Fitness Seller

keto-dieet tips/advies?

Bezoekers in dit topic

Nogmaals: Low GI carbs vlak voor je workout. De complexiteit van deze carbs in combinatie met krachttraining zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel nooit sterk kan stijgen.
Dat klopt en dat zei ik dus ook, alleen als je het voor je workout neemt kan je dus vermoeidhoed ondervinden. En met complexe carbs vlak voor je workout nemen ben je al uren te laat om voor "een optimaal effect te zorgen vlak na je training". Daarvoor zal je jezelf dus moeten vol proppen met je maaltijd voor je training gecombineerd met je extra carbs en dan ook nog eens een shake voor je training, pfff nou success met trainen. Dus vlak voor, of erna, maakt geen verschil, behalve dan dat je training zou kunnen hinderen door ervoor die carbs te nemen en door die carbs juist na je training te nemen zou je beter kunnen slapen.

Even ter verduidelijking, ik heb het hier niet over cutten.
De rest had het wel over cutten.
Bij een CKD ga je sowieso geen carbs pre-workout nemen. Je kan dan eventueel wel experimenteren met enkel 10gr dextrose PWO. De reden hiervoor is nu net die insulinepiek.
Dat klopt, je neemt ze na je training in vorm van low GI carbs + een vette maaltijd, mocht het zo zijn dat je niet optimaal kan trainen en dat je je moe en sjaggo voelt de volgende dag, zo niet, dan neem je die carbs overigens niet.

En ja je vetverbranding zal inderdaad pakweg een uur stopgezet worden maar het anabool effect hiervan is imo belangrijker dan een uurtje geen vetten verbrandenZeker indien je het dieet voor langere periodes volgt.
Niet alleen verbrand je geen vet , maar je zal ook gevoeliger zijn voor vetopslag en is het anabool effect veel minder effectief dan wanneer je alleen met insuline gaat spelen in het weekend en pakweg een uur zou wel eens veel langer kunnen zijn.


Ga je low-GI carbs PWO nemen gaat het insulineniveau voor een langere periode hoger blijven en zal dit resulteren in een langer durende stopzetting van je vetverbranding.
Low GI carbs + veel vetten zorgen voor een hele langzame en een zeer minime verhoging en hier stop je niet je vetverbranding mee, want je lichaam blijft gewoon in een status van het prefereren van het verbranden van vetten in plaats van suikers.

Indien je trouwens een TKD bulk volgt, zoals ik het zeg, is het sowieso aan te raden 2u voor en na je KT niet teveel vetten te eten om de vet/insuline combinatie tegen te gaan en vetopslag te mijden.
In het geval van High GI carbs, Ja, dan moet je ze mijden.
Het ging overigens niet over TKD en al helemaal niet over bulken.
Fixeren op ketose heb ik trouwens nergens gezegd en dat doe ik ook niet. Wat je wel wil is zo snel mogelijk je insulineniveau terug omlaag krijgen zodat je terug high fat kan gaan.
Velen doen dat wel en jij zei zelf ook dat low GI carbs na je training je te lang uit ketose zou houden. Wat je wilt is overigens de hele week door insuline laag en onder controle houden. Als je dat niet doet dan zal net als bij een high carb dieet de insuline een negatief effect hebben op de aanmaak van het groeihormoon, door de weeks en in het weekend en verminder je dus lichaamsvetverbranding en belemmer je de ideale combinatie van groeihormoon en insuline tijdens je refeed in het weekend. Zo verhoog je ook nog eens de kans dat je vet aanzet door je refeed.
Gelieve wetenschappelijke artikels voor te leggen waarin staat dat 10gram dextrose PWO voor zulke bloedsuikerspiegelschommelingen zou zorgen dat het de aanmaak van groeihormoon zou hinderen aub :P
Dat zou jouw woorden, niet de mijne. Wat ik wel ga zeggen is dat wanneer je elke training (3/4/5x per week) dextrose gaat nemen dat je voldoende schommelingen en verhogingen creeert om er voor te zorgen dat je weekend refeed minder optimaal is. Wat ik ook ga zeggen is dat de eerder besproken stop van vetverbranding na je training door de insuline (volgens jou maar pak en beet een uurtje) mede komt door de daling van het groeihormoon. Dus creeer je een daling na elke training en daardoor ook tijdens je refeed.

Tevens zou het effect van 10gr dextrose wel eens te weinig kunnen zijn voor jouw theorie en zou je hier 20-25gr voor nodig hebben. Volgens mij heeft 3XL dat een tijd terug gezegd, ik zal het wel eens opzoeken.

Ik heb overigens veel informatie uit de boeken en articles van Mauro G. Di Pasquale dus als je er over na wilt lezen, be my guest.

Nogmaals, de reden voor de PWO dextrose is niet het aanvullen van je spierglycogeen. Daarvoor neem je, in een TKD (bulk) bvb, die preworkout maaltijd met complexe carbs.
Deze zullen in je dunne darm opgenomen worden na je KT en zullen helpen met het spierherstel.
Het ging over een 5/6 dagen high fat/low carbs - 1/2 dagen high carbs dieet. (CKD)
Het ging er overigens om dat er gezegd werd dat fruit voor je training zorgt voor meer energie.
Waarop ik antwoorde dat deze energie voornamelijk mentaal is en dus vervangen zou kunnen worden door koffie of sterke thee. Een echte boost kan je wel krijgen door je glycogeen wat aan te vullen en dat kan je niet doen met een maaltijd even voor je training. Daarvoor moet je een lange periode vooraf carbs nuttigen en om het dieet niet te belemmeren kan je dat het beste doen in de vorm die ik dus in eerdere posts heb omschreven, na de cardio sessies en KT sessies. Voor je eerste cardio/KT sessie en na je laatste cardio/KT sessie is uiteraard je weekend refeed voldoende.

De insulinepiek die je krijgt vlak na je training door de snelle GI carbs gaat ervoor zorgen dat zowel de eiwitten die je vlak voor je training neemt als de complexe carbs gemakkelijk in je cellen terecht komen.
Whey piekt ook zonder de hulp van suikers en kan je timen met het einde van je training door enige tijd voor je training de whey in te nemen.
Zonder trucs komen de complexe carbs ook als glycogeen in je spieren.

Maar beweren dat low-GI carbs + vetten de ideale PWO-combinatie is geloof ik nooit. Hier trouwens nog een intressant artikel over Keto PWO nutrition
Ook merk ik persoonlijk van die dip absoluut niets, tenzij ik echt zwaar carbs begin te laden tijdens men refeed.

Het is ook niet optimaal, maar als je het nodig hebt. Ik persoonlijk voel me, behalve wanneer ik ook cardio doe, fit en merk geen verlies in kracht zonder de extra carbs.
Wel is het de manier die je dieet en training het minst in de weg staat.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt en dat zei ik dus ook, alleen als je het voor je workout neemt kan je dus vermoeidhoed ondervinden
Tsja ik weet niet wat ik moet zeggen maar ik ondervind alleen maar een energieboost hiervan... Een dip krijg ik pas wanneer ik meerdere uren koolhydraten laad terwijl ik me inactief bezig houd.

De rest had het wel over cutten.
Dan ben je volledig verkeerd bezig. Jij gaat dus in je cut low GI carbs nemen PWO? Mag ik dan weten hoeveel?
Indien het beperkt blijft tot +/-20gr is het misschien nog haalbaar maar indien je hoger gaat kan je niet meer spreken van een CKD, en zeker en vast al geen specifiek cut dieet.
De meeste cut dieten die ik ken, zullen allemaal carbs afraden PWO om zo de vetverbranding te optimaliseren. Indien je het toch doet neem je best een zeer kleine hoeveelheid snelle GI carbs die snel opgenomen worden zodat de vetverbranding terug op gang kan komen.
Wat je ook beweert, low gi carbs gaan een langere, weliswaar minder intense, insulinerespons veroorzaken. Hoe dan ook gaat die ervoor zorgen dat vetverbranding tijdens die periode stopgezet wordt. Indien het een langere periode is zal je vetverbranding langer stopgezet worden.
Allesinds dat is bij mij het geval. Ik moet wel zeggen dat ik immens insulinegevoelig ben. Indien ik 10gr dext neem stijgt men insulineniveau snel maar gaat het ook snel dalen en gaat ketose veel sneller optreden.

Dat klopt, je neemt ze na je training in vorm van low GI carbs + een vette maaltijd, mocht het zo zijn dat je niet optimaal kan trainen en dat je je moe en sjaggo voelt de volgende dag, zo niet, dan neem je die carbs overigens niet.
Again, vet + carbs = vetopslag


Niet alleen verbrand je geen vet , maar je zal ook gevoeliger zijn voor vetopslag en is het anabool effect veel minder effectief dan wanneer je alleen met insuline gaat spelen in het weekend en pakweg een uur zou wel eens veel langer kunnen zijn.
Waar haal je dit? Na een uur zullen low GI carbs verantwoordelijk zijn voor een hogere bloedsuikerspiegel dan high GI carbs:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ook ga je tijdens een TKD geen refeed doen dus moet je wel profiteren van het anabool venster na je training.

Low GI carbs + veel vetten zorgen voor een hele langzame en een zeer minime verhoging en hier stop je niet je vetverbranding mee, want je lichaam blijft gewoon in een status van het prefereren van het verbranden van vetten in plaats van suikers.
Gelieve bewijs te leveren dat low gi carbs + vetten geen insulinerespons veroorzaken aub. Indien het niet zo is, ook al gaat je insulineniveau maar lichtjes omhoog, zal het al zorgen voor opslag. Dit is goed vlak na de training maar dit te lang aanhouden met trage carbs is geen goed idee want zoals ik al meermaals herhaald heb zal je tijdens je cut anders je vetverbranding te lang stilleggen.

In het geval van High GI carbs, Ja, dan moet je ze mijden.
Het ging overigens niet over TKD en al helemaal niet over bulken.
Wanneer je over meer carbs praat dan de 10-20gr dextrose PWO in een CKD, praat je niet meer over een CKD. Jijzelf insinueerde dus dat het ging over een TKD. En een TKD zoals jij het voorsteld is zeker mogelijk, maar minder efficiënt.

Wat je wilt is overigens de hele week door insuline laag en onder controle houden.
Dit wil ik niet, ik wil mijn insuline net spiken vlak na men workout en dit snel terug omlaag halen om spierafbraak tegen te gaan. En nee ik geloof niet dat het je groeihormoonaanmaak beïnvloedt en indien je dit argument blijft steunen vraag ik je bewijs te leveren dat 10gram dextrose PWO voor zulke bloedsuikerspiegelschommelingen zou zorgen dat het de aanmaak van groeihormoon zou hinderen.
tijdens je refeed in het weekend
Jij spreekt hier over low GI carbs.. Again, indien je low GI carbs PWO neemt spreek je eerder over een TKD. Bij een TKD doe je geen refeed...

Dat zou jouw woorden, niet de mijne. Wat ik wel ga zeggen is dat wanneer je elke training (3/4/5x per week) dextrose gaat nemen dat je voldoende schommelingen en verhogingen creeert om er voor te zorgen dat je weekend refeed minder optimaal is. Wat ik ook ga zeggen is dat de eerder besproken stop van vetverbranding na je training door de insuline (volgens jou maar pak en beet een uurtje) mede komt door de daling van het groeihormoon. Dus creeer je een daling na elke training en daardoor ook tijdens je refeed.
Again, studies of bewijzen dat 10gr dex hiervoor zorgen aub...

Tevens zou het effect van 10gr dextrose wel eens te weinig kunnen zijn voor jouw theorie en zou je hier 20-25gr voor nodig hebben. Volgens mij heeft 3XL dat een tijd terug gezegd, ik zal het wel eens opzoeken.
Ik gebruikt 10gr omdat ik hier voldoende insulinerespons van merk tesamen met men BCAA's. 10-20gr wordt aangeraden om te beginnen.

Het ging over een 5/6 dagen high fat/low carbs - 1/2 dagen high carbs dieet. (CKD)
Het ging er overigens om dat er gezegd werd dat fruit voor je training zorgt voor meer energie.
Waarop ik antwoorde dat deze energie voornamelijk mentaal is en dus vervangen zou kunnen worden door koffie of sterke thee. Een echte boost kan je wel krijgen door je glycogeen wat aan te vullen en dat kan je niet doen met een maaltijd even voor je training. Daarvoor moet je een lange periode vooraf carbs nuttigen en om het dieet niet te belemmeren kan je dat het beste doen in de vorm die ik dus in eerdere posts heb omschreven, na de cardio sessies en KT sessies. Voor je eerste cardio/KT sessie en na je laatste cardio/KT sessie is uiteraard je weekend refeed voldoende.
Ik heb de link gelegd naar TKD omdat jij begon over low GI carbs PWO. Dan veronderstel ik dat dit niet 20gr zal zijn maar grotere hoeveelheden. Dan spreek je niet meer van een CKD maar van een TKD.
Ook even aan toevoegen dat je wel degelijk je spierglycogeenreserves voldoende kan aanvullen door een stevige hoeveelheid trage carbs preworkout wanneer je een TKD volgt... Aangezien ik dit ook van plan ben heb ik er research naar gedaan en er zijn duizenden blogs terug te vinden van mensen die op deze manier mooire resultaten neerzetten.

Whey piekt ook zonder de hulp van suikers en kan je timen met het einde van je training door enige tijd voor je training de whey in te nemen.
Zonder trucs komen de complexe carbs ook als glycogeen in je spieren.
Idd dat zeg ik toch?
 
Ik word gek. Ben inmiddels bezig met een schema. Volgens de berekeningen in het excel-bestand van bodybuilding.com moet ik ongeveer 2280 cal per dag eten.

Ik heb dus het een en ander in elkaar gezet en ik kom niet verder dan 2076. Lijkt mij een beetje weinig. Als ik dit namelijk aan zou houden dan zit ik wel heel erg laag. Effect zou dan vrijwel nihil zijn. Echter... ik zit al over mijn aanbevolen hoeveel eiwitten en op de grens van carbs. Vetten kan nog wel bij, maar daar heb ik wel een beetje moeite mee want wat kan ik er nog bij doen?

Wat nu?
 
Ik word gek. Ben inmiddels bezig met een schema. Volgens de berekeningen in het excel-bestand van bodybuilding.com moet ik ongeveer 2280 cal per dag eten.

Ik heb dus het een en ander in elkaar gezet en ik kom niet verder dan 2076. Lijkt mij een beetje weinig. Als ik dit namelijk aan zou houden dan zit ik wel heel erg laag. Effect zou dan vrijwel nihil zijn. Echter... ik zit al over mijn aanbevolen hoeveel eiwitten en op de grens van carbs. Vetten kan nog wel bij, maar daar heb ik wel een beetje moeite mee want wat kan ik er nog bij doen?

Wat nu?

Gewoon aanvullen met (olijf)olie door je eten of iets.
 
mayo, olijfolie, noten, pindakaas! Telt lekker op bij de kcals!
 
Pindakaas bevat toch ook koolhydraten?
 
mayo, olijfolie, noten, pindakaas! Telt lekker op bij de kcals!

denk dat de kcals het probleem niet is en als het wel zo is doe je toch iets fouts :D
 
denk dat de kcals het probleem niet is en als het wel zo is doe je toch iets fouts :D


hij moet aan meer kcals komen zei die toch?
of snap ik nu iets niet?
 
Tsja ik weet niet wat ik moet zeggen maar ik ondervind alleen maar een energieboost hiervan... Een dip krijg ik pas wanneer ik meerdere uren koolhydraten laad terwijl ik me inactief bezig houd.
Ja, dat kan per persoon een ander effect hebben. Ik ondervind me minder energiek te voelen als ik op dezelfde tijd een verhoogd aantal koolhydraten eet, maar enkele uren later en de volgende dag voel ik me dan weer energieker.
Dan ben je volledig verkeerd bezig. Jij gaat dus in je cut low GI carbs nemen PWO? Mag ik dan weten hoeveel?
Indien het beperkt blijft tot +/-20gr is het misschien nog haalbaar maar indien je hoger gaat kan je niet meer spreken van een CKD, en zeker en vast al geen specifiek cut dieet.
Dat vind ik een beetje aanvallend overkomen, dat ik verkeerd bezig zou zijn, jammer. Ik boek overigens goede resultaten en ik doe amper cardio. Dat het anders is dan jouw theorie wil natuurlijk niet zeggen dat het verkeerd is. Het is gebaseerd op de boeken van een proffesional en het werkt ook. Maar nee, dat doe ik dus niet, alleen als ik merk dat mn trainingen er onder gaan lijden wat voorkomt op het moment dat ik cardio toevoeg (wat ik pas doe als ik gedwongen word om onder de 1900-2000kcal te gaan) en dan nog ga ik niet verder dan hooguit 2/3 weken alvorens ik een reset inlas.
Het gaat overigens inderdaad om 20-30gr.
En waarom zou volgens jou low GI carbs niet in een cut dieet passen? Er word juist overal het tegendeel gezegd. Om redenen die eerder uitgelegd zijn.
De meeste cut dieten die ik ken, zullen allemaal carbs afraden PWO om zo de vetverbranding te optimaliseren. Indien je het toch doet neem je best een zeer kleine hoeveelheid snelle GI carbs die snel opgenomen worden zodat de vetverbranding terug op gang kan komen.
Wat je ook beweert, low gi carbs gaan een langere, weliswaar minder intense, insulinerespons veroorzaken. Hoe dan ook gaat die ervoor zorgen dat vetverbranding tijdens die periode stopgezet wordt. Indien het een langere periode is zal je vetverbranding langer stopgezet worden.
Allesinds dat is bij mij het geval. Ik moet wel zeggen dat ik immens insulinegevoelig ben. Indien ik 10gr dext neem stijgt men insulineniveau snel maar gaat het ook snel dalen en gaat ketose veel sneller optreden.

Again, vet + carbs = vetopslag
Niet als het om low GI carbs + vet gaat.

Waar haal je dit? Na een uur zullen low GI carbs verantwoordelijk zijn voor een hogere bloedsuikerspiegel dan high GI carbs:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ook ga je tijdens een TKD geen refeed doen dus moet je wel profiteren van het anabool venster na je training.
Even voor de duidelijk dan nog maar eens niemand heeft het over een TKD. Het gaat over een keto dieet met een high carb phase in het weekend, zou je dus CKD kunnen noemen en waar je geen cardio voor nodig zou moeten hebben. Ga je cardio toevoegen of zonder de cardio ondervind je al vermoeidheid en krachtverlies dan moet je iets toevoegen aan carbs op een manier die het minst een negatief effect geeft op je dieet. En je ziet dus in die graph dat de response veel lager is. Mix je de low GI carbs met een vette maaltijd, dan zal de response nog lager zijn en het niveau nog lager blijven.

Gelieve bewijs te leveren dat low gi carbs + vetten geen insulinerespons veroorzaken aub.
Dat beweer ik ook niet, ik heb het over een veel lagere (minime) response, niet over geen response.
Indien het niet zo is, ook al gaat je insulineniveau maar lichtjes omhoog, zal het al zorgen voor opslag. Dit is goed vlak na de training maar dit te lang aanhouden met trage carbs is geen goed idee want zoals ik al meermaals herhaald heb zal je tijdens je cut anders je vetverbranding te lang stilleggen.
Naja dat is dus precies waar de theorien botsen. Zoals ik dus eerder al gepost heb zijn er mensen die van mening zijn dat, om de redenen eerder al uitgelegd, high GI carbs (hoge response en steiging) meerdere malen in de week vanwege een (welliswaar korte) metabolisme omschakeling en een nadelig effect op het groeihormoon (een hormoon met positieve invloed op vetverbranding) op korte termijn (ter plekken) en op lange termijn (weekend refeed) een nadeliger effect heeft dan low GI carbs + vette maaltijd (zeer lage minime response) wat niet voor een metabolisme omschakeling zorgt en niet de aanmaak van het groeihormoon in de weg zit, omdat de response en verhoging daar velen malen te laag voor is en dus tevens er ook voor zorgt dat er tijdens je high carb phase in het weekend beide insuline en groeihormoon tegelijkertijd aangemaakt worden.


Wanneer je over meer carbs praat dan de 10-20gr dextrose PWO in een CKD, praat je niet meer over een CKD. Jijzelf insinueerde dus dat het ging over een TKD. En een TKD zoals jij het voorsteld is zeker mogelijk, maar minder efficiënt.
Ik heb het dus niet over TKD en eigenlijk ook niet over CKD misschien, maar dat is niet echt waar deze discussie over gaat.

Dit wil ik niet, ik wil mijn insuline net spiken vlak na men workout en dit snel terug omlaag halen om spierafbraak tegen te gaan. En nee ik geloof niet dat het je groeihormoonaanmaak beïnvloedt en indien je dit argument blijft steunen vraag ik je bewijs te leveren dat 10gram dextrose PWO voor zulke bloedsuikerspiegelschommelingen zou zorgen dat het de aanmaak van groeihormoon zou hinderen.
Wanneer 10gr voldoende is voor die piek, dan ja. Voor een ander persoon waar 20gr pas voldoende is, heeft 10gr waarschijnlijk weinig tot geen invloed. Spierafbraak en ook vetopslag promoot je juist (tijdelijk) door tijdelijk over te schakelen, terwijl je juist spierweefsel beschermt wanneer je lichaam vet als primaire energie gebruikt (vet verbrandend metabolisme).

Again, studies of bewijzen dat 10gr dex hiervoor zorgen aub...
Toch iets beter lezen wat ik zeg dan maar.




Ik heb de link gelegd naar TKD omdat jij begon over low GI carbs PWO. Dan veronderstel ik dat dit niet 20gr zal zijn maar grotere hoeveelheden. Dan spreek je niet meer van een CKD maar van een TKD.
Leuk dat je die link hebt gelegd, maar ja of het dan een goede aanvulling is tot de discussie. Ik was niet aan het definieren wat CKD is en wat TKD of iets anders.

Ook even aan toevoegen dat je wel degelijk je spierglycogeenreserves voldoende kan aanvullen door een stevige hoeveelheid trage carbs preworkout wanneer je een TKD volgt...
Naja dat is precies wat ik zei he, alleen is dat natuurlijk niet alleen bij TKD.



Idd dat zeg ik toch?
Jij zei dat dextrose noodzakelijk hiervoor is en dat jij 10gr dextrose neemt hier voor.
 
Dat vind ik een beetje aanvallend overkomen, dat ik verkeerd bezig zou zijn, jammer....
....Het gaat overigens inderdaad om 20-30gr.
Ik heb er ook eerder aan bijgezegd dat je verkeerd bezig zou zijn indien je in de cut meer als +/-20gr carbs neemt PWO. Ik dacht misschien een maaltijd met aardappelen/pasta/rijst of iets dergelijks.
20-30gr is nog ok, maar zoals ik al zei:
En waarom zou volgens jou low GI carbs niet in een cut dieet passen?
Low GI carbs gaan langer in je systeem blijven en gaan langer je bloedsuikerspiegel omhoog brengen.
Dit effect gaat ketose uitstellen en alhoewel dat natuurlijk geen streefdoel is, je zal zo wel minder lang de voordelen van ketose ondervinden.
Interessant artikel ivm GI waarde en insuline response:
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/insulin-levels-and-fat-loss-qa.html

Niet als het om low GI carbs + vet gaat.
Vet combineren met low GI carbs gaat de GI waarde van de carbs omlaag halen maar er zal altijd een verhoogde insulinerespons zijn. Dit wordt ergens in bovenstaand artikel besproken.
Trouwens nog funky artikels over high fat / high carb maaltijden:
http://www.physorg.com/news117300909.html & http://www.lookcut.com/articles/high-carb-high-fat-meals-and-instant-aging.html

Even voor de duidelijk dan nog maar eens niemand heeft het over een TKD. Het gaat over een keto dieet met een high carb phase in het weekend, zou je dus CKD kunnen noemen en waar je geen cardio voor nodig zou moeten hebben. Ga je cardio toevoegen of zonder de cardio ondervind je al vermoeidheid en krachtverlies dan moet je iets toevoegen aan carbs op een manier die het minst een negatief effect geeft op je dieet. En je ziet dus in die graph dat de response veel lager is. Mix je de low GI carbs met een vette maaltijd, dan zal de response nog lager zijn en het niveau nog lager blijven.
Indien het geen TKD is laat je best low-GI carbs weg omdat je enkel tijdens het weekend je spierglycogeen wil aanvullen. 20-30gr is echter, zoals ik eerder al zei, nog ok.

Toch even een samenhangend vraagje, waarom neem je eigenlijk low-GI carbs PWO?
Er is een insulineverhoging, maar die gaat lager zijn dan bij dextrose, dus je insulinepeil piekt niet, waardoor het voordelige effect van een verbeterd celherstel zal uitblijven.
Carbs herstellen je spierglycogeen over een langere periode.
Dit werkt beter met low-GI carbs dan met dextrose, maar bij CKD wil je juist je spierglycogeen niet terug aanvullen, aangezien je zo het principe van het dieet tegengaat en je wekelijkse refeed minder nut heeft.

Dat beweer ik ook niet, ik heb het over een veel lagere (minime) response, niet over geen response.
Een insulineverhoging is en blijft een insulineverhoging... Indien deze langer aan blijft houden ga je, hoe je het ook draait of keert, altijd je vetverbranding uitstellen.

Naja dat is dus precies waar de theorien botsen. Zoals ik dus eerder al gepost heb zijn er mensen die van mening zijn dat, om de redenen eerder al uitgelegd, high GI carbs (hoge response en steiging) meerdere malen in de week vanwege een (welliswaar korte) metabolisme omschakeling en een nadelig effect op het groeihormoon (een hormoon met positieve invloed op vetverbranding) op korte termijn (ter plekken) en op lange termijn (weekend refeed) een nadeliger effect heeft dan low GI carbs + vette maaltijd (zeer lage minime response) wat niet voor een metabolisme omschakeling zorgt en niet de aanmaak van het groeihormoon in de weg zit, omdat de response en verhoging daar velen malen te laag voor is en dus tevens er ook voor zorgt dat er tijdens je high carb phase in het weekend beide insuline en groeihormoon tegelijkertijd aangemaakt worden.
Mag ik hier nu studies van zien? Onze theoriën botsen hier idd, dus wil ik even jouw bronnen bekijken. Misschien leer ik nog wat bij... :P

....Spierafbraak en ook vetopslag promoot je juist (tijdelijk) door tijdelijk over te schakelen...
Dus jij beweert dat dextrose katabool is PWO? :P

Jij zei dat dextrose noodzakelijk hiervoor is en dat jij 10gr dextrose neemt hier voor.
Nee dat zei ik niet, ik zei dat het gemakkelijker/efficiënter opgenomen wordt met dextrose. Ik zei nergens dat het een noodzaak is.

Trouwens excuses voor de "aanvallende" ingesteldheid deze middag, ik was nogal gehaast en had de tijd niet alles een keer door te lezen alvorens ik het postte, waardoor het idd, nu ik het teruglees, wat vijandig overkomt :P
 
hij moet aan meer kcals komen zei die toch?
of snap ik nu iets niet?

uh huh dat is toch niet moeilijk lijkt me :D
en als die dat moeilijk vind doet die toch iets fouts zo bedoel ik het.

gewoon een extra hamburger erop flikkeren met een lik mayo niet zo moeilijk.
 
Wat is maximale aantal grammen Eiwit in een keto dan?

ik zit aan de 180 ofzo en me vetten 170 ofzo
 
Wat is maximale aantal grammen Eiwit in een keto dan?

ik zit aan de 180 ofzo en me vetten 170 ofzo

ik ga ervan uit 2.5x je pure spiermassa dus bij 100 kg op 10% vet is 90kg x 2.5 = 225 gr eiwit per dag

kwa vet ga ik 50/50 ervan uit 50% eiwit en 50% vet met hooguit 20 gr carbs.

dus bij iemand van 90 kg vvm:
- 225 gr eiwit
- 205 gr vet
- 20 gr carbs

zoiets ?
 
Ik heb er ook eerder aan bijgezegd dat je verkeerd bezig zou zijn indien je in de cut meer als +/-20gr carbs neemt PWO. Ik dacht misschien een maaltijd met aardappelen/pasta/rijst of iets dergelijks.
20-30gr is nog ok, maar zoals ik al zei:

Low GI carbs gaan langer in je systeem blijven en gaan langer je bloedsuikerspiegel omhoog brengen.
Dit effect gaat ketose uitstellen en alhoewel dat natuurlijk geen streefdoel is, je zal zo wel minder lang de voordelen van ketose ondervinden.
Interessant artikel ivm GI waarde en insuline response:
http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/insulin-levels-and-fat-loss-qa.html


Vet combineren met low GI carbs gaat de GI waarde van de carbs omlaag halen maar er zal altijd een verhoogde insulinerespons zijn. Dit wordt ergens in bovenstaand artikel besproken.
Trouwens nog funky artikels over high fat / high carb maaltijden:
http://www.physorg.com/news117300909.html & http://www.lookcut.com/articles/high-carb-high-fat-meals-and-instant-aging.html

Indien het geen TKD is laat je best low-GI carbs weg omdat je enkel tijdens het weekend je spierglycogeen wil aanvullen. 20-30gr is echter, zoals ik eerder al zei, nog ok.

Toch even een samenhangend vraagje, waarom neem je eigenlijk low-GI carbs PWO?
Er is een insulineverhoging, maar die gaat lager zijn dan bij dextrose, dus je insulinepeil piekt niet, waardoor het voordelige effect van een verbeterd celherstel zal uitblijven.
Carbs herstellen je spierglycogeen over een langere periode.
Dit werkt beter met low-GI carbs dan met dextrose, maar bij CKD wil je juist je spierglycogeen niet terug aanvullen, aangezien je zo het principe van het dieet tegengaat en je wekelijkse refeed minder nut heeft.

Een insulineverhoging is en blijft een insulineverhoging... Indien deze langer aan blijft houden ga je, hoe je het ook draait of keert, altijd je vetverbranding uitstellen.


Mag ik hier nu studies van zien? Onze theoriën botsen hier idd, dus wil ik even jouw bronnen bekijken. Misschien leer ik nog wat bij... :P


Dus jij beweert dat dextrose katabool is PWO? :P


Nee dat zei ik niet, ik zei dat het gemakkelijker/efficiënter opgenomen wordt met dextrose. Ik zei nergens dat het een noodzaak is.

Trouwens excuses voor de "aanvallende" ingesteldheid deze middag, ik was nogal gehaast en had de tijd niet alles een keer door te lezen alvorens ik het postte, waardoor het idd, nu ik het teruglees, wat vijandig overkomt :P

Excuses aanvaard.

Als je er meer over wilt lezen moet je één van Dr. Mauro Di Pasquale's Metabolic Diet boeken lezen. Een wat oudere versie van Anabolic Diet kan je vast wel ergens vinden op internet, daar zal het waarschijnlijk ook wel in staan. Verder heb je nog de Anabolic Solution serie.

Heel kort zegt hij dit eigenlijk: Door insuline laag en constant te houden verhoog je de aanmaak van GH (wat ook het aanmaken/opslaan van lichaamsvet tegen gaat en het verbranden van free fatty acids promoot over suikers) en de hoge vet en eiwit inname verhoogd je testosteron en in het weekend profiteer je dus van het beter effect van insuline tegerlijkertijd met het effect van meer GH zonder de nadelige effecten die normaal gesproken wel van insuline kan verwachten.

Ik neem zelf overigens die extra carbs PWO dus niet. Dit doe ik alleen een week of 2 voor een reset, omdat ik dan ook cardio toevoeg. Echter wordt het te veel met de cardio erbij en word ik moe, chagerijnig en heb ik last van krachtverlies. Een grotere refeed in het weekend werkt daarbij niet, iig niet bij mij. Daarom vul ik in die periodes na de sessies een klein beetje bij. Hierdoor voel ik me beter, heb ik betere cardiosessies en betere KT-sessies.

Ik wil overigens niet beweren dat dextrose na je training catabool is hoor. Wat ik wel wil zeggen is dat wanneer je niet op een vetverbrandings metabolisme bent je lichaam sneller spierweefsel zal gebruiken als energie, terwijl wanneer je dat wel bent je juist spierweefsel beschermt.

Ik geloof dus in de theorie die ik zojuist omschreven heb, dat wanneer je insuline door de weeks laag en constant houdt je meer GH aanmaakt en dat je in het weekend door de schrik van de plotse vele carbs veel beter en efficienter insuline aanmaakt zonder de nadelige effecten zoals het remmen van de aanmaak van GH en dat die omgeving het meest anabool is.
En ja dan passen 3 tot 5 hele hoge GI carbs porties in de week daar niet in thuis. Dan zal je toch moeten kiezen voor low GI carbs, want dan heb je, ookal blijft het ietsjes verhoogd voor een tijdje, veel minder afwijkingen en geen hoge pieken welke dus volgens deze theorie nadelige effecten hebben.
 
ik ga ervan uit 2.5x je pure spiermassa dus bij 100 kg op 10% vet is 90kg x 2.5 = 225 gr eiwit per dag

kwa vet ga ik 50/50 ervan uit 50% eiwit en 50% vet met hooguit 20 gr carbs.

dus bij iemand van 90 kg vvm:
- 225 gr eiwit
- 205 gr vet
- 20 gr carbs

zoiets ?

Ik ga ook uit van minimaal 2,5x VVM aan eiwitten.
 
Back
Naar boven