelijk aan, met een blik van: mag ik er ook eventjes bij svp. de man keek wazig rond. na een seconden of 7 gewacht te hebben vroeg ik de man of hij misschien een uitverkoop aan het houden was. deze opmerking viel helaas niet goed bij de man die er waarschijnlijk door zijn vrouw was uitgeschopt zodat zij het huis eens grondig kon gaan stoffen. aangezien de beste man een niet al te groot sociaal leven heeft, en al zeker geen vrienden met eredivisie live, begaf hij zich met tegenzin naar de sportschool, alwaar ik de beste man ontmoette. nadat ik zijn spullen een flik douw opzij had gegeven, keek de man me redelijk woest aan, maar zei niets. ik heb me nog nooit zo lekker omgekleed.
 
training van gistermiddag:

Decline bench:
9x 70 kg
8x 70 kg
6x 70 kg
5x 72,5 kg

volgende week reppen op 72,5. in 6 weken is mn bench dan 20 kg vooruit geschoten.

incline smith breed:
9x 67,5 kg
7x 67,5 kg
5x 67,5 kg

incline flys:
10x 18kg
8x 18 kg
6x 18 kg

dips:
2x 5x BW

triceps extenions 4 sets
 
vanochtend op de weegschaal: 83,4 kg
 
rugdag:

chinnen (kleine substractie BW):
11x
9x
7x
5x

Deadlift
10x 75kg
7x 80 kg
5x 80 kg

ben nog steeds merendeel van kracht kwijt aan concentratie op uitvoering. hoop dat dit snel automatisme wordt.

BOR bijna par:
10x 55 kg
8x 57,5 kg
6x 57,5 kg

Lat pulldown nautilus:
I (=9/14 stack) 10x
9x I
6x I

Dumbbell Rows Slow&Strict:
12x 20 kg
11x 20 kg
9x 20 kg

3 sets incline crunch +15 kg
2 sets leg raises

alsjeblieft
 
it's alive! wel lekker gebuffeld!
 
sinterklaas is in de bulk, en met succes! hij is aangekomen. maar even zonder gekheid, beetje tijdsgebrek om al mn trainingen te posten, dus even een overzicht vanaf donderdag:

squat 5*10 rond de 80 kg. techniek nog niet helemaal ok, sta als een oud wijf te squatten, dus daar moet even gebeukt worden

lunge 3*10 40 kg
wat een geklungel, de choreografie van het terugstappen is nog niet aan mij besteed

leg press
4*10
voor straf extra setje op gehate leg press. PRtjes, richting 3/4 stack

extensions
3*10 au maar lekker

curls
3*10 gaat lekker

vrijdag:

Mp
10x 30 kg
9x 32,5 kg
7x 32,5 kg
4x 35 kg
even wennen, hoop deze snel omhoog te knallen

upright row
11x 35 kg
8x 37,5 kg
6x 37,5 kg
degelijk zoals altijd

seated side raise
12x 7 kg
8x 8 kg
6x 8 kg
deze moet ook echt zwaarder

smith shrugs 3*15
moet iets voorover buigen, komt het branden ten goede

weighted crunches 4*15 + 10 kg
leg raises 3*12

vandaag:

4* incline dumbbell curls
3* concentration curls
3* onderarmshizzle
4*12 calfs, bijnaaaa full stack:D

fijn weekend
 
info overload! ziet er wel netjes uit :thumbs:
 
Heb weer besloten om mn logje op te pakken. Uiteindelijk toch handig voor jezelf om terug te lezen en om te evalueren hoe je progressie verloopt. De decembermaand ben ik redelijk door gekomen. Oudejaarsavond was even kritiek, maar omdat het feestje in mijn huis plaatsvond, ben ik tijdig gestopt met zuipen om er voor te zorgen dat de 15 aanwezigen mn huis niet afbraken. Toen ik midden september na een kwakkelperiode het ijzer weer serieus oppakte woog ik 79,6 kg bij 16%. Op dit moment is dat 86,6 kg bij 16,5%. Aangezien ik het zelf moeilijk vind om mijn progressie te beoordelen, laat ik dat vaak aan anderen over. Ikzelf zie mijn lichaam dagelijks en stel de minieme veranderingen dus elke keer weer bij als ''standaard''. Gelukkig heb ik mn vriendin om me steeds kritisch onder de loep te nemen. Volgens haar kom ik goede massa bij en zijn er overal al meer lijnen, ook al loopt mn vetmassa omhoog. Geeft dus aan dat ik op de goede weg ben. Bovendien zorgt mn vriendin er voor dat ik op het juiste pad blijf, door bijvoorbeeld als wijze van verrassing met te wekken met een bak kwark als ik na een zware training ben ingesukkeld zonder deze te nuttigen. Ben nu op het punt dat als ik een keer een maaltijd oversla, of een oefening loop te ****en, ik mezelf de 24-uur daarna voor me kop kan rammen. Ik lig op ramkoers en ga eind maart starten met een langzame cut, waarmee ik de 11% ga proberen aan te tikken. Vooralsnog is de voeding op 3800 kcals, genoeg om elke week weer 250-300 gram aan te komen.

training van vandaag:

Front press in Smith (eerste keer)
12x 40 kg
10x 45 kg
6x 47,5 kg

weinig rust gepakt, voelt goed aan, zal gewichten snel omhoog knallen

upright row:
10x 40 kg
8x 40 kg
6x 40 kg

degelijk zoals altijd, laatste rep beetje cheaten.

one arme side raise

12x 8 kg
10x 9 kg
10x 10 kg

voelt veel beter en gecontroleerder aan dan twee armen tegelijk. bovendien hogere gewichten dan normaal. blijvertje dus!

rope cable facepull

15x 23kg
15x 26 kg
12x 32 kg
10x 36 kg
10x 42 kg

eerste keer, en weinig rust tussen reps. branden! lekkere oefening!

4 sets shrugs op chestpress machine

goede training, brandende schouders en goede pomp. dit schema bevalt uitstekend
 
Goed dat je je log weer oppakt.
Hoe gingen de trainingen de afgelopen maand ?
 
Goed dat je je log weer oppakt.
Hoe gingen de trainingen de afgelopen maand ?

prima! al moet ik wel zeggen dat ik in mn spilt redelijk gevarieerd heb met oefeningen, dus weinig progressive overload. Dat wil ik komende tijd weer oppakken en om de 6 a 8 weken volgorde van oefeningen veranderen. Train nog steeds met gecontroleerde herhalingen en redelijk langzame (ook gecontroleerde negatieve) herhalingen maar wil komende tijd ook vooruit in kracht. Zal miss iets minder gecontroleerd worden maar variatie is prima. Gewichten zijn al met al zeker wel gestegen en per oefeningen stijgen ze elke training weer met wat extra gewicht of met 1 of meerdere herhalingen.

EDIT

voeding ziet er trouwens vaak zo uit:

100 gram brinta
500 ml magere melk
45 gram whey (30 gram eiwit)

100 gram zilvervlies rijst (ongekookt gewogen)
166 gram kip
25 gram pinda's

100 gram zilvervlies rijst (ongekookt gewogen)
166 gram kip
25 gram pinda's

35 gram brinta
200 gram koolvis

2 volkoren boterhammen
100 gram rosbief

avondeten

training

dextro
whey

500 gram magere kwark
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven