Fitness Seller

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.781
Net weer thuis van het ziekenhuis, geen verbetering te zien op de foto
kalk zit nog steeds in het schoudergewricht en ook net zo groot (er is dus niets opgelost maar dat moet/kan spontaan gebeuren).
Omdat het toch beter is gegaan adviseerde de arts om het voorlopig zo te laten.
De kalkafzetting zit aan de voorzijde van de schouder (vandaar dat benchen en bicepsoefeningen ook problemen geeft want die voorste schouder kop gebruik je er bij)
Mocht het weer erger worden (dat betekend dat de kalk dan weer iets sneller oplost en spontane ontstekingen veroorzaakt in de 4 pezen van de rotatorcuff) dan kan er eventueel Barbotage worden gedaan
[Link niet meer beschikbaar]
hierbij prikken ze een aantal gaatjes in de kalkafzetting en spoelen ze het met zoutoplossing om de kalk een impuls te geven om op te lossen (schijnt in 75% van de gevallen te helpen)
Je hebt dan wel een paar weken meer last maar het zou dan daarna moeten verbeteren..........als ik bij die 75% hoor
Visitekaartje van de arts mee gekregen zodat ik gelijk kan bellen als ik dat zou willen (alleen als het weer erger wordt)
Kortom zoals het nu gaat zo zal ik het voorlopig moeten accepteren en niet te gek maken met het trainen.
Nog wel gesproken over de pijn die ik juist aan de achterzijde (supraspinatus/rhomboideurs) ervaar, maar dat kan want ook al zit de kalk aan de voorzijde van de schouder als het oplost dan kunnen de diverse pezen in mijn schouder dus ook de pees die aan de supraspinatus vast zit gaan ontsteken. Die pijn voel je dan weer tot in je nek.
Verder zijn het gewoon pijn in de spieren die ik voel volgens de arts en is er geen inklemming of schuren van pesen of spieren langs bot mogelijk.
Ik moet het dus maar geloven

Nou heel verhaal dus.... maar jullie zijn ook weer op de hoogte van dit nieuwe hoofdstuk in het leven van Grosje :)

Wat betreft de training van Dinsdag.. lekker spierpijn in de borst en uiteraard voel ik nu ook weer de schouder (maar ook wel links) en nekspier rechts ook een beetje. Ik ga er van uit dat het te maken heeft met de training en dat het wel weer minder gaat worden
Kortom ik zou vandaag benen en schouders trainen maar ik neem nog weer een dagje extra rust om de schouder te laten herstellen (misschien dat ik vandaag nog wel benen pak en morgen dan schouder)

Waarom niet ff een maandje het bankdrukken er uit, gewoon fly's gewoon + incline en cable cross doen, eventueel wat dumbbell press of de zittende press machine als je toch wilt pressen.
Bankdrukken kan bij sommige mensen klachten veroorzaken, zeker als de stang tot je borst laat komen, het zogenoemde "aantikken", de ene heeft hier geen last van en kan lekker stuiteren en de ander krijgt schouder of rug problemen.

Tja ik prober ook af te wisselen maar die bench dat blijft toch trekken.
Heb al eerder heel lang niet gebencht maar dat hielp niet, heb/had nu het idee dat ik weer iets verbeter dus dan ga je toch weer je grenzen opzoeken en die ligt bij mij momenteel rond de 6x70kg
Ik hoop dat mijn verbeterde techniek er ook voor zorgt dat de spieren die ik wil trainen ook sterker worden
Maar je hebt gelijk (ik ben te eigenwijs en te fanatiek soms) misschien moet ik gewoon weer even een stapje terug. We zullen het zien binnenkort.. eerst even herstellen van de laatste borsttraining :)

Grosje lijkt mij dat je binnen 3 maanden de needling gaat doen. Je wil niet terug stappen met je training.
Tenminste ik denk dat te lezen en je zegt de pijn als lief te gaan nemen.
Lijkt mij al met al een stap naar de orthopeed om die behandeling te doen.

Voor je bench noodzaak, ik zeg stoppen ermee. Je kan ideaal je borst pakken met dumbbells incline, flat of lekker fly's met dumbbells of cable. Low en high cross over en je hebt een volledige borsttraining.
Heel veel BB'ers mijden de benchpress. Lekker laten voor wat het is. Groeien doe je prima met dumbbell oefeningen.

Maarre plan die needling maar en een week ziek thuis daarna.

• #1.783
voorlopig ga ik er eens over na denken
momenteel lopen er wat zaken bij mijn werk waardoor ik niet veel kan
Toevallig heb ik daarom ook deze week vrij genomen omdat het een beetje mijn laatste kans is dit jaar.
Mijn enige college (die mijn werk kan overnemen) staat zelf op de lijst om volgende maand aan zijn kruisbanden geopereerd te worden. Mijn baas zit er dus niet op te wachten dat ik dan ook nog eens weg val.
Ik heb geen makkelijke baas, veel stress ook daardoor en ik zit even niet op nog meer druk te wachten.
Dus eerst maar het jaar door komen en dan in het nieuwe jaar als de rust een beetje terug is kijken of het behandelen nog nodig is.
Geen optimale situatie dus maar het is even niet anders

voorlopig ga ik er eens over na denken
momenteel lopen er wat zaken bij mijn werk waardoor ik niet veel kan
Toevallig heb ik daarom ook deze week vrij genomen omdat het een beetje mijn laatste kans is dit jaar.
Mijn enige college (die mijn werk kan overnemen) staat zelf op de lijst om volgende maand aan zijn kruisbanden geopereerd te worden. Mijn baas zit er dus niet op te wachten dat ik dan ook nog eens weg val.
Ik heb geen makkelijke baas, veel stress ook daardoor en ik zit even niet op nog meer druk te wachten.
Dus eerst maar het jaar door komen en dan in het nieuwe jaar als de rust een beetje terug is kijken of het behandelen nog nodig is.
Geen optimale situatie dus maar het is even niet anders

Volgens mij liggen jou prioriteiten en loyaliteit een beetje door de war. :eyes:
Er is een ding belangrijker dan je werk en dat ben JIJ.
Ik snap best dat je ergens rekening mee houdt, maar schijnbaar doet je baas dat niet en heeft hij schijt aan de omstandigheden. Dus waarom zou jij dan rekening houden met hem.
Je werk is belangrijk in de vorm van inkomsten, maar mag toch niet prevaleren boven je gezondheid.

Ik zeg snel actie nemen en niet bagatelliseren. Ja ik ken je een beetje. Je gedachte van "ik ben nu zo lang bezig met mijn schouder, die paar maanden kunnen ook nog wel", moet je maar eens van je af zetten. :p

Het is wat Ron zegt.... je stelt je werk en een ander en je baas boven je eigen gezondheid. Want dat is het wel. Jij hebt last. En ook op je werk heb je vaak last. Ik weet hoe belangrijk werk is. Geloof me.. het heeft een tijd geduurd voor ik uberhaupt weer kon werken.. en dan werk vinden.. Maar toch heb ik ook in die jaren geleerd dat gezondheid voor gaat.
Ik heb het geluk dat mijn baas er ook zo over denkt... Dat zijn er niet veel meer tegenwoordig helaas. Maar echt.. ik hoop dat je hierin voor jezelf kiest. Kaart het aan. want toch zeggen ik hou het nog wel even uit... gaat ook ten kostte van je humeur en je gezondheid.

Grosje op nummer 1! dat lijkt mij wel even prioriteit! :)

• #1.786
Ergens hebben jullie een punt maar in de grafische sector waar ik in zit gaat het niet zo best
Bedrijven om ons heen gaan achter elkaar failliet en mensen worden zo maar ontslagen.
Ons bedrijf is 3 jaar geleden door gestart met een klein groepje mensen waar ik ook 1 van de gelukkige was.
Het is hard werken om het hoofd boven water te houden en ik kan de komende tijd niet zomaar een week weg.
Het bedrijf is ook bezig met een overname en dan hebben ze mensen te veel voor bepaalde functies......... Met andere woorden ook mijn functie kan daardoor op de tocht komen en met 51 jaar kom je in mijn sector niet meer aan de bak
Dus ik kan nu even niet alleen aan nr 1 denken maar moet ook aan mijn hele gezin denken
die ook afhankelijk is van mijn loon
Als ik mijn armen niet meer kan gebruiken is het een ander verhaal.. Maar gelukkig gaat dat nog wel.
Nogmaals jullie hebben gelijk maar het gaat nu niet... En ik weet daarnaast ook niet eens of de behandeling gaat helpen.

Snap je punt. Dus point taken, but be carefull there's only one you.

Ik snap je ook helemaal. Maar pas wel op Gros. Forceer het niet en als het te erg wordt.. wel zorgen voor jezelf!

Ergens hebben jullie een punt maar in de grafische sector waar ik in zit gaat het niet zo best
Bedrijven om ons heen gaan achter elkaar failliet en mensen worden zo maar ontslagen.
Ons bedrijf is 3 jaar geleden door gestart met een klein groepje mensen waar ik ook 1 van de gelukkige was.
Het is hard werken om het hoofd boven water te houden en ik kan de komende tijd niet zomaar een week weg.
Het bedrijf is ook bezig met een overname en dan hebben ze mensen te veel voor bepaalde functies......... Met andere woorden ook mijn functie kan daardoor op de tocht komen en met 51 jaar kom je in mijn sector niet meer aan de bak
Dus ik kan nu even niet alleen aan nr 1 denken maar moet ook aan mijn hele gezin denken
die ook afhankelijk is van mijn loon
Als ik mijn armen niet meer kan gebruiken is het een ander verhaal.. Maar gelukkig gaat dat nog wel.
Nogmaals jullie hebben gelijk maar het gaat nu niet... En ik weet daarnaast ook niet eens of de behandeling gaat helpen.

Dit is perfect te begrijpen. Heden zitten heel veel mensen in een onzekere werksituatie. En jammer genoeg is er aan de crisis nog geen eind in het zicht.
Wat je gezondheid betreft moet het toch een geruststelling zijn dat je eindelijk weet wat je hebt en dat je er op een moment wanneer jij dat wil, iets concreet kan aan gedaan worden. Op zich een enorme stap voorwaarts ivm de vorige jaren.

• #1.790
De pijn is zeker minder geworden dus ik kan er voorlopig mee door
Schouders en benen net getraind

Schoulderpress machine 12x20 12x30 10x40 10x50 8x60 plateloaded
ellebogen tot 90 graden gezakt om overbelasting te voorkomen
Daarna combi sideraises/schoulderpress met dumbbels 6kg voor de sideraises en 8 kg voor de schoulderpress
4sets a12reps per oefening

Squat 12x50 12x60 10x70 8x80 8x80 parallel en laatste 12x50 atg
Leggpress 12x95 12x115 10x125 8x135
Leggextention 12x61 10x68 8x75 6x82
Leggcurl liggend 12x32 12x37 10x44 10x51
Hacksquat plateloaded zo diep mogelijk 12x20 12x40 12x50 12x50 10x60

Laatst bewerkt:
Lekkere training!
en toch goed dat het minder is geworden. Maar hou het in de gaten he! zonde als je wat forceert.

• #1.792
Vanochtend naar de Gym geweest voor een rug en biceps training
Pijn in de benen van gisteren was aanwezig en rechterschouder van de schoudertraining gevoelig maar niet te erg om te trainen.

Deadlift - 12x50 opwarmen (hmmm hammetjes voel ik al van gisteren) 12x60 10x70 6x80 6x90 5x100 grip is weer de zwakke schakel ondanks de straps.
Zittend low row 12x47 12x57 12x67 10x77
latt pull 12x57 12x67 12x67 8x77

Biceps curl machine 2 hand grip 12x32 12x39 10x46 8x53
zittend hammer curl 4x 12x 12kg
bicepscurl machine 1 hand grip 12x15 12x15 8x20 8x20
biceps cabel curl 12x17.5 12x21 12x21 12x24.5

Er liep nog een gozer met een shirt met een mooie spreuk op zijn rug
You don't get where you wish for/ you get what you work for
Zo waar

Vanochtend naar de Gym geweest voor een rug en biceps training
Pijn in de benen van gisteren was aanwezig en rechterschouder van de schoudertraining gevoelig maar niet te erg om te trainen.

Er liep nog een gozer met een shirt met een mooie spreuk op zijn rug
You don't get where you wish for/ you get what you work for
Zo waar
Ik neem aan dat je bedoelde niet te erg om NIET te trainen. ;)

Mooie spreuk inderdaad!

en een nette training! :thumb:

• #1.794
euh ja dat bedoelde ik :)
Twijfelde even of ik weer een dagje rust zou nemen en dan morgen zou gaan trainen, maar ik heb het toch maar gedaan.
Ik merk gewoon dat die schouder mijn hele schouderregio verzwakt heeft tot de traps toe.
Die voel ik dan ook gelijk en dan moet ik zelf gaan bepalen is het spierpijn of is het nu weer een aanloop naar de pijn die ik normaal kan krijgen als het mis is....
Tja met de deadlifts pak je ook de traps mee dussss dat is dan even gevaarlijk, maar het ging goed en het voelt goed dus hoop ik de komende dagen weer te herstellen. Goed eten en drinken en het lichaam het herstel werk laten doen.
Ik wil toch sterker worden in de schouders en traps met kleine stapjes en hoop zo dat de zwakke spieren iets minder problemen gaan geven. Het is dus weer even afwachten

Met andere woorden ook mijn functie kan daardoor op de tocht komen en met 51 jaar kom je in mijn sector niet meer aan de bak

Al ruim een jaar heb ik een collega die een jaar of vijf een eigen speelgoedzaak heeft gehad. En die 17 jaar in een drukkerij heeft gewerkt. Per 1 november wordt zijn uitzendbaan in een vaste dienstbetrekking omgezet. Jongen is ergens in de 40.

En volgende week krijgen we een nieuwe collega die ook uit de grafische sector komt.
Die ook zomaar na verloop van tijd een vaste baan zou kunnen krijgen.

Vrouw van in de 50 heeft een jaar of wat terug vaste baan gekregen.

Mijn werkgever kijkt niet naar leeftijd, kijkt naar bewezen geschiktheid.

FrieslandCampina is mijn werkgever. Ikzelf werk op de vestiging Beilen. Producent van kindervoeding.

En wie de media een beetje volgt, weet dat er in de kindervoeding geen crisis is. Net andersom, er is juist een sterk toenemende vraag naar kindervoeding.
De miljoenen voor investeringen vliegen je om de oren.

• #1.796
Al ruim een jaar heb ik een collega die een jaar of vijf een eigen speelgoedzaak heeft gehad. En die 17 jaar in een drukkerij heeft gewerkt. Per 1 november wordt zijn uitzendbaan in een vaste dienstbetrekking omgezet. Jongen is ergens in de 40.

En volgende week krijgen we een nieuwe collega die ook uit de grafische sector komt.
Die ook zomaar na verloop van tijd een vaste baan zou kunnen krijgen.

Vrouw van in de 50 heeft een jaar of wat terug vaste baan gekregen.

Mijn werkgever kijkt niet naar leeftijd, kijkt naar bewezen geschiktheid.

FrieslandCampina is mijn werkgever. Ikzelf werk op de vestiging Beilen. Producent van kindervoeding.

En wie de media een beetje volgt, weet dat er in de kindervoeding geen crisis is. Net andersom, er is juist een sterk toenemende vraag naar kindervoeding.
De miljoenen voor investeringen vliegen je om de oren.

Dat is mooi om te lezen Weide dat betekend dat jij ee geode baas hebt, maar hier in de omgeving van Den Haag staan voor iedere baan 10 man in de rij en de 50ers worden vaker niet dan wel gekozen
Maar ik heb vandaag weer gelezen dat het beter gaat met de economie dus wie weet maak ik me zorgen om niets :)

• #1.797
Spierpijn in benen en rug vallen erg mee, dat betekend dat ik weer beter aan de trainingen aan het wennen ben
Alleen de schouder rechts voel ik, maar ja dat is oud nieuws

Dus je kan hoger in gewicht met je benen en rug. Maximale groei ontwikkeling.

• #1.799
Dus je kan hoger in gewicht met je benen en rug. Maximale groei ontwikkeling.

Hmmm nou ik zit al aardig aan mijn max nu
Ik kan meer sets minder reps gaan doen met zwaarder gewicht maar ik vind nog steeds dat ik voorzichtig moet opbouwen
Ik probeer al weer stapje voor stapje omhoog te klimmen maar moet elke keer de reactie afwachten
De laatste set van elke oefening probeer ik toch wel max te gaan (met juiste uitvoering)
Mijn lichaam is net een tijdbom elke bovenlichaamtraining kan na een dag of 2 heftige reacties geven en dan ben ik weer terug bij af. Dus ik blijf voorzichtig
Maar benen kan ik wel zwaarder proberen te doen en dat probeer ik ook wel

Tuurlijk blijf je voorzichtig. Maar het gaat toch vooruit en dat merk je ook. Je bent alweer een stuk verder als een tijdje terug! Toen baalde je dat je niet verder kwam. Dus wees trots op dat je nu WEL verder bent he!
Niet forceren maar gewoon langzaam omhoog verder. Ik duim nog door voor je schouder hoor!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven