MuscleMeat

Jorg's Road to 500 total!

lekker rustig aan doen nu Jorg zeker als je jezelf niet helemaal goed voelt. Gewoon goed uitrusten en vertrouwen op je kracht. Persoonlijk zou ik zaterdag laten zitten als je zondag wedstrijd hebt maar dat is je eigen keuzen natuurlijk:p Ik wil zelf de dag voor een wedstrijd gewoon lekker relaxen mijn spullen alvast pakken en vroeg na bed zonder echt iets gedaan te hebben, maar dat is mijn keuze dan:p

hoezo denk je dat dan? ik weet dat ze met die regel bezig zijn, ook zullen ze niet meer zeiken over een kleine voet verschuiving/verplaatsing. maar wanneer dit echt ingaat weet ik niet.

Naar wat ik begrepen heb is zijn deze regels al op het WK toegepast.
De verandering in gewichtsklassen gaan wel vanaf 1-1-2011 in.

Veel suc6 zondag Jorg, hoop dat er ook voor jou een nieuw wedstrijd pr inzit.
Als je je niet zo lekker doet, zou ik de komende dagen rustig aan doen (zoals Ironslave ook al adviseerde)...veel slapen en goed eten! ;)

• Topic Starter Topic Starter
lekker rustig aan doen nu Jorg zeker als je jezelf niet helemaal goed voelt. Gewoon goed uitrusten en vertrouwen op je kracht. Persoonlijk zou ik zaterdag laten zitten als je zondag wedstrijd hebt maar dat is je eigen keuzen natuurlijk:p Ik wil zelf de dag voor een wedstrijd gewoon lekker relaxen mijn spullen alvast pakken en vroeg na bed zonder echt iets gedaan te hebben, maar dat is mijn keuze dan:p

ik ga ook niks doen, als het iets is is het heel licht. maar ik vind dat ik er gewoon bij moet zijn. dalijk komt er volgende x wat tussen en kan ik niet. wanneer ik kan kom ik dus ook gewoon. ook heb ik nog vraagje over een pak aan pjotr. moet ie even naar kijken. heb een stuk ingenomen bij me DL pak ma heb het gevoel dat ie nu te strak zit waardoor ik mijn houding niet meer aan kan nemen.

Naar wat ik begrepen heb is zijn deze regels al op het WK toegepast.
De verandering in gewichtsklassen gaan wel vanaf 1-1-2011 in.

Veel suc6 zondag Jorg, hoop dat er ook voor jou een nieuw wedstrijd pr inzit.
Als je je niet zo lekker doet, zou ik de komende dagen rustig aan doen (zoals Ironslave ook al adviseerde)...veel slapen en goed eten! ;)

aah oke dan is het ook goed, ik ben toevallig alle filmpjes nu aant kijken en zeg daar behoorlijk wat ongelijke strekking.

dankje ik hoop dat het goed komt, wedstrijd PR zal zoiezo wel komen (of ik moet 3 mis beurten zetten) want doe nu in shirt. haal er nog niet veel uit mja.
vroeg naar bed gaan is wel goeie tip. alleen ben nogal een nachtmens..

regels zijn nog niet toegepast op het WK.

alle regel veranderingen gaan pas in op 01-01-11.
en toch goed dat je komt Jorg

aah oke dan is het ook goed, ik ben toevallig alle filmpjes nu aant kijken en zeg daar behoorlijk wat ongelijke strekking.

dankje ik hoop dat het goed komt, wedstrijd PR zal zoiezo wel komen (of ik moet 3 mis beurten zetten) want doe nu in shirt. haal er nog niet veel uit mja.
vroeg naar bed gaan is wel goeie tip. alleen ben nogal een nachtmens..

Mij hoor je niet klagen dat ze de regels versoepelen ;)
Ik ben absoluut geen Master of Knowledgde, maar heb één ding ervaren...aan een benchshirt moet je wennen. Ik haalde het 1e jaar zo'n 20kg uit mijn shirt, inmiddels (als ik een goede dag heb) ruim 40kg. Je hebt nog niet zo heel veel ervaring met een shirt (als ik het goed heb begrepen) en dat moet je ook niet al te hoge verwachtingen hebben. Maar als je volhoudt komt het goed...gewoon doorzetten! :)

Dus je bent een nachtmens...dan moet je gewoon lekker uitslapen (maar dat zal er ook wel niet inzitten, toch? :p)

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:23 ----------

Oh, dan ben ik verkeerd geïnformeerd, shit...had gehoopt dat ze in Geldrop al lekker soepel waren ;)

alle regel veranderingen gaan pas in op 01-01-11.
en toch goed dat je komt Jorg

ah oke, ik dacht ook van niet maar omdat rené het zij en ik vond sommige beurten wel twijfel achtig dacht ik van oh da zou best kunnen.

en ja ik vind dat ik moet komen wanneer ik moet komen. als het nou zo is als Nick dat je weet ik veel hoelang moet reizen maar voor niks komt word het een ander verhaal.

Mij hoor je niet klagen dat ze de regels versoepelen ;)
Ik ben absoluut geen Master of Knowledgde, maar heb één ding ervaren...aan een benchshirt moet je wennen. Ik haalde het 1e jaar zo'n 20kg uit mijn shirt, inmiddels (als ik een goede dag heb) ruim 40kg. Je hebt nog niet zo heel veel ervaring met een shirt (als ik het goed heb begrepen) en dat moet je ook niet al te hoge verwachtingen hebben. Maar als je volhoudt komt het goed...gewoon doorzetten! :)

Dus je bent een nachtmens...dan moet je gewoon lekker uitslapen (maar dat zal er ook wel niet inzitten, toch? :p)

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:23 ----------

Oh, dan ben ik verkeerd geïnformeerd, shit...had gehoopt dat ze in Geldrop al lekker soepel waren ;)

ja en ook heb ik nog een heel los shirt he, met 95 kom ik met beetje moeite al op de borst. het is een maat 44, zelfde als pardeep. en pardeep is toch wel wat flinker dan mij. maar het zal ook zeker gewenning zijn, heb er nu miss 8 x ingezeten.
en ik moet leren archen in mijn shirt. zonder shirt kan ik een behoorlijke brug zetten. met shirt kan ik mijn shouderbladen niet echt naar elkaar knijpen (lukt me nog niet) en mijn rug krijg ik niet zo hol als zonder. maar pardeep zij ook over een tijdje praat je wel anders, dan lukt het!

Laatst bewerkt:
ja en ook heb ik nog een heel los shirt he, met 95 kom ik met beetje moeite al op de borst. het is een maat 44, zelfde als pardeep. en pardeep is toch wel wat flinker dan mij. maar het zal ook zeker gewenning zijn, heb er nu miss 8 x ingezeten.

Dat gewicht druk je ook raw hé?
Ik kom met gewichten onder de 200kg niet op mijn borst of ik moet het shirt al tegen mijn keel hebben zitten, maar dan weet ik er nauwelijks iets uit te halen.
Als je de hals van het shirt wat lager trekt stremt het shirt ook meer.
Tis ook experimenteren hoor, en dan nog kan het zomaar mis gaan (weet ik inmiddels ook alles van :o)

Dat gewicht druk je ook raw hé?
Ik kom met gewichten onder de 200kg niet op mijn borst of ik moet het shirt al tegen mijn keel hebben zitten, maar dan weet ik er nauwelijks iets uit te halen.
Als je de hals van het shirt wat lager trekt stremt het shirt ook meer.
Tis ook experimenteren hoor, en dan nog kan het zomaar mis gaan (weet ik inmiddels ook alles van :o)

ja daarom. ik heb zelfs 100 al Raw gedrukt. ma het klopt met hoe laag je hem doet. ik zal zondag beginnen met me shirt bijna tegen mijn keel met 100, gewoon voor safe. en dan zien we wel.
ik denk ook dat als mijn shirt vlink naar beneden word getrokken en de riem hard word aangesnoerd zodat ie blijft zitten ik een stuk omhoog ga. maar zover zijn we nog niet gekomen.
wil op mijn 1e shirted wedstrijd echt niet uitbommen..

20/11/10

vandaag centrale training @ papendal.
eigenlijk was ik niet van plan mee te trainen i.v.m. bankdruk wedstrijd morgen. maar Pjotr vond dat ik wel gewoon kon meedoen met squat en deadlift.

Squat:
5x20
5x40
5x60
3x80
3x100 half pak
3x125 PR! pak + bandages
2x135 PR! '' (had ook wel 3tje kunnen zijn)

Deadlift:
5x70
3x100
3x120
1x140 pak
1x165 ''
1x165 ''

Comment: voordat ik begon met trainen, eigenlijk vanaf dat we bij pjotr voor de deur stonden had ik last van mijn heup/glutes en dat trok door in mijn linker knie. met trainen niet echt las van maar toch apart.

wel lekkere training, squat ging goed, houding was mooi. kracht zat ook wel snor. dl ook goed dusjah. nu afwachten hoe morgen banken gaat.

Je ging lekker man, succes morgen.

thanks!

succes vandaag

21/11/10
Bankdruk competitie 1 @ top fit geldrop

vandaag was de eerste competitie BD1, ik ging er met een niet zo'n goed gevoel heen, was moe, slecht geslapen en nog last van mijn heup. raar snap niet wat dit is, geen spier ofzo.

8:45 kwamen we aan bij topfit, niemand daar.
9:10 konden we pas na binnen
9:30 wegen enzo
11:00 begon de wedstrijd, ik dacht dat ik in groep 2 zat dus toen groep 1 begon deed ik lekker rustig aan en stond te praten met mijn ouders en jorrit, toen hun ineens zijden dat ik in groep 1 zat.
ik snel naar Ielja en zij weer naar de organisatie waaruit bleek dat dit klopte. wel was ik de laatste van de groep maar toch had ik nog 5 min om op te warmen en mijn shirt aan te doen.

snel sprinten 10x20 en meteen 5x50 shirt pakken en naar Ielja. gelukkig is mijn shirt nog niet zo strak dus ik zat er zo in. bandages en riem van Tonia gepakt en klaar! nerveus als de tyvus wantja 50 kilo opgewarmd en openen met 100.

1e beurt 100kg:
ging er nerveus onder maar wist dat ik deze makkelijk kon hebben. pakte hem uit en drukte hem ook overtuigend uit. 3 witte lampen, toppie!
http://www.youtube.com/watch?v=jujhuRoMpV0

2e beurt 105kg:
was wat minder nerveus maar dit gewicht nog nooit gedrukt.
pakte hem uit, zakte en drukte hem ook naar mijn gevoel goed uit.
shit 2 rode lampen 1 witte. geen goede beurt + blauwe kaart. ongelijke strekking? op het filmpje zie je dat ik iets na druk met mijn rechter arm. too bad.
http://www.youtube.com/watch?v=mFaazaiJdRU

3e beurt 105kg:
mezelf beetje opgefokt, ik wist dat ik het kon. uitgepakt, laten zakken. overtuigd neergelegd en hard uitdrukken. Nice 3 witte lampen! PR! daar doen we het voor.
http://www.youtube.com/watch?v=ahStgQ2c-cg

Comment: over het algemeen tevreden. jammer ik wou voor 110, ben er van overtuigd dat ik deze gedrukt had de kracht was er.
maar voor eerste shirted wedstrijd met zo'n k*t opening niet verkeerd.
ook was het leuk dat danny gunther vandaag weer mee deed. en ook in shirt. hij was degene die 12 sept met de Raw bankdruk wedstrijd 1e werd met 5 kg boven mij. nu drukte hij 102.5 F@105.

Hee maat, top gedrukt vandaag ouwe!

Hierbij de filmpjes!

thanks !!

Laatst bewerkt:
goede wedstrijd gedraaid jorg!

Ik heb je niet bezig gezien omdat Nick aan het opwarmen was toen jij moest drukken.
Goed dat de filmpjes gemaakt zijn.
Ondanks dat hij niet geheel aan je verwachtingen heeft voldaan, toch een mooie wedstrijd geweest denk ik.
Volgende weer een nieuwe PR man! :thumb:

Die tweede zie je inderdaad dat je ongelijk lockout bereikt, daar zijn ze wel streng op als ik het zo bekeek vandaag.

Ik snapte er al geen hol van dat je in de eerste groep drukte... Eerst omroepen dat 1ste groep dames en beperkingen was en dan zat jij er ineens tussen... Magoed, pr = pr, op naar de volgende :)

goede wedstrijd gedraaid jorg!

Thanks!

Ik heb je niet bezig gezien omdat Nick aan het opwarmen was toen jij moest drukken.
Goed dat de filmpjes gemaakt zijn.
Ondanks dat hij niet geheel aan je verwachtingen heeft voldaan, toch een mooie wedstrijd geweest denk ik.
Volgende weer een nieuwe PR man! :thumb:

ja kan altijd wat zijn he, jammer dat ik die 110 niet heb kunnen proberen maarja, volgende week de powerlifting competitie. daar zal ik hetzelfde tewerk gaan. dus 100 105 110 (mits de 1e 2 goed gaan)

Die tweede zie je inderdaad dat je ongelijk lockout bereikt, daar zijn ze wel streng op als ik het zo bekeek vandaag.

Ik snapte er al geen hol van dat je in de eerste groep drukte... Eerst omroepen dat 1ste groep dames en beperkingen was en dan zat jij er ineens tussen... Magoed, pr = pr, op naar de volgende :)

ja het klopt ook. maar ik zag dit nog wel paar x toen piet er zat en deze keurde wel goed, maar het klopt pech gehad.
ja vond het ook heel raar zat liever in groep 2. en ja 2 opwarm setjes en dan van 50 na 100 is best groot. maarja het ging goed.

Mooie prestatie Jorg, het was je 1e wedstrijd in shirt en toch lekker een pr neergezet...volgende keer gaat die 110 eraan! :)

als ik technisch goed druk gaat die 110 eraan! 115 is streven op de kaasstad. hier zal ik nog wel even voor moeten trainen. maar heb nog paar weken

Terug
Naar boven