MuscleMeat

kcal behoefte voor in de cut

Alien

Ripped Bodybuilder
Waardering
10
vandaag terug begonnen met cutten (hoewel men scheam er nog niet is, maar gewoon ff minder in eten ed)

Ben 1.85m @ 90-92kg met een hoog vet% (laatste keer 22%)

als ik mijn kcal behoefte bereken kom ik op 1500 kcal per dag (500kcal onder onderhoud er al afgetrokken). Ik vind die wel zeer laag als ik lees dat sommige in de cut nog aan om en bij 3000-4000kcal zitten ???

Mijn doel is mijn zwemband te verwijderen, dus laat ons zeggen toch een 10% in vetgehalte te zakken. En niet stoppen eer ik er ben. Ik wil wel weinig kh'en omdat ik dat gemakkelijker kan volhouden dan hoog in kh'en (dan kan ik niet stoppen met eten). Mijn vetten dus wel heel laag (20-30gr per dag) omdat ik anders buikloop (diaree of hoe je het ook wilt noemen) krijg.

Ik heb zelf geen ervaring met cutten, maar een cutschema met 4000kcals lijkt mij niet echt de regel.. Aan de andere kant, als je 3000 kcals eet op een dag en een caloriedeficit weet te creëren door cardio en krachttraining verlies je in theorie gewicht.

Ik zou als ik jou was zoeken naar logs of schema's van mensen die al successen hebben geboekt vanaf dergelijke vetpercentages.

1500 cal lijkt mij weer erg weinig voor iemand die regelmatig sport en 90 kilo weegt... probeer het eerst eens met 2500 Cal en als je niet afvalt dan ga je met kleine stapjes naar beneden (250 Cal). (als jouw berekening zou kloppen zou je zelfs aan moeten komen)

Vet op 20-30 gram lijkt me wat erg weinig voor een gezonde hormoonhuishouding, maar het is jouw lichaam... succes.

Terug
Naar boven