Fitness Seller

Jorgyboy's Log: Beastmode!

wacht maar, zodra ik gecut hebben komen die chicks niet alleen mijn biceps kussen maar ook mijn abs, wait and see

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.547
Deze ochtend mijn droomgewicht!

66,6kg! :D

• #1.548
:roflol:

Ik kon vandaag moeilijk de trap op en af wegens spierpijn in mijn quads ... na squats van 45kg :roflol:

Man, the p*ssy-ness in this log is too damn high!

prouwt of ya brow

• #1.551
Bench Press:
2*12*20
8*40

5*57,5
5*62,5
12*65 + 2 spot
Kak. Niet echt tevreden; voelde echt veel te zwaar aan. Hoop echt dat dit allemaal nog hoort bij het 'terug inkomen', want als dit mijn huidige krachtniveau is, ben ik zwaar veel verloren de afgelopen maand. PR is 17*65. Zat er dus ver af. Wel enkel banaan vooraf gegeten, heb nog steeds geen shakes besteld. Ga ik nu eerst doen :)

MP:
10*25
10*25
10*25
10*25
10*25
Extra snel achter elkaar voor optimale burn.

Cable Row:
8*8
8*9
8*10
Dit ging dan wel weer goed..

DB Row:
12*20
12*22
12*24
Tevreden.

Hammer Curl:
10*10
10*10
10*10
:sd:

Nadien nog even een gesprek gehad met de tank van een uitbater van mijn gym, over het Wendler-trainingsschema. Conclusie: niet doen.

Enkele van zijn opmerkingen:
  • Maandag = voorkant schouders + voorkant borst + rug + triceps en biceps? Groeien ga je niet doen als je nooit je spieren volledig uitput. Hijzelf heeft vandaag 9 (!) oefeningen gedaan voor schouders.
  • 5*10 is niet direct massa, maar meer 'trainen' tegen verzuring.
  • Waar is zijkant borst? Zijkant/achterkant schouders?
  • Ik zei: "Triceps worden genoeg aangepakt met BP en MP dus moet ik niet echt meer apart trainen." Zijn antwoord: "Bullshit. Als je echt dikke poten wilt, moet je ze zeker nog extra apart trainen. Vroeger deed ik 5 oefeningen voor triceps alleen al!"
  • "Je laatste set moet altijd korter zijn dan je eerste set."

Hij kraakt het schema niet volledig af en begrijpt mijn denkwijze, maar is niet overtuigd. Het kan zijn dat het werkt en dus raad hij me aan om het nog een maand of twee te doen (vooral omdat ik zei dat ik dit mentaal goed aan kan) en dan te kijken naar de resultaten. Als ze tegenvallen, zal hij voor mij een massa-schema maken.

Zelf ben ik ook nog volledig overtuigd van dit schema; het is niet volledig denk ik. Daarom stel ik dit voor, wat denken jullie?

Maandag:
MP 5/3/1
BP 5*10
Chins 3*8
+ 2 triceps + 2 biceps

Dinsdag:
DL 5/3/1
Squat 5*10
+ traps
+ onderarmen

Donderdag:
BP 5/3/1
MP 5*10
Cable Row
DB Row
+ lats?

Vrijdag:
Squat 5/3/1
DL 5*10
+ calves
+ buik

Wat denken jullie?

Damn, squats & deadlift op dezelfde dag? Heavy.

• #1.555
Heb het de voorbije 2 maanden altijd al gedaan en dat gaat wel, aangezien je 3*5*high weights doet bij de ene en bij de andere 5*10*low weights.

Je volgt de BBB challenge? Ik vind het wel fijn trainen om bv na OHP 5 setjes op 50-70% te trainen met de bench, en visa versa. Je krijgt dan meer een ub/lb training.

• #1.557
Je volgt de BBB challenge? Ik vind het wel fijn trainen om bv na OHP 5 setjes op 50-70% te trainen met de bench, en visa versa. Je krijgt dan meer een ub/lb training.

BBB Challenge? Zegt me niets. Ik heb mijn mosterd van Diaephi en zijn Wendler-schema :)

Zo doe ik het nu ook, al had ik niet meteen oog op een UB/LB trainingsschema op te maken :p

Hij kraakt het schema niet volledig af en begrijpt mijn denkwijze, maar is niet overtuigd. Het kan zijn dat het werkt en dus raad hij me aan om het nog een maand of twee te doen (vooral omdat ik zei dat ik dit mentaal goed aan kan) en dan te kijken naar de resultaten. Als ze tegenvallen, zal hij voor mij een massa-schema maken.

Zelf ben ik ook nog volledig overtuigd van dit schema; het is niet volledig denk ik. Daarom stel ik dit voor, wat denken jullie?

Ik denk (en das dan mijn ervaring met 5 x 5 van Reg Park) dat dit ideale schema's zijn om massa en kracht op te bouwen.

Wil je gaan afwerken en fine tunen zou ik overschakelen op een splitschema (om alles veel specifieker aan te pakken).

Dit is natuurlijk enkel mijn idee naar wat ik ervaar en de conclusies als ik erover nadenk...weet niet wat de rest ervan zegt!

• #1.560
Ik denk (en das dan mijn ervaring met 5 x 5 van Reg Park) dat dit ideale schema's zijn om massa en kracht op te bouwen.

Wil je gaan afwerken en fine tunen zou ik overschakelen op een splitschema (om alles veel specifieker aan te pakken).

Dit is natuurlijk enkel mijn idee naar wat ik ervaar en de conclusies als ik erover nadenk...weet niet wat de rest ervan zegt!

Je 5*5 van Reg Park was toch een stuk intensiever (of uitgebreider is misschien een beter woord) dan het Wendler-schema dat ik nu volg, of niet? Jij had steeds een stuk of 10 oefeningen in je log staan, terwijl het er bij mij maximum 5 zijn.

Afwerken en fine tunen heeft nu nog geen zin, aangezien er niets is om af te werken of te fine tunen :o

Ik wil nog wel een tijd verder met de Wendler-opbouw (MP, BP, DL en squat), maar ben nog op zoek naar 'extra' oefeningen om ervoor te zorgen dat ik wel degelijk alle spiergroepen aanpak op een week.

Lijkt dat je beter voor me? Of moet ik nog verder gaan met Wendler denk je? Zoveel verschil is er uiteraard niet en momenteel staan de repouts me nog wel aan, dus wil ze er nog wel inhouden.

Volgens je link zou dit een mooi schema zijn:

Monday

A Military press
B Bench press
C Chins
** Curls
** Triceps pushdowns
** Face pulls

Tuesday

A Deadlift
B Squat
C Ab wheel

Thursday

A Bench press
B Press
C DB rows
** Curls
** Triceps pushdowns
** Face pulls

Friday

A Squat
B Deadlift
C Hanging leg raise

Dan stel ik me nog de vragen:
1) Waar zitten traps, lats en kuiten?
2) Kan ik niet beter 2 biceps-oef doen op 1 dag en de andere dag 2 triceps oefeningen?

Terug
Naar boven