Fitness Seller

Nieuws Junkfood even verslavend als drugs

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
media_xl_2376798.jpg

Hamburgers, frieten, frisdrank en snoepgoed zijn voor de hersenen bijna even verslavend als heroïne. Dat ontdekten wetenschappers na onderzoek bij ratten.

Ratten
Uit onderzoek blijkt dat suiker- en vetrijke voeding hetzelfde effect heeft op de hersenen als drugs. De ratten werden in drie groepen verdeeld. De ene kreeg een normale hoeveelheid gezonde voeding, de andere groep een beperkte hoeveelheid junkfood en een derde kon onbeperkt ongezonde voeding eten waaronder vet vlees, koeken en chocolade. In de eerste twee groepen merkten de onderzoekers geen negatieve effecten op, maar de ratten die zoveel junkfood kregen als ze wilden, werden snel heel vet en begonnen nog meer te eten.

Hersenen
Vervolgens stimuleerden de onderzoekers het hersendeel verantwoordelijk voor plezier van de ratten. Zo ontdekten ze dat degenen die ongelimiteerd junkfood kregen, meer en meer stimulatie nodig hadden om hetzelfde niveau van plezier te krijgen als dieren met gezonde eetgewoonten.

Controle verliezen
Een eetpatroon gevuld met hamburgers, chips en snoep programmeert volgens de onderzoekers je hersenen te snakken naar meer voeding dat veel suiker, zout en vet bevat. Deze ongezonde snacks zijn een vervangingsmiddel voor geluk geworden en het leidt ertoe dat mensen die veel junkfood eten verslaafd raken. Neurowetenschapper Paul Kenny bewees voor de eerste keer hoe gevaarlijk vet- en suikerrijk voedsel is voor je gezondheid. "Mensen verliezen de controle over junkfood. Dit onderzoek is het meest complete bewijs dat obesitas en een drugverslaving met elkaar in verband brengt op basis van dezelfde neuro-biologische begrippen", aldus de onderzoeker. (ep)
http://hln.be/hln/nl/39/Lekker-Eten...0/28/Junkfood-even-verslavend-als-drugs.dhtml

Klopt, junkfood is lekker, maar klote als je aanleg hebt om dik te worden :rolleyes:

LOL nog FF en nken is het ook...

Wat een onzin zeg.... :roflol:

Dus als ik een maand lang heroine spuit zou ik zonder problemen kunnen afkicken

Ok medievel.... wat een k*tartikel weer.

bullocks!

Ach, een portie spareribs als ik stoned ben is ook zeer verslavend, telt dat ook? :D

Merk er niets van.

Is al eerder in het nieuws gekomen. Ging toen meer specifiek over suiker en chocolade.

Het hele probleem met dit artikel is dat het over ratten gaat, geen mensen.

Is al eerder in het nieuws gekomen. Ging toen meer specifiek over suiker en chocolade.

Het hele probleem met dit artikel is dat het over ratten gaat, geen mensen.

Ja, dat vind ik ook altijd zo dom, dat ze dat altijd vergelijken, een hond vreet ook poep als hij 3 dagen niet gegeten heeft.

Kan ik goed geloven, maar zal wel verschillen van persoon tot persoon.

Bullshit, bovendien zijn ratten geen mensen.

mcdonalds in ieder geval wel, daar zit toch een middeltje in dat het verslavend maakt? bijvoorbeeld andere fastfoodwinkels daar gaan veel minder mensen naar toe allemaal gaan ze naar mcdonalds, ik zou zelf denk ik verslaafd worden als je kon bestellen bij de mcdonalds. waarom doen ze dat eigenlijk niet, verdienen ze veel en veel meer denk ik, moeten ze wel scooters kopen

mcdonalds in ieder geval wel, daar zit toch een middeltje in dat het verslavend maakt? bijvoorbeeld andere fastfoodwinkels daar gaan veel minder mensen naar toe allemaal gaan ze naar mcdonalds, ik zou zelf denk ik verslaafd worden als je kon bestellen bij de mcdonalds. waarom doen ze dat eigenlijk niet, verdienen ze veel en veel meer denk ik, moeten ze wel scooters kopen
Wat ???

Praat voor jezelf aub, 10 keer liever een bak spareribs of een hele kip, dan een vieze hamburger bij de mac.

Terug
Naar boven