Fitness Seller

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
eigenlijk andere naam voor de zelfde trucjes
Als het maar werkt toch?
 
Zou gisteren gaan trainen maar was erg moe (aankomend griepje of zo?) en echt krachttraining zat er niet in.
Heb nog steeds last van de achterkant schouders richting latts, beurs en vermoeid gevoel.
Heb besloten om het toch maar ff rustig aan te doen .. met de grote spiergroepen Rug en Borst.
Smeer de achterkant nu in met ontstekingsremmende zalf - Advil Gel
In de ochtend doe ik oefeningen om de schouders en nek los te krijgen en daarna smeer ik er iets op (lekker spul)
Gisterenavond thuis nog wel 30 minuten oefeningen gedaan voor achterkantschouders (nog steeds last daar) met het elastiek die ik ooit van de fysio gehad hebt.
Langzaam uitgevoerd en constant op spanning door het elastiek valt het toch niet mee.
Hoop dat het een keer gaat werken die oefeningen :(
Morgen gelukkig weekend en dan ga ik in de ochtend in ieder geval buik en cardio doen (misschien een beetje Borst en triceps)
 
Laatst bewerkt:
Ja elastieken kunnen zeker lekker zijn hoor..omdat je dan idd die spanning continue erop hebt:P Balen dat het nog steeds niet je van het is met je gezondheid Grosje..
 
Ja elastieken kunnen zeker lekker zijn hoor..omdat je dan idd die spanning continue erop hebt:P Balen dat het nog steeds niet je van het is met je gezondheid Grosje..

Tja ik blijf maar een beetje aanmodderen. Maar beter iets als helemaal niets

Vanochtend borstoefeningen gedaan gevolgtrekking door triceps en de gebruikelijke rotator cuff oefeningen
15 tot 20 reps gedaan met lichte gewichten, ik zal er ook aan moeten wennen.
Chestpress machine / peck deck / cable crossover / triceps pull down roep / overhead triceps extention / rotator cuff oefeningen / 30 min wandelen 6,5 km
 
15-20 reps met lichte gewichten kan je ook heel mooi mee groeien hoor. Concntreer je op het squezen van je spieren, houdt de spanning er dus continu op. :cool:
En die cuff rotator oefeningen laten je achterzijde schoduers gewoon groeien hoor. ;) En dat is de bedoeling toch ook. Daarna kan je op termijn weer meer aan de voorzijde hebben. :D
 
15-20 reps met lichte gewichten kan je ook heel mooi mee groeien hoor. Concntreer je op het squezen van je spieren, houdt de spanning er dus continu op. :cool:
En die cuff rotator oefeningen laten je achterzijde schoduers gewoon groeien hoor. ;) En dat is de bedoeling toch ook. Daarna kan je op termijn weer meer aan de voorzijde hebben. :D

Je wijsheid blijft me verbazen kerel
 
Je wijsheid blijft me verbazen kerel

Is geen wijsheid hoor. Het laatste een conclusie van het doel op zich. En het eerste is een basis gedachten van Dorian Yates.
Met andere woorden, allemaal gejat. :rolleyes:
 
Is geen wijsheid hoor. Het laatste een conclusie van het doel op zich. En het eerste is een basis gedachten van Dorian Yates.
Met andere woorden, allemaal gejat. :rolleyes:

Het goed overnemen van goed onderbouwde goede uitspraken van anderen zie ik als wijsheid in zijn meest pure vorm :D
 
Beter goed gejat als slecht verzonnen toch
Vond die 20 reps best zwaar hoor.. Moet alleen ff wennen aan de gewichten waardoor je je zwak voelt
Maar so far so good nog geen vervelende pijntjes dus misschien net de juiste training voor mij
Morgen maar even afwachten hoe mijn lichaam reageerde
Heb steeds het idee dat het beter gaat en dan krijg ik weer een terug slag.
Ben ook maar even van plan om gewoon toch maar mijn ego even opzij te zetten en dan maar licht te trainen en meer cardio tot ik het gevoel heb dat ik uit het dal ben.
Als je af en toe iets vreemds ziet staan dan komt dat van de autocorrectie van mijn iPad
 
Goedzo Grosje ego is voor de spiegel en niet voor de gewichten die je tilt.
 
beter lage gewichten, en regelmatig lekker kunnen trainen. Dan (te) zwaar en keer op keer de trainingen moeten uitstellen skippen omdat je lijf niet mee wil.
Succes ermee.
Ik ben ervan overtuigd als je eenmaal went aan een andere manier van trainen dat je daar evenveel winst/ plezier uit kan halen.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden ;)
 
Tja hoop dat het werkt
Gisteren kwam toch weer de rusteloosheid in de armen en de pijn aan de achterkant schouders en nekregio langzaam opzetten, 20 reppers is toch weer anders qua belasting dus misschien daardoor ook weer ander soort reactie
Misschien is het spierpijn in de triceps en infraspinatus (achterkant schouder) van de oefeningen?
Vanavond alleen maar even weer cardio of benen
 
Beetje schippperen, tussen alle "kwalen" die je hebt..balen maar ik vind dat je fysiek er echt niet zo erg onder te lijden hebt.. En t zal echt hopelijk wel een keer overgaan toch??!!
 
Spierpijn in de triceps is in ieder geval weg, 20 reps is blijkbaar toch heftig na jaren 12 reps :)
Net beetje benen buik en cardio gedaan
Leggextention / liggende leg curl / squatmachine alles 4x12 reps
Daarna buik 4x20 reps op de buikspier machine, benen en hoofd naar elkaar met extra gewicht
Daarna 30 min fietsen 400 cal verbrand en daarna nog 4 x20 reps op de swissball gevolgtrekking door 4x20 reps op de abcoster en 4x12 reps backextention voor de onderrug (die een beetje gevoelig was)
http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=owJ09xEvSis

---------- Post toegevoegd Mon 28 Jan 2013 om 22:22 ----------

Beetje schippperen, tussen alle "kwalen" die je hebt..balen maar ik vind dat je fysiek er echt niet zo erg onder te lijden hebt.. En t zal echt hopelijk wel een keer overgaan toch??!!

Tja ik geef nog niet op hoor maar merk nu wel dat ik gewoon niet meer kan knallen en max kan trainen.
Ik kan het wel maar de gewrichten krijgen blijkbaar dan toch te veel stress te verwerken.
Vooral de rechter schouder aan de achterzijde heeft problemen en de nek is stijf.
Elke ochtend draai ik rondjes met de armen om de gewrichten te bewegen en soepeler te krijgen de nek draai en beweeg ik dan ook. Alles kraakt en knakt maar door de beweging lijkt het toch wel soepeler te worden.
Tja qua shape zit ik natuurlijk wel boven die van de gemiddevlde 50 jarige maar dat zien mijn eigen ogen toch niet altijd:D vervelend hoor.
Doel is nu om in een zo goed mogelijk shape voor de vakantie te komen dus wat minder buik en de rest zal dan ook wel goed komen.
Ik zal dan maar iets minder zwaar en minder oefeningen doen maar voorlopig in beweging blijven.
Wie weet gaat het straks ineens toch weer goed.
 
Laatst bewerkt:
Spierpijn in de beentjes van gisteren
Armen en rug gaan redelijk dus hoop dat het in de ochtend opwarmen van de spieren en de andere training gaat werken.
Zit er nog wel maar toch vandaag momenten gehad dat ik het niet voelde tijdens het werk
Vandaag leren.. Morgen weer wat trainen.. Proberen het ritme er in te houden
 
Zoals beloofd vanavond weer wat getraind om het ritme er in te houden
Rug gedaan overal 4 sets met veel reps
Dumbbellrow 15 x18
lattpully 20x40
lowrow 15 x40
straight arm pulldown 20x20
deadlift 12 x 50
facepull 15 x20
Rechterarm trekt het niet dus heb het daarbij gehouden.
30 min fietsen ter afsluiting
Had vandaag een aardige dag ik mag niet klagen dus dat ga ik dan ook niet doen
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd vanavond weer wat getraind om het ritme er in te houden
Rug gedaan overal 4 sets met veel reps
Dumbbellrow 15 x18
lattpully 20x40
lowrow 15 x40
straight arm pulldown 20x20
deadlift 12 x 50
facepull 15 x20
Rechterarm trekt het niet dus heb het daarbij gehouden.
30 min fietsen ter afsluiting
Had vandaag een aardige dag ik mag niet klagen dusdanig ga ik dan ook niet doen

Nou daar hoef je ook niet over te klagen, netjes gedaan! wel lekker die hogere aantallen reps nu?
 
Tja het is even wennen aan de lichtere gewichten maar het is niet minder zwaar
Rechteronderarm krijgt af en toe verzuringsproblemen.. Soort van rsi gevoel
Heb wel het idee dat de gewrichten in schouder en de nek minder stress te verwerken hebben en daardoor misschien iets beter gaan aanvoelen. Moet het gewoon maar eens een week of 6 volhouden om te kijken of het echt werkt.
 
Rechteronderarm krijgt af en toe verzuringsproblemen.. Soort van rsi gevoel.

dat kan ook een zenuw zijn, als het tintelig is.
dan zou je die spieren eens moeten rekken, masseren, dan moet je dat ook voelen.
 
Goed bezig! Klinkt als goede alternatieve aanpak!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven