MuscleMeat

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Wel handig, een fiets zonder pedalen
Fiets staat dan ook alleen binnen als sierobject.

Iedereen die voorbij het beginnersstadium is, heeft een persoonlijke voorkeur voor pedalen. Zelf gebruik ik brede pedalen met puntige boutjes (bv. E13) in combinatie met stevige schoenen met extreem grippige zolen (bv. Adidas 5-10 of Ion) voor speelse uitjes; en voor hardrijden schoenen met plaatjes (bv. van Shimano of Northwave) die in de pedalen (bv. Shimano XT) vastklikken.

Laatst bewerkt:
Fiets staat dan ook alleen binnen als sierobject.

Iedereen die voorbij het beginnersstadium is, heeft een persoonlijke voorkeur voor pedalen. Zelf gebruik ik brede pedalen met puntige boutjes (bv. E13) in combinatie met stevige schoenen met een zool met extreem grippige zolen (bv. Adidas 5-10 of Ion) voor speelse uitjes; en voor hardrijden schoenen met plaatjes (bv. van Shimano of Northwave) die in de pedalen (bv. Shimano XT) vastklikken.
Dit is/wordt niet je enige mtb?

Dit is/wordt niet je enige mtb?
Inderdaad, ik heb ook een Canyon Neuron all mountain en een eigenbouw ongeveerde strandrace mtb gebaseerd op een Canyon frame. Niet al te lang geleden had ik zeker 5 mtb's en ook nog een bmx. Ik verwacht nog wel wat strijd thuis over deze geplande aankoop...

Laatst bewerkt:
Inderdaad, ik heb ook een Canyon Neuron all mountain en een ongeveerde strandrace mtb gebaseerd op een Canyon frame. Niet al te lang geleden had ik zeker 5 mtb's en ook nog een bmx. Ik verwacht nog wel wat strijd thuis over deze geplande aankoop...
Is elektr. trapondersteuning niet de betere keuze nu ?

Inderdaad, ik heb ook een Canyon Neuron all mountain en een ongeveerde strandrace mtb gebaseerd op een Canyon frame. Niet al te lang geleden had ik zeker 5 mtb's en ook nog een bmx. Ik verwacht nog wel wat strijd thuis over deze geplande aankoop...
Waarom dan nu een Trail en geen XC georiënteerde mtb erbij?

Ik ben wel benieuwd naar hun vork.

Waarom dan nu een Trail en geen XC georiënteerde mtb erbij?

Ik ben wel benieuwd naar hun vork.
Dit is een XC georiënteerde fiets imo; @Bullshark snel genoeg om op de trails in de duinen alle valsspelers voor te blijven. Met die 13cm full suspension van Neuron kan je ook gewoon XC rijden.

Volgens mij heeft Giant al heel lang vering van eigen makelij. In het verleden heeft mij dat wel ervan weerhouden om er 1 te kopen.

Laatst bewerkt:
Dit is een XC georiënteerde fiets imo; @Bullshark snel genoeg om op de trails in de duinen alle valsspelers voor te blijven. Met die 13cm full suspension van Neuron kan je ook gewoon XC rijden.

Volgens mij heeft Giant al heel lang vering van eigen makelij. In het verleden heeft mij dat wel ervan weerhouden om er 1 te kopen.
Een Talon of XTC is wel war racy-er.

Giant is een door hun vele eigen spullen een beetje een apart merk wat betreft prijs-kwaliteitverhouding tussen frame, wielen, vork en verdere afmontage, maar zeker niet slecht.

IMG_0561.jpeg

Een Talon of XTC is wel war racy-er.

Giant is een door hun vele eigen spullen een beetje een apart merk wat betreft prijs-kwaliteitverhouding tussen frame, wielen, vork en verdere afmontage, maar zeker niet slecht.
Ik vond die verhouding altijd wel erg slecht, heb ooit een Giant racefiets gehad maar dit zou hun eerste mtb kunnen worden voor mij (i.v.m. 500 euro korting).

Een hobby, zeker als je serieus mountainbiked moet je regelmatig wel aan je fiets sleutelen. Maar ook bij de nieuwe stadsfiets van mijn vrouw heb ik na een maand de remklauw moeten afstellen. Dat lopen ze bij een fietsenmaker ook langs bij een eerste onderhoudsbeurt, maar ik doe dat liever gewoon allemaal zelf.
Die verschrikkelijke Magura velgremmen (zitten op de e-bike van mijn vrouw) krijg je nooit goed afgesteld...

Er wordt momenteel een pakketje voor me klaar gemaakt in Italië.
Bullworker vintage model 1960-'62 en X3 bars, EZ bar voor bands en een platform.

received_353868543665067.jpeg

HS22 denk ik, ik heb een tijd met de HS33 gereden en was daar wel tevreden over.
Ik heb ze zelf vanaf het eerste model gebruikt als verbetering van XTR cantilevers en kom ze nog steeds tegen als alternatief van schijfremmen, maar vind ze allemaal rotzooi.

Kende trouwens het onderscheid tussen trail en XC niet, nu wel dus. Zelf hou ik meer van speels rijden dus trail is voor mij een leuke nieuwe ontwikkeling. Vroeger had ik naast mijn XC en downhill fietsen ook altijd een 4X/dual slalom hardtail, de voor mij nieuwe categorie "trail" is iets meer XC dan bv. de Azonic die ik vroeger had.

Zie nu dat Trek ook een mooie heeft in dezelfde prijsklasse (1.300).
1698613236022.png

...deze wordt weer XC gedoopt...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven