- Waardering
- 7.031
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 105kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zal even de meltdown inside reporter story scoop geven.
Na de les kickboksen met mijn leerlingen waarbij ik trouwens paar rake klappen had gekregen van de instructeur ging ik even Jesaja moreel steunen in de weightroom van het USC. Na een soepele 140 zei ik dat een 160 er zeker wel in ging zitten. Jesaja ging in de olympic weight room wat magnesium op zijn handen doen voor de low bar positie en kwam weer terug wandelen ondertussen een hardcore nummer op zijn I-pod zoekend.
Juist toen hij naar de bar wilde stappen kwam er een instructeur van 60kg op hem af en vroeg of Jesaja zijn handen wilde gaan wassen omdat in deze zaal geen magnesium gebruikt mocht worden. Een andere gast (ook instructeur volgens mij) die serieus aan het benchen was met 35kg (een 5 en 2,5 per kant aan de stang) ging zich er ook mee bemoeien. Ik ging Jesaja bijstaan en zei: "Als je nog geen 100kg weegt heb je niks te zeggen". Waarop het antwoord was van de ultra skinny marathoninstructeur: "Als je dan toch zo goed bent waarom squat je dan niet in het gewichthefhok". Waarop ik zei: "Omdat die Eleiko barbells niet voor squatten zijn maar voor olympische lifts. O ja? zei de instructeur wat is dan het verschil? Waarop Jesaja en ik de minkunkel ook nog de verschillen moesten uitleggen. Enfin blijkbaar wordt Jesaja niet boos van dit soort dingen en kan hij die woede gebruiken voor zijn lifts. Nee hij was uit de concentratie. Daarna heb ik in de weightroom een gast ook nog moeten verbeteren op een highpull die was aangeleerd door de instructeur en hij had er bovendien ook nog over gelezen. De highpull was een uprightrow/strikte front barbell raise.'
Ik had mijn portie humor van de dag weer gehad![]()
wel grappig om te lezen dit, aangezien ik ook in het usc heb getraind. het magnesium wordt daar door elk bicep curlende voetballer gebruikt, dus die reactie kan ik me eigenlijk heel goed voorstellen. het is een gym voor algemeen gebruik, waarbij er een duidelijk lijn is tussen gewichtheffers en de normale fitnessmensen. Ik heb me persoonlijk ontzettend geirriteerd aan elke gast die even wat magnesium kwam halen, je net uit je concentratie haalde, en dan vervolgens weer terugging om z'n curls af te maken. Dat Jesaja dan net weer niet die bicep curlende voetballer is kan die instructeur ook niet weten.
met die eleiko halters kan je overigens prima squatten, die stangen binnen de fitnessgym hebben misschien iets meer grip. Ik vind je commentaar een beetje kort door de bocht omdat de instructeurs daar wel degelijk feeling hebben voor powerliften/gewichtheffen etc. hebben, en niet de alledaagse fitnessidioten zijn (op een paar na misschien). enfin, waarom typ ik dit ook allemaal...
Jesaja, train je nog steeds met Ryan? Ik mis de USC gym wel, good old bumper plates...
De instructeurs hebben helemaal geen feeling met powerlifting daar, enkel gewichtheffen lijken ze leuk te vinden.
Ik vind het daar echt k*t dat je de handdoek op de bank moet leggen bij het benchen. Zelfs als je voorstelt om het bankje achteraf schoon te maken wordt dat geweigerd (vooral die lange ecto met zwart haar en bril, die er vrijdagavond meestal is, is een echte eikel).
Maar goed, veel alternatieven zijn er niet...

Beetje raar om gek te zijn van gewichtheffen en totaal geen feeling te hebben met powerliften vind je niet? Ligt imo redelijk dicht bij elkaar. Dat de meeste zelf gewichtheffen en dat leuk vinden wil niet zeggen dat ze helemaal geen feeling hebben met powerliften.. integendeel. Sommige (en dan heb ik het niet over die handoeklul die ik ook wel ken) zoals die emile en die bokser steff hebben wel kennis van zaken. Helemaal als je dat vergelijkt met het gros "instructeurs" die in de meeste gyms rondhuppelen
Kan je niet echt gewichtheffen noemen imo.Naja, gewichtheffen is een groot woord. Ik heb daar eigenlijk nog nooit iemand zien gewichtheffen. Ik zie ze altijd bezig met een lege bar of met die witte schijfjes aan de barKan je niet echt gewichtheffen noemen imo.

wel grappig om te lezen dit, aangezien ik ook in het usc heb getraind. het magnesium wordt daar door elk bicep curlende voetballer gebruikt, dus die reactie kan ik me eigenlijk heel goed voorstellen. het is een gym voor algemeen gebruik, waarbij er een duidelijk lijn is tussen gewichtheffers en de normale fitnessmensen. Ik heb me persoonlijk ontzettend geirriteerd aan elke gast die even wat magnesium kwam halen, je net uit je concentratie haalde, en dan vervolgens weer terugging om z'n curls af te maken. Dat Jesaja dan net weer niet die bicep curlende voetballer is kan die instructeur ook niet weten.
met die eleiko halters kan je overigens prima squatten, die stangen binnen de fitnessgym hebben misschien iets meer grip. Ik vind je commentaar een beetje kort door de bocht omdat de instructeurs daar wel degelijk feeling hebben voor powerliften/gewichtheffen etc. hebben, en niet de alledaagse fitnessidioten zijn (op een paar na misschien). enfin, waarom typ ik dit ook allemaal...
Jesaja, train je nog steeds met Ryan? Ik mis de USC gym wel, good old bumper plates...
De instructeurs hebben helemaal geen feeling met powerlifting daar, enkel gewichtheffen lijken ze leuk te vinden.
Ik vind het daar echt k*t dat je de handdoek op de bank moet leggen bij het benchen. Zelfs als je voorstelt om het bankje achteraf schoon te maken wordt dat geweigerd (vooral die lange ecto met zwart haar en bril, die er vrijdagavond meestal is, is een echte eikel).
Maar goed, veel alternatieven zijn er niet...
Beetje raar om gek te zijn van gewichtheffen en totaal geen feeling te hebben met powerliften vind je niet? Ligt imo redelijk dicht bij elkaar. Dat de meeste zelf gewichtheffen en dat leuk vinden wil niet zeggen dat ze helemaal geen feeling hebben met powerliften.. integendeel. Sommige (en dan heb ik het niet over die handoeklul die ik ook wel ken) zoals die emile en die bokser steff hebben wel kennis van zaken. Helemaal als je dat vergelijkt met het gros "instructeurs" die in de meeste gyms rondhuppelen
Eten jullie wel genoeg jongens?
Er heeft nog nooit een instructuer tegen me gezegd dat ik een handdoekje moet leggen hoor, als ik ga bankdrukken.
Oké, nu fitness ik een beetje thuis, maar in the good ol' days dan éh...
Als je niet massief genoeg ben om de instructeurs zonder woorden op afstand te houden, dan moet je meer oefenen op je "pasopikloopovervandetestosteronenbenvanplanjekopvanjerompterukken" blik, dat helpt ook.
De Zeeuwse instructeurs zijn niet zulke zeikerds misschien...
Naja, gewichtheffen is een groot woord. Ik heb daar eigenlijk nog nooit iemand zien gewichtheffen. Ik zie ze altijd bezig met een lege bar of met die witte schijfjes aan de barKan je niet echt gewichtheffen noemen imo.
Ik weet niet hoe vaak je er bent of wanneer? Overdag zijn die fags er vaak. En erg veel heffen ze niet idd. Wel iets meer dan 5jes maar het zijn geen beeschten. Vind wel dat ze (let op: lang niet allemaal) goeie kennis hebben. En dat ze niet 150kg cleanen wil natuurlijk niet direct zeggen dat het noobies zijn. Er zijn überhaupt weinig mensen buiten sommige instructeurs die sirieus bezig zijn met gewichtheffen of powerliften. Ja sommige maar je weet nooit wanneer die weer een jaar of langer hun gezicht niet laten zien![]()
Sterkste man van Friesland nog met hem gesproken niet zo lang terug. Was goed bezig die Emile.
Niks verkapts, en ik ben nu nog huger.