Fitness Seller

Je zal het maar hebben..

SaskiaJZHMH

Novice
Waardering
0
Beste mannen!

De laatste jaren is er een trend te ontdekken dat ook mannen zich steeds meer bezig houden met het uiterlijk. De moderne man heeft een lichaamsideaal, vaak een breed en gespierd lichaam, dat met hard trainen in de sportschool en strenge diëten wordt na gestreefd. Maar het kan ook doorslaan. Bij sommige mannen wordt het lichaam zo’n obsessie, dat het lijd tot een ziekelijke vorm van ijdelheid en trainen een verslaving wordt. Deze mannen hebben geen realistisch zelfbeeld meer en blijven (ongeacht hoe gespierd ze zijn geworden) in de spiegel dezelfde ‘dunne’ persoon zien. Deze stoornis wordt ook wel Muscle Dysmorphia genoemd.

Mijn naam is Saskia Wiersma en ik ben redacteur van het BNN programma "Je zal het maar hebben". Dit is een luchtig medisch programma waarin we in iedere aflevering op een open, eerlijke en taboedoorbrekende manier aandacht besteden aan jongeren met een aandoening, stoornis of ziekte. Voor het nieuwe seizoen, dat in februari 2011 zal worden uitgezonden, wil ik eens kijken of we aandacht kunnen besteden aan Muscle Dysmorphia a.k.a Bigorexia a.k.a Het Adonis Complex.

Dit is ook de reden dat ik op jullie site een oproepje plaats, want ik ben op zoek naar jongeren met deze stoornis die de moed hebben om ons een kijkje te geven in hun leven. Ben jij tussen de 15 en 30 jaar, heb je ‘lust for life’, herken je jezelf in bovenstaande tekst en wil je samen met ons aandacht vragen voor dit syndroom? Neem dan contact met mij op via de email: saskia.wiersma@palmplus.com. Wil je eerst meer weten over JZHMH, kijk dan op www.jezalhetmaarhebben.nl Natuurlijk mag je van ons verwachten dat we op een respectvolle manier met jou en je stoornis omgaan en eerlijke televisie maken, zonder drama of poespas!

Hartelijke groet,

Saskia Wiersma
Redacteur Je zal het maar hebben

Laatst bewerkt:
ben te oud!:mad:

Gaaf! Zou graag meedoen maar ben maar een ecto van 115kg @ 6%. Zou me maar schamen voor mijn lichaam. Daarnaast heb ik ook geen muscle dysmorphia. Succes!

haha, ik niet maar of ik hier nou aan mee wil werken...

ga eens bij verb langs :D

ik wil alleen meedoen als ik ook naakt op tv mag!

Denk dat een heleboel DBBers dit wel hebben, maar om het nou een stoornis te noemen vink wel ver gaan.

tis niet omdat ik elke dag 300Gr eiwit eet en af en toe prikkie zet dat ik ziek ben :D :D

of zit ik in de ontkennings fase :D

rassist tegen de oudere mannen :mad:

Helaas ben ik echt skinny en zit het niet alleen tussen mn oren. Anders zou ik uiteraard meedoen.

"Natuurlijk mag je van ons verwachten dat we op een respectvolle manier met jou en je stoornis omgaan"

Belachelijk :roflol:

Gaaf! Zou graag meedoen maar ben maar een ecto van 115kg @ 6%. Zou me maar schamen voor mijn lichaam. Daarnaast heb ik ook geen muscle dysmorphia. Succes!

:D.. denk dat weinige hier maar zullen kunnen onderkennen dat ze er last van hebben. Met mijn stats waar ik al vrij tevreden mee ben (redelijk gemiddeld lichaam) kan ik met een gerust hart zeggen dat ik er geen last van heb..

Ik heb Bigorexia. :(
Hoewel ik er mega buff uitzie en gewoon een beest ben blijf ik mezelf als een ecto zien met 'maar' 50kg.

:banana:

is ze alweer weggejaagd?:treuren:

Site doet het niet eens..

Ik voel me te groot :(

Met termen gooien als obsessie, ziekelijke vorm, geen realistisch zelfbeeld meer, aandoening, stoornis of ziekte zal er vast iemand reageren :rolleyes:

NICE,

gewoon ff doen alsof je die shit hebt, een beetje flexen en posen voor nationale TV, daarna alle clubs langs en alle chicks herkennen je, want jij bent die ozo zielige, maar superlekkere spierbundel die zij willen troosten. Voor je het weet lig je er 5 te krikken in een jacuzzi.

Waar schrijf ik me in?

(oh wacht ik ben niet gespierd, lekker en ik heb geen jacuzzi :( )

Haha, ik pas precies in het verhaal, bij mij spreekt de spiegel echter de waarheid...

"Natuurlijk mag je van ons verwachten dat we op een respectvolle manier met jou en je stoornis omgaan".

Ze komen hier al aan en behandelen je alsof je ziek bent. Een stoornis... wtf(ik begeef me natuurlijk in de 'ontkenningsfase'). Daarna medeleven, ze behandelen je respectvol en willen je zeker niet voor schut zetten op tv.

Sinds wanneer is bodybuilding überhaupt eens positief in beeld gebracht? Zeker niet op bnn. :roflol:

Het zou nu wel vrij leuk zijn als een skinny ecto als sniper zich daar inschrijft en ze dan vervolgens met zo'n cameraploeg aan komen kakken en dan zie je zo'n figuur :roflol:
Anyways, even serieus: Let niet op sommige reacties hier, maar het een stoornis ed noemen is wel erg confronterend, alhoewel hier het grootste deel van het forum niks met muscle dysmorphia te maken heeft. Je hebt hier wel echt grote leden (gespierde leden dus) zoals Jeppe etcetera (zoek maar eens rond in de contest van de mannen) maar die hebben volgens mij toch echt geen 'md'. Of zoekt u gewoon naar de grootste leden hier in het 'assortiment' (:D) voor uw programma?

Terug
Naar boven