XXL Nutrition

Kan niet correct squaten

Burgtie

Advanced Bodybuilder
Waardering
61
Hey mannen, ik zit met iets..

Ik sta in de startpositie van de squat.. Ik duw mijn kont naar achteren met geheven borst.. maar nog boven paralell houdt iets mij tegen. Ik kan niet dieper ! Enige manier waardoor ik dieper kan, en dus net onder parallel terecht kom is als ik meer voorover buig, maar zover voorover dat ik eigenlijk een goodmorning doe !

Ik weet niet precies wat de oorzaak is.. is het mijn hamstrings die niet flexibel genoeg zijn, of zijn het de kuiten?

(Ik curl altijd mijn tenen omhoog als ik probeer te squaten)

Alvast bedank voor evt. tips/oplossingen..

Mvg.

Filmpje zou heel veel helpen.

Ik kan ook niet diep behalve als ik wijder dan schouderbreedte sta.

Heb jij het al geprobeerd zonder gewicht voor de spiegel. Ik warm zo altijd voor het squaten
de spiertjes even op 15 x zonder gewicht.

• Topic Starter Topic Starter
Heb jij het al geprobeerd zonder gewicht voor de spiegel. Ik warm zo altijd voor het squaten
de spiertjes even op 15 x zonder gewicht.

Jep lukt niet.

Als ik zo recht mogelijk probeer blijf te staan en dan naar beneden te squatten heb ik ook de neiging om naar achter te vallen.

Het komt mij bekend voor. Ik heb ooit ook fysiotherapie gehad omdat ik problemen had met mijn kuiten. Die zijn of waren tekort ofzo? Ik kon in ieder geval heel moeilijk squatten, kon niet eens zonder gewicht 'ass-to-the-grass'. In het begin heb ik daarom kleine schijven onder m'n hakken gelegd. Licht beginnen en langzaam opbouwen. Nu gaat het aardig tot goed, ik werk rustig naar de prima toe.

Ja maar met die schijfjes los je het probleem niet echt op, en dat wil ik juist

Stretchen lijkt me een goede oplossing.

Squat stretch helpt goed om je heupen los te krijgen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Probeer ook goed wijd te staan, anders is het lastig om goed diep te gaan.

Verder is het belangrijk om goed je hamstrings en quads te stretchen. Dan gaat het vanzelf makkelijker.

De filmpjes in dit topic kunnen je ook helpen:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/squat-rx-150029/

Ik had hetzelfde probleem. Vaak zeggen mensen dat je dan je voeten verder uit elkaar moet zetten maar toen kreeg ik weer last aan mijn knieën. Ook niet de bedoeling. Sinds kort zet ik mijn voeten juist iets dichter naar elkaar toe en mijn tenen iets meer naar buiten.

Nergens last meer van en je kan gemakkelijk dieper zonder al te veel dat good-morning effect. Ik spreek uit eigen ervaring. Succes in ieder geval!!

Hiervan heb ik mijn techniek goed geleerd:

hamstrings stretchen.

Hoe groot en oud ben je?

Lange mensen hebben hier wel vaker last van. Ikzelf ook.

De reden is dat de spieren tekort zijn.

Niet direct, het langzaam opbouwen lost je probleem wel op voor een groot deel.
ik had hetzelfde probleem. Notorious heeft gelijk. gewoon eerst goed de uitvoering leren en dan pas zwaarder beginnen met squaten. Gewoon stretchen en kijk vooral in de spiegel of je goed uitvoert.

De baar hoger leggen zou misschien al veel doen :).

Ben maar 1.81 dus daar ligt het niet aan washandje ;)

Iig bedankt iedereen, weet wat me nu te doen staat.. hell of a lot stretchen die benen..

Ben maar 1.81 dus daar ligt het niet aan washandje ;)

Iig bedankt iedereen, weet wat me nu te doen staat.. hell of a lot stretchen die benen..

Het kan zijn dat je lichaam nog niet volledig is uitgegroeid. Dan bedoel ik niet de lengte, maar ook de spieren in je lichaam.

Je bent me net voor..

Niet goed kunnen doorzakken zit hem waarschijnlijk in je hamstrings. Je kunt ook eens proberen voor het squatten een setje (licht) te hamstring curlen om die goed op te warmen en het bloed te laten stromen.

Veel bw squats helpen een hoop. Daarnaast niet je kont naar achteren duwen maar eraan denken dat je met je heupen naar voren moet komen en met je hoofd recht omhoog..

Ook ik wilde je tips aanreiken als; schijfjes onder je hielen, goed stretchen, uitvoering in spiegel checken (uiteraard van de zijkant gezien!), voeten wijder uit elkaar zetten, maar ik vraag me af of ik wel mag reageren........

Hey mannen, ik zit met iets..

Anyway; succes and don't give up!!!!

Terug
Naar boven