AndroidHealthClinic

Jong Oranje-Jong Marokka

En idd is het helemaal uit de hand gelopen. De KNVB overweegt om geen oefenduels meer met Marokko te spelen.

Ik kan me herinneren dat tijdens een groot jeugd-voetbaltoernooi (jeugd WK geloof ik) precies hetzelfde is gebeurd met supporters van Marokko. Kwamen ook het veld op en hebben het hele Utrecht stadion vernield. Maargoed kan allemaal hier ;)

• Topic Starter Topic Starter
En idd is het helemaal uit de hand gelopen. De KNVB overweegt om geen oefenduels meer met Marokko te spelen.

Ik kan me herinneren dat tijdens een groot jeugd-voetbaltoernooi (jeugd WK geloof ik) precies hetzelfde is gebeurd met supporters van Marokko. Kwamen ook het veld op en hebben het hele Utrecht stadion vernield. Maargoed kan allemaal hier ;)

Klopt, is al eerder gebeurd. Een ezel.....

Kan zijn dat ik het heb gemist, maar werd de wedstrijd in Tilburg gespeeld???
Ik reed toevallig met de auto langs en het was daar echt heel druk en zag veel mocro's op de wegen en rond het stadion :)

losers zijn het !

Niet om het te bagataliseren, maar hoe vaak slopen oer-Hollandse supporters niet de boel bij een voetbalwedstrijd? Het is gewoon een pleurissport dat verkeerd volk aantrekt, blijkt toch wel keer op keer.

dat is ook waar ericr

Niet om het te bagataliseren, maar hoe vaak slopen oer-Hollandse supporters niet de boel bij een voetbalwedstrijd? Het is gewoon een pleurissport dat verkeerd volk aantrekt, blijkt toch wel keer op keer.

nederlandse voetbalfans zijn ook niet altijd lieverdjes, maar kom op zeg.. op het jeugd wk gebeurde het ook al en nu weer. notabene een vriendschappelijke wedstrijd tussen JONG nederland en marokko. ik snap sowieso niet dat de knvb het nog een keer heeft geprobeerd.

Dat is zeker waar. Alleen je moet niet voorbij het punt gaan dat die gasten het elke keer weer doen. Gelijk aanpakken en ook die zogenaamde hooligens.

Het is niet zoveel anders dan bij Nederlandse hooligans. Geval is wel dat zij juist dit soort dingetjes doen bij lullige oefen interlandjes etc omdat er geen andere momenten zijn dat in dit geval marrokaans uitschot met een voorliefde voor voetbal bij elkaar kan komen om zich eens als mong*len uit te leven. Niet om het goed te praten, als ik die opgefokte koppen zie op die foto's gaat ook mijn bloed koken, desalnietemin blijft het zo dat ze qua vernietigingsdrang nog een hoop kunnen leren van de doorgewinterde Nederlandse hooligan :p On a serious note, het gaat me iets te ver dit te zien als iets typisch Marokaans ook al past dit wel mooi in het rijtje van de huidige maatschappelijke tendensen.

Dat is zeker waar. Alleen je moet niet voorbij het punt gaan dat die gasten het elke keer weer doen. Gelijk aanpakken en ook die zogenaamde hooligens.

Sja, gewoon celstraf geven voor het betreden van het veld bijvoorbeeld, soms snap ik de wetgeving ook niet zo goed in Nederland. Het mag toch duidelijk zijn dat dit nogal afschrikt dus waarom niet.. Voor zover ik weet krijg je er in Engeland gewoon een paar maanden cel voor, dan denk je wel even na en als je het dan al een keer doet in een leipe bui dan doe je het ook maar 1 keer in de meeste gevallen..

Wat een poep. Voor de jaren 80 waren der nooit rellen. Heeft niets met de sport te maken alleen met eikels die een excuus zoeken om te rellen. Verder zie je zelden rellen bij voetbalwedstrijden, alleen bij zogenaamde risicowedstrijden zoals Ajax - Feyenoord en Ajax - Ado zie je vaak problemen. En dan voornamelijk naar elkaar gericht. Ook zijn die problemen er vaak ook als gevolg van een slechte wedstrijd, opgefokte sfeer etc.

Dit is een totaal andere situatie. Dit is een wedstrijd van Jong Oranje waar normaal gesproken nooit problemen zijn, wedstrijden waar ouders met hun kinderen graag naar toe gaan. De gemeente Tilburg had zelfs besloten geen politie op de been te brengen voor deze wedstrijd - domme actie. Het is gewoon typisch, en te triest voor woorden, dat zogenaamde "Nederlandse" marrokanen door het Nederlands volkslied fluiten, het Nederlandse team uitfluiten, het veld bestormen, stewards aanvallen en de stoelen slopen. Na een gewonnen wedstrijd nog wel. Ongelooflijk triest, nog triester dan de standaard kansloze hooligan.

vanaf dat het gevaar voor het aidsvirus bekend werd ben ik gestopt met naar het voetbal te gaan kijken. Ik paalde de andere hooligans die ik neergeslagen had ook altijd vandaar...

vanaf dat het gevaar voor het aidsvirus bekend werd ben ik gestopt met naar het voetbal te gaan kijken. Ik paalde de andere hooligans die ik neergeslagen had ook altijd vandaar...

Ja aids is ook ontstaan na een soortgelijk potje voetbal: toen een mens een aap heeft gedoet.

Niet racistisch gaan worden hier he, Ajax - ADO Den Haag word bij voorbaat al niet meer gespeeld met supporters omdat dan alles gesloopt word (en den haag heeft net een nieuw stadion).

Wat een poep. Voor de jaren 80 waren der nooit rellen. Heeft niets met de sport te maken alleen met eikels die een excuus zoeken om te rellen. Verder zie je zelden rellen bij voetbalwedstrijden, alleen bij zogenaamde risicowedstrijden zoals Ajax - Feyenoord en Ajax - Ado zie je vaak problemen. En dan voornamelijk naar elkaar gericht. Ook zijn die problemen er vaak ook als gevolg van een slechte wedstrijd, opgefokte sfeer etc.

Dit is een totaal andere situatie. Dit is een wedstrijd van Jong Oranje waar normaal gesproken nooit problemen zijn, wedstrijden waar ouders met hun kinderen graag naar toe gaan. De gemeente Tilburg had zelfs besloten geen politie op de been te brengen voor deze wedstrijd - domme actie. Het is gewoon typisch, en te triest voor woorden, dat zogenaamde "Nederlandse" marrokanen door het Nederlands volkslied fluiten, het Nederlandse team uitfluiten, het veld bestormen, stewards aanvallen en de stoelen slopen. Na een gewonnen wedstrijd nog wel. Ongelooflijk triest, nog triester dan de standaard kansloze hooligan.

Dank u.

Can i get a Amen?

Sommige zijn te blind voor woorden.
Ze moeten die marokaanse jongeren gewoon keihard aanpakken.
Fluiten door het volkslied? Oke, enkeltje naar marokko.
Had wel eens willen zien, als deze wedstrijd in marokko was geweest en dit was gebeurd.

O nee, daar gebeurt het niet, want de goede marokanen halen dat niet in hun kop!

In de jaren 70 had je al hooligans in Nederland hoor. Het begon in de jaren 50 allemaal al. Toen mensen meer vrijheid kregen door economische opleving. Je had van die groepen nozems, skinheads en al dat ander soort tuig. In de jaren 70 begonnen ze ook in Nederland mot te trappen.

En jij zegt dat het alleen bij risicowedstrijden mot is? Toevallig woon ik in een wijk waar tot voor kort een voetbalstadion stond. Het Oosterparkstadion. Ik woon mijn halve leven daar al, en heb genoeg meegemaakt. Er is ook wel eens een steen door mijn ruit heengevlogen hoor. En dat was niet bij een risicowedstrijd. Je hebt altijd wel rellen, risicowedstrijd of niet. Er is zelfs een keertje een paar straten verderop een Twente supporter die samen met zijn zoontje van 10 jaar naar een uitwedstrijd was gegaan helemaal in elkaar geslagen. Ook werden er om de haverklap autobanden lek gestoken van de supporters van de tegenpartij. Soms ook gewoon auto's van buurtbewoners. De laatste jaren was het wel wat minder erg, maar vooral begin 2000 was het een echte puinhoop. Dus niks niet alleen bij risicowedstrijden, bij elke wedstrijd proberen die Neanderthalers de boel te verzieken.

Verder ben ik het met EricR eens, de ''blanke'' hooligans zijn net zo erg als de Marokkaanse hooligans. Dus hier zit geen verschil in, grappig dat dan weer heel Nederland over die k*tmarokkaantjes inzitten. Het is altijd een klein groepje dat het voor de rest verpest.

Ik zag net het filmpje op geensT trouwens, daarop zie je ook dat er oudere ( ik denk) Marokkanen op het veld lopen om de boel te sussen.:thumbup:
www.dumpert.nl - Kijk die kansenjongeren eens lekker bezig zijn

Terug
Naar boven