MuscleMeat

*karma* enquete gebruik en perceptie supplementen krachtsporters *karma*

Bezoekers in dit topic

Thanks a lot for your participation!
 
  • Like
Waarderingen: X.
Wat bedoel je met tijdsindicatie?

Incidenteel gebruik (zoals het gebruik in een sample) is inderdaad een grijs gebied. Maar aangezien het vrij duidelijk is welke kant ik op wil met deze vragen laat ik dit aan de mensen zelf om te beslissen welke mate van gebruik ze wel of niet voldoende achten om de optie aan te vinken.

Concreet, Vanadyl en chroom picolate heb ik incidenteel gebruikt en ik heb hier de effecten (nog) niet van ondervonden. Dat duurt ook mogelijk tientallen jaren na (langdurig) gebruik. Je vraagt vervolgens ook om middelen die ik unsafe noem en deze heb ik oa aangevinkt. Ik kocht ze, gebruikte ze, ging beter zoeken en heb de potjes na een week in de vuilnis bak gegooid. Tja soms koop je eerder dan je goed googled.Ik kan niet veel zeggen over langdurig gebruik, gelukkig niet.
 
Bij sommige vragen werd er concreet gevraagd naar kracht/gewichtstoename na gebruik van supplementatie. Met tijdsindicatie bedoel ik te zeggen dat hierin ook tijd een rol speelt. M.a.w. hoelang men gebruik maakt van een dergelijk supplement.
Ik heb zelf alleen supplementen aangevinkt die ik langer dan 3 maanden gebruikt heb, maar kan me voorstellen dat sommigen ook ingrediënten uit bijv. pre-workout samples hebben aangevinkt.

In feite kunnen mensen ook een mening vormen over supplementen die ze nooit gebruikt hebben. Waar ik naar op zoek ben is echt het beeld van de gemiddelde krachtsporter. Maar voor de wetenschap blijft het relevanter om alleen de mening van de gebruikers in beschouwing te nemen, zij spenderen er immers geld aan en aanvaarden de eventuele gezondheids effecten.

Waar ligt de grens van is iemand een gebruiker of niet? Dat hoeft dus niet per see gekoppeld te zijn aan het feit of iemand al echt wat merkt van het supplement. Sowieso is de perceptie van een persoon over de effectiviteit hier niet vaak aan gekoppeld. Voor een individu is het toch lastig om precies het effect van een supplement te kunnen bepalen, aangezien ook veel andere variabelen een rol spelen. Ook het placebo-effect kan invloed hebben.

Ik denk dat mensen dit voor zichzelf ongeveer kunnen bepalen en dat dit vrij correct is. Wat afwijking zal er inderdaad wel zijn. Gelukkig heb ik een grote populatie (326 atm en ik ben nog niet klaar hoor ;)).


Concreet, Vanadyl en chroom picolate heb ik incidenteel gebruikt en ik heb hier de effecten (nog) niet van ondervonden. Dat duurt ook mogelijk tientallen jaren na (langdurig) gebruik. Je vraagt vervolgens ook om middelen die ik unsafe noem en deze heb ik oa aangevinkt. Ik kocht ze, gebruikte ze, ging beter zoeken en heb de potjes na een week in de vuilnis bak gegooid. Tja soms koop je eerder dan je goed googled.Ik kan niet veel zeggen over langdurig gebruik, gelukkig niet.

Zie mijn uitleg bovenstaand. Zoals jij mijn vraag hebt beantwoord wat blijkt uit de uitleg in jouw post, die kant wilde ik dus ook op.
 
De nieuwe karma is er weer ;)
 
ingevuld. succes dr mee. 21 en dan al klaar met de master.. en ik moet nog met de thesis beginnen fuuuu!
 
  • Like
Waarderingen: X.
Thanx
Ik ga volgend jaar nog een master thesis doen, doe er 2 :)
 
thanks for your participation!


you're welcome!
 
  • Like
Waarderingen: X.
done.
 
  • Like
Waarderingen: X.
gedaan :)
 
  • Like
Waarderingen: X.
En er is nieuwe karma :)
 
Laatste bump, hij sluit bijna ;)
 
"Your participation in this study is appreciated, also on behalf of ThesisTools!

Would you like to receive the results of this study?"

Done!
 
  • Like
Waarderingen: X.
done :)
 
  • Like
Waarderingen: X.
Thank you for your time!
Your input is greatly appreciated by both me and science.
 
  • Like
Waarderingen: X.
Gedaan, succes ermee. Ben benieuwd naar resultaat.
 
  • Like
Waarderingen: X.
Bedankt gasten.

Resultaten zijn bijna compleet en dan kan ik direct wel even mijn bevindingen hierover op dbb neerzetten :)

---------- Post toegevoegd Sun 13 Nov 2011 om 20:16 ----------

Aha en nog weer eentje zie ik, loopt toch nog goed zo op het eind.
Misschien haal ik die 500 misschien toch nog net... :)
 
Back
Naar boven