Fitness Seller

Junipero's log

mooie training, wel raar dat die 1x70 BP failure was

het volume is maar ietjes verlaagd, maar moet nog lager, je doet gewoonweg meer dan nodig is, meer is niet altijd beter he.

lekkere training succes

• Topic Starter Topic Starter
AlexT zei:
het volume is maar ietjes verlaagd, maar moet nog lager, je doet gewoonweg meer dan nodig is, meer is niet altijd beter he.

Van 26 naar 14 sets noem jij maar ietsjes verlaagd???
Volgens mij doe jij gewoon te weinig setjes eerlijk gezegd. In het begin deed ik er veel te veel, dat geef ik toe maar nu vindt ik persoonlijk dat ik (buite diegene die ik nog moet verandere) de setjes voldoende heb. Buik hangt af van persoon tot persoon. Zie maar naar ronnie coleman met zen weet ik hoeveel setjes voor buik (cost of redemption) die doet er ook zeer veel. Ik voel wel aan wanneer ik moet stoppen.

@ jimi: dankjewel. Jij bent een van de enige die niet aanvallend overkomt. Mooie avatar trouwens van Levrone.

Junipero zei:
Van 26 naar 14 sets noem jij maar ietsjes verlaagd???
Volgens mij doe jij gewoon te weinig setjes eerlijk gezegd. In het begin deed ik er veel te veel, dat geef ik toe maar nu vindt ik persoonlijk dat ik (buite diegene die ik nog moet verandere) de setjes voldoende heb. Buik hangt af van persoon tot persoon. Zie maar naar ronnie coleman met zen weet ik hoeveel setjes voor buik (cost of redemption) die doet er ook zeer veel. Ik voel wel aan wanneer ik moet stoppen.

14 setjes? je laagste is nog 15 setjes voor biceps, verder zit het allemaal rond de 20-25. Ik denk niet dat je Ronnie kwa training achterna moet gaan, tenzij je monster genen hebt en een fortuin aan steroiden besteedt.

En wat is er aanvallend aan mijn post???

ik zou woensdag en disndag omdraaien. want je traint je borst na je triceps.

Je moet het niet als aanvallend zien ;), we geven kritiek hoe het beter kan. Jij groeit goed op een hoog volume, maar mss groei je nog beter op een lager ;).

18fitie zei:
ik zou woensdag en disndag omdraaien. want je traint je borst na je triceps.

Je moet het niet als aanvallend zien ;), we geven kritiek hoe het beter kan. Jij groeit goed op een hoog volume, maar mss groei je nog beter op een lager ;).

Heb op men nieuw schema borst niet na triceps gezet :) nog niet gewisselt op topic. Heb ook vandaag voor de eerste keer gesquat, maar wil toch nog add en abductor in men schema houden, aangezien je deze spieren niet traint met squat (of ik voel het toch niet).

Heb vandaag voor het eerst volgens men nieuw schema getraind. Heb wel op maandag rug gedaan ipv op vrijdag omdak ik vorige week rug niet getraind heb.

Ik was begonnen met deadliften en heb hier een kleine PR behaalt.
Heb ook een van de grootste fouten gedaan (niet volledig opgewarmt, enkel gestrecht). Men enige opwarming was 10 minuutjes fietsen naar de fitness.

Deadlift:
10*50
6*70
6*50 (had gevoel dat ik hem verkeerd deed, maar blijkbaar toch niet)
6*70
1*80 PR

Lat pulley(afwisselend voor en achter):
20*50
12*60
10*65 PR
20*55

Close grip cable rows:
12*40
12*50
10*60

Bb shrugs (eerste keer met bb):
12*40
12*50
12*70
12*80 PR
12*90 PR
12*100 PR
Wou nog meer, maar men handen konden het niet meer aan

Wide grip cable rows:
12*40
12*50
12*60 PR

One arm cable pulls:
6*25
12*35
10*40
8*45
6*50 PR

Evalutie:
Zalige rugtraining, op het rare gevoel bij de deadlift na. 7 PR's heb ik nog nooit behaalt. Dus ben zeer blij met men training :D

goeie training

Santino88 zei:
raar gevoel als in pijn ?

Verder nette training, goeie shrugs ook.

Ja weet niet, misschien een onbewust gevoel van pijn, maar eerder een gevoel dat ik de deadlift anders deed dan normaal. Volgende keer is opwarmen en beginnen met licht gewicht met controle van iemand op de uitvoering.

@ all de rest: Bedankt :)

Gisteren armtraining gedaan:

Ben begonnen met weighted chin ups:
12*BW
8*BW+10
6*BW+15
6*BW+15
(slecht geteld dus maar vier sets ipv 5)

Pressdown:
12*20
12*30 PR
8*25

Spider curl:
20*20
8*30
4*35 geen kracht meer in men armen door de chinups :(

Skull crushers:
15*20 wist eerst niet meer hoe ik skull crushers deed, gewoon totaal vergeten
6*25
6*25

Seated extensions:
12*6
10*8

One arm cable curl:
12*20
10*25
7*27

One arm cable pull down:
12*15
4*17
8*15
8*15 triceps waren volledig kapot desondanks ik vroeger veel meer sets deed

Double arm cable curl:
12*25
6*30

Evaluatie:
Heb behoorlijke veranderingen gedaan in men schema. Diegene die veel op forum zitten weten wel waarom. Vroeger deed ik 26 sets en nu maar een 10 tal en ik ben meer kapot dan ooit. Heb een PR behaalt en ben hier blij mee, aangezien ik met triceps niet snel mijn record verbreek. Wou normaal ipv seated extensions dippen maar er stond drie man te dippen gedurende een half uur en daarom begon ik maar met pressdown.

kijk da's al een stuk beter:D

chin ups zijn wel goed, wat is je eige lichaamsgewicht?

Vandaag benen getraind en voor de tweede keer gesquat. Ben er zot van :D zo'n machtig gevoel geeft het, net als bij deadliften.

Opwarming was minuten naar de gym fietsen.
Squat: (tweede keer)
20*20
12*30
12*40 PR
12*50 PR
12*60 PR (volgende keer nog meer pakken maar ik was zonder trainingspartner vandaag dus durfde niet veel meer te pakken dan)

Legpress:
12*50
12*100
12*150
12*170PR (Dit was wel zwaar, maar zeker nog te doen, volgende keer gaan we voor de 200)

Standing calve:
12*50
12*70
12*100
12*120 PR en Max

Standing leg curl:
15*20
12*25
12*30
12*35
10*40 PR

Sitting calve:
20*30
20*40 PR
20*50 PR
15*60 PR+Max

En hierna tien minute terug naar huis fietsen (wat doodgaan was)

Evalutie:
Vermoeiende maar zeer leuke dag. Nege PR's en op elke oefening een PR behaalt, wat me nog nooit eerder is gelukt. Benen vindt ik nu veel leuker om te trainen vanwege de squat. Ook zie ik een zeer grote vordering in men benen en kuiten, het wordt tijd om eens een foto op de site te zetten.

Zow wat een volume, lekker hoor!

Vandaag (27/4) was het borst en schoudertraining:

Bench press (losse bar, enkele maanden niet meer gedaan. Max toen was 10*40)
20*20
12*40
12*50 PR
5*60 Failure + PR
10*50

Standing military press (eerste keer):
12*20
10*25
9*30 PR

Incline flyes:
12*6
12*8
12*10

Behind neck press:
12*25
8*30

Upright rows (olympic bar):
12*20
12*25
8*35 PR

Peck-deck:
12*40
12*45
8*50

Rear lateral cable raises (eerste keer):
10*10
8*12 PR
6*12

Evaluatie:
Bench press ging vrij vlot, aangezien het al tijdje gelede was dat ik dit nog heb gedaan met losse olympic bar. Heb hier dus ook een nieuwe PR. Standing military presses zijn voor mij ook heel leuk om te doen, maar vermoeiender dan ik dacht. Vooral de BNP daarna was doodgaan, dus ik denk dat ik de BNP ga vervangen door front barbell raises of meer sets voor de MP ga doen. Misschien de RLCR vervangen door de RLDR aangezien het met kabels neit zo goed aanvoelde.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven