XXL Nutrition

Joost's Log: Push Harder

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Wat ik vandaag bijvoorbeeld deed voor bench press was:
bar x 7 / 60x5 / 70x4 / 80x3 / 90x2 / 100x1 -> workset 110 kg

Het scheelt inderdaad een HOOP qua kracht als je bijvoorbeeld 50x12 / 70x10 / 90x8 ofzo als warming up zou doen. Die 90x8 kan je ook moeilijk meer een warm up set noemen, dat is eerder een feeder set.

Ik maakte voorheen ook de fout om te veel reps te doen als warming up. Heeft totaal geen zin, je maakt jezelf alleen zwakker.

Precies dit. Ik deed vroeger bij bench:
stang x 10
40kg x 10
50kg x 8
60kg x 8
En dan werksets met 65kg lol

Nu bijvoorbeeld met RDL:
60kg x 6
100kg x 3
125kg werkset

Ik merk vooral dat bij mijn heavy compounds (incline DB press, rack pull, RDL, etc.) dat in de 6-8 reps het echt gaat schelen hoeveel warmingup volume je hebt gedraaid. Ik zie het zo: hoe meer opwarmen hoe veiliger je bent, maar door al dat volume raak je fatigued. Dus ik probeer zo min mogelijk warmup volume te draaien, toch 'safe' te zijn en zo maximum effort in de werksets leggen. Beetje moeilijk uit te leggen.
Maar snap wel wat je bedoeld. Ik kies er alleen met mijn blessure gevoeligheid voor meer een soort ramping sets te doen.

Voorheen deed ik hetzelfde. Dan pakte ik als warmup soms maar 1 of 2 reps, puur om even het gewicht in handen gehad te hebben..

1e tentamen gehad yeet. Verwacht 7-8. Bij 8+ trakteer ik mezelf op AYCE sushi

Zojuist terug van de gym en pullsessie gedaan. Train meestal 11-1 in de ochtend of 8-10 in de avond dus beetje rare tijd. Ook niet super lang geslapen vannacht want had vanochtend tentamen en moest om 9u al in Nijmegen zijn. Toen ik terugkwam airfryer aangezet (210g kip, 100g rijst, 150g groente, cajunkruiden, 30ml sweet chili saus), echt super makkelijk verteerbaar. Voordat ik in de auto stap eet ik nog een kleine maaltijd (150g skyr, 1 appel, kaneel, 20g pinda's). Omdat ik moe was had ik niet echt dat vuur onder mn reet zoals gewoonlijk waar ik mezelf echt helemaal kan focussen en pushen tot t uiterste, maar toch degelijke sessie:

24-10-2019: Pull
Technogym plate loaded underhand pulldown (+gewicht)
36,25kg elke kant x 9, 8
T-bar row (vervangende oefening)
60kg (zonder stang, dus alleen platen) x 6, 6, 6
Voelde al redelijk goed, midback en rhomboids super pumped daarna. Vorm 1e setje meh, 2e en 3e al beter (had mezelf gefilmd). Dus focus op volgende sessie(s) is eerst met dit gewicht +/- 8 reps met uitstekende vorm halen. Doe ook 15kg platen ipv 20 zodat ik een grotere ROM heb.
Technogym plate loaded low row (+1 rep)
46,25kg elke kant x 8, 8, 7
Plate loaded lat pulldown (Lat pulldown bezet)
50kg elke kant 3 setjes niet getrackt
Rope lat prayer (+gewicht)
22,5kg x 11, 9, DS 15kg

DB rear delt flyes (+2 reps)
12kg + 1,25kg plate x 8, 8, 8
HS plate loaded shrug machine (+4 reps !!!)
56,25kg elke kant x 12, 12
Volgende keer dus verhogen yeet, bijna 3 plates a side.

Rope hammer curl (+gewicht)
22,5kg + 1,25kg plate x 9, 8, 8
Cable curl (+gewicht)
20kg + 1,25kg plate x 8, 7, 7, DS 12,5kg
Incline DB curl (+gewicht)
10kg x 9, DS 6kg

Forearms 2x

Nu even maaltijdje wegwerken en dan met vriendin naar de bios (Joker). Zal wel wat nacho's eten ofzo. Morgenmiddag of morgenochtend legday, ga 's avonds met pa naar voetbal. Daarnaast weer studeren voor tentamen dinsdag.

Merk nu wel dat de progressive-style training zijn vruchten begint af te werken. Ik oog (ook mede door de bulk) veel voller en tevens harder, alsof er meer kwaliteit VVM op is gekomen (yay :D). Daarnaast vind ik de trainingen ook echt leuk en moet ik mezelf steeds blijven pushen.

Daarnaast de 'doelen' voor huidige bulk/offseason op mijn loading oefeningen in 6-8 reps:
- Incline DB press 34kg (huidig 28kg)
- Machine dips 60kg/3 plates a side (huidig 46,25kg)
- T-bar row onbekend, doe deze nog te kort
- Leg press 360kg/9 plates a side (huidig 320kg/8 plates a side)
- RDL 140kg/3 plates (huidig 125kg)

Dit zijn de doelen/nummers die ik momenteel in mn hoofd heb en sowieso wil halen. Uiteraard gewoon uppen als ik deze gehaald heb.

Okee daag :wave:

3FE1B459-DFC8-473C-A189-B4AA42C405BC.jpeg

Gisteravond na de film 01:30 ofzo in bed en tot 10:00 geslapen. Ritme beetje off, toch getraind.

25-10-2019: Legs
Leg extension (+gewicht)
55kg x 10, 8
Technogym plate loaded leg press (+1 rep)
320kg x 7, 6, 7
2e set na 6 reps ging ik voor de 7e, leek eerst te lukken maar halverwege kwam ik vast en ik denk na ca. 3 sec het gewicht niet verder te drukken vergat ik dus te blijven ademen en kon ik geen kracht meer zetten. Dus moest mezelf er onderuitwurmen wat toch nog erg makkelijk was lol. Meer rust genomen en 3e set wel 7 gehaald. @Robin_ daarom dus een spot bij leg press :roflol:
Technogym plate loaded leg press (+gewicht)
265kg x 7, 7
DB split squats (+1 rep)
12kg x 11, 10, DS BW
Dacht serieus dat ik hier out zou gaan :eek:

Technogym seated leg curl (HS lying leg curl bezet)
50kg x 9, 8
Voelde verrassend prettig deze variant
RDL (+2 reps)
125kg x 8, 7, 6
Teveel onderrug. Kan ook niet anders, gister 3u lang op een goedkope k*tstoel gezeten met tentamen. 2000 euro collegegeld en op een stoel van 2,50 gezet worden, mooi man.
Hyperextensions (FAIL)
26,25kg x 10
2e set had ik echt een enorme lower back pump dus ben na de 3e rep gestopt, niet getrackt dus.
Adductor machine (+gewicht)
65kg x 12, 10
Maak hier achterlijke progressie op. Kan ook niet anders, deze nog nooit gedaan eerder. Machine gaat tot 100 dus denk dat ik al wel aardig in de buurt kom aan het einde van mijn bulk :D

HS smith machine calf raises (+1 rep)
31,25kg elke kant x 12, 11, 11
HS seated calf raises (+gewicht)
22,5kg elke kant x 12, 11, 10, DS 10kg

Leg raises 3x

Goeie training, wel kapot nu. Nu studeren en vanavond naar voetbal met een lekker broodje frikandel :).

En nog even ranten:
Ten eerste doe ik een aantal oefeningen op sokken (RDL, calf raises, leg curls, adductor, hyperextensions) maar omdat ik witte sokken draag neem ik slippers mee om ze niet te vies te maken. Gymeigenaar kwam naar me toe met een heel verhaal dat 'sokken in slippers nummer 1 anti-climax was bij vrouwen en witte sokken helemaal'... Dus ik dacht echt van bruh ik ben gewoon aan het trainen wat is dit nou weer :roflol:

Daarnaast nog even gepraat met een andere jongen en over onze progressie beiden. Altijd grappig, als mensen mijn logboek zien zeggen ze bijna altijd 'overtraining blabla' en dan probeer ik uit te leggen dat dit ook van je herstel afhangt. Daarnaast denk ik nog steeds dat het belangrijk is om hard (en tot failure) te trainen. 95% van de mensen die trainen (proberen spiermassa te bouwen) in welke gym dan ook (m.u.v. de echte hardcore gyms) trainen echt niet hard. Niemand van hen staat te zweten, is buiten adem of is duizelig na topsets of whatever. Daarnaast zijn er een heleboel mensen die zeggen RPE 8 te trainen ofzo maar het is hooguit RPE 5-6 omdat ze zichzelf gewoon mentaal niet genoeg kunnen pushen. Zeg niet dat ik alles perfect doe maar vind het gewoon jammer dat er tegenwoordig die intensiteit mist, komt waarschijnlijk omdat de sport veel meer mainstream is geworden...

Morgen rustdag en werken :banana:

Gisteravond na de film 01:30 ofzo in bed en tot 10:00 geslapen. Ritme beetje off, toch getraind.

25-10-2019: Legs
Leg extension (+gewicht)
55kg x 10, 8
Technogym plate loaded leg press (+1 rep)
320kg x 7, 6, 7
2e set na 6 reps ging ik voor de 7e, leek eerst te lukken maar halverwege kwam ik vast en ik denk na ca. 3 sec het gewicht niet verder te drukken vergat ik dus te blijven ademen en kon ik geen kracht meer zetten. Dus moest mezelf er onderuitwurmen wat toch nog erg makkelijk was lol. Meer rust genomen en 3e set wel 7 gehaald. @Robin_ daarom dus een spot bij leg press :roflol:
Technogym plate loaded leg press (+gewicht)
265kg x 7, 7
DB split squats (+1 rep)
12kg x 11, 10, DS BW
Dacht serieus dat ik hier out zou gaan :eek:

Technogym seated leg curl (HS lying leg curl bezet)
50kg x 9, 8
Voelde verrassend prettig deze variant
RDL (+2 reps)
125kg x 8, 7, 6
Teveel onderrug. Kan ook niet anders, gister 3u lang op een goedkope k*tstoel gezeten met tentamen. 2000 euro collegegeld en op een stoel van 2,50 gezet worden, mooi man.
Hyperextensions (FAIL)
26,25kg x 10
2e set had ik echt een enorme lower back pump dus ben na de 3e rep gestopt, niet getrackt dus.
Adductor machine (+gewicht)
65kg x 12, 10
Maak hier achterlijke progressie op. Kan ook niet anders, deze nog nooit gedaan eerder. Machine gaat tot 100 dus denk dat ik al wel aardig in de buurt kom aan het einde van mijn bulk :D

HS smith machine calf raises (+1 rep)
31,25kg elke kant x 12, 11, 11
HS seated calf raises (+gewicht)
22,5kg elke kant x 12, 11, 10, DS 10kg

Leg raises 3x

Goeie training, wel kapot nu. Nu studeren en vanavond naar voetbal met een lekker broodje frikandel :).

En nog even ranten:
Ten eerste doe ik een aantal oefeningen op sokken (RDL, calf raises, leg curls, adductor, hyperextensions) maar omdat ik witte sokken draag neem ik slippers mee om ze niet te vies te maken. Gymeigenaar kwam naar me toe met een heel verhaal dat 'sokken in slippers nummer 1 anti-climax was bij vrouwen en witte sokken helemaal'... Dus ik dacht echt van bruh ik ben gewoon aan het trainen wat is dit nou weer :roflol:

Daarnaast nog even gepraat met een andere jongen en over onze progressie beiden. Altijd grappig, als mensen mijn logboek zien zeggen ze bijna altijd 'overtraining blabla' en dan probeer ik uit te leggen dat dit ook van je herstel afhangt. Daarnaast denk ik nog steeds dat het belangrijk is om hard (en tot failure) te trainen. 95% van de mensen die trainen (proberen spiermassa te bouwen) in welke gym dan ook (m.u.v. de echte hardcore gyms) trainen echt niet hard. Niemand van hen staat te zweten, is buiten adem of is duizelig na topsets of whatever. Daarnaast zijn er een heleboel mensen die zeggen RPE 8 te trainen ofzo maar het is hooguit RPE 5-6 omdat ze zichzelf gewoon mentaal niet genoeg kunnen pushen. Zeg niet dat ik alles perfect doe maar vind het gewoon jammer dat er tegenwoordig die intensiteit mist, komt waarschijnlijk omdat de sport veel meer mainstream is geworden...

Morgen rustdag en werken :banana:
alhoewel ik het met de eigenaar eens ben over sokken in slippers moet je dat lekker zelf weten toch :roflol:
En wat je zegt over intensiteit ben ik ook wel met je eens. ik wordt altijd raar aangekeken als ik erg zweet of mezelf heel erg push omdat bijna iedereen een comfortabel gewicht gebruikt tegenwoordig, terwijl mij dat juist de bedoeling lijkt toch

Zeker waar dit!

Mijn vriendin zei gister dat toen ik single leg leg presses deed, ik in heel de gym te horen was :grinny: en de gym is best groot. Toen ik opstond van dat martelapparaat werd ik ook door iedereen aangekeken van wtf doe eens normaal

Maarja het scheelt dat alle mensen in de gym dik en lelijk zijn en nooit een fatsoenlijk fysiek zullen hebben, dus ik trek me er weinig van aan.

Deze leg press is trouwens ECHT de shiiiiiiiit. In mijn gym ben ik de enige die 'em gebruikt, de rest weet geloof ik niet eens waar 'ie voor dient... Maar dit is echt pure isolatie voor je quads... Heerlijk. Met geen enkele andere leg press te vergelijken.

Als ik ooit mijn fully Hammer Strength equiped home gym heb, staat deze er zeker in :D

Deze leg press is trouwens ECHT de shiiiiiiiit. In mijn gym ben ik de enige die 'em gebruikt, de rest weet geloof ik niet eens waar 'ie voor dient... Maar dit is echt pure isolatie voor je quads... Heerlijk. Met geen enkele andere leg press te vergelijken.

Als ik ooit mijn fully Hammer Strength equiped home gym heb, staat deze er zeker in :D
Ik vind dat dus zo een kut ding! Mijn gym heeft die ook

Ik vind dat dus zo een kut ding! Mijn gym heeft die ook

Lol wtf bro... Beste machine voor quad isolatie die je maar kan bedenken.

Je moet voor een maximale ROM de stoel op de maximale stand naar voren zetten en je voet zo laag mogelijk op het platform plaatsen. En natuurlijk slechts 1 been tegelijk doen... Als je het met 2 doet, slaat het nergens op en voelt het opeens heel awkward.

Zo’n beetje alles wat HS maakt is goed. En love plate loaded :D

herkenbaar van die 95%, die hebben ook geen idee van wat ze aan het doen zijn. :roflol:

Het maakt mij niet zoveel uit, train zelf soms ook als een lapzwans, vind het mooi om die mensen te observeren tussen m’n sets door.

Ja die hebben we ook in platinum gym, echt chill

Lol wtf bro... Beste machine voor quad isolatie die je maar kan bedenken.

Je moet voor een maximale ROM de stoel op de maximale stand naar voren zetten en je voet zo laag mogelijk op het platform plaatsen. En natuurlijk slechts 1 been tegelijk doen... Als je het met 2 doet, slaat het nergens op en voelt het opeens heel awkward.
Zal vandaag eens proberen. Voet ook ver naar buiten of naar binnen plaatsen?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven