Fitness Seller

Jorgen's nieuwe start, here we go!

• Topic Starter Topic Starter
ha,

wat denk jezelf... heeft het nut gehad?

Ik denk zoiezo dat je is goed moet nadenken met wat je precies wilt. Dan kun je makkelijker ergens naar toe werken. Een realistisch maar toch uitdagend doel! Dat is als olie op vuur. Motiveert enorm. Kun je samen over brainstormen met je vriend die mee traint. Je zal merken als je daar over gaat fantaseren dat het je energie geeft.

Dan ga je kijken wat je nodig hebt om daar te komen. Hindernissen zijn natuurlijk om genomen te worden. Dus "ik kan geen rippetoe omdat etc.." is er dan niet bij, omdat je zo gemotiveerd bent dat je een alternatief zoekt. Waarmee je hetzelfde doel kunt bereiken.

Succes bro! Ik blijf je volgen :-)

Triceps deed zeer vanochtend, dus die heb ik gisteren wel goed getraind. Bench press en incline bench press gingen toch net iets te gemakkelijk, dus denk niet dat ik daarmee veel ben, maar die flies waren toch zwaar.

Ik hoop gewoon dat ik nu door deze lage kg's niet ga inboeten in kracht of dergelijke, anders stop ik gewoon met deze trainingen nu en laat ik mijn maat nog week trainen en als hij het volhoudt koop ik extra gewichten en train ik mee.

Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar mijn doel is nu gewoon die 65kg halen. Als we daar zijn, dan gaan we naar de 70kg. Als ik ooit de 70kg haal, zonder teveel vet, dan ben ik een gelukkige jongen :)

Zoals ik nu trainde thuis, vond ik het goed, maar vraag was vooral of ik nu niet moet inboeten qua kracht door deze "conditietrainingen" ?

Triceps deed zeer vanochtend, dus die heb ik gisteren wel goed getraind. Bench press en incline bench press gingen toch net iets te gemakkelijk, dus denk niet dat ik daarmee veel ben, maar die flies waren toch zwaar.

Ik hoop gewoon dat ik nu door deze lage kg's niet ga inboeten in kracht of dergelijke, anders stop ik gewoon met deze trainingen nu en laat ik mijn maat nog week trainen en als hij het volhoudt koop ik extra gewichten en train ik mee.

Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar mijn doel is nu gewoon die 65kg halen. Als we daar zijn, dan gaan we naar de 70kg. Als ik ooit de 70kg haal, zonder teveel vet, dan ben ik een gelukkige jongen :)

Zoals ik nu trainde thuis, vond ik het goed, maar vraag was vooral of ik nu niet moet inboeten qua kracht door deze "conditietrainingen" ?

ha, op dat gebied moet je een ander hebben. Maar goed, je hebt dus een duidelijk doel. mooi!! Op naar de 65 dan.

Je mag wel 150 gram hebben zelfs. Sterker nog: dat raad ik wel aan!

Laatst bewerkt:
Jep, das mijn doel :)

En vandaag toch al een 100gram eiwitten binnen, minstens, terwijl ik volgens sites maar 60gram moet hebben ...

HA, volgens de stickys mag je volgens mij je gewicht x 2-3 doen. das wel wat meer dan 60 gram lijkt mij :)

Je mag wel 150 gram hebben zelfs. Sterker nog: dat raad ik wel aan!

HA, volgens de stickys mag je volgens mij je gewicht x 2-3 doen. das wel wat meer dan 60 gram lijkt mij :)

WA?!

Op zo een voedingssite stond dat ik (19 jaar, 60kg) nood had aan 60 gram eiwitten per dag, dus ik dacht, als ik aan 100 kom zit ik wel goed.

Maar nu moet ik dus aan 150 gram komen? :o En hetzelfde geldt voor koolhydraten en vetten (die 2-3xBW) ??

k zou zeggen dat als je steeds grooit boekt qua spieren met zoveel eiwitten dat je nu binnenkrijg dan moet je heelemaal niks veranderen in je dieet. maar ik zie een raare ding je wil grooien en dat kan allen door vet ;) of spier grooien en dat kan beter met massa training niet onderhoud trainen dus je koopt zware schijven voor dumbbells en je vrind stang en schijven voor stang als hij je in steek liet dan blijf je met je dumbbells en schijven waarmee kan je massa training uitvoeren

Als je 's avonds een bakje kwark eet, zit je al op 1/3 :) Eiwitten van je beleg van je boterhammen overdag plus de eiwitten uit het avondeten zitten samen zo op die andere 2/3.

Kun je es posten wat je eet op een dag?

Als je 's avonds een bakje kwark eet, zit je al op 1/3 :) Eiwitten van je beleg van je boterhammen overdag plus de eiwitten uit het avondeten zitten samen zo op die andere 2/3.

idd, post je eetschema is, daar kan denk ik ook nog wel wat veranderen. Wat voeding betreft zou ik de stickies hier op het forum aanhouden! Ik heb de meeste progressie op dit moment geboekt door mijn eetpatroon aan te passen.
Die eiwitten moet je trouwens wel verdelen over de dag, je kan niet al die eiwitten in een keer opnemen in je lichaam. Ik geloof 30 gram per drie uur oid. Maar dat weten anderen beter.

k zou zeggen dat als je steeds grooit boekt qua spieren met zoveel eiwitten dat je nu binnenkrijg dan moet je heelemaal niks veranderen in je dieet. maar ik zie een raare ding je wil grooien en dat kan allen door vet ;) of spier grooien en dat kan beter met massa training niet onderhoud trainen dus je koopt zware schijven voor "dumbbells">dumbbells en je vrind stang en schijven voor stang als hij je in steek liet dan blijf je met je "dumbbells">dumbbells en schijven waarmee kan je massa training uitvoeren

Mja, ik wil niet groeien door vet, enkel door spieren he ;)

Ja, zou ik kunnen doen, maar ik heb thuis al schijven en dummbells, die ik in het weekend gebruik om massa trainingen te doen en momenteel zijn die gewichten nog voldoende.

idd, post je eetschema is, daar kan denk ik ook nog wel wat veranderen. Wat voeding betreft zou ik de stickies hier op het forum aanhouden! Ik heb de meeste progressie op dit moment geboekt door mijn eetpatroon aan te passen.
Die eiwitten moet je trouwens wel verdelen over de dag, je kan niet al die eiwitten in een keer opnemen in je lichaam. Ik geloof 30 gram per drie uur oid. Maar dat weten anderen beter.

Heb ergens gelezen dat je max 100 gram eiwitten per uur mag eten, omdat je anders je nieren overbelast ....

Ok, kwark zal ik misschien nog overwegen dan :)

Gisteren heb ik dit gegeten:
10u: 2 kommen ontbijtgranen + 250ml volle melk + 250ml chocomelk
13u: kippensate + kroketten + 4 glazen water
15u: 1 yoghurtje + 250ml chocomelk + halve meloen
19u: 7 sandwiches + 150 gram zalm + 750ml chocomelk
23u: gezouten pistachenootjes + 250ml limonade

Hier is mijn voedingsschema op het ogenblik. Het is maar tot donderdagavond 18u omdat ik nadien thuis zit en dan is het vooral veel brood smorgens en smiddags, veel chocomelk, fruit, en savonds eten wat de pot schaft.

Bijlagen

Ik zou van die kroketten en limonade geen gewoonte maken! En om 11 uur kun je het best een bakje kwark naast je pistachenootjes eten!

Sandwiches met zalm is een goede keus. Als je de vette ongezonde hap wil vervangen door gezondere dingen, neem boterhammen met kipfilet of pindakaas.

Probeer ook elke dag een goede gezonde warme avondmaaltijd te nemen..

Als je je eetpatroon op een beetje wijzigt op deze manier, ben je wel weer iets beter bezig! Calorieeen berekenen is op zich niet nodig als je er gewoon voor zorgt dat je niet te snel aankomt, zeg n halve kilo de week ofzo. En daarnaast gewoon hard trainen natuurlijk :)

Ik zou van die kroketten en limonade geen gewoonte maken! En om 11 uur kun je het best een bakje kwark naast je pistachenootjes eten!

Sandwiches met zalm is een goede keus. Als je de vette ongezonde hap wil vervangen door gezondere dingen, neem boterhammen met kipfilet of pindakaas.

Probeer ook elke dag een goede gezonde warme avondmaaltijd te nemen..

Als je je eetpatroon op een beetje wijzigt op deze manier, ben je wel weer iets beter bezig! Calorieeen berekenen is op zich niet nodig als je er gewoon voor zorgt dat je niet te snel aankomt, zeg n halve kilo de week ofzo. En daarnaast gewoon hard trainen natuurlijk :)

Goh, tijdens de week zit ik op kamers en die resto, is een studentenrestaurant. Ik zou rijst kunnen nemen, maar deze smaakt toch niet zo echt lekker.

Moet ik sandwiches met zalm vervangen door brood met kipfilet of wat bedoel je?

En een warme avondmaaltijd was het plan, maar die "resto" is enkel open tijdens de middag en aangezien ik in de namiddag meestal train nu, dacht ik dat het het beste was om 's middags warm te eten en 's avonds koud. Slecht plan dus ?

En ik heb nog paardevlees gekocht, is dat evengoed als kip?

Kwark zal gekocht worden! :D

Btw, is cardio geen oplossing?

Goh, tijdens de week zit ik op kamers en die resto, is een studentenrestaurant. Ik zou rijst kunnen nemen, maar deze smaakt toch niet zo echt lekker.

Dan moet je geen rijst nemen, er zijn genoeg andere goede koolhydraatbronnen.

Moet ik sandwiches met zalm vervangen door brood met kipfilet of wat bedoel je?

Nee, sandwiches met zalm is goed.

En een warme avondmaaltijd was het plan, maar die "resto" is enkel open tijdens de middag en aangezien ik in de namiddag meestal train nu, dacht ik dat het het beste was om 's middags warm te eten en 's avonds koud. Slecht plan dus ?

Niet per se, het is wat je zelf het prettigste vindt. Ik vind het zelf fijn om 's avonds een warme maaltijd te hebben. Je kan ook twee keer per dag warm eten als het niet te duur voor je wordt :)

Kroketten eten is wel een slecht plan, niet superverkeerd voor af en toe, maar elke dag lijkt me niet heel bevorderlijk voor je resultaten.

En ik heb nog paardevlees gekocht, is dat evengoed als kip?

Daar zijn vast wel topics over, moet je ff zoeken, volgens mij is het niet heel slecht.

Thumbs up!

Btw, is cardio geen oplossing?

Wil je afvallen of bijkomen? Ik vermoedde dat je bij wilt komen, dan is cardio niet nuttig. Vet verliezen en spieren opbouwen tegelijk kan niet he, dat weet je ;)

Niet per se, het is wat je zelf het prettigste vindt. Ik vind het zelf fijn om 's avonds een warme maaltijd te hebben. Je kan ook twee keer per dag warm eten als het niet te duur voor je wordt :)

Kroketten eten is wel een slecht plan, niet superverkeerd voor af en toe, maar elke dag lijkt me niet heel bevorderlijk voor je resultaten.

Daar zijn vast wel topics over, moet je ff zoeken, volgens mij is het niet heel slecht.

Thumbs up!

Wil je afvallen of bijkomen? Ik vermoedde dat je bij wilt komen, dan is cardio niet nuttig. Vet verliezen en spieren opbouwen tegelijk kan niet he, dat weet je ;)

zo idd doen!! succes!

Thumbs up!

Ik kan kroketten, rijst, frieten, aardappelen of puree nemen. Afwisselen tussen rijst, aardappelen en puree is het beste waarschijnlijk?

2x per dag warm is qua budget niet echt een optie :)

Kroketten zullen verminderd worden! :D

En ja, ik wil bijkomen, maar natuurlijk vooral spieren en niet vooral vet. Ben 5kg bijgekomen op 2 maand, maar volgens mij is daar de helft vet van :(

Bedankt voor nuttige post!!! (Heb karma gegeven :D )

omdat daar bestaan geen wonderen... wil je voorlopig meer groeien qua spiermassa? dan doe deadlift en squatten met dumbbells (kan wel 2 keer per week) en je kan 65kg halen zonder te veel vet

Dit zijn dus niet mijn echte trainingen, die enkel in het weekend mogelijk zijn. Nu train ik tijdens de week met beperkte middelen om een maat van mij alles aan te leren en om te zien of hij het volhoudt.

*RUG:
- Dumbbell Bent-Over-Row: 20x8,5kg - 20x12,5kg - 20x17,5kg - 20x21,5kg
- Dumbbell Deadlift: 20x12,5kg - 20x12,5kg - 20x12,5kg
- Dumbbell Reverse Fly: 20x8,5kg - 12x12,5kg - (GEEN RUST) - 20x8,5kg
- Dumbbell Shrugs: 20x12,5kg - 30x12,5kg

Toch serieuze burn :)

Aaaaah, eindelijk terug mijn geliefde (meerdere) kilootjes :D

* Borst (opwarming : 8kg x 20 dumbbell bench press):
- dumbbell bench press : 15x16kg - 12x20kg - 10x22kg - 6x24kg(=PR!!) - 5x24kg(=PR!!) - 6x24kg(=PR!!) - 6x22kg - 15x16kg
- incline bench press : 15x12kg - 15+(tel kwijt :D)x14kg - 10x16kg - 7x18kg(=PR!!) - 5x18kg(=PR!!)
- dumbbell fly : 14x10kg - 10x10kg - 7x10kg

* Biceps :
- 90° seated curl : 15x12kg - 14x12kg - 9x14kg
- 60° seated curl : 12x10kg - 12x10kg - 10x10kg
- 21-en (21kg) : 21, 21, 21 (VERHOGEN!!)

Comment op training:
Leuk die nieuwe PR's, had niet gedacht dat ik ze al kon :)
Serieuze pomp in mijn biceps, jammer dat ik niet meer kg's kon pakken dan vorige keer.

Hupsa, kga nu even schoudertjes aanpakken! :D

Heb al verschillende complimentjes gekregen van mensen, die zeiden dat ik toch wat meer massa aan het krijgen ben :)

Beetje (eigenlijk heel erg veel meer :rolleyes: ) eten en het gaat een pak beter!

Start BW: 55kg
BW vanochtend: 60,3kg
BW nu, vlak na het avondeten: 61,9kg (ZWAAAAAAAAR veel rijst en kip gegeten :D ben de jongste van het gezin, maar eet het meeste, veruit het meeste :o )

Let's Train!

* Schouders :

- Dumbbell Shoulder Press : 15x12kg - 12x14kg - 8x16kg(=PR!!) - 5x16kg - 7x14kg

- Dumbbell Rear Delt Row : 15x20kg - 15x22kg - 12x24kg - 10x26kg(=PR!!) (WTF ??? )

- Dumbbell Front Raise : 15x8kg - 15x8kg - 11x8kg (Wa is da potverdomme voor een klote oefening? :S)

- Barbell Upright Row : 20xstang(=15kg) - 13x29kg - 10x33kg - 6x35kg(=PR!!)

Trainingsduur: 45 min

Comment op training:
Veel gezwommen voor de training, dan heel goed gegeten, maar heb toch het gevoel dat mijn lichaam al kapot is van het intensief crawl zwemmen. Kan ik hier wat aan doen, iets speciaals eten nog voor de training ofzo? Want nu beperkt het misschien wel mijn trainingsmogelijkheden...
(Toch wel weer nieuwe PR's :D )

Terug
Naar boven