Fitness Seller

[Journal] The Ironmind

Kloe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
99kg
Vetpercentage
38%
Zuidland, dinsdag 3 januari 2012

2012 is nog maar net begonnen of Nederland is weer masaal aan 'de goede voornemens'. Dit jaar heb ik het besluit genomen, de knop omgedraait in me hoofd, om me lifestyle volledig over de kop te gooien. Gister avond heb ik mijn eerste weegmoment gehad bij mijn coach. De weegschaal gaf het gewicht aan van 98.8 kg, dit is een BMI van 32. Mijn streefgewicht over 12 weken is 71 kg, dit komt neer dat ik per week ongeveer 2,3 kg af moet vallen.

Een moment dat ik met me neus hard op de feiten ben gedrukt. Heel mijn jeugd kamp ik al met overgewicht, maar hoe ouder ik word hoe minder ik mezelf ben. En hoe jonger ik nu nog ben, deste makkelijker afvallen gaat. Daarom ben ik mijn ochtend begonnen net als vele bij onze 'grote vriend' Albert Heijn om voornamelijk groentes en fruit in de slaan die een hogere verbranding geven. [Voornamelijk

Daarom heb ik voor in de aankomende vier weken het doel om 10 kg af te vallen. Mijn weeg momenten heb ik elke maandag avond. En zal op de volgende data verslag uit brengen tot mijn eerste 12 weken;

- 23 januari
- 20 februari
- 19 maart
- 02 apri

Na deze 12 weken wil ik graag gaan beginnen met Bodybuilding. Daarom zal ik de komende 12 weken mezelf goed inlezen op het forum en eventuele vragen stellen. Enthousiaste volgers kunnen mij altijd aanspreken voor eventuele e-mailadres of telefoonnummer, etc.

Hey hey!

Leuk dat je begonnen bent met bb en je voornemens. Wees aub niet zoals de hordes andere die na 3 maanden stopt.

Één ding he....Je kunt het best gewoon nu beginnen met bb. Krachttraining en daarna Cardio. Als je via diet in 12 weken wilt afvallen, dan komt dat in de 13e week terug als je weer normaal gaat eten. Wat ik dus aanraadt is:

- Bereken je BMR
- Bereken je dagelijkse behoefte door gebruik te maken van je BMR en activiteitsfactor
- Eet -500 kcal onder je dagelijkse behoefte
- Sport 2-3 keer per week
- Begin in week 1-5 met rustige cardio, telksen 20 minuten rustig joggen, crosstrainer of fietsen

Dan nog iets.....Die weegmomenten......In de eerste paar weken nadat je begonnen bent met bb en een goed dieet, zul je VEEL afvallen, wees niet verrast op -5kg. Dat komt voornamelijk door vocht.

Na ongeveer 10 weken zal het steeds moeilijker worden om vet te verliezen, maar je zult moeten doorbikellen om je doel te bereiken. Hier een video:

Nogmaals, verspil je tijd niet, tenzij je echt je leven wilt omgooien. Want 71 kg bij 1.75 ga jij alleen bereiken, volhouden en houden door een nieuw leven te hebben. Dat betekent:

- Verban chocola, eet het eens per week, of eens per 2 weken, maar nooit twee keer per week.
- Zorg dat je geen toegang meer hebt tot cola of fris. Hou het op water/melk/thee en als je fris moet, doe dat dan op je 'cheatday' samen met chocola.

Persoonlijk hou ik mijn cheatday's eens per maand, maar ga dat misschien veranderen naar eens per 2 weken. Na een tijd heb je geen behoefte meer aan chocola en junkfood omdat je alleen gezond eet. (Gezond= kipfilet, brinta, koolvis, panga, groente, volkoren brood, volkoren macaroni, etc etc)

Ik ben vorig jaar in de periode van september 2010 - maart 2011 ruim 12.5kg afgevallen. In de periode van september 2011 - nu, + 5kg afgevallen. Six pack wordt steeds meer zichtbaar, en oh het ziet er sexy uit (f you haters).

Ciao & Succes!

2,3kg per week is erg veel, zou op 1-1,5kg per week gaan zitten

2,3kg per week is erg veel, zou op 1-1,5kg per week gaan zitten

Mee eens. In de eerste paar weken is het wel realistisch gecombineerd met bb, maar daarna niet. Realistisch is inderdaad 1-1.5kg normaliter, maar wees niet verrast als je eens 0.-0.5kg hebt, want dat heeft te maken met spiergroei.

Voorbeeld:

Ik ben het eens met de bovenstaande reacties.

Het is erg snel, bijna 30 kilo in 12 weken. Ik kan me vorstellen dat je het snel wilt doen. Maar een kilo per week is meer dan genoeg, als je het er daarna er ook af wilt houden.

Ik ben zelf 30 kilo afgevallen in een jaar tijd. Moet nog 10 kilo. Maar ik merk wel, dat het er makkelijker af blijft als je het langzaam en gezond aanpakt.

En als je zoveel gaat afvallen, is motivatie het allerbelangrijkste. Als je te "die hard" gaat lijnen, heb je 2 problemen. 1 het vliegt er weer aan als je klaar bent, en 2, je krijgt grote motivatie problemen na een week of 3.

Ik zou er ook, nu al bij gaan fitnessen, en daar dan meteen je cardio bij gaan doen. Je bent vrij zwaar, dus hardlopen buiten kan problemen geven. Ga lekker 3 of 4 keer in de week een half uurtje fitnessen, met daarachter aan een half uur cardio'en, op de step of crosstrainer.

Verder, heel veel succes.

1kg per week als richtlijn aanhouden, GL!

Terug
Naar boven