even een update:
heb afgelopen weken/maanden wat ongerelmatig getraind. Probleem was een zwakke blaas 's nachts waardoor mn slaapritme verstoord werd. Ik ben van nature al iemand die veel slaap nodig heeft en als je dan wakker wordt, merk ik dat meteen aan mijn vermoeidheid.
Ik ga morgen naar de huisarts, dan zie ik wel verder. Zit sws ook eraan te denken om naar sportarts en/of diëtiste te gaan. Wil namelijk ook met ervaren persoon over mn voeding praten, weet namelijk niet of ik eventuele intoleranties of allergie heb ofzo. En bovendien wil ik ook wat meer afwisselen met voeding, dus niet elke dag precies hetzelfde. Snap dat de meesten elke dag ongeveer hetzelfde eten, maar afwisseling vind ik ook wel fijn. Ik kan natuurlijk ook schema's hier en op andere forums laten checken, maar ieder persoon is anders en de ene persoon is bijv allergisch ergens voor etc.
Heb ook nieuwe eiwitpoeder gekocht. Whey perfection en casseine. Had eerst soya poeder van de tuinen. Bevatte wel meer eiwit maarja had toch het idee dat het niet helemaal goed werd opgenomen. Nu heb ik ook lekker een smaakje
Over mn training/stats:
Krachtstats zijn ongeveer constant gebleven dus dat is op zich mooi gezien de ongerelmatigheid waarmee ik getraind heb. BW is nu 's ochtends 77.5kg, dus heb daar ook weinig te klagen over.
Had gister Rug/benen/biceps thuis gedaan. Squatten ga ik weer op techniek doen. Merk nu al dat ik dieper kon dan voorheen en doe het nu ook zonder belt. Gewicht is nog niet hoog ofzo, maar dat komt vanzelf wel. Voorheen kreeg ik ook last van mn onderrug bij squatten en dat is nu minder. Had het ook gefilmd en zie dat ik voorheen boven parallel ging en nu erop/iets eronder dus dat is mooi. Merk dat ik in de loop van de weken toch dieper ben gaan squatten. Normaal filmde ik het ook niet dus dacht ik dat ik parallel wel haalde, maar dat bleek dieper te zijn dan ik dacht. Is geen ramp op zich, ben blij dat ik er nu achter kom.
Verder deed ik nog:
Lunges
12xBW+15
12xBW+20
12xBW+25
DL
wu
2x5x90
5x100 VPR
Leg curl
3 setjes
DB row (per hand)
12x35 VPR (easy)
2x6x40 VPR (heavy)
Incline db curl
3 setjes 10-12 kg ofzo
Ben zelf best trots op de training. Squatten ging toch ook wel lekker ondanks lage gewicht. DL en db row ook zeer tevreden mee (2 maanden geen DL gedaan ofzo, alleen maar RDL, is technisch toch anders). Leg curl en db curl gwn beetje pompen
Ik kijk per training of ik ga of niet, want trainen als je toch geen energie/motivatie hebt, heeft naar mijn mening niet veel nut. Wil het ook rustig opbouwen, ben afgelopen tijd gemiddeld 1-2xpw geweest en als ik dan direct naar 4xpw ga lijkt mij dat niet echt goed. Ik ga lekker op mijn eigen tempo verder, leuk als anderen sneller gainen maar ik ga gewoon doen wat in mijn bereik ligt.
Was achteraf gezien niet echt handig om een logje te openen toen ik ziek was. Probleem begon sinds eind december (ongeveer dus 3 maanden) en midden januari heb ik dit logje geopend. Vraagt natuurlijk ook om problemen en veel uitleg, daardoor lijkt het net of je weinig progressie maakt, vind het wel jammer als mensen zo een beeld krijgen als ze dit logje zien zeker omdat ik weet dat er meer inzit.