AndroidHealthClinic

Je zal het maar hebben..

Ik weet niet of je het door hebt, maar wat in die tekst staat komt erop neer dat je alle jongeren die trainen voor een mooi lichaam bestempelt als dragers van een bepaalde stoornis of aandoening.
Volgens mij is bodybuilding of krachttraining, hoe je het ook wil noemen geen stoornis of aandoening.
Ik ben dan wel 17 jaar oud en train, maar ik doe het niet enkel voor een "mooi lichaam" maar ook omdat het een soort hobby is. Bodybuilden is geen aandoening, het is een levenswijze en voor sommigen (zoals eerder gezegd) enkel een hobby.
Het is niet correct dat je het bestempelt als een aandoening en dat dan nog eens post op een site gericht op bodybuilders.
Indien je toch een uitzending wil maken over bodybuilders zou ik je aanraden dit te doen uit een positief perspectief aangezien volgens mij sommige leden hier al hebben vernoemd dat bodybuilders en bodybuilding hedendaags geassocieerd wordt met steroïden, abnormale lichamen en verschillende andere onderwerpen.
De uitzending kan gebruikt worden als een kans, maar volgens jou moet het per se als een aandoening in het programma terechtkomen.

Ik weet dat ik hier tutoyeer maar dit is tenslotte een forum, er is geen moeite gedaan voor deze tekst, ik wed zelfs dat het een copy-paste is en de manier waarop je je opstelt tegenover de leden op dit forum is nogal ongepast.

@DBB: Sorry dat ik zo reageer maar ik vind het nu eenmaal niet gepast.

Laatst bewerkt:
Anyways, even serieus: Let niet op sommige reacties hier, maar het een stoornis ed noemen is wel erg confronterend, alhoewel hier het grootste deel van het forum niks met muscle dysmorphia te maken heeft. Je hebt hier wel echt grote leden (gespierde leden dus) zoals Jeppe etcetera (zoek maar eens rond in de contest van de mannen) maar die hebben volgens mij toch echt geen 'md'. Of zoekt u gewoon naar de grootste leden hier in het 'assortiment' (:D) voor uw programma?
Wat een BS ook, je kent de mensen alleen van het forum, dus je weet echt niet wat er in het hoofd afspeelt van de mensen achter de accounts.

ot: Als jullie niet eens met een vergoeding komen, verwacht je dan echt dat er iemand op gaat reageren?
Volgens mij heb ik ooit eens een stukje van een programma gezien van jullie op de NL televisie, (kan het ook fout hebben).
Dat was een knap meisje met een dwangstoornis, wat precies weet ik niet meer, maar die presentator zei iets in de trant van "Als ik dit allemaal hoor als buitenstaander, denk ik toch die is behoorlijk de weg kwijt".

En dat noem je respectvol, fl**ker toch op met je kijkcijfer bs, post liever wat naaktfoto's van jezelf.

• Topic Starter Topic Starter
Dag heren!

Zo wat een reacties op mijn oproep zeg!
Misschien heb ik mijzelf in bovenstaande oproep niet zorgvuldig genoeg geformuleerd, want het laatste wat ik wil is de indruk wekken dat ik denk dat ‘iedere’ bodybuilder aan een stoornis zou leiden. Als ik de forums hier lees is het grootste deel van jullie gewoon heel fanatiek aan het trainen (en zijn de resultaten ook daarna).
Onderzoek wijst echter uit dat een zeer klein percentage van de bodybuilders, geen realistisch lichaamsbeeld meer heeft (een soort omgekeerde anorexia) en het lichaam één grote obsessie wordt, waardoor zo iemand niet goed meer kan functioneren in de maatschappij en dan wordt het een stoornis genoemd.
Dus voel je vooral niet aangesproken, als dit bij jou niet het geval is en mijn excuses als ik niet helder genoeg was in mijn oproep.

Allemaal heel veel succes met trainen!

Groet,
Saskia

Dag heren!

Zo wat een reacties op mijn oproep zeg!
Misschien heb ik mijzelf in bovenstaande oproep niet zorgvuldig genoeg geformuleerd, want het laatste wat ik wil is de indruk wekken dat ik denk dat ‘iedere’ bodybuilder aan een stoornis zou leiden. Als ik de forums hier lees is het grootste deel van jullie gewoon heel fanatiek aan het trainen (en zijn de resultaten ook daarna).
Onderzoek wijst echter uit dat een zeer klein percentage van de bodybuilders, geen realistisch lichaamsbeeld meer heeft (een soort omgekeerde anorexia) en het lichaam één grote obsessie wordt, waardoor zo iemand niet goed meer kan functioneren in de maatschappij en dan wordt het een stoornis genoemd.
Dus voel je vooral niet aangesproken, als dit bij jou niet het geval is en mijn excuses als ik niet helder genoeg was in mijn oproep.

Allemaal heel veel succes met trainen!

Groet,
Saskia
Ik weet niet of je deze hier zult vinden. De grootste bodybuilders hier trainen gewoon massief graag. Als je iets graag doet kun je het moeilijk een obsessie noemen...
Ik weet ook niet hoe je deze uit het DBB-volk eruit wilt plukken, maar in ieder geval, veel geluk :)

P.S: Zou ook wel interessant zijn te zien wat erin zit voor ons als er dan iemand wil meedoen ;)

Ik geloof meteen dat er dit soort mensen zijn :P En ik snap de negatieve reacties van sommigen alleen niet, vooral jij MC headshot.. voel je je aangesproken ofzo? Het lijkt alsof je haar meteen heel graag duidelijk wil maken hoe de BB wereld in elkaar zit en het lijkt zelfs alsof je je beledigd voelt.

Zij stelt gewoon dat een percentage van de BB'ers dit heeft en wil met deze mensen in contact komen.. Mocht deze uitzending er komen ga ik zéker kijken :D

Ik geloof meteen dat er dit soort mensen zijn :P En ik snap de negatieve reacties van sommigen alleen niet, vooral jij MC headshot.. voel je je aangesproken ofzo? Het lijkt alsof je haar meteen heel graag duidelijk wil maken hoe de BB wereld in elkaar zit en het lijkt zelfs alsof je je beledigd voelt.

Zij stelt gewoon dat een percentage van de BB'ers dit heeft en wil met deze mensen in contact komen.. Mocht deze uitzending er komen ga ik zéker kijken :D
Je zal dan mijn reactie ook ws bedoelen aangezien ik ook negatief ben, wat snap je er precies niet aan, het leek me anders behoorlijk duidelijk.

Wat ik ook gek vind. Er zijn dagelijks duizenden jongens/mannen die heel de dag met voetbal in hun kop zitten. Sochtends de sportkatern van de krant lezen. In de trein op voetbalsite's kijken naar wie en wat er nou weer is verkocht, tussendoor op teletext kijken wat de standen zijn. In het kort, ook heel de dag bezig met hun hobby. Zijn die ook verslaafd? 90% van de mensen die hier zit traint gewoon graag, en dan is het niet gek dat ze dat ook 5x per week doen toch? MD hebben we ook allemaal, denken we, maar ondertussen weten we echt wel beter.

ik voel me altijd te klein hoor :dunno:

Je zal dan mijn reactie ook ws bedoelen aangezien ik ook negatief ben, wat snap je er precies niet aan, het leek me anders behoorlijk duidelijk.

Krakatoa, je zou je eigen ook moeten aangesproken aangezien je ook een lid bent van DBB.
Lees eens haar openingstekst opnieuw, daarin wordt tussen de lijnen door beschreven dat BB'ers in het algemeen aan een aandoening lijden.
Ok inderdaad, misschien bedoelt ze het niet zo, maar het komt er wel op neer, men kan het ook anders formuleren mits een kleine moeite.
Een percentage van BB'ers die je ook wel moet vinden, ik denk niet dat er vlug mensen zijn die gaan toegeven dat ze aan één of andere aandoening die men "bigorexia" noemt lijden.

Haha ze weet niet eens het meervoud van forum! Maar als ik mij niet vergis wordt (werd?) het programma door Valerio gepresenteerd. En niemand wil met die pannekoek geassocieerd worden.
Bovendien kan ik binnenkort al aan de bak bij de EO, ik ga werken bij een nieuw seizoen Moraalridders met Andries Knevel en Thijs Brinkman.:)

Wow, anderhalf pagina verder en nog geen foto's van de TS. Normaal was het altijd na 3-4 posts.

@TS Het is één van de regels op DBB dat nieuwkomers foto's posten in hun eerste thread. Anders zullen er geen serieuze reacties komen.

Terug
Naar boven