AndroidHealthClinic

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Tijdens het trainen niet veel last gehad, e na voelde ik wel wat irritatie in de traps/rhomboideus.
Maar goed ik ben die ook met extra oefeningen aan het aanpakken en dan kan je er vergif op ineen dat ik daar ook last van krij.
Schouder rechts voelde goed aan... Toch een pluspunt
Tja nu afwachten en hopen dat het de komende dagen redelijk binnen de perken blijft.
 
Als je er extra oefeningen voor doet zal het wel gevoeliger zijn ja. Maar zo te horen is het toch beter als het geweest is.
Ik duim voor de komende dagen.
 
Zet door Grosje. En denk na bij je houding achter je PC. Die oefeningen die je hebt zijn toppers.
 
Vandaag nog een vrije dag gehad en ik ben naar het Rijksmuseum geweest in Amsterdam
Wat een drukte daar... maar goed, leuk om eens al die beroemde schilderijen van dichtbij te zien ook al sta je met 50 man of meer voor het zelfde schilderij.
Rug heeft het redelijk gehouden.. hij is niet geheel pijnloos dus morgen zal het op max niveau zijn... maar ik ben niet helemaal negatief. Voelt toch iets beter aan als een paar weken terug dus ik hou mijn vingers gekruist en hoop dat het morgen mee valt.
 
Top Grosje. Ietsje beter is verbetering dus groots.
 
Het klinkt goed. Ik duim met je mee dat dit zo voortzet!
 
Beetje last vandaag maar alleen met werken, de houding achter mijn pc is dus belangrijk
Lekker spierpijn in de triceps en borst vandaag
Net door de regen naar de gym gefietst en lekker nat met de beentraining begonnen.
Leggpress machine 12x85 12x115 10x125 8x135
Legg press plate loaded 4x12x80kg
Biceps curl machine 4x12x35kg (legg extention was bezet)
Bent over row 90 graden gebogen hoog op de borst getrokken voor de rhomboideus 4x10 x40kg
Legg extention 4x12x54 kg
Legg curl liggend 4x10x35 kg
Staand mp 4x12x20kg zwaar genoeg voor mij
En weer zeiknat door de regen terug
 
PC houding is echt iets om op te letten. Heb dat ook wel gemerkt ja. Misschien eens laten controleren door zo een RSI deskundige als dat kan bij jullie? Soms kunnen heel simpele dingen al verlichting geven. Zo was het bij mij simpel mij monitor even anders neerzetten wat het al verminderde.

Lekkere training! Je klinkt in ieder geval enthousiaster nu de pijn minder is. Fijn voor je hoor! :)
 
Nee kan niet bij ons bedrijf is het te klein voor en geen geld voor beschikbaar
Heb zelf wel gekeken op internet wat de beste houding is maar het blijft ondanks dat zoeken.
Heb het idee dat de hedendaagse stoelen ook voor grote mensen worden gemaakt en niet voor kleine mannetjes van 172 cm.
Trainen gaat beter maar ik moet altijd de reacties afwachten die na een dag of 2 volgen.
Vandaar maar 1 oefening voor de schouders en afgelopen training ook maar 1 oefening.
Ik probeer het zo te verdelen zodat de klappen niet te groot zijn dan maar een korte rustige regelmatige training dan een echte en dan weer 2weken niets. Zo wil ik ook de biceps weer versterken gewoon elke training in ider geval 1oefening doen. Beter iets als niets
 
Balen dat er geen geld voor is. Bij ons ook niet hoor.. maar ik had al ooit eens zo een controle meegemaakt bij mijn vorige werk dus wist waar ik op moest letten. maar dan nog heb ik last.
En ja.. alles wordt gemaakt voor grotere mensen.. zo ook mijn bureau. :rolleyes: te hoog he...

Goed dat je het gewoon rustig aanpakt met je schouders. beter rustig aan zoals jij het doet dan te snel.
Ik hoop dat het goed gaat en je geen last hebt morgen of overmorgen.
 
alles is gelukkig wel goed instelbaar maar toch.. de leuningen van de stoel kunnen wel naar boven of naar beneden maar niet naar of van het lichaam af. En ik zit gewoon de hele dag achter dat ding. van 8.00 tot 17.00 uur vaak ook zonder pauze... dat sloopt je als je niet goed zit
 
Grosje, dan koop je toch zelf een stoel? Het is immers jou lijf. Snap wel dat dit door het bedrijf zou moeten gebeuren.
Fitheid van personeel en terugdringen ziektedagen etc.
Maar als ze nee blijven zeggen, lekker zelf aanschaffen dan.
 
ja heb ik ook al eens aan zitten denken...
wie weet in de toekomst :)
 
Bij ons is wel eens zo'n RSI-deskundige geweest. Die zei dat een *oncomfortabele* stoel eigenlijk beter is, omdat je dan vaker even opstaat. Hij was ook tegen polssteunen e.d. om die reden. Volgens hem was het belangrijkste om regelmatig even op te staan en te lopen, al is het maar heel eventjes.

Dat is jaren geleden, maar recentelijk stonden er artikelen in de krant over onderzoek waarin was aangetoond dat *zitten* ongezond was. Regelmatig opstaan en even rondwandelen had net zoveel gezondheidseffect als een paar keer per week sporten. En het was cumulatief: als je sport *en* je zit niet te land achter elkaar heb je dubbele winst qua gezondheidseffect.

Frequente mini-pauzes dus, met opstaan en even lopen. Je kan als dwangmiddel 's ochtends heel veel water drinken, en dan elke keer als je naar de WC moet weer een glas drinken, dan moet je wel :) Zie het als rookpauzes voor de niet-roker :)
 
klopt als ik een drukke dag heb en weinig beweeg (hele tijd in 1 houding) dan wordt het alleen maar erger.
Bewegingsarmoede noem ik het :)

gvd heb ik nu weer last van rechter bicepsaanhechting. moet dus echt rustig aan doen
Zal ook wel met de spierpijn in borst te maken hebben
 
Tja.. beweging is eigenlijk een wondermiddel he! ;)
Ik merk het wel. Als ik inderdaad zo een dag als vandaag heb met rennen van hot naar her heb ik geen last. Maar achter de pc.. pfff... Dus ja... misschien toch wat vaker een kleine pauze inlassen als het lukt?
Er zijn programmatjes voor die het aangeven. (irritante klote dingen. want die komen altijd als je net wat af wil hebben. :D ) maar het werkt wel....

Balen dat je last hebt nu... Hoop dat het snel over gaat.
 
Hmmm zal wel met de bicepscurl van gisteren te maken hebben
We zien morgen wel... Rug staat weer op het programma
Wil in ieder geval deadlift weer doen ..zie wel
 
Vanochtend wakker geworden met weer een zeurend gevoel rechts in de supraspinatusspier
Blijkbaar houd het niet op en blijven de pijntjes zich nog steeds verplaatsen over de rechterkant.
Toch maar snel gaan sporten wat moet ik anders?
Rug
Lowrow 12x40 12x50 12x50 12x60
Deadlift 12x20 opwarmen 12x60 3x8x80
Latt pull 12x50 3x12x60

Bicepscurl dumbbell 12x10 3x12x14 kg

20 min wandelen 6 km p/u
4x50 crunches op swiss ball

Voelt allemaal niet lekker aan in de bovenrug dus gekozen voor kort trainen
Ben bang dat de injectie niet echt geholpen heeft
 
Vanochtend weinig problemen op de rechter achterkant na.
Gelukkig valt het allemaal weer meer (als morgen de reactie achter blijft dan gaat het alleen nog om rechts achter)
Volgens mij toch een irritatie aan de pezen daar die vooral uitstraling heeft naar achter en soms ook naar de biceps.
Heb natuurlijk ook niet veel oefeningen gedaan maar ik heb ze wel zwaar (voor mijn doen) gedaan
Borsttraining van afgelopen dinsdag heb ik ook redelijk overleeft... wel lang spierpijn maar toch...geen nekregio irritatie.
 
Toch vind ik wel dat het al positiever klinkt dan het was.
Ik hoop toch ook dat je rechterkant snel wat mee gaat werken. Ik duim voor je voor morgen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven