AndroidHealthClinic

Kelei style 2.0 Van ongeloof naar resultaten

• Topic Starter Topic Starter
Hoi luusq,

welkom! Hoe bevalt jou dit programma tot nu toe?

Hoi luusq,

welkom! Hoe bevalt jou dit programma tot nu toe?

Hey priscon,

Het is en blijft hard werken. Werk capaciteit van dit schema is het hoogste wat ik ooit heb ervaren. Eerste weken zullen je gruwelijke spierpijn geven. Verwar dit niet met overtrainen, bite the bullet en het zal na enkele weken sterk verminderen.

Gains zijn geweldig. Je armen zullen het hardst groeien zal ik alvast verklappen. Wat mij betreft zal ik dit voor de rest van mijn leven gebruiken.

Onderschat de kracht vsn de deload week niet. Je zal dit echt nodig hebben als je 6x per week gaat.

Soms blijf je steken met gewicht en zal dat frustrerend zijn, ook al kun je niet een extra rep tillen na 3 sessies, je blijft progressie boeken. Ongeduldheid zal je grootste vijand zijn. Verwacht pas over 4 of 5 jaar met dkt schema een top physique (drug free).

Waar iedere tiller last van heeft is om elk schema aan te passen of rare dingen toe te voegen naar zijn eifen wensen. Doe dit niet, houd je vast aan de grote lijnen van het schema. Verander een oefening als je bijv pijn hebt bij de uitvoering ervan. Bijvoorbeeld: als concentration curls je onconfortabel voelen verander je het naar incline curls.

Als je vragen hebt, schroom je niet om ze te stellen.

Laatst bewerkt:
Oke leuk dat je meeleest! Overigens is het wel zo dat het mij inderdaad al opving dat het ook voor de armen een zwaar programma is, iedere dag chin up/pull up/dips en dan ook nog eens een isolatieoefening. Moet wel zeggen dat ik de eerste twee keer erg leuk vond, wel een motivatie om vaak te gaan.

Helaas is het zo dat ik de eerste week maar 4-5x kan door een bruiloft op vrijdag en zaterdag werken.

Doen jullie na derde week een week deloaden of na zes weken twee weken deloaden, zoals Kelei aanraadt?

Hey priscon,

Het is en blijft hard werken. Werk capaciteit van dit schema is het hoogste wat ik ooit heb ervaren. Eerste weken zullen je gruwelijke spierpijn geven. Verwar dit niet met overtrainen, bite the bullet en het zal na enkele weken sterk verminderen.

Gains zijn geweldig. Je armen zullen het hardst groeien zal ik alvast verklappen. Wat mij betreft zal ik dit voor de rest van mijn leven gebruiken.

Onderschat de kracht vsn de deload week niet. Je zal dit echt nodig hebben als je 6x per week gaat.

Soms blijf je steken met gewicht en zal dat frustrerend zijn, ook al kun je niet een extra rep tillen na 3 sessies, je blijft progressie boeken. Ongeduldheid zal je grootste vijand zijn. Verwacht pas over 4 of 5 jaar met dkt schema een top physique (drug free).

Waar iedere tiller last van heeft is om elk schema aan te passen of rare dingen toe te voegen naar zijn eifen wensen. Doe dit niet, houd je vast aan de grote lijnen van het schema. Verander een oefening als je bijv pijn hebt bij de uitvoering ervan. Bijvoorbeeld: als concentration curls je onconfortabel voelen verander je het naar incline curls.

Als je vragen hebt, schroom je niet om ze te stellen.

Dit is precies wat ik ervaar en hoe ik erover denk. Ben pas vorige week begonnen met het nieuwe schema maar heb hiervoor her oude schema 2 maanden gevolgd. Heb het idee dat armen inderdaad goed groeien (ervoor moeizaam, nu snel) en dat mensen die klagen vooral niet voldoende doorzettingsvermogen hebben of het schema niet toepassen zoals het bedoelt is.

Doen jullie na derde week een week deloaden of na zes weken twee weken deloaden, zoals Kelei aanraadt?

Nieuwe schema (fullbody) is na elke 3 weken een week deload. Oude schema (ub-lb-benen) is na elke 6 weken 2 weken deload.

In! Heel erg benieuwd naar wat het schema brengt. Ben het zelf ook te overwegen na mijn 12 week cycle van Texas method te doen.

In! Klinkt best wel tof. Ik train altijd met hoog volume en moet mezelf dwingen tot rustdagen. Een dergelijk schema zou best wel bij me passen. Eerst ff lezen hoe het hier bevalt. Succes ;)

Priscon waarom doe je eigenlijk niet exact Kelei's schema? Vanwaar de aanpassingen als bijv. MP en Incl press?

Persoonlijk zou ik ook precies zijn schema aanhouden ipv aanpassingen, in zijn eerste topic wordt er meerdere malen gewezen dat hij adviseert geen aanpassingen te doen.

@undefeated he leuk dat je het vraagt, moeilijk om antwoord te geven. De incline komt wel vaker voorbij in zijn board op het engelstalige fora. Eigenlijk adviseert hij om als extra oefening de incline flyes te doen als je wilt. Ik heb echter in het verleden blessures gehad (aardig wat, k*t gewrichten en dan van je 10-17 veel kickboxen geen goede combinatie) en heb met flys (misschien door techniek) veel pijn in de aanhechting van mijn bovenkant borst. De inclines die ik doe gaan zowiezo niet tot failure of maar in de buurt er van en kun je meer als toevoeging zien.

De MP komt eigenlijk uit het niets en gaat er na de eerste deload ook uit, dat is mijn simpelweg lievelingsoefening en is voor mij echt een gigantische motivatie om sterker op te worden. Als mensen op een oefening vooruit willen gaan is het al wat gebruikelijker om vaak te trainen, ik doe dat nu dus ook in combinatie met dit schema.

P.S. ik weet dat dit niet helemaal juist is, het kan vast beter maar ik ben heel even eigenwijs sorry! Over 3 weken ga ik zo zowiezo all the way, en zit erover na te denken het volgende week al te doen :)!

@shiz weet je wat je stats hebben gedaan met dat schema? Ben erg benieuwd!

@frankkr over die deload ben ik nog niet helemaal zeker, even kijken hoe mijn herstel de komende weken ga, heb op het moment echt al spierpijn van 2 dagen achter elkaar dezelfde spieren en ga daar vandaag weer doorheen prikken. Als dit zo blijft lijkt mij die deload na 3 weken wel lekker, herstel/wen ik snel dan ga ik zeker de 6 weken vol maken al worden die twee weken deloaden dan wel vreemd!

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:02 ----------

Oké even het voor gevoel loggen, ik mag zo weer naar de sportschool. Met een flink dubbel gevoel, aan de ene kant is dit het leukste schema ooit om te doen tot nu toe (no-kidding). Aan de andere kant weet ik dat ik zo verschrikkelijk veel spierpijn heb en nu weer ga trainen achja!

Als je incline flyes wilt toevoegen, vergeet dan niet een reverse flye te doen, om de load op je front delts te offsetten.

Ik zelf doe de flat bench press, in plaats van op een 15 graden hoek, omdat mijn gym dit niet heeft (ja antiek).

Ik heb een lange tijd front squat gedaan, maar het ligt mij absoluut niet, ik heb oneven sleutelbeenderen en dit zorgt voor erg ongemak bij tijdens het front squatten. Ik doe daar voor in de plaats een high bar back squat met smalle stance en met 2,5kg platen onder mijn hiel.

@shiz weet je wat je stats hebben gedaan met dat schema? Ben erg benieuwd!

Met progressie bedoelde ik met name wat ik in de spiegel zie haha.
Stats gaan wel aardig omhoog, maar ben de routine begonnen na periode niet trainen. Een vrij laag beginniveau dus.
Ik kwam van een tijd reizen in Azië, dus je kan de spierpijn voorstellen die ik in mijn eerste dagen heb meegemaakt. ;)

Voor ik vertrok had ik al enkele weken met dit schema getraind, om te testen of het beviel.

Belangrijkste stats uit mijn hoofd:
BP 55kg -> 65kg*11
IBP 40kg -> 52,5kg*10
Chin ups 7*BW -> 10*BW+4
Pull ups 6*BW-> 11*BW
FS 40kg -> 62,5kg*10
RDL 50kg -> 70kg*11
Tricep dips 12*BW -> 10*BW+12kg

Dit is het wel zo'n beetje van de zwaardere oefeningen.
Over 1 a 2 maanden ga ik weer wat kilo's proberen te winnen, voorlopig nog ff recompen.

Laatst bewerkt:
Als je incline flyes wilt toevoegen, vergeet dan niet een reverse flye te doen, om de load op je front delts te offsetten.

Ik zelf doe de flat bench press, in plaats van op een 15 graden hoek, omdat mijn gym dit niet heeft (ja antiek).

Ik heb een lange tijd front squat gedaan, maar het ligt mij absoluut niet, ik heb oneven sleutelbeenderen en dit zorgt voor erg ongemak bij tijdens het front squatten. Ik doe daar voor in de plaats een high bar back squat met smalle stance en met 2,5kg platen onder mijn hiel.

Oke, vandaag voor het eerst gefrontsquat, heerlijk alleen pijn aan voorkant schouders waar de bar op lag even wennen denk ik! Ook heb ik mede dankzij jullie (THANKSLOG) mijn MP eruitgegooid voor de oefening die er hoort!

Front squats 50kg/12x
EASY maar eerste keer vandaar. +
Chin-ups 6x 2x 2x 2x 2x 2x 2x 1xFAIL
ZONDER ASSISTANCE, hopelijk volgende x 7!
Bench press 50kg/12x
Heel EASY, maar was heel de tijd bezet dus vriend van mij gaf een losse barbell op een los bankje aan dus wou niet hoger gaan. Volgende keer 55, daarna zowiezo 60. ++
Seated rows 54,5kg/12x
EASY. +
Leg curls 54,5kg/12x
EASY. +
Concentration curls 10kg/12x
Zwaar maar kan verhoogd worden. +
Rope pressdowns 45kg/12x
EASY. +
Standing calf raises
Overgeslagen..
Wide grib upride pulls (cable) 45kg/12x
Easy maar pols deed zeer. +

EDIT: Opsomming, overal kan gewicht bij! :D

Front squats 50kg/12x
Klinkt goed.

Hier zal je heel snel progressie op krijgen. Binnen een maand kan je er al twaalf met een paar kilo tussen je liesen.

Bench press 50kg/12x
Heel EASY, maar was heel de tijd bezet dus vriend van mij gaf een losse barbell op een los bankje aan dus wou niet hoger gaan. Volgende keer 55, daarna zowiezo 60. ++
Voor als je het interesseert, ik bench press met een platte rug op de bench en met mijn voeten op het uiteinde van de bench. Dit elimineert de leg drive van de oefening en maakt het meer een pec tricep isolatie oefening. Waarom ik niet bench met mijn schouderbladen naar elkaar toe getrokken, is omdat als ik een auto duw, dan pinch ik mijn schouderbladen ook niet.

Seated rows 54,5kg/12x
EASY. +
Hoe doe jij deze? Ik gebruik de lange aanhangsel die je gebruikt bij pull downs en doe hem vast aan de pulley machine. Ik houd mijn torso zo recht mogelijk en breng de bar tot mijn bovenste abs, terwijl ik mijn schouderbladen naar elkaar toe trek. Ik kan hier 55 kg 9x.

Leg curls 54,5kg/12x
EASY. +
Klinkt goed, deze machine gaf me na een tijd knie pijn.
Klinkt goed, ik verlaag de dumbel tot mijn elleboog in bijna volle extensie is voordat ik omhoog ga.
Rope pressdowns 45kg/12x
EASY. +
Hoe doe jij deze? Ik doe ze zoals ze het doen in deze gif. Want ik heb het gevoel dat je je front delts veel gebruikt en je ellebogen niet strak langs je zij houd bij dit gewicht.
http://exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdownRope.html
Standing calf raises
Overgeslagen..
Als je kleine kuiten hebt en je wilt ze graag groter hebben zou ik ze doen. Ik zelf heb al 40 cm kuiten en zal ze weer trainen als mijn bovenbenen echt uit proportie raken.
Doe de wide grip upright row. Ik heb het gevoel dat je deze niet breed pakt, wat je pols pijn geeft. Doe ze zoals deze persoon:

http://www.youtube.com/watch?v=TqglIQYLVhc

Hoe doe jij deze? Ik doe ze zoals ze het doen in deze gif. Want ik heb het gevoel dat je je front delts veel gebruikt en je ellebogen niet strak langs je zij houd bij dit gewicht.

Zo op de afbeelding is goed, gewoon je ellebogen tegen je zij aan houden, rechtop staan, heel je bovenlichaam stil houden en dan naar beneden trekken. Met niet te veel gewicht beginnen en goed op de uitoefenen letten.

ik ben nog niet zo handig met berichten ontleden en quoten dus heb jou bericht gepakt en in het dikgedrukt gereageerd!

Hier zal je heel snel progressie op krijgen. Binnen een maand kan je er al twaalf met een paar kilo tussen je liesen.

ik hoop het, heerlijke oefening maar nog erg zwaar voor mij!

Voor als je het interesseert, ik bench press met een platte rug op de bench en met mijn voeten op het uiteinde van de bench. Dit elimineert de leg drive van de oefening en maakt het meer een pec tricep isolatie oefening. Waarom ik niet bench met mijn schouderbladen naar elkaar toe getrokken, is omdat als ik een auto duw, dan pinch ik mijn schouderbladen ook niet.

oke, klinkt interessant! Ik ga eerst mijn normale bench wat verhogen als ik vast kom te zitten de volgende keer ga ik dat eens een tijdje proberen denk ik

Hoe doe jij deze? Ik gebruik de lange aanhangsel die je gebruikt bij pull downs en doe hem vast aan de pulley machine. Ik houd mijn torso zo recht mogelijk en breng de bar tot mijn bovenste abs, terwijl ik mijn schouderbladen naar elkaar toe trek. Ik kan hier 55 kg 9x.

op mijn sportschool hebben we hier een machine voor :)

Klinkt goed, deze machine gaf me na een tijd knie pijn.

oke, nu nog geen last van het was wel een oefening die flink zeer deed maar dit kwam door de spierpijn

Klinkt goed, ik verlaag de dumbel tot mijn elleboog in bijna volle extensie is voordat ik omhoog ga.

zo doe ik deze ook!

ik doe hem toch echt ver zoals op het plaatje maar zal er is extra op letten in de spiegel Thanks voor d'r tip!

Als je kleine kuiten hebt en je wilt ze graag groter hebben zou ik ze doen. Ik zelf heb al 40 cm kuiten en zal ze weer trainen als mijn bovenbenen echt uit proportie raken.

ik heb serieus best grote kuiten toen ik mijn enkel blessure nog had veel gewielrend ik heb dus doe typerende blokken als kuiten, echter ga ik ze toch trainen maar dan alleen op 1 Vd 2 dagen!

Doe de wide grip upright row. Ik heb het gevoel dat je deze niet breed pakt, wat je pols pijn geeft. Doe ze zoals deze persoon:

http://www.youtube.com/watch?v=TqglIQYLVhc

thanks voor de tip ik ga het proberen even een grotere stang pakken volgende keer

bedankt voor de tips leuk, dat je mijn training een beetje analyseert heb ik veel aan! Ik heb toch een gaatje gevonden en ga vanavond weer even trainen om 5 uur, ik laat jullie vanavond weten hoe het was en anders morgen!

Disclaimer: typefouten voorbehouden getypt vanaf mobieltje

Laatst bewerkt:
Oke, vandaag voor het eerst gefrontsquat, heerlijk alleen pijn aan voorkant schouders waar de bar op lag even wennen denk ik! Ook heb ik mede dankzij jullie (THANKSLOG) mijn MP eruitgegooid voor de oefening die er hoort!

Front squats 50kg/12x
Bench press 50kg/12x
Seated rows 54,5kg/12x
EASY. +
Leg curls 54,5kg/12x
EASY. +
Rope pressdowns 45kg/12x
EASY. +
Standing calf raises
Overgeslagen..

EDIT: Opsomming, overal kan gewicht bij! :D

Overal flink de 12 reps gehaald, mooi zo :D. Ben bij mijn front squats ook begonnen met 50 kg. Ik vond het in het begin vrij moeilijk om de barbell op een pijnloze manier onder controle te houden. Maar daarna ging het heel vlot omhoog :p.

Dat lukt bij mij inderdaad ook niet voorkant van m'n schouders is ook blauw nu, any tips or tricks!?

Overal flink de 12 reps gehaald, mooi zo :D. Ben bij mijn front squats ook begonnen met 50 kg. Ik vond het in het begin vrij moeilijk om de barbell op een pijnloze manier onder controle te houden. Maar daarna ging het heel vlot omhoog :p.

Ga is loggen jij.

Terug
Naar boven