AndroidHealthClinic

Jay's log naar 80kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooie training jay. Push pull schema ziet er ook goed uit.

je kunt ook een push/pull/benen schema volgen en door rouleren.
dit doe ik nu en bevalt zeer goed!
train je toch met een split maar met een vergelijkbare frequentie als die van 3 dagen UB/LB :)

bijvoorbeeld.
dag 1. push
dag 2. pull
dag 3. benen
dag 4. rust
herhaal

of

deze doe ik. (train je elke spiergroep om de 4 tot 5 dagen)
dag 1. push
dag 2. benen
dag 3. rust
dag 4. pull
dag 5. push
dag 6. rust
dag 7. benen
dag 8. pull
enz.

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training jay. Push pull schema ziet er ook goed uit.

Thanks man!

je kunt ook een push/pull/benen schema volgen en door rouleren.
dit doe ik nu en bevalt zeer goed!
train je toch met een split maar met een vergelijkbare frequentie als die van 3 dagen UB/LB :)

bijvoorbeeld.
dag 1. push
dag 2. pull
dag 3. benen
dag 4. rust
herhaal

of

deze doe ik. (train je elke spiergroep om de 4 tot 5 dagen)
dag 1. push
dag 2. benen
dag 3. rust
dag 4. pull
dag 5. push
dag 6. rust
dag 7. benen
dag 8. pull
enz.

Ik wil eigenlijk gewoon 4 dagen per week trainen, vind ik prima. Die 3 dagen achter elkaar en dan 1 dag rust gaat teveel worden. En dat andere schema is ook geen optie omdat ik op vaste dagen train met mn vader en zusje.

Toch bedankt voor het helpen :)

even een update:

heb afgelopen weken/maanden wat ongerelmatig getraind. Probleem was een zwakke blaas 's nachts waardoor mn slaapritme verstoord werd. Ik ben van nature al iemand die veel slaap nodig heeft en als je dan wakker wordt, merk ik dat meteen aan mijn vermoeidheid.

Ik ga morgen naar de huisarts, dan zie ik wel verder. Zit sws ook eraan te denken om naar sportarts en/of diëtiste te gaan. Wil namelijk ook met ervaren persoon over mn voeding praten, weet namelijk niet of ik eventuele intoleranties of allergie heb ofzo. En bovendien wil ik ook wat meer afwisselen met voeding, dus niet elke dag precies hetzelfde. Snap dat de meesten elke dag ongeveer hetzelfde eten, maar afwisseling vind ik ook wel fijn. Ik kan natuurlijk ook schema's hier en op andere forums laten checken, maar ieder persoon is anders en de ene persoon is bijv allergisch ergens voor etc.

Heb ook nieuwe eiwitpoeder gekocht. Whey perfection en casseine. Had eerst soya poeder van de tuinen. Bevatte wel meer eiwit maarja had toch het idee dat het niet helemaal goed werd opgenomen. Nu heb ik ook lekker een smaakje :D

Over mn training/stats:

Krachtstats zijn ongeveer constant gebleven dus dat is op zich mooi gezien de ongerelmatigheid waarmee ik getraind heb. BW is nu 's ochtends 77.5kg, dus heb daar ook weinig te klagen over.

Had gister Rug/benen/biceps thuis gedaan. Squatten ga ik weer op techniek doen. Merk nu al dat ik dieper kon dan voorheen en doe het nu ook zonder belt. Gewicht is nog niet hoog ofzo, maar dat komt vanzelf wel. Voorheen kreeg ik ook last van mn onderrug bij squatten en dat is nu minder. Had het ook gefilmd en zie dat ik voorheen boven parallel ging en nu erop/iets eronder dus dat is mooi. Merk dat ik in de loop van de weken toch dieper ben gaan squatten. Normaal filmde ik het ook niet dus dacht ik dat ik parallel wel haalde, maar dat bleek dieper te zijn dan ik dacht. Is geen ramp op zich, ben blij dat ik er nu achter kom.

Verder deed ik nog:

Lunges
12xBW+15
12xBW+20
12xBW+25

DL
wu
2x5x90
5x100 VPR

Leg curl
3 setjes

DB row (per hand)
12x35 VPR (easy)
2x6x40 VPR (heavy)

Incline db curl
3 setjes 10-12 kg ofzo

Ben zelf best trots op de training. Squatten ging toch ook wel lekker ondanks lage gewicht. DL en db row ook zeer tevreden mee (2 maanden geen DL gedaan ofzo, alleen maar RDL, is technisch toch anders). Leg curl en db curl gwn beetje pompen :P

Ik kijk per training of ik ga of niet, want trainen als je toch geen energie/motivatie hebt, heeft naar mijn mening niet veel nut. Wil het ook rustig opbouwen, ben afgelopen tijd gemiddeld 1-2xpw geweest en als ik dan direct naar 4xpw ga lijkt mij dat niet echt goed. Ik ga lekker op mijn eigen tempo verder, leuk als anderen sneller gainen maar ik ga gewoon doen wat in mijn bereik ligt.

Was achteraf gezien niet echt handig om een logje te openen toen ik ziek was. Probleem begon sinds eind december (ongeveer dus 3 maanden) en midden januari heb ik dit logje geopend. Vraagt natuurlijk ook om problemen en veel uitleg, daardoor lijkt het net of je weinig progressie maakt, vind het wel jammer als mensen zo een beeld krijgen als ze dit logje zien zeker omdat ik weet dat er meer inzit.

Laatst bewerkt:
De tuinen is troep man ;)

Voortgang zit er nog steeds in dus, dat is mooi!

Klinkt allemaal niet zo mooi man jammer dat het wat tegen gaat maar goed dat je er mee bezig ben. Hopenlijk kan je huisarts je helpen.

Wel nog een mooie training gezet man.

De tuinen is troep man ;)

Voortgang zit er nog steeds in dus, dat is mooi!

Thanks!

Klinkt allemaal niet zo mooi man jammer dat het wat tegen gaat maar goed dat je er mee bezig ben. Hopenlijk kan je huisarts je helpen.

Wel nog een mooie training gezet man.

Bedankt man!

Was naar huisarts geweest. Kwam niets bijzonders uit ofzo. Moet dus 's nachts eruit maar hij zei dat het normaal is voor mijn leeftijd. Verder heb ik ook lichte scoliose dus ga ook naar fysio. Afspraak met diëtiste ga ik ook maken ;)

Nog een training van vorige week woensdag (20 maart). Eerste keer nieuwe schema dus ff rustig opbouwen qua gewichten en setjes.

SQ
techniek, was eerste keer dat ik op/iets onder parallel ging. Ga dit gewoon rustig opbouwen, is technisch toch moeilijkste oefening vind ik.

Leg press 45 graden
12x150
12x175
10x200
8x220
10x200
Zat meer in.

RDL
10x50
8x70
6x80
Stond te trillen op mn benen.

Pulldown
10x79
8x89
5x98
6x98
5x98
Lekker voor lats en biceps.

Row machine
2 setjes 60-70kg
Andere machine dan normaal, cable row was bezet.

Hammer curl
3 setjes 9-12kg.

BW 's vanochtend: 77.2kg
Ben beetje aan het uitvogelen wat werkt qua eetschema. Wil ook niet teveel boven onderhoud gaan zitten.

Vandaag push training gedaan voor het eerst.

BP
10x30
10x40
8x50
2x6x60
4x65 + 1 spot
6x62,5
Voelde lekker in chest, dus tevreden. Wil nu meer op mind muscle focussen met chest ipv gewicht.

Chest press
8x23
6x30
10x23
Wennen. Is ook machine dus gewicht zegt niks.

Peck deck
12x50
8x57
8x64
Brandde goed.

Dbsp
10x12
8x14
6x18
5x20
Tevreden mee, 1.5 maand niet gedaan ofzo in de tussentijd alleen maar mp/sp.

Shrugs
2x12x24
10x26
Krijg het wel omhoog maar voelt niet lekker in traps. Kijk volgende keer wel welk gewicht.

Dips
3x6xBW
Triceps op van eerdere presses.

Standing calf raises
2 setjes

Seated calf raises
3 setjes

Opmerking:
Ben tevreden over de training. Probeer het weer kalmpjes aan op te bouwen. Ben ook tevreden over het schema, UB/LB begon beetje saai te worden ;)

Met shrugs schouders naar achter houden en borst naar voren, dan moet je hem wel goed voelen in je traps ;)

Mooie training weer!

Sterke training, je BP gaat lekker! En Shrugs schouders gedurende oefening in zelfde positie houden.. draaien e.d. verdoet je schouders. ;)

Nette training jay gaat lekker man gevoel is inderdaad belangrijker dan de gewichten. :thumbup:

Op verzoek TS gesloten

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven