MuscleMeat

Jongens/mannen van 18 t/m 24 jaar gezocht!

Heb geen zin om het in te vullen.

Met "ontevreden zijn met je lichaam" kan je zoveel kanten op. Ik ben er absoluut niet treurig om, het enige wat ik ermee doe ik hard trainen. Maar als ik het invul lijk ik net zo'n depri stumperd :p

Done.

• Topic Starter Topic Starter
@Kixat en SkyBullet, scherp commentaar. Dit klopt idd, misschien had hier 'als hulpmiddel' bij moeten staan om dat te verduidelijken.

En voor de rest van de mensen die twijfelen aan de juistheid van deze vragen. De vragen heb ik niet zelf verzonnen. Dit is wetenschappelijk onderzoek dus het zelf verzinnen van vragen om bepaalde concepten/theorieën te meten/testen is niet gewenst. Dit zijn vragen die zichzelf al herhaaldelijk bewezen hebben in het 'meten van wat je wil weten'. Dat ze voor jullie als vaag overkomen begrijp ik. En dat sommige vragen hetzelfde lijken, dat klopt ook.

Nogmaals bedankt voor het invullen en jullie feedback!

Zaten wel echt onzin vragen tussen zeg.

En wat heeft het kijken van Dexter te maken met ontevredenheid over je armen?

sorry mij te persoonlijke vragen

te oud :(

Wat een suggestieve vraagstelling zeg... Natuurlijk gaan jonge bodybuilders/krachttrainers/gewichtheffers (er is een verschil) kijken naar hun voorbeelden in magazines/internet/tv/... en gaan trainen met dat in hun achterhoofd. Net zoals jonge wielrenners kijken naar hun voorbeelden en gaan trainen om beter te worden.

De herhaalde vragen dienen voor de interne consitentie; dat omdat je de boel niet zou kunnen bedotten; normaal staan de vragen dan wel niet direct na elkaar dacht ik?

Voorts staan de trainingsgerelateerde vragen weer vol met constructies die bij iemand die traint meer ergernis zullen opwekken dan een bereidheid om vragen te beantwoorden. Dit door een gebrekkige kennis/vooringenomen gedachten bij de opsteller.

vb.: Sommige jongens trainen 3 keer in de week op een totaal verkeerde manier en hun omgeving zegt dan al dat ze te veel gaan "gewichtheffen om spierah te krijgen" Dat die opmerking wat meer met afgunst van de ander te maken heeft; dat vergeten we voor het gemak.

Ik zou deze enquete alleszins niet invullen; ik vind dat ze geen enkele vorm van nuance toelaat en dat er op zijn minst opmerkelijke vragen instaan

Voorts staan de trainingsgerelateerde vragen weer vol met constructies die bij iemand die traint meer ergernis zullen opwekken dan een bereidheid om vragen te beantwoorden. Dit door een gebrekkige kennis/vooringenomen gedachten bij de opsteller.

Ik zou deze enquete alleszins niet invullen; ik vind dat ze geen enkele vorm van nuance toelaat en dat er op zijn minst opmerkelijke vragen instaan

Dit dus.... Prima beschreven. ;)

• Topic Starter Topic Starter

Heelll interessant dat je dit zegt, de vragen waar jij naar verwijst zijn juist de enige vragen uit deze vragenlijst die wél in samenwerking zijn gemaakt met mensen die zich intensief bezighouden met krachttraining. Nogmaals, niet door mij, maar door een Amerikaanse wetenschapper. Deze vragen worden al jaren met veel succes gebruikt in onderzoeken. Dat jij (jullie?) je juist aan deze vragen irriteren is een notitie waard. Wel moet ik zeggen dat dit vooral Amerikaanse onderzoeken zijn geweest, in ieder geval weinig Nederlandse onderzoeken (zover ik weet). Ik zal hier in de debriefing meer over zeggen.

Wat is precies hetgene dat irritatie opwekt bij deze vragen?

vb.: Sommige jongens trainen 3 keer in de week op een totaal verkeerde manier en hun omgeving zegt dan al dat ze te veel gaan "gewichtheffen om spierah te krijgen" Dat die opmerking wat meer met afgunst van de ander te maken heeft; dat vergeten we voor het gemak.

Wie zegt dat we dat vergeten? Het doet er voor het onderzoek niet toe waarom mensen zeggen dat je wel of niet teveel traint.

En nogmaals, dit onderzoek richt zich niet alleen op jongens/mannen die aan krachttraining doen, maar op ALLE jongens/mannen tussen de 18 en 24 jaar.

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 15:05 ----------

Verder nogmaals iedereen bedankt voor het invullen!

Done

Done, maar soms bs vragen.

''als ik 5 kg aan spieren zou aankomen, zou ik me Sterker voelen''

Dan ben je gewoon sterker toch xD

gedaan.. lijkt me een matig onderzoek tbh

het zou wel beter zijn als je zelf nog aanvullingen kon doen op de antwoorden dus. Maar ik ben toch te oud dus **** off j/k

Ingevuld, alleen je had geen 5 keuzes moeten maken bij Eens/oneens vragen, 3 waren genoeg. Of het op een andere manier moeten uitdrukken, 1-5 bijv.

Vragen waren matigjes, en soms ook vrijwel gelijk aan elkaar

2me4ay1.jpg

• Like
Waarderingen: Neee
Ingevuld, beetje vage vragen inderdaad.

''Ik probeer zo veel mogelijk calorieen binnen krijgen op een dag...''

Ingevuld

Terug
Naar boven