MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik gebruik AnimalPak als multivitamine. En moet zeggen dat dit een erg goeie is. Nu ik ziek ben merk ik dat het extra energie geeft.
Tribulus en ZMA werken weldegelijk. ZMA zorgt voor goede nachtrust en Tribulus zorgt ervoor dat je test omhoog gaat.
Is trouwens ook een prima nakuur. Mijn testniveau is hoog, helemaal na het sporten. hoe dat kan weet ik eigenlijk niet.
Zalfjes, ik zou niet weten wat heirmee bedoelt wordt. Dus vertel...... :D
Zoals altijd is het probleem vaak wetenschappelijke onderbouwing.
Merk zelf weining van Tribulus en van ZMA kreeg ik juist een onrustige nacht. (en nee niet op de manier waar je aan zou denken bij een verhoogde test-spiegel :D ) Heb het idee dat mijn test-levels over het algemeen nog prima in orde zijn. Misschien wel goed om een keer te testen, weet niet of je dat "zomaar" aan de huisarts kan vragen.
Veel sporten schijnt sowieso ook te helpen om de test-levels in stand te houden.
Testosteron zalfjes zijn via de arts aan te vragen en naar ik hoor in België wat makkelijker verkrijgbaar. Het schijnt goed mogelijk te zijn om flinke hoeveelheden testosteron via de huid op de laten nemen. Ga hier zeker niet aan beginnen gezien de verhoogde risico's op andere complicaties. (prostaatproblemen)
 
gefeliciteerd met je supps.
 
gefeliciteerd met je supps.

Of juist niet..ga binnenkort eens alles aan de kant zetten en een paar weken kijken wat het verschil eigenlijk is.. maar weer ff on-topic..

Hoe is ie verder Grosje ?
Heb je trouwens al eens geprobeerd je buro op andere hoogte te zetten ?
Je hebt volgens mij meer pijnklachten als je weer flink aan 't werk bent geweest.
 
Bureau staat anders ingesteld heb een andere stoel maar de klachten blijven toch.
Heb de afgelopen jaren hard gewerkt door een faillissement en dan moet je met minder mensen meer doen. Soms denk ik wel eens dat ik een burnout heb maar t. Ijs om te stoppen heb ik niet. Mijn collega kan het niet alleen aan. Het is echt een spierenkwestie een soort van verzuring door toe gespannen werken en zijn. Weet niet hoe ik er van af moet komen. Ben zelf net weer aan de supps begonnen om te kijken of dat werkt. Nr1 en eiwitten kan er nu nog wat extra bij halen... Tja mazzel hoor met die 25 euro gratis supps. Win echt nooit wat.
 
Bureau staat anders ingesteld heb een andere stoel maar de klachten blijven toch.
Heb de afgelopen jaren hard gewerkt door een faillissement en dan moet je met minder mensen meer doen. Soms denk ik wel eens dat ik een burnout heb maar t. Ijs om te stoppen heb ik niet. Mijn collega kan het niet alleen aan. Het is echt een spierenkwestie een soort van verzuring door toe gespannen werken en zijn. Weet niet hoe ik er van af moet komen. Ben zelf net weer aan de supps begonnen om te kijken of dat werkt. Nr1 en eiwitten kan er nu nog wat extra bij halen... Tja mazzel hoor met die 25 euro gratis supps. Win echt nooit wat.

Koop je toch ZMA en Tribulus stack. Kan je het eens goed uitproberen. ;)
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
Filmpje ga ik thuis bekijken (zit nu op het werk) maar ziet er interessant uit
Gisteren nog steeds last van schouders en armen maar ben toch gaan trainen (**** it dacht ik dan maar helemaal in de prak en heb toch licht getraind)
Ondertussen was het wel laat voordat ik er was dus niet een vol programma gedaan

Borst - chestpress machine (benchpress durf ik nog niet aan) 12 reps x75 / 12x85/ 12x100 12x100 kg (niet te vergelijken met een echte benchpress)
Borst - Peck Deck - 40 kg 4x12 reps
Triceps - cable pusch down rope 4x 12 reps 21kg
Triceps machine - 4x15kg p arm
Buikmachine waarbij je buik en bovenlichaam naar elkaar trekt met extra weerstand
4x 30 reps
15 minuten fietsen op de hometrainer
Daarna op de fiets weer naar huis en met icepack op de rug even TV gekeken en daarna met 1 pilletje spier ontspanner naar bed en daarna in coma gelegen (heerlijk)
Vanochtend voelde het niet verkeerd aan dus .... het kan slechter (maar weg is het niet)
Vanavond heb ik een feest met thema de jaren 80 dus met foute bril ketting en glittershirt tot de navel open ga ik dansen tot ik niet meer kan. (toch een soort cardio)
:)
 
Heb het filmpje ook bekeken daarna gelijk ff wezen googlen naar de middelen.
Sunset kost $40 per 90 tabs, Sunrise $40 per 32oz en Nitro FX $62 per 2oz
$142 best veel per maand.
 
Pfffff dit verhaal duurt wel lang... De man praat erg langzaam.
Heb helemaal niet zo veel geld over voor supps.
Nou heb de combi zma / tribelus bij Xxl bestelt om maar eens. Te kijken of ik daar iets aan heb
Had toch 25 euro gewonnen bij Xxl dus met 10 euro bij betalen heb ik het gehad.

Gisteren 3 uur op de dansvloer gestaan en ben ook hierdoor verzuurd in de schouders en traps.. :(
Misschien ook van de borsttraining... ..?
Geen training voor mij vandaag dus .... Klote
 
Of juist niet..ga binnenkort eens alles aan de kant zetten en een paar weken kijken wat het verschil eigenlijk is.. maar weer ff on-topic......

Ben ik wel benieuwd naar. Dus ook je gains of losses.

---------- Post toegevoegd Sat 5 Jan 2013 om 11:15 ----------

Pfffff dit verhaal duurt wel lang... De man praat erg langzaam.
Heb helemaal niet zo veel geld over voor supps.
Nou heb de combi zma / tribelus bij Xxl bestelt om maar eens. Te kijken of ik daar iets aan heb
Had toch 25 euro gewonnen bij Xxl dus met 10 euro bij betalen heb ik het gehad.....
Ben benieuwd hoe je erop reageert. Dus vertel je ding op je log. ;)

....
Gisteren 3 uur op de dansvloer gestaan en ben ook hierdoor verzuurd in de schouders en traps.. :(
Misschien ook van de borsttraining... ..?
Geen training voor mij vandaag dus .... Klote
Denk eerder je borsttraining of combinatie borsttraining en zwieren en zwaaien. :)
 
Ben ik wel benieuwd naar. Dus ook je gains of losses.

Voorlopig de komende weekjes even alles opmaken (nu Tribulus + ZMA). Eind januari zit ik weer in China voor het werk dus bij terugkomst een goed moment om zonder supps aan de slag te gaan. Zal de ervaringen zeker delen. Nu profiteer ik volgens mij ook nog wel wat van "noobgains / spiergeheugen" of hoe je het ook wil noemen.
Echt wetenschappelijk is het gebruik van supps voor mij allemaal niet, te weinig om echt te meten behalve gewicht/vetpercentage en de vorm tijdens de training, zeker goede progressie maar in dit geval ga ik nu puur op m'n gevoel af. Het onverantwoorde schema waar ik van de sportschool mee moest starten iets meer dan een jaar terug (en dus zorgde dat het verschrikkelijk mis ging) heeft me wel geleerd dat ik sowieso op m'n eigen kunnen af moet gaan.
Boven een bepaalde leeftijd kan je je gewoon minder overbelasting permitteren. Herstel gaat te langzaam en blessures blijven dan LANG doorzeuren net zoals bij Grosje.. Een voordeel vind ik wel dat ik nu vele malen geconcentreerder bezig ben met het sporten en voeding en in ieder geval ook beter gemotiveerd ben dan 20 jaar terug.
Wijsheid komt met de jaren... nu die spieren nog... :)
 
Gelijk heb je
Dacht tot vorig jaar ook dat ik onverwoestbaar was.. ik ging maar door.
Blijkbaar toch mijn grens gevonden en ik kom er niet overheen
Moet dus echt een behoorlijke stap terug doen en dat is tussen je oren ook niet helemaal lekker..
Maar je hebt een punt, wijsheid komt met de jaren... dus liever iets doen als straks niets meer doen.
Wat betreft de supps... ik gebruik nu weer Nr1 en ik heb het idee dat het mij wel helpt.
Iets meer vocht in de spieren dat helpt ook voor een beter herstel, en de eiwitten zouden dat ook moeten doen.
Zodra ik de ZMA en Tribulus heb dan ga ik er mee beginnen en zal ik laten weten wat ik merk of voel (elke stijve derde been zal ik melden :) ) euhhh toch iets te veel info volgens mij
 
Boven een bepaalde leeftijd kan je je gewoon minder overbelasting permitteren. Herstel gaat te langzaam en blessures blijven dan LANG doorzeuren net zoals bij Grosje.. Een voordeel vind ik wel dat ik nu vele malen geconcentreerder bezig ben met het sporten en voeding en in ieder geval ook beter gemotiveerd ben dan 20 jaar terug.
Wijsheid komt met de jaren... nu die spieren nog... :)

En dat we ons lichaam beter kennen dan jaren terug. Maar diep van binnen zijn we allen een beetje hardleers en proberen we tegen beter weten in toch die doelstellingen te bereiken die 20 jaar geleden vanzelfsprekend waren. Althans, daar blijf ik mezelf met de regelmaat van de klok op betrappen.:o
 
Ja joh heb ik ook
In mijn hoofd ben ik jong alleen de verpakking heeft het nog niet door :)
Maar de laatste tijd eens goed opgelet op leeftijdsgenoten en ik mag niet klagen.
De meesten hebben een behoorlijk overgewicht en doen niet erg veel aan sport.
Ook zijn er zat mensen met grote fysieke problemen zoals hersenbloedingen / hartaanvallen en dat soort dingen.
Geef mij dan maar wat rug schouder pijn.
Zoals ze bij mij op de sportschool als spreuk hebben.... No pain No gain.... klopt maar we moeten er niet te ver in doordraven
 
Vandaag naar de sportschool gegaan (zondag. Is weer. Nieuw voor mij)
Rug en achterkant schouders gedaan omdat ik denk dat daar toch de problemen zitten.
Rechterschouder is gewoon niet zo flexibel als links dus ... Sterker maken dan maar en losser
Deadlifts 4x 8 70kg / latt pull down borst 60kg 4x10 / low row 40 kg 4x12
Oefeningen voor de achterkant schouder (weet niet hoe ze heten) heb. Diverse gedaan en rechts zit inderdaad niet lekker.
Biceps ez stang 20 kg rechterarm was verzuurd 4x12
20 min fietsen en 100 situps op swissball

Denk dat de rotary cuff rechts aangepakt moet worden dus daar ga ik dan op trainen.
 
en hoe gaat het vandaag?

je moet wel een beetje in vorm zijn tegen de 20ste hé ;)
geen gekke dingen gaan doen nu ;)
 
Gaat redelijk hoor ;)
Spierpijn hoort er bij maar ik herken het altijd gelijk als het iets meer is dan alleen spierpijn - valt nu dus mee
Ik denk dat ik die achterkant van mijn schouders meer ga proberen te trainen dmv een facepull of dmv speciale oefeningen van de rotator cuff - dat heb ik gisteren ook gedaan. Schouders en traps zijn mijn zwakste punten dus misschien heb ik daardoor ook veel last in die omgeving. Meestal heb ik na de rug training wel een goed gevoel het zijn de borsttrainingen die vaak de pijntjes in de rug veroorzaken (gek he?)
Nou ik denk dat ik vanavond ook weer ga maar dan voor de buik en cardio (die dikke pens wordt ik niet blij van) of voor de benen.
Zal de 20e in mijn beste vorm zijn ;) ......................... van 2013 tot dan toe he :)
 
Net ff 15 min naar de sportschool gefietst om vervolgens 45 min te fietsen en daar na weer buik te doen en dan weer naar huis op de fiets. Ik was in ieder geval nat van het zweet en de vocht buiten
toch bij elkaar een uurtje cardio :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren cardio vandaag maar weer tijd voor wat krachttraining

Borst
Incline press op de Smith
Zitting cheat press
Dumbbelpress
Peckdeck

Achterkant rug - facepull
Achterkant schouder - dumbbell oefeningen met licht gewicht voor de rotator cuff

Triceps - cable push down (stalen v handgrip) met aflopend gewicht 12x21 kg / 12x17kg / 12x12.5kg 4 sets van 36 reps
Triceps pushdown touw 4x 12 reps
Kick back 4x12 reps

15 min fietsen op hometrainer

gewichten zijn even niet belangrijk - ik ben weer bezig - dat is belangrijker (al moet ik soms mijn ego erg opzij zetten)
 
Laatst bewerkt:
bovenrug/nek houden het redelijk (mag niet klagen)
Misschien dat de oefeningen voor de Rotator Cuff ook wat helpen
Was vanochtend bij het opstaan wel gesloopt.. het is lang geleden dat ik 3 dagen achter elkaar gesport hebt.
Laat in de avond trainen wordt je ook niet fitter van in de ochtend :)
Vandaag maar even een rustdagje ingelast
morgen ga ik weer wat doen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven