MuscleMeat

Juist naar dokter geweest, rare dingen gehoord..

• Topic Starter Topic Starter
Als ik een post van Big T bv. lees (stickies) weet ik bv. dat er grotendeels waarheden in zitten. Waarom vraag jij je vragen dan hier op het forum, als het toch maar anonieme mensen zouden zijn?

aangezien het grootste probleem bij "afvallers" niet zo zeer eten is, maar beweging.

Dat is niet mijn beleving.

Mensen hebben veelal geen benul hoeveel calorieen ze eten en hoe belangrijk dat wel niet is, dat elke vorm van bewegen door een slecht "dieet" ongedaan gedaan wordt.

Als ik een post van Big T bv. lees (stickies) weet ik bv. dat er grotendeels waarheden in zitten. Waarom vraag jij je vragen dan hier op het forum, als het toch maar anonieme mensen zouden zijn?

Big T, akkoord. Verder nog wat ?

Overigens kun je je vraagtekens zetten bij die stickies. Dit forum wordt gesponserd door voedingssupps verkopers. Ik raad je aan niet zomaar alles aan te nemen wat je leest, maar zelf op onderzoek uit te gaan.

Ik sta er altijd voor open nieuwe dingen te leren. Maar ik neem niet zomaar klakkeloos wat aan. Wil wel even weten waarom hij/zij tot die mening / conclusie is gekomen.

Geloof mij, zo ben ik ook... En jij zo te zien ook.
Maar we zijn wel beetje off topic aan het gaan, als je wil praten over iets kan het altijd in een pm ofzo :)

In principe heeft je dokter wel een punt als je trained om af te vallen maar ook massa wil gainen. 2500kcal na je training in 2 maaltijden vreten, soort IF, zal wel resultaat boeken:D

Mijn ouders jankten ook in begin ook. Ik eet alleen nog savonds nog mee met het gezin, voorderest gewoon nog is 5-7 maaltijden ernaast.

"ja en hoeveel shakes neem je wel niet op een dag"

"Je moet niet zo vaak eten op een dag en al helemaal niet voor je gaat slapen"

"En wat heb je nou weer bestelt?"

Die 3 zinnen heb ik het meeste naar me kop gehad.

Voorderest, huisartsen zijn echt de meest domme artsen die er zijn. Gewoon een beetje de falende mensen die die richting op zijn gegaan.

Die 3 zinnen zijn idd ook myn ouders lievelingszinnen ;)

Ik ben het met je dokter eens. Supps zijn idd overbodig, 1,5 g/kg is idd zat.

Ik vind deze berekening van benodigde eiwitinname even goed als de berekening van het BMI om te weten of je een gezond gewicht zou hebben.

Wat als die persoon 120kg weegt en 40% BF heeft; zal die dan evenveel eiwit nodig hebben als iemand anders die ook 120kg weegt, maar een BF van 10% heeft?

haha bij mij ist ook altijd die zever :P

'Bij jou tis enkel die fitness die nog telt, doe eens normaal of tzal gedaan zijn'
'Wat is dat nu weer wat je besteld hebt, toon eens hier die pot'
'Stop maar met overdrijven'
'gemoet leren eten wat de pot schaft'
'Wat ben je nu weer aan het klaarmaken, ist niet goed genoeg hier thuis mss'

....

Ik heb het gewoon langzaam opgebouwd, en alles uitgelegd. Elke keer als ze weer zeuren leg ik het weer uit, en zo hoor ik het tegenwoordig bijna nooit meer.
Doe ik ook, as ze vrage of da nodig is begin ik tot in detail, alle aminozuren op te sommen enzo tot ze er egt genoeg van hebben, zo zagen ze weer weekje niet ;)

Doe ik ook, as ze vrage of da nodig is begin ik tot in detail, alle aminozuren op te sommen enzo tot ze er egt genoeg van hebben, zo zagen ze weer weekje niet ;)

Blijf het vol houden, maar ga niet te ver. Voor je het weet lig je buiten opstraat met je kleren in een paar vuilniszakken.

wat een zware discussies komen er tog van eiwitten. En als je eiwitten spieren googled krijg je 82700 resultaten dus zowiezo argument genoeg voor alle aanbevelingen van 1g/kg tot 5g/kg
Spijtig om te lezen dat je post van anonieme mensen serieuzer neemt dan het oordeel van je dokter. Ga dan vooral door met dure whey potten kopen en vergeet vooral voor het slapen gaan je kwark niet. Anders breek je spieren af!!! Vraag het maar eens aan hen.

9 van de 10 praat elkaar na hier. Ik kom hier dan ook voor 90% puur voor entertainment. Héél soms steek ik er wat van op van wat hier wordt gezegd.
Ben jij wel met bodybuilding bezig? Dan ben ik benieuwd naar jou voedingsschema.

En ik kan ut gewoon niet laten om het te zeggen maar.
sinds ik whey gebruik maak ik de gains van mijn leven:p

---------- Toegevoegd om 01:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:54 ----------

Dan heb jij geluk met je ouders. Als ik iets opsom of met onderzoeken aan kom zetten zeggen ze dat ze het niet begrijpen, dat maakt het onzin.

En als je eiwitten spieren googled krijg je 82700 resultaten dus zowiezo argument genoeg voor alle aanbevelingen van 1g/kg tot 5g/kg

Als ik eiwitten icm met een enge ziekte google, dan krijg ik 48292498 resultaten. Dus sowieso genoeg argumenten om eiwitten te mijden?

Is het niet logischers dat de sporters die het betreffende gedrag vertonen degene zijn die niet objectief zijn (je eigen gebreken heb je meestal niet in de gaten of negeer je onbewust). Waarom denk je dat die dokter subjectief is, wat heeft hij dan te winnen met een gekleurd advies te geven?

Nee, lijkt me niet. Er is onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van eiwit, dat was tot iets van 5gr/kg lichaamsgewicht niet schadelijk. Er is nog nooit een onderzoek geweest wat wel uitwijst dat het schadelijk is. Deze dokter heeft er wss weinig verstand van en reageert zoals dat voor hem wenselijk is, in the safe zone. Wat hij te winnen heeft is dat hij geen verwijten kan krijgen van ouders die de sport van zoonlief maar 'gevaarlijk' vinden. Dit is toch het makkelijkste antwoord, ben je dat niet met me eens?

Wie je dan wel zou kunnen raadplegen? Je wilt een mening over hoe gezond je voeding is. Er zijn tig begeleiders met elk hun eigen voorkeur. Ik zou dan kiezen voor diegene met specifieke ervaring in deze sport.

---------- Toegevoegd om 11:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:20 ----------

je huisdokter heeft gewoon grotendeels gelijk, ookal gaat het tegen veel in wat de e-hero's hier zullen verkondigen, let wel deze jongens weten zogezegd steeds alles beter, maar lopen hier zoveel te lullen dat er geen tijd over blijft voor de sportschool...

Op jouw niveau houdt je je beter aan de basis en is wat je dokter zegt een gouden raad, doe er wat mee.

:roflol: :roflol: Op jouw niveau? Ben je zelf zoveel verder dan? Kijk eens goed om je heen. Kijk wie er hoge innames hanteren en hun fysieke staat. Check hoeveel ecto's je tegen gekomen bent die een lage eiwitinname. Neem de proef op de som door bijv. bodybuilding.com te checken, daar zijn vele threads over eiwitinname. Ik heb het een tijd geleden opgezocht, echt zga elke grote jongen zit hoog in het eiwit. Ben je zelf niet toevallig de e-hero die dingen beweerd waarmee je zelf niet experimenteert?

Gelukkig ben ik hier niet om een populariteits wedstrijd te winnen. Verder zou ik hier alles kunnen 'voorkauwen'. Dat zou me waarschijnlijk wel populair maken ja. Maar de reden waarom ik dat niet doe is omdat je daar niets aan heeft in the long run. Dan zou ik een 'guru' #12891291 op internet worden. En dan gaat precies gebeuren waar ik een hekel aan heb en je op wees in mijn vorig post. Dan gaat men overnemen wat ik zeg, zonder er zelf kritisch naar te kijken.

Ik ben van mening dat het beter is om mensen te leren vissen, dan slechts een vis voor ze te vangen.

Ik zou je persoonlijk aanvallen wanneer ik zou zeggen: Isnogood heeft geen verstand van zaken want hij is maar 1m30. Ik ben gewoon zeer kritisch over je uitspraken en jij pakt het persoonlijk op. Jij voelt je aangevallen en gaat in de tegen aanval. (Terwijl je eigenlijk wel weet, dat mijn punten gewoon terecht zijn )

Dat dergelijke mensen mij 'uitkotsen' zal me een worst wezen, want dat is namelijk wederzijds. Echter de kleine groep mensen die bereid zijn om te investeren in het proces van vissen (en tegen kritiek kunnen), ben ik meer dan bereid te helpen.

Nog altijd hetzelfde dus. Als je hier niet kunt functioneren, kun je inderdaad maar beter wegblijven. Want je bent oh zo slim, maar zal het lekker niet met de rest delen (dat heb je al vaker laten doorschemeren in eerdere posts). Eerlijk gezegd heb ik wel met je te doen.

PS: Zoek even een boekje grammatica voor de onderbouw.

Nee, lijkt me niet. Er is onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van eiwit, dat was tot iets van 5gr/kg lichaamsgewicht niet schadelijk. Er is nog nooit een onderzoek geweest wat wel uitwijst dat het schadelijk is.

Ik volg je niet helemaal. Er is nog nooit onderzoek geweest dat uitwijst dat een te hoge eiwitinname schadelijk zeg je ? En 1 zin daarvoor zeg je dat het tot iets van 5g/kg lichaamsgewicht niet schadelijk is... m.a.w. > 5 g/kg lichaamsgewicht wel ?

En wat raak er precies beschadigd ? Wat zijn de consequenties ?

Ik volg je niet helemaal. Er is nog nooit onderzoek geweest dat uitwijst dat een te hoge eiwitinname schadelijk zeg je ? En 1 zin daarvoor zeg je dat het tot iets van 5g/kg lichaamsgewicht niet schadelijk is... m.a.w. > 5 g/kg lichaamsgewicht wel ?

En wat raak er precies beschadigd ? Wat zijn de consequenties ?

Er is niet verder dan 5gr/kg onderzocht meen ik. Check ergogenics. Ik ken dat onderzoek ook niet uit m'n hoofd.

Terug
Naar boven