AndroidHealthClinic

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Pijn geld..toch behoorlijk bedrag!
Iets wat wel positief gaat: Hoe is het met de kleine en hoe gaan de trainingen?

Met Mateo gaat het goed. Begint al een echt baasje te worden. Trainingen gaan ook prima, maar de laatste cheat ik veel en doe ik geregeld een drankje. Vetpercentage is nog goed maar ga toch maar eerst 2/3 wekem cutten voor de volgende blast. Ik begin daar maandag mee.

Denk het. Mijn vriendin heeft contact gehad met de garage. Komt dit door het chippen denk je?

Een goede garage kan dat denk ik wel vaststellen, je zei al dat dit een uitspraak van de reparateur was. Kan me er wel iets bij voorstellen (door oververhitting ten gevolge van een te arm mengsel of een verkeerd ontstekingstijdstip), maar weet er het fijne niet van.

Aan de ene kant is chippen altijd wel een interessante optie, maar ik durf het eigenlijk ook nooit aan.

Aan de ene kant is chippen altijd wel een interessante optie, maar ik durf het eigenlijk ook nooit aan.

Het schijnt (ik heb niet eens een auto) dat voor velen een beter brandstofverbruik de reden is om de auto te laten chiptunen. Bij vollast is de grafiek van brandstofverbruik, uitgezet tegen toerental, het spiegelbeeld van koppel.

Laatste tijd wel getraind maar niet gelogd. Gisteren nog benen gedaan. Zag er ongeveer zo uit:

Leg extensions
6 sets

Leg curls
6 sets

Leg press
van 100 naar 410.

Squats
Van 60 naar 180.

Nordic curls
5 sets

Calves
10 sets

Nu even twee weken cutten en dan blasten.

Maar twee weken cutten? Ben je zeker nog shredded af?

Ga je gewoon cutten in je cruise?

Je hebt chippen en de software herschrijven.

Chippen is het meest simpel en het goedkoopst. Overwegend doet een chip niet veel meer dan de turbodruk verhogen, met het gevaar dus omdat het mengsel (lucht/brandstof) niet aangepast wordt er meer lucht aangezogen wordt en daardoor 'pingelen' ontstaat. Blok wordt niet genoeg gekoeld met als gevolg 'poef'.
Zelf kan je dit eigenlijk ook heel eenvoudig met een simpel en ouderwets sproeiertje.

Herschrijven is veel completer en dus veiliger. Een goede tuner herschrijft de complete software in de ECU (computer) met aangepaste kernvelden waardoor er relatief veilig extra vermogen vrijkomt en het geheel vaak ook efficiënter laat verlopen (het 'theoretische' gunstiger verbruik).
Mooi voorbeeld zijn identieke motoren die door de fabriek al terug geschroefd of opgevoerd worden, maar eigenlijk vrijwel hetzelfde zijn (bv 3.0d en 3.5d van BMW, echter softwarematig vermogensverschil).

Dus geef iets meer uit en laat je goed informeren.

Ik bedoelde software overschrijven met chippen btw ;)

Je hebt chippen en de software herschrijven.

Chippen is het meest simpel en het goedkoopst. Overwegend doet een chip niet veel meer dan de turbodruk verhogen, met het gevaar dus omdat het mengsel (lucht/brandstof) niet aangepast wordt er meer lucht aangezogen wordt en daardoor 'pingelen' ontstaat. Blok wordt niet genoeg gekoeld met als gevolg 'poef'.
Zelf kan je dit eigenlijk ook heel eenvoudig met een simpel en ouderwets sproeiertje.

Herschrijven is veel completer en dus veiliger. Een goede tuner herschrijft de complete software in de ECU (computer) met aangepaste kernvelden waardoor er relatief veilig extra vermogen vrijkomt en het geheel vaak ook efficiënter laat verlopen (het 'theoretische' gunstiger verbruik).
Mooi voorbeeld zijn identieke motoren die door de fabriek al terug geschroefd of opgevoerd worden, maar eigenlijk vrijwel hetzelfde zijn (bv 3.0d en 3.5d van BMW, echter softwarematig vermogensverschil).

Dus geef iets meer uit en laat je goed informeren.

Pingelen is ongecontroleerde ontbranding, voordat de bougie vonkt, en komt door te hoge druk en het zijn kenvelden, maar dit is inderdaad ongeveer wat er gebeurd is.

Laatst bewerkt:
Ik zie je nu al een paar keer als 4e oefening squatten en dan steeds 180 kg, goed sterk. Ben benieuwd wat het je oplevert. Ik heb ook vaker eraan gedacht om later in de training te squatten, maar nooit gedaan eigenlijk.

Precies, even wat anders doen en kijken wat het doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven