Fitness Seller

Jay's log naar 80kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Netjes! mooi dat je Squat vooruitgaat

Sterke training man

• Topic Starter Topic Starter
Korte UB training gedaan

MP
5x30
5x35
5x5x37.5 VPR

Db row
8x35
2x5x40

Was een korte training omdat het de laatste tijd niet echt goed gaat met mij. Heb erg veel last van vermoeidheid, komt ook mede doordat ik erg slecht slaap. Ik moet elke nacht eruit om te plassen (komt denk ik door kwark) en dit is gewoon vermoeiend. Dit heb ik nu al zon 2 maanden en dan bouw je toch een zekere vermoeidheid op die niet zomaar weggaat.

Ik ben ook veel tijd/energie kwijt aan mn studie, doe namelijk universitaire studie dus dat kost nou eenmaal veel tijd/energie. Dus meestal ben ik na zon schooldag en huiswerk maken al helemaal kapot. Zo ging het vandaag ook een beetje. Had vrij veel energie op de dag en nu in de avond stort ik helemaal in.

Ik wil eerst zorgen dat mn vermoeidheid een beetje weggaat en dan weer 100% trainen. Nu verspil ik het beetje energie dat ik heb aan mn trainingen en kan dan dus eigenlijk geen progressie maken. Eten gaat gewoon prima, BW is nu iets van 76.5 dus dat is mooi.

Ik mag ook niet meer naar de dokter van mn ouders omdat ik in het verleden ookal problemen had met mn gezondheid en zij geen zin meer hebben in mijn problemen. Snap ik ook wel maar nu zit ik dus met de gebakken peren. Ik ga denk ik ook een vervanger zoeken voor kwark om toch mn voedingsstoffen binnen te krijgen, desnoods een casseïne shake ofzo.

Ik ga denk ik ook minder loggen. Ik zie het toch een beetje als verplichting. Ik doe nog steeds mee met battle of the ecto's maar een 'wedstrijd' gaat nu dus ff niet lukken. Ik ga echt doelen proberen te stellen op basis van mijn eigen kunnen momenteel en wat mijn lichaam per moment aankan.

Ik ga proberen updates te geven van hoe het ervoor staat de komende tijd. Ik blijf denk ik wel trainen, alleen wat onregelmatiger. En mn voedingsschema gaat aangepast worden, meer pindakaas denk ik om toch aan de kcal te komen nu kwark eruit gaat en miss meer shakes om aan mn eiwitten te komen.

Laatst bewerkt:
Zit je op het moment niet echt me zo te zien de problemen rondom je vermoeid zijn klinkt bekend. Het is inderdaad vervelend om wakker te worden om naar de wc te gaan. Kan ook door veel water te drinken in de avond misschien indien mogelijk in de avond wat minder water drinken.

Als je het zelf nodig acht om naar je dokter te gaan omdat je je niet helemaal goed voelt waarom zou je dit dan laten. Kan altijd bij je dokter vragen om bleef te laten prikken om te kijken of je toch wat onder de leden hebt wat je vermoeidheid kan verklaren.

Verder kan je misschien overwegen om is iets als en pre workout te proberen zodat je en boost krijgt voor je training.

Gebruik het zelf ook heel af en toe als ik vermoeid ben door me werk na bv een week storingsdienst waarbij ik in de nacht veel ben gebeld kan dan toch nog een goeie training neerzetten zonder dat ik daarna en crash heb.

Vandaag toch maar getraind, heb ub gedaan.

BP
10x40
8x50
3x5x65
Voelde lekker in chest.

Chin ups
5xBW+7
2x5xBW+8
Eerste setje was te licht.

MP
5x30
5x35
5x37.5
2x4x37.5
Bedoeling was 3x5x37.5 :P

Db row
10x30
8x36
Zijn iets andere dumbbells dan thuis ;)
Kreeg laatst commentaar dat ik deze oefening relatief zwaar doe, dus heb mn techniek toch maar laten checken voor de zekerheid. Mijn rug was gewoon recht zei diegene. Ik had ook niet echt het idee dat mn techniek k*t was ofzo :P

Dips
3x5xBW+8

BB curl
3x8x30
Voelde niet fijn aan polsen, ez bar was helaas bezet :(

Db shrugs
12x22
10x24
Had nog tijd over :P

Opmerking:
Ben vrij tevreden over de training gezien mijn omstandigheden. Had vandaag mentorgesprekje op school en heb tot nu toe alle vakken gehaald dus dat gaf mij zeker motivatie en wil ook zeker niet meer zo negatief ingesteld blijven. Ik kijk nu gewoon nog per trainingsdag of ik wel/niet ga trainen. Als ik mij echt slecht voel heeft het toch niet echt zin om te gaan.

Mooie training jay lekkere db row weer:thumbup:

Had gister ub gedaan, ging vooral ff kijken welke nieuwe oefeningen ik ga doen. Training was niet bijzonder op zich, ook beetje pompwerk gewoon. Ik wil wat meer op chest gaan focussen omdat ik vind dat die in vergelijking met mn rug niet echt snel groeit. Dus ik ga cable crossovers doen ipv flyes omdat ik flyes ook best in schouders voel ondanks ik het niet eens zwaar doe. Bij cable crossovers voel ik het direct in mn chest. Vanochtend had ik ook spierpijn in mn chest en dat heb ik vrijwel nooit.

Verder ga ik ook dumbbell pullover eens een keer proberen omdat je hiermee zowel chest als lats pakt, dus dat is mooi.

Ik ga ook op andere dagen trainen denk ik. Voorheen heb ik altijd dit gedaan:

Maandag: UB (thuis)
Woensdag: LB
Vrijdag: UB
Zondag: LB (ochtend)

Maar vooral zondagochtend was klote omdat ik 's ochtends altijd vrij weinig energie heb. Nu zit ik aan dit schema te denken:

Maandag: LB
Woensdag: UB
Vrijdag: LB
Zaterdag: UB (thuis)

Alles in de avond omdat ik dan dus meer energie heb. Gister trainde ik ook in de ochtend en had alleen ontbeten en toen merkte ik wel dat mn kracht een stuk minder was, dus dat is jammer.

BW was 's ochtends 76.7kg dus daar ben ik blij mee, heb afgelopen dagen niet overdreven veel gegeten en de laatste tijd toch wat onregelmatig getraind.

Nog foto van rug van 2 weken geleden ofzo:
33upj5d.png

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit man armen mogen ook nog wel wat meer.

Ga je nu beide UB dagen meer op borst pakken of maar 1 dag ervan? pull-over met dumbbell is zo i zo wel een lekkere oefening om je borst mee op te warmen

Ziet er netjes uit !

Vandaag LB gedaan, laatste keer op de zondagochtend. Squatrek was helaas bezet dus moest ff inproviseren.

Leg press 45 graden
12x150
12x175
10x200
10x225
6x250
Lekker voor quads en hams hadden het ook zwaar. Bij laatste setje niet helemaal diep.

RDL
8x50
7x70
8x70
6x80
Laatste set was zwaar voor hams.

Leg extensions
3 setjes
Deze oefening gaat er waarschijnlijk uit.

Leg curl
3 setjes

Lunges
12xBW+8
12xBW (ff voor burn)
12xBW+12
Deze oefening hou ik er zeker in. Volgende keer gwn SQ, LP en Lunges voor quads.

Seated calf raises
3 setjes

ABS
3 setjes

Standing calf raises
3 setjes

Opmerking:
Vrij veel oefeningen, maar zoals gewoonlijk in 1 uur gered terwijl ik toch genoeg rust nam tussen de setjes. Ik doe nu minder abs en meer kuitoefeningen omdat je abs toch al beetje meepakt met SQ en RDL. Vond het een erg lekkere training.

BW was 76.8-76.9kg vanochtend.

Ik zit trouwens aan een 3 daagse split te denken gewoon omdat ik vind dat je op UB dagen vrij veel spiergroepen moet trainen. Je traint ze dan wel leuk onder het mom van 2x per week maar nu heb ik niet echt het gevoel dat ik elke spiergroep volledig pak. LB trainingen vind ik prima maar als ik dat 2xpw doe vind ik dat ik vrij weinig herstel heb omdat benen een grote spiergroep is. Ik zat te denken aan:

Borst/rug/traps
Biceps/triceps/schouders
Benen/kuiten

En miss ff 5-10 min abs 2xpw. Ik train dan 4xpw en schuif die 3 dagen dan gewoon door. Ik wil nu namelijk wat meer op armen en borst gaan focussen en ik had het idee dat die tijdens UB trainingen een beetje verwaarloosd werden. Biceps deed ik dan meestal als laatste oefening en ik was dan al helemaal kapot van eerdere oefeningen dus die zijn nauwelijks gegroeid afgelopen maanden.

Het schema gaat er ongeveer zo uitzien:

Week 1:
Maandag: borst/rug/traps
Woensdag: armen/schouders
Vrijdag: benen
Zaterdag: borst/rug/traps

Week 2:
Maandag: armen/schouders
Woensdag: benen
Vrijdag: borst/rug/traps
Zondag: armen/schouders

Week 3:
Maandag: benen
Woensdag: borst/rug/traps
Vrijdag: armen/schouders
Zaterdag: benen

En dan weer bij week 1 beginnen. Ik doe dus bijv elke borst/rug training om de 5-6 dagen dus dat vind ik prima qua intensiteit. Nu deed ik UB elke 3-4 dagen, dan pak je de spiergroepen wel vaker maar je traint ze ook met minder volume.

Tussen borst/rug en opeenvolgende armen/schouders zit 2 dagen rust. Ik heb best wel zin in zo'n schema, zeker omdat ik nu wat meer op zwakke spiergroepen kan focussen en meer kan pompen :D
Bij UB/LB moest ik mij soms toch wat inhouden omdat ik soms maar 3 dagen hersteltijd had. Bovendien volg ik nu ongeveer 8 maanden UB/LB dus vond ik dat het tijd werd voor een ander schema :P

Mooie training Jay lekker legpress 250 gaat goed man.

Snap je bedoeling ook helemaal achter het verhaal om van schema te wisselen heb zelf ook af en toe het idee dat het te weinig is voor borst en rug.

Ziet er netjes uit man armen mogen ook nog wel wat meer.

Ga je nu beide UB dagen meer op borst pakken of maar 1 dag ervan? pull-over met dumbbell is zo i zo wel een lekkere oefening om je borst mee op te warmen

Ja armen is ook zeker een aandachtspunt. Hoop met dit nieuwe schema dus wat meer op borst en armen te kunnen focussen.

Thanks man!

Mooie training Jay lekker legpress 250 gaat goed man.

Snap je bedoeling ook helemaal achter het verhaal om van schema te wisselen heb zelf ook af en toe het idee dat het te weinig is voor borst en rug.

Rug en benen groeiden op zich wel lekker op UB/LB schema, alleen 2 borstoefeningen vind ik vrij weinig. Meestal is dat BP en incline dbp/incline flyes, dit heb ik ongeveer een half jaar gedaan maar mn borst is niet veel gegroeid.

Borst/rug/traps gedaan vandaag

BP
12x30
10x40
8x50
8x60
5x65

Pull ups
8xBW
7xBW
Deed het erg langzaam en ging ook wat dieper dan normaal.

Vertical traction
12x70
6x89
Ff pompen na pull ups

Incline dbp
10x20
5x24
Was vrij zwaar voor rechter schouder, was denk ik nog niet helemaal hersteld ofzo.

Db row
2x8x30
Biceps waren nu beetje voorvermoeid dus was zwaarder dan normaal.

Db pullover
3x8x16
Nieuwe oefening dus altijd ff uitvogelen hoe het precies moet.

Cable crossover
5 setjes met gewicht tussen 14-23kg per kant

Db shrugs
4 setjes tussen 20-26kg

Opmerking:
Vond het een lekkere training. Hoefde nu minder spiergroepen te trainen dus dat is wel fijn, heb je niet zo het probleem dat je aan het einde geen fut meer hebt voor bepaalde spiergroepen. Traps brandden lekker, dat is toch een tijdje geleden als ik eerlijk ben. Rug had het ook zwaar :D

Volgende keer in principe 3 setjes incline dbp en db row.

Mooie training Jay hoe beviel de pullover je?

Mooie training Jay hoe beviel de pullover je?

Pullover beviel op zich prima. Ik blijf ermee oefenen natuurlijk.

OT: ik ga nu een tijdje een 3 daagse split proberen om te kijken hoe ik hierop reageer. Ik heb ook al een nieuw UB/LB schema gemaakt voor als ik klaar ben met dit 3 daagse split schema.

Bovendien woog ik vanochtend 77.7kg dus dat is mooi. Zal wel vocht zijn en moest ook nog schijten, maarja is iig boven de 77kg :D

Hahahaha je moest nog schijten! Daar zal het zeker aan gelegen hebben :p

OT:
Trainingen zien er weer netjes uit, en die vermoeidheid kom je wel bovenop! Had ik ook ;)

Hahahaha je moest nog schijten! Daar zal het zeker aan gelegen hebben :p

OT:
Trainingen zien er weer netjes uit, en die vermoeidheid kom je wel bovenop! Had ik ook ;)

Thanks man!

Vandaag schouders en armen gedaan:

MP
10x20
8x25
7x32.5
2x6x35
Was erg zwaar voor core.

Hammer chin ups
10xBW
7xBW+5
6xBW+5
Lekker, deed het ook vrij langzaam.

Cgbp
8x50
6x62.5
8x62.5 (4 met spot ofzo)
Lekker voor tri's, wilde nu ook echt alles eruit halen dus gwn aantal met spot gedaan.

Side raises
3 setjes

Facepulls
3 setjes

Db curl en hammer curl (beide 2 setjes)

gewicht tussen 8-12kg

Dips
10xBW
2x5xBW+5
Was nog best zwaar eigenlijk, wel killing voor tri's.

Preacher curl
2 setjes

Opmerking:
Was nieuwe manier van trainen. Had wel een dikke pomp in armen, maar ik ga toch een iets andere indeling doen.

Of:
borst/tri/schouders (voor en zijkant)
rug/bi/traps/rear delts
benen/kuiten
met 2xpw 5-10 min abs en 4 dagen pw trainen.

Of:
UB/LB maar dan wel anders dan ik normaal deed, dus ene training bijv. meer borst en andere training meer rug ofzo.

Als je 4 keer wilt trainen zou ik persoonlijk voor de UB/LB gaan. Die keuze vind ik beter uitgebalanceerd.

Als je 4 keer wilt trainen zou ik persoonlijk voor de UB/LB gaan. Die keuze vind ik beter uitgebalanceerd.

Ja daar zit ik nu dus toch weer naar te neigen of evt 5 dagen:

UB
LB
rust
Pull
Push
LB
rust

Om zowel UB/LB als 3 dagen split te combineren. Bij UB en LB trainingen vrijwel alleen compounds en bij push/pull dagen wat meer isolatiewerk (ook wel hoofdoefeningen als BP en chins/row hoor ;))

Je gaat lekker! UB / LB is wel aan te raden, ga ik na stronglifts denk ik ook doen :)

Zit nu ook aan een borst/tri/schouders en rug/benen/bi schema te denken.

Rug en benen groeiden vrij lekker op UB/LB dus die 2 samen op 1 dag doen lijkt mij niet echt een probleem. Deed meestal bij UB/LB meestal 10-15 min rugoefeningen en mn rug groeit er prima op.

Zat dan te denken aan dit schema:

Push 1 (borst/tri/schouders/abs/kuiten)
- BP
- Incline dbp
- Cable crossover
- Side raises
- Rear raises
- Dips
- Seated calf (5 min)
- Standing calf (5 min)
- Abs (5 min)

Pull 1 (rug/benen/bi)
- Squat
- Leg press
- Deadlift
- Leg curl
- Hammer chins
- Incline curl

Push 2 (borst/tri/schouders/abs/kuiten)
- BP
- Incline flyes
- Cable crossover
- MP
- Shrugs
- Cgbp
- Seated calf (5 min)
- Standing calf (5 min)
- Abs (5 min)

Pull 2 (rug/benen/bi)
- Squat
- Lunges
- RDL
- Pulldown
- Db row
- Hammer curl

Chest loopt wat achter dus vandaar 3 chestoefeningen bij push :P

En bij pulldagen richt ik mij vooral op compounds. Bij pull 1 dl voor rug zodat ik alleen nog maar hammer chins voor mn rug hoef te doen. En bij pull 2 RDL voor hams en 2 rugoefeningen.

Ik denk dat ik dit schema ga proberen vanaf vrijdag. UB/LB is ook prima schema maar zoals ik al zei groeien mn rug en benen daar vrij snel op (niet dat mn benen groot zijn maar ik ga vrij snel door mn broeken heen :P). En met push/pull hoop ik meer op chest/schouders te focusssen en ook nog energie over te hebben voor kuiten want na SQ en DL heb je daar niet altijd meer fut voor (althans ik niet ;). Ben benieuwd hoe biceps gaat reageren, is natuurlijk aan het einde na al die compounds, hoop dat ik die dan nog een beetje kan prikkelen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven