- Waardering
- 499
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wil jij eens weten hoe vaak ik platte band rijd + al dat verkeer en onveilig fietspaden (in belgie) en helemaal geen fatsoenlijke natuur... daarbij als je thuis fietst kan je nog eens een game of thrones ofzo zien.Ga toch buiten in de natuur fietsen ipv op een hometrainer te fietsen. Het is niet vergelijkbaar. Een half uur op de hometrainer en je bent dat kotsbeu en het is niet lang genoeg terwijl buiten een uur zo voorbij is en je daar ook nog eens rekening moet houden met wind en hellingen die ervoor zorgen dat je veel meer afziet. Dat maakt het pas plezierig. Op een hometrainer fietsen of op een loopband lopen, is iets dat je af en toe kan doen om je buitentraining te vervangen in noodgeval. Je bent toch geen mietje of geen huisvrouw die nooit gesport heeft.
Zelfs kai green doet cardio... alle topsporters vinden het belangrijk.Wat Dirk hierboven zegt... En daarnaast: vind je het echt leuk? Als je het niet leuk vind en ook buiten niet leuk, of dat dit praktisch vanwege pijntjes niet te doen is, zou ik kiezen om meer te trainen ipv cardio te doen.. Wordt je ook nogeens sterker van.
Als je de mogelijkheid in de buurt hebt, (buiten) zwemmen?
Ga toch buiten in de natuur fietsen ipv op een hometrainer te fietsen. Het is niet vergelijkbaar. Een half uur op de hometrainer en je bent dat kotsbeu en het is niet lang genoeg terwijl buiten een uur zo voorbij is en je daar ook nog eens rekening moet houden met wind en hellingen die ervoor zorgen dat je veel meer afziet. Dat maakt het pas plezierig. Op een hometrainer fietsen of op een loopband lopen, is iets dat je af en toe kan doen om je buitentraining te vervangen in noodgeval. Je bent toch geen mietje of geen huisvrouw die nooit gesport heeft.
Wat Dirk hierboven zegt... En daarnaast: vind je het echt leuk? Als je het niet leuk vind en ook buiten niet leuk, of dat dit praktisch vanwege pijntjes niet te doen is, zou ik kiezen om meer te trainen ipv cardio te doen.. Wordt je ook nogeens sterker van.
als je last van je liezen of hamstrings hebt
1. betere schoenen
2. zachtere ondergrond
3. warming up
als je ergens een voetbalveld hebt dat open is of een grasveld ga daarop lopen scheelt
heel veel bospaden zijn misschien wel niet hard maar wel zwaar oneffen met kuilen en bulten er in.
Wil jij eens weten hoe vaak ik platte band rijd + al dat verkeer en onveilig fietspaden (in belgie) en helemaal geen fatsoenlijke natuur... daarbij als je thuis fietst kan je nog eens een game of thrones ofzo zien.
---------- Toegevoegd om 16:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------
Zelfs kai green doet cardio... alle topsporters vinden het belangrijk.

Nee... een esthetisch lichaam krijg je door al je spiergroepen in balans te hebben, droog te staan maar niet te droog door middel van o.a. cardio en aangepaste voedingsschema en goede hygiëne en lichaamsverzorging. Cardio voor mensen met atletische lichamen is enkel nodig om een gematigde conditie tot een goede conditie te hebben. Je moet er niet te extreem in gaan alsook met gewichtheffen. Ik zoek voor mezelf dit wat ik net zei. Een atletische bouw die niet te droog staat.Die mogelijkheid heb ik helaas niet.. ---------- Toegevoegd om 06:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:50 ---------- Ik vind buiten fietsen ook leuker maar dan kan ik niet bijhouden hoe hard ik rijd etc en op een hometrainer vind ik ook vermoeiender. ---------- Toegevoegd om 06:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:51 ---------- Ik train 4 keer in de week, maar ik doe er nog beetje cardio bij zodat ik niet veel vet krijg want ik ben aan het clean bulken maar ik wil vooral bijkomen in spieren ---------- Toegevoegd om 06:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:52 ---------- Ik heb goeie schoenen maar ik loop wel altijd op de weg, zal hier eens een oplossing voor zoeken en wat is een goeie warming up? Ik wandel wel altijd nog 5 minuten uit na het lopen en stretch ---------- Toegevoegd om 06:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:53 ---------- Cardio is ook belangrijk vind ik om een mooi lichaam te krijgen![]()
Nee... een esthetisch lichaam krijg je door al je spiergroepen in balans te hebben, droog te staan maar niet te droog door middel van o.a. cardio en aangepaste voedingsschema en goede hygiëne en lichaamsverzorging. Cardio voor mensen met atletische lichamen is enkel nodig om een gematigde conditie tot een goede conditie te hebben. Je moet er niet te extreem in gaan alsook met gewichtheffen. Ik zoek voor mezelf dit wat ik net zei. Een atletische bouw die niet te droog staat.
Je kan buiten fietsen wel bijhouden... tegenwoordig zelfs op de smartphone, je wordt niet vet van niet cardio doen je wordt vet van teveel kcal in vs out.
Ben halverwege je zin gestopt met te lezen... werk daar eerst maar aan.Ja ik weet dat je vet worden niet met wel of geen cardio doen te maken heeft, maar ik eet nu meer als men onderhoud en ik merk dat ik wel snel bijkom, ook wel wat vet aanzet dus daarom doe ik cardio om niet te vet te worden. Zelf is het nu ook nog niet de bedoeling van mij om al superdroog te staan ofzo want ik ben nog maar 16 jaar en heb nog tijd genoeg, ik wil nu gewoon al wat gespierder worden, maar ik eet nog vaak ongezonde dingen want ik ben nog jong en ga me er nu niet te druk om maken, maar ik eet wel meestal gezond en wil er toch al wat gespierd uitzien
Ben halverwege je zin gestopt met te lezen... werk daar eerst maar aan.
Lees hem zelf nog eens.

Ja dat weet ik. Ik weet dat vet worden niet met cardio te maken heeft. Ik eet nu meer dan mijn onderhoud en merk dat ik wel wat bijkom. Een deel daarvan denk ik dat vet is. Daarom doe ik cardio om niet vet te worden (je kan ook gewoon je kcal ietsjes verlagen, maar cardio kan mag dus ook in de plaats). Het voor mij niet super belangrijk superdroog te worden want ik ben nog jong. Ik wil gewoon wat gespierder worden. Ik ben nog jong en maak me niet druk om mijn ongezond gedrag (oei... vroeg begonnen is laat...).Ja ik weet dat je vet worden niet met wel of geen cardio doen te maken heeft, maar ik eet nu meer als men onderhoud en ik merk dat ik wel snel bijkom, ook wel wat vet aanzet dus daarom doe ik cardio om niet te vet te worden. Zelf is het nu ook nog niet de bedoeling van mij om al superdroog te staan ofzo want ik ben nog maar 16 jaar en heb nog tijd genoeg, ik wil nu gewoon al wat gespierder worden, maar ik eet nog vaak ongezonde dingen want ik ben nog jong en ga me er nu niet te druk om maken, maar ik eet wel meestal gezond en wil er toch al wat gespierd uitzien
+Als je snel bijkomt klopt dat niet echt met dat je nu nog maar 50 kg weegt... Mogelijk heb je ook een verkeerd beeld bij wat ongezond is... Velen denken dat vetten ongezond zijn.. maar ook die heb je nodig.
Ja dat weet ik. Ik weet dat vet worden niet met cardio te maken heeft. Ik eet nu meer dan mijn onderhoud en merk dat ik wel wat bijkom. Een deel daarvan denk ik dat vet is. Daarom doe ik cardio om niet vet te worden (je kan ook gewoon je kcal ietsjes verlagen, maar cardio kan mag dus ook in de plaats). Het voor mij niet super belangrijk superdroog te worden want ik ben nog jong. Ik wil gewoon wat gespierder worden. Ik ben nog jong en maak me niet druk om mijn ongezond gedrag (oei... vroeg begonnen is laat...).
Ik heb een beetje jouw woorden herschreven. Volgende keer met wat meer punten enzo werken. Dit is beetje makkelijker om te lezen. Dank. U. xD.
---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ----------
+[/QUOT
Ik denk dat ik het niet goed heb geschreven dan haha, ik doe aan clean bulken dus ik wil bijkomen, maar ik wil niet te veel in vet aankomen snap je? Daarom doe ik beetje cardio voor de vetverbranding, zonder spiermassa te verliezen... Dus het is wel de bedoeling van me om bij te komen maar op een gezonde manier. Over dat ongezond gedrag : Ik eet thuis bijna alleen gezond ( fruit, havermout, volkoren pasta etc... terwijl men ouders gewone pasta eten en frieten eten terwijl ik dan bijvoorbeeld kip eet met volkoren brood ofzo... Alleen als ik met vrienden naar de cinema ofzo gaan, pak ik nog wel popcorn of op familiefeest als er taart is pak ik dit ook. Ik wil ook nog genieten als ik met andere mensen ben, en mijn eetstijl niet mijn sociaal leven in de weg staan door naar bepaalde dingen niet te gaan omdat er geen gezond eten is. Maar thuis eet ik zo gezond mogelijk.
---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------
Als je snel bijkomt klopt dat niet echt met dat je nu nog maar 50 kg weegt...
Mogelijk heb je ook een verkeerd beeld bij wat ongezond is... Velen denken dat vetten ongezond zijn.. maar ook die heb je nodig.
Ik weeg momenteel 53 kg dus ik ben al wel wat bijgekomen wat ook mijn bedoeling is. Met ongezond eten bedoel ik niet vetten, maar slechte vetten als pizza, friet, taart, ijs etc dit eet ik dan ook bijna nooit, maar ik ben meer een zoetebek dus als ik iets ongezond eet zal het eerder ijs of taart of iets dessertachtig zijn ipv friet of kebab ofzo.
Marnickxje ik ga het niet meer lezen hoor...Ja dat weet ik. Ik weet dat vet worden niet met cardio te maken heeft. Ik eet nu meer dan mijn onderhoud en merk dat ik wel wat bijkom. Een deel daarvan denk ik dat vet is. Daarom doe ik cardio om niet vet te worden (je kan ook gewoon je kcal ietsjes verlagen, maar cardio kan mag dus ook in de plaats). Het voor mij niet super belangrijk superdroog te worden want ik ben nog jong. Ik wil gewoon wat gespierder worden. Ik ben nog jong en maak me niet druk om mijn ongezond gedrag (oei... vroeg begonnen is laat...). Ik heb een beetje jouw woorden herschreven. Volgende keer met wat meer punten enzo werken. Dit is beetje makkelijker om te lezen. Dank. U. xD. ---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ---------- +[/QUOT Ik denk dat ik het niet goed heb geschreven dan haha, ik doe aan clean bulken dus ik wil bijkomen, maar ik wil niet te veel in vet aankomen snap je? Daarom doe ik beetje cardio voor de vetverbranding, zonder spiermassa te verliezen... Dus het is wel de bedoeling van me om bij te komen maar op een gezonde manier. Over dat ongezond gedrag : Ik eet thuis bijna alleen gezond ( fruit, havermout, volkoren pasta etc... terwijl men ouders gewone pasta eten en frieten eten terwijl ik dan bijvoorbeeld kip eet met volkoren brood ofzo... Alleen als ik met vrienden naar de cinema ofzo gaan, pak ik nog wel popcorn of op familiefeest als er taart is pak ik dit ook. Ik wil ook nog genieten als ik met andere mensen ben, en mijn eetstijl niet mijn sociaal leven in de weg staan door naar bepaalde dingen niet te gaan omdat er geen gezond eten is. Maar thuis eet ik zo gezond mogelijk. ---------- Toegevoegd om 15:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ---------- Ik weeg momenteel 53 kg dus ik ben al wel wat bijgekomen wat ook mijn bedoeling is. Met ongezond eten bedoel ik niet vetten, maar slechte vetten als pizza, friet, taart, ijs etc dit eet ik dan ook bijna nooit, maar ik ben meer een zoetebek dus als ik iets ongezond eet zal het eerder ijs of taart of iets dessertachtig zijn ipv friet of kebab ofzo.
Nogmaals antwoord maakt niet uit of je cardio doet of niet. Als je nauw 3000 kcal eet bv. en je doet geen cardio of je eet 3400 kcal en je doet cardio het effect zal hetzelfde zijn als je dus in beide gevallen 800 boven je onderhoud eet ga je bijkomen eet je nu dan bv. 2500 niet cardio en 2900 met cardio dan kom je minder vet bij. Snapje. Dus je wil gewoon meer kunnen eten? Als je je wallet wil sparen raad ik je aan minder cardio te doen.
Een computerke (kost minder dan 50 euro) op je mountainbike of racefiets en je weet exact hoeveel, hoe vlug, hoe lang, enz.. je gereden hebt.Ik vind buiten fietsen ook leuker maar dan kan ik niet bijhouden hoe hard ik rijd etc en op een hometrainer vind ik ook vermoeiender
Heb mijne 2 de hands voor 100 euro op de kop kunnen tikken. Niks speciaal gewoon een goeie spinfiets van Dunlop Z11
Je moet wel een tijdje rondkijken en geluk hebben maat.
Raad dat aan omdat het wiel je meedrijft in de beweging en je daarmee makkelijker volhoud. Ik althans toch. Tevens kan je een spinfiets PRIMA instellen naar je lichaamslengte, je armlengte, je beenlengte,...
Dus waarom voor zo'n dom hometrainer fietsje gaan. Ik vind en vond dat altijd heel erg onpraktische iets.
Ik doe meestal 40 min erop en na 20 min begin ik al goed te zweten. Dus je ziet zelf maar, maar ik ben erg tevreden dat dit mijn eerste aankoop was.![]()

Waarom wil je lopen om vet te verbranden? Lopen of fietsen is goed om je uithouding en conditie te verbeteren maar heb je niet nodig om vet te verliezen. Het ligt allemaal aan wat en hoeveel je eet en als je dat combineert met een degelijke krachttraining, heb je genoeg om vet te verliezen. Mijn broer loopt marathons en heeft redelijk wat vet rond zijn middel. Ik had dat vroeger (20 jaar geleden) ook toen ik liep. Mager maar toch wat vet rond mijn buikstreek. Ik moet er wel bijzeggen dat er niet op voeding gelet werd. Dat ging er in ieder geval niet af en er werd toch regelmatig meer dan 15km gelopen per training. Je moet ervoor zorgen dat je meer spieren krijgt en dan dat vet eraf trainen door je voeding aan te passen. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer een lichaam verbruikt.[COLOR="Silve
Ja ik doe ook aan krachttraining 4keer in de week, maar ik dacht altijd dat lopen net goed was voor vetverbranding en voor je buikspieren zichtbaar te maken? Is dit niet waar dan?
Nope... abs are made in the kitchen!
Oftewel.. cutten... afvallen.. dat maakt je buikspieren zichtbaar. Denk niet dat jij dat moet doen op jouw gewicht nu.
Dus eerst even die buikspieren laten voor wat het is en bulken. Daarna kan je die buikspieren weer zichtbaar maken.