XXL Nutrition

keto-dieet tips/advies?

Bezoekers in dit topic

ik doe altijd zonnebloem olie is dat oook goed?

Zonnebloemolie is wel goed, alleen niet als vervanging voor olijfolie. Olijfolie zou ik toch in redelijke getalen toevoegen.
 
mensen ik moet t toch ff kwijt en vragen!

Sinds ik keto doe zijn mn darmen toch wel een beetje ontregeld.
De meeste hebben moeite om naar de wc te gaan... ik heb een beetje het tegenovergestelde. Ik moet vet vaak naar de wc.
Heeft iemand hier ook last van gehad? Komt het door het vet ineens?
 
Ja, in het begin had ik er erg veel last van. Bij mij hield het een paar dagen aan, daarna was het weg. Nu hoef ik bijna nooit meer.. :rolleyes:
 
mensen ik moet t toch ff kwijt en vragen!

Sinds ik keto doe zijn mn darmen toch wel een beetje ontregeld.
De meeste hebben moeite om naar de wc te gaan... ik heb een beetje het tegenovergestelde. Ik moet vet vaak naar de wc.
Heeft iemand hier ook last van gehad? Komt het door het vet ineens?

Ja, dat komt waarschijnlijk door al dat vette eten en olie. Meer vezels helpt. Verders zal je lichaam er ook wel aan wennen hoor. Maar voor nu zowiezo meer vezels. Halve kilo vezelrijke groente (dus geen sla en komkommer) per dag en ook noten eten.
 
Komkommers bevatten toch ook redelijk wat vezels???

ik eet zo'n 200/300 gram denk ik op een dag
 
Ja, dat komt waarschijnlijk door al dat vette eten en olie. Meer vezels helpt. Verders zal je lichaam er ook wel aan wennen hoor. Maar voor nu zowiezo meer vezels. Halve kilo vezelrijke groente (dus geen sla en komkommer) per dag en ook noten eten.


Maar die vezels stimuleren toch juist de stoelgang?
Ik moet iets hebben dat het een beetje tegen gaat ;)
Maar ik eet iedere dag wel groene groentes (brocolli, spinazie, komkommer etc).
 
mensen ik moet t toch ff kwijt en vragen!

Sinds ik keto doe zijn mn darmen toch wel een beetje ontregeld.
De meeste hebben moeite om naar de wc te gaan... ik heb een beetje het tegenovergestelde. Ik moet vet vaak naar de wc.
Heeft iemand hier ook last van gehad? Komt het door het vet ineens?

yup precies hetzelfde in het begin scheet ik me eigen een ongeluk vooral dunne shit, nou hoef ik bitter weinig naar de wc meestal 1-2x per dag momenteel
 
Maar die vezels stimuleren toch juist de stoelgang?
Ik moet iets hebben dat het een beetje tegen gaat ;)
Maar ik eet iedere dag wel groene groentes (brocolli, spinazie, komkommer etc).

Vezels gaan ook het laxerende effect van vet en olie tegen zo ver ik weet.
 
ok gelukkig dan weet ik dat het niet aan mij ligt :D
 
Excuses aanvaard.

Als je er meer over wilt lezen moet je één van Dr. Mauro Di Pasquale's Metabolic Diet boeken lezen. Een wat oudere versie van Anabolic Diet kan je vast wel ergens vinden op internet, daar zal het waarschijnlijk ook wel in staan. Verder heb je nog de Anabolic Solution serie.

Heel kort zegt hij dit eigenlijk: Door insuline laag en constant te houden verhoog je de aanmaak van GH (wat ook het aanmaken/opslaan van lichaamsvet tegen gaat en het verbranden van free fatty acids promoot over suikers) en de hoge vet en eiwit inname verhoogd je testosteron en in het weekend profiteer je dus van het beter effect van insuline tegerlijkertijd met het effect van meer GH zonder de nadelige effecten die normaal gesproken wel van insuline kan verwachten.

Ik neem zelf overigens die extra carbs PWO dus niet. Dit doe ik alleen een week of 2 voor een reset, omdat ik dan ook cardio toevoeg. Echter wordt het te veel met de cardio erbij en word ik moe, chagerijnig en heb ik last van krachtverlies. Een grotere refeed in het weekend werkt daarbij niet, iig niet bij mij. Daarom vul ik in die periodes na de sessies een klein beetje bij. Hierdoor voel ik me beter, heb ik betere cardiosessies en betere KT-sessies.

Ik wil overigens niet beweren dat dextrose na je training catabool is hoor. Wat ik wel wil zeggen is dat wanneer je niet op een vetverbrandings metabolisme bent je lichaam sneller spierweefsel zal gebruiken als energie, terwijl wanneer je dat wel bent je juist spierweefsel beschermt.

Ik geloof dus in de theorie die ik zojuist omschreven heb, dat wanneer je insuline door de weeks laag en constant houdt je meer GH aanmaakt en dat je in het weekend door de schrik van de plotse vele carbs veel beter en efficienter insuline aanmaakt zonder de nadelige effecten zoals het remmen van de aanmaak van GH en dat die omgeving het meest anabool is.
En ja dan passen 3 tot 5 hele hoge GI carbs porties in de week daar niet in thuis. Dan zal je toch moeten kiezen voor low GI carbs, want dan heb je, ookal blijft het ietsjes verhoogd voor een tijdje, veel minder afwijkingen en geen hoge pieken welke dus volgens deze theorie nadelige effecten hebben.

Sorry maar ik ga hier niet mee akkoord. En het overgrote deel van dit forum ook niet.

Dextrose supplementeren PWO is misschien een beetje gehyped maar het is één van de weinige supplementen waarvan zoveel wetenschappelijke studies aantonen dat het wel degelijk werkt.
Ik ga niet ontkennen dat insuline de aanmaak van GH tegenwerkt maar aangezien 90% van de bodybuildingcommunity voor een insulinepiek probeert te zorgen PWO, kan ik alleen maar veronderstellen dat het zen voordelen heeft.

Onlangs las ik nog een artikel waarin vermeld stond dat de verhoging van GH slechts enkele minuten na je KT aanhield. Een goede nachtrust is vele malen belangrijker aangezien het grootste deel van je GH dan aangemaakt wordt.
Het positieve effect dat insuline heeft op je spierherstel en het feit dat GH productie toch sowieso minder belangrijk is PWO, doet mij besluiten dat een kort maar krachtige insulinepiek PWO nog steeds anaboler is.
 
Sorry maar ik ga hier niet mee akkoord. En het overgrote deel van dit forum ook niet.
Naja, ik hoor verders niemand onderbouwend commentaar leveren. Dat is dan een statement die je eigenlijk niet kan maken.

Dextrose supplementeren PWO is misschien een beetje gehyped maar het is één van de weinige supplementen waarvan zoveel wetenschappelijke studies aantonen dat het wel degelijk werkt.
Ik ga niet ontkennen dat insuline de aanmaak van GH tegenwerkt maar aangezien 90% van de bodybuildingcommunity voor een insulinepiek probeert te zorgen PWO, kan ik alleen maar veronderstellen dat het zen voordelen heeft.
Ja ik doe het zelf ook, maar bij een high/moderate carb dieet. Had ik genoeg geld voor hydrolisaat, dan had ik waarschijnlijk bij een high/moderate carb dieet ook geen dextrose gebruikt.
Bij een keto dieet doe ik het niet.

Onlangs las ik nog een artikel waarin vermeld stond dat de verhoging van GH slechts enkele minuten na je KT aanhield. Een goede nachtrust is vele malen belangrijker aangezien het grootste deel van je GH dan aangemaakt wordt.
Waarschijnlijk was er bij dat artikel niks vermeld over het dieet wat de mensen van het onderzoek hadden en dan kan je er eigenlijk vanuit gaan dat het een high/moderate carb dieet was. In zo'n dieet heb je een chronisch hoger insuline niveau en meer schommelingen, wat dus een negatief effect heeft op GH.

Het positieve effect dat insuline heeft op je spierherstel en het feit dat GH productie toch sowieso minder belangrijk is PWO, doet mij besluiten dat een kort maar krachtige insulinepiek PWO nog steeds anaboler is.
Ik ben van mening dat dat inderdaad het geval is, maar niet wanneer je een ala CKD/AD dieet volgt.

Kijk iedereen moet doen waar je in geloofd en waar je in geloofd komt waarschijnlijk door wat je hebt bestudeerd, de boeken van Lyle McDonalds (heb ik zelf alleen eens doorgebladerd), de boeken van Mauro Dipasquale of misschien random aanpassingen hier en daar te vinden op fora van mensen die denken te weten hoe het werkt (wellicht werkt het dan ook voor hun, maar meestal dan ook alleen voor hun). Er zijn vele varianten.
Persoonlijk ga ik liever uit van wat professionals zeggen, wat dus in de boeken staat en heb ik gekozen om AD van Mauro Dipasquale te gebruiken. Mede omdat je het aan de hand van het boek helemaal aan je zelf kan aanpassen. Ook zal het waarschijnlijk ook een beetje komen omdat ik het idee had dat de meeste hier juist de boeken van Lyle McDonald gebruikte en ik doe graag dingen anders dan de rest. :P

Wie zegt eigenlijk dat je een insuline piek met dextrose moet veroorzaken na je trainingen in een CKD/AD-like (5-6 dagen no/low carb phase / 1-2 dagen high carb phase) keto dieet? Is dat Lyle McDonalds?
 
Zonnebloemolie is wel goed, alleen niet als vervanging voor olijfolie. Olijfolie zou ik toch in redelijke getalen toevoegen.
ik ga alleen al van de geur van olijf olie over mn nek :roflol:
 
ik ga alleen al van de geur van olijf olie over mn nek :roflol:

Ja had ik eerst ook, maar als je het door je eten doet in de pan (en dus ook verwarmt) is de geur en smaak zo weg.

Ik maak bijvoorbeeld pangasius filet klaar in 20gr olijfolie op heel laag vuur, en dan proef je niks van de olijfolie.
 
Ja had ik eerst ook, maar als je het door je eten doet in de pan (en dus ook verwarmt) is de geur en smaak zo weg.

Ik maak bijvoorbeeld pangasius filet klaar in 20gr olijfolie op heel laag vuur, en dan proef je niks van de olijfolie.
oke dan ga ik dat eens proberen bedankt voor de tip
 
Wie zegt eigenlijk dat je een insuline piek met dextrose moet veroorzaken na je trainingen in een CKD/AD-like (5-6 dagen no/low carb phase / 1-2 dagen high carb phase) keto dieet? Is dat Lyle McDonalds?

Dat je dat moet zegt geen kat. Dat een insulinepiek creëen PWO spierbehoud/spiergroei stimuleert zegt Lyle idd.
Verder is dit topic imo intressant om eens door te nemen. Het bespreekt de meeste PWO keuzes en verschillende ervaren mensen geven er hun mening over. Imo één van de meest informatieve threads over dit topic.
Trouwens ik geef gerust toe dat niet iederen dextrose gebruikt PWO. Er zijn genoeg mensen die een mix van dex + malto of dex + havermout of zelfs gewoon havermout verkiezen, maar of dit nu efficienter is, is natuurlijk een andere zaak.
 
ik stop ermee... keto is voor mij niet haalbaar! al is het de discipline of de tijd ervoor hebben om al je eten te bereiden ik trek het niet meer. Keto werkt niet als je je er niet helemaal aan houd. Buiten dat mis ik gewoon bepaalde producten zoals magere yogurt en fruit! Ik ga de boel weer omgooien naar hoe ik eerst at, ik heb ook niet echt het idee dat ik nog met keto vooruit ben gegaan heb t idee dat t verloren tijd is geweest. Ik ga weer een normaal cut schema doen met laag in de cabs. Lekkere overschotels met kip en groenten maken etc. Wellicht als ik ooit nog ver kom met cutten gebruik ik t nog wel om t laatste beetje te helpen :(
 
goedzo :p, gewoon voor 40/40/20 gaan met hier en daar wat cardio en je bereikt precies hetzelfde. gaat toch alleen maar om het totale aantal kcal wat je binnenkrijgt
 
jammer hoor!

heb gister mijn refeed gehad, laatste voor de aankomende tijd iig.

nu twee weken zonder refeed plus elke training proberen om minimaal 30/40 min aan cardio te doen, als het dan ook niet opschiet kap ik er ook mee
 
Back
Naar boven