AndroidHealthClinic

Kan het kwaad als je elke dag buikspieren oefent?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
check mn pic brah

homer_drool_1.gif

ik ga ook elke dag mn abbbzzzzz trainen !
 
IMO moet iedereen hier onder de 80 kg best zijn superonderbouwde mening voor zich houden want tenzij je 1m60 bent komen jullie standaard geleverd met blokjes, dus de kans dat jullie echt weten hoe je eraan bent gekomen is bijster klein.
de realiteit is nog steeds heel simpel en cliché maar blijkbaar nog steeds niet doorgedrongen, 1x buikspieren hard trainen is meer als genoeg voor een spiergroep die zijn voorkomen grotendeels te danken heeft aan genetics en VP, maar als je je buikspieren traint met de intensiteit van een spelletje bingo (99% van het ab-ras) kun je ze 14 keer in de week pakken zonder problemen, dus als je de tijd hebt voor 1000 BW crunches per dag moet je da gewoon doen x
 
check mn pic brah

Hahhahhaaah omg..... Wat een topic weer. :roflol:

Meerdere keren per week buikspieren trainen is gewoon bullshit. En die onzin van dat je meerdere keren je spieren moet trainen omdat je anders dat strakke gevoel niet hebt is ook de grootste onzin.
Zware compounds voor buikspieren. En als je ze echt zo nodig apart moet trainen, doe dan 1x per week zoals elke andere spier. Overigens blijf ik van mening dat een six pack puur afhankelijk is van vet percentage. Je kan sit ups doen tot je erbij neervalt, als je vet blijft zal je nooit wat zien. Ik heb overigens nog nooit buikspieren getraind. :o
 
Als je niet mag deadliften of squatten (ik neem aan dat dit is omdat je een slechte/verzwakte rug hebt) zou ik toch ook oppassen met crunches e.d...
Signed, een noob van 18 jaar

Zeg je nu dat hij moet oppassen met een crunch? Hoe zou jij zijn buikspieren doen trainen dan?
 
Zeg je nu dat hij moet oppassen met een crunch? Hoe zou jij zijn buikspieren doen trainen dan?

hanging leg raises, windshield wipers, dragon flags, squats, dl..


crunches SCHIJNEN inderdaad niet ideaal te zijn voor de tussenwervelschijven
 
Gemiddeld persoon doet er 48 uur over om zijn spieren volledig te laten herstellen.
Neem aan dat als je bepaalde middelen gebruikt het sneller kan zijn.
Zo zouden steroiden er voor kunnen zorgen dat je na 24 uur al herstelt bent.

* Bron: National Geographic
 
Laatst bewerkt:
Deze topics komen ook steeds eerder he...
 
Zeg je nu dat hij moet oppassen met een crunch? Hoe zou jij zijn buikspieren doen trainen dan?

Buikspieroefeningen zijn enorm slecht als je last hebt van de onderrug.
Spreek uit ervaring.
 
Gisteren abs getraind, als ik vandaag weer situps zou doen dan gaat dat een pijnlijke ervaring worden. Als je zo 1/2 x per week traint dan is dat genoeg, maar dan moet je ze ook echt goed trainen.
 
Buikspieroefeningen zijn enorm slecht als je last hebt van de onderrug.
Spreek uit ervaring.

Ligt er echt volledig aan wat je aan je rug hebt.

Zoals jwdoetookmee al zei, de gedachte gaat rond dat crunches niet heel relaxt zijn voor je wervel. Een meer functionele oefening zou een plank of ab rollout zijn.
 
Buikspieroefeningen zijn enorm slecht als je last hebt van de onderrug.
Spreek uit ervaring.

Ligt eraan... ik heb nu juist last van onderrug omdat ik bijna nooit buikspier deed, maar wel veel voor onderrug (nja, deadliften 1x per week)
Toen ik jonger was, was het juist andersom, toen moest ik rugoefeningen gaan doen van fysio om het in balans te brengen.

Het geheel moet gewoon goed in balans zijn om problemen te voorkomen.
 
IMO moet iedereen hier onder de 80 kg best zijn superonderbouwde mening voor zich houden want tenzij je 1m60 bent komen jullie standaard geleverd met blokjes, dus de kans dat jullie echt weten hoe je eraan bent gekomen is bijster klein.
de realiteit is nog steeds heel simpel en cliché maar blijkbaar nog steeds niet doorgedrongen, 1x buikspieren hard trainen is meer als genoeg voor een spiergroep die zijn voorkomen grotendeels te danken heeft aan genetics en VP, maar als je je buikspieren traint met de intensiteit van een spelletje bingo (99% van het ab-ras) kun je ze 14 keer in de week pakken zonder problemen, dus als je de tijd hebt voor 1000 BW crunches per dag moet je da gewoon doen x


:roflol:
 
Heb vandaag al 36 keer abs getraind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven