MuscleMeat

Jong Oranje-Jong Marokka

Ik lach me kapot...
Echt slim volk is het niet, beetje bevestigen wat half Nederland denkt:roflol:...

Stelletje Ecteau angsthazen dat zijn relmarokkanen...
Angstig om je heen kijkend met een grote groep herrie schoppen...

Mijn respect gaat uit richting Bokito...
En de ''normale'' marokkaan...

Overigens, voetbalsupporters (tussen aanhalingstekens) sporen natuurlijk sowieso niet. Of is het normaal om de boel kort en klein te slaan na een wedstrijd? Blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld maar ik heb er het nut en de lol nooit van ingezien. (Of jullie wel?)

Gewoon neerschieten die vuile kk apen. Ze vernken het voor de rest van de marokkanen die wel een ''normaal'' leven leiden en niet de relnichten uithangen.

Ik ga me morgen aanmelden als steward bij abe lenstra hoop dat ze mensen nodig hebben :)

dan wordt je de stoere grote steward en durft niemand meer iets te vernielen ;)

Geven ze een keer blijk van integratie.... :D

wat een topic weer.

T zijn een stel idioten die daar stennis hebben lopen schoppen, maar ik zie niet in waarom er voor Marokkanen zwaardere straffen (of andere straffen) zouden moeten komen (daarnaast vraag ik me ook heel sterk af hoe deze of gene dit in gedachten had. Aan het begin van de GRONDWET staan een aantal artikelen die dergelijke zaken verhinderen, wellicht eens interessant om door te nemen.)
Denk daarbij ook aan onze middeleeuwen en hoe we daar uit zijn gekomen. Als er over dergelijke culturen als 'middeleeuws' wordt gesproken, laten we dan in ieder geval een voorbeeld geven, als we onszelf beter vinden... Of gaan we zelf ook terug naar de middeleeuwen, op verzoek van velen? (overigens vind ik veel elementen van die cultuur middeleeuws, maar dat geldt ook voor de onze)
'Uitzetten' is wel het meest afgezaagde, ondoordachte en simplistische dat er gezegd kan worden imo.

Toevallig ook wel, dat het net bij het voetbal zoiets moet uitbreken...
Of veralgemeniseer ik dan?
Al die hooligans zijn toch hetzelfde?

Geven ze een keer blijk van integratie.... :D

wat een topic weer.

T zijn een stel idioten die daar stennis hebben lopen schoppen, maar ik zie niet in waarom er voor Marokkanen zwaardere straffen (of andere straffen) zouden moeten komen (daarnaast vraag ik me ook heel sterk af hoe deze of gene dit in gedachten had. Aan het begin van de GRONDWET staan een aantal artikelen die dergelijke zaken verhinderen, wellicht eens interessant om door te nemen.)
Denk daarbij ook aan onze middeleeuwen en hoe we daar uit zijn gekomen. Als er over dergelijke culturen als 'middeleeuws' wordt gesproken, laten we dan in ieder geval een voorbeeld geven, als we onszelf beter vinden... Of gaan we zelf ook terug naar de middeleeuwen, op verzoek van velen? (overigens vind ik veel elementen van die cultuur middeleeuws, maar dat geldt ook voor de onze)
'Uitzetten' is wel het meest afgezaagde, ondoordachte en simplistische dat er gezegd kan worden imo.

Toevallig ook wel, dat het net bij het voetbal zoiets moet uitbreken...
Of veralgemeniseer ik dan?
Al die hooligans zijn toch hetzelfde?

Het gaat in dit topic toevallig om voetbal maar het werkelijke probleem is natuurlijk 'hun' gedrag (om maar even te generaliseren). Althans, dit topic ging oorspronkelijk dus over rellen tijdens een voetbalwedstrijd maar is uitgedraaid om de zoveelste discussie over dit onderwerp.

Kijk eens goed om je heen en je zult versteld staan hoe disrespectvol die gasten zijn (om wederom te generaliseren). Paar berichten terug werd een goed voorbeeld gegeven: Marokkanen die met de Dodenherdenking met kransen gaan voetballen. Marokkanen die oorlogsmonumenten vernielen. Marokkanen die homo's wegtreiteren uit hun huis. Enzovoort.

Nee, uitzetten zal niet gaan. Lijkt me logisch. Maar ze hebben gewoon geen respect (ik zie er zoveel om me heen, ik weet wel n beetje waar ik het over heb...) en we kunnen er niets aan veranderen.

(En ja hooligans sporen sowieso niet, daar heb je volkomen gelijk in. Vroeg ik me ook al af, paar posts terug.)

Ik wil mij zelf excuseren voor deze stomme uitspraak.

heb je boze pm's gehad dan?:p ot: ik had het zeker wel verwacht deze ''rellen''. Het filmpje is wel lachwekkend, allemaal van die apen rennend in gekleurde ''trainingspakken'' of wat het ook zijn.

Nee, ik heb geen boze pm's gehad.
Schelden en generaliseren is makkelijk, kan je zelfs mee de politiek in komen. Maar je beledigt er ook mensen mee die er niks mee te maken hebben. En het is niet constructief.

• Topic Starter Topic Starter
@BuilderB: het gaat, zoals Flowergirl zegt, om het gebrek aan respect.

Ik mis DBC01 in deze gehele dicussie :D Ik was gisteren expres op dbb.com 'gekomen' om het topic te gaan lezen maar kon hem niet vinden :( ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld moet ik eerlijk zeggen :(

Verder vind ik het op z'n minst raar dat mensen hier voetbalsupporters als hersenlozen bestempelen.. voetbal is een volksport (wat heet? volksport nummer één) en trekt natuurlijk heel veel publiek aan.. en dus ook veel hersenloozen helaas!

OT: Tsja.. wat kan je ervan zeggen... diep triest natuurlijk en wat hier gezegd wordt over voetbalsupporters die overal ter wereld herry schoppen is waar maar in dit geval gaat het natuurlijk niet om voetbalsupporters maar om Marokkanen wat de situatie toch wat ingewikkelder maakt. Nee, die jongens hebben zich niet populair gemaakt en zeker niet de 'normale'(even dbb.com termen gebruiken) Marokkanen makkelijk gemaakt... Maar dit was te voorkomen met wat gezond verstand.. of de wedstrijd niet spelen zoals ze nu wille gaan doen (géén interlands meer tussen deze twee landen.) of betere beveiliging aangezien het hier wel degelijk om een risico wedstrijd ging... ik denk dat populisten als Wilders hierdoor wel in hun vuistje lachen... hier moeten ze het van hebben en je moet mensen geen stok geven om je te kunnen slaan.. en dat zien sommige mensen niet.. ook al komt elk gevolg door een oorzaak... maargoed dat laten we even in het midden.

Ik mis DBC01 in deze gehele dicussie :D Ik was gisteren expres op dbb.com 'gekomen' om het topic te gaan lezen maar kon hem niet vinden :( ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld moet ik eerlijk zeggen :(

Verder vind ik het op z'n minst raar dat mensen hier voetbalsupporters als hersenlozen bestempelen.. voetbal is een volksport (wat heet? volksport nummer één) en trekt natuurlijk heel veel publiek aan.. en dus ook veel hersenloozen helaas!

OT: Tsja.. wat kan je ervan zeggen... diep triest natuurlijk en wat hier gezegd wordt over voetbalsupporters die overal ter wereld herry schoppen is waar maar in dit geval gaat het natuurlijk niet om voetbalsupporters maar om Marokkanen wat de situatie toch wat ingewikkelder maakt. Nee, die jongens hebben zich niet populair gemaakt en zeker niet de 'normale'(even dbb.com termen gebruiken) Marokkanen makkelijk gemaakt... Maar dit was te voorkomen met wat gezond verstand.. of de wedstrijd niet spelen zoals ze nu wille gaan doen (géén interlands meer tussen deze twee landen.) of betere beveiliging aangezien het hier wel degelijk om een risico wedstrijd ging... ik denk dat populisten als Wilders hierdoor wel in hun vuistje lachen... hier moeten ze het van hebben en je moet mensen geen stok geven om je te kunnen slaan.. en dat zien sommige mensen niet.. ook al komt elk gevolg door een oorzaak... maargoed dat laten we even in het midden.

Voetbalhooligans zijn hersenloos... want trappen rotzooi, slaan de boel kort en klein en slaan elkaar in mekaar.
Ik heb dat dus nooit begrepen. Het is en blijft maar een spelletje maar blijkbaar moet er bij sommige mensen standaard agressie en vernieling aan te pas komen.

Terug
Naar boven