XXL Nutrition

Ketogenic diet - wie is fan?

  • Topic starter rob91
  • Startdatum
  • Reacties 41
  • Weergaven 3K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Ik ben al gestart met minder carbs, maar denk er nu serieus aan om keto te gaan. Allereerst vind ik veel carb sources simpelweg niet smakelijk. Ik geniet totaal niet van brood, rijst of noem het op. Verder merk ik bij low carbs al dat ik een stuk minder vocht vasthoudt, vooral in het gezicht. Ook voelt mijn buik een stuk gezonder. Geen opgeblazen pens de hele dag. Volledig ketogenic zou verder een veel stabielere mind geven door het wegnemen van pieken/dalen in bloedsuiker. .

Kortom; ik kan bijna alleen maar voordelen ontdekken.

Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring? Voel je je inderdaad beter met dit dieet? Is het praktisch goed te doen? En is het vol te houden?
 
Natuurlijk niet...carbs = leven:heart:

On a serious note: Maar qua look oog je vaak wel wat beter inderdaad. Echter zou ik eerder geneigd zijn carbs wat omlaag te gooien en alleen te consumeren in je pre en postworkout meal ipv volledig keto.

On the other hand. Als je kcals goed zit verlies je heus geen massa met een keto dieet, dus waarom niet proberen:thumbs:
 
Natuurlijk niet...carbs = leven:heart:

On a serious note: Maar qua look oog je vaak wel wat beter inderdaad. Echter zou ik eerder geneigd zijn carbs wat omlaag te gooien en alleen te consumeren in je pre en postworkout meal ipv volledig keto.

On the other hand. Als je kcals goed zit verlies je heus geen massa met een keto dieet, dus waarom niet proberen:thumbs:

Ik ben blijkbaar geestelijk ziek, want imo carbs sucks!

De mentale voordelen worden pas ervaren wanneer je volledig keto gaat. Als je de hersens blijft 'teasen' met elke dag wat carbs leert het nooit om volledig over te gaan op vet als brandstof. Vandaar dat ik dit een kans wil geven.

Massa verliezen is het minste doel voor nu! Dave Palumbo zet wedstrijd monsters op zo'n dieet en die groeien zelfs. Dus mij betreft heeft een keto diet geen beperking.
 
Dave Palumbo zet wedstrijd monsters op zo'n dieet en die groeien zelfs.
Ehm tja...

Mijn zwager gained in een deficit...maar we weten allemaal waarom.

Ik zou het gewoon doen. Er valt met keto genoeg te varieren. Maar het is wel lastig om ook je trace-carbs laag te houden.
 
Ehm tja...

Mijn zwager gained in een deficit...maar we weten allemaal waarom.

Ik zou het gewoon doen. Er valt met keto genoeg te varieren. Maar het is wel lastig om ook je trace-carbs laag te houden.

Dat laatste is true, daarom ben ik ook benieuwd naar ervaringen en of dit praktisch te doen is. Het doel is onder de 40g carbs te blijven. Moet te doen zijn zonder directe carb source en hooguit groenten.

Dat eerste is bereik je natuurlijk met creatine.
 
Ik heb het geprobeerd. 13 dagen full keto. Zelfs een logje bijgehouden hier op DBB. Maar ik trok het echt niet. Weinig energie, kracht ging naar beneden, en nog een aantal nadelen. Nu ben ik wel iemand die van nature juist heel goed functioneert op high carb. Trouwens, wetenschappelijke literatuur gaat wel in de richting dat de nadelen van full keto niet opwegen tegen de voordelen.

O ja, en het dieet werd nogal snel eentonig. Als je het goed wilt doen (max 5% energie uit KH) moet je zelfs oppassen welke je soort groente je neemt, en fruit kan eigenlijk ook niet.
 
Dat laatste is true, daarom ben ik ook benieuwd naar ervaringen en of dit praktisch te doen is. Het doel is onder de 40g carbs te blijven. Moet te doen zijn zonder directe carb source en hooguit groenten.

Dat eerste is bereik je natuurlijk met creatine.
Deze zeker:

Cell-Tech
 
Ik heb het geprobeerd. 13 dagen full keto. Zelfs een logje bijgehouden hier op DBB. Maar ik trok het echt niet. Weinig energie, kracht ging naar beneden, en nog een aantal nadelen. Nu ben ik wel iemand die van nature juist heel goed functioneert op high carb. Trouwens, wetenschappelijke literatuur gaat wel in de richting dat de nadelen van full keto niet opwegen tegen de voordelen.

Je weet wel zeker dat je volledig in ketose was en dat je ook de juiste samenstelling van vetten at? Energielevels zouden in principe moeten herstellen zodra je lichaam van die carb verslaving is. Maar de kans bestaat dat je lichaam per ongeluk telkens wat carbs krijgt. En kan ook aan je zout/kalium liggen!

Maar interessant! Kun je een links sturen van je topic?


Endless gainz!
 
Keto gaat je prestaties in de gym hoe dan ook nekken of in ieder geval verminderen tov wanneer je wel carbs eet. Daarnaast is keto als bodybuilder geen optie imo, A vanwege hiervoorgenoemde reden en B omdat je plat as fuck oogt zonder carbs. Glycogen depleted en volgeladen is echt een wereld van verschil
 

Even snel doorgelezen. Dat je na 4-5 dagen ineens achteruit ging na een opleving kan zeker te maken met mineralen zoals zout, magnesium en kalium. Zou daar eens wat meer research over doen voor next time. Ik zag ook dat je kwark nam. Zuivel is niet echt een aanrader, want daar zit toch nog aardig wat suiker in (lactose). In mijn magere kwark 20g per bak.

Interessant om te lezen iig. Zonde dat het voor niet heeft gewerkt. Denk idd dat de switch van 600g carbs naar niks ook meespeelde.
 
Keto gaat je prestaties in de gym hoe dan ook nekken of in ieder geval verminderen tov wanneer je wel carbs eet. Daarnaast is keto als bodybuilder geen optie imo, A vanwege hiervoorgenoemde reden en B omdat je plat as fuck oogt zonder carbs. Glycogen depleted en volgeladen is echt een wereld van verschil

Maar dat is het dus. Je glycogeen levels blijven goed omdat je lichaam proteins kan omzetten naar glycogeen. Verder zou je de volheid kunnen behouden met voldoende zout en creatine. Advies is dan wel om niet meer dan 1-1,5 uur te trainen ivm glycogeen levels. Je levert uiteraard wel wat volheid in, maar zou beperkt moeten zijn.

(Ik citeer even mr Palumbo)

Prestaties in de gym gaan zeker achteruit de eerste periode. Maar daarna zouden stabiele energielevels als het gevolg van volledig ketosis gaan dit moeten opheffen.

Ik roep nu allemaal theorie die ik me eigen heb gemaakt hoor de laatste tijd. Als je anders hebt ervaren in de praktijk hoor ik dat heel graag.
 
Even snel doorgelezen. Dat je na 4-5 dagen ineens achteruit ging na een opleving kan zeker te maken met mineralen zoals zout, magnesium en kalium. Zou daar eens wat meer research over doen voor next time. Ik zag ook dat je kwark nam. Zuivel is niet echt een aanrader, want daar zit toch nog aardig wat suiker in (lactose). In mijn magere kwark 20g per bak.

Interessant om te lezen iig. Zonde dat het voor niet heeft gewerkt. Denk idd dat de switch van 600g carbs naar niks ook meespeelde.
Zouten en mineralen waren in orde, daar heb ik absoluut goed naar gekeken. Natriuminname lag flink hoger in dit dieet! Wat je zegt over kwark is op zich waar, alhoewel VOLLE griekse yoghurt met 10% vet nog relatief laag in KH is. Bovendien, als je ook nog eens alle zuivel zou schrappen, wordt het dieet nog eentoniger en kun je bijna niets meer eten...
 
Maar dat is het dus. Je glycogeen levels blijven goed omdat je lichaam proteins kan omzetten naar glycogeen. Verder zou je de volheid kunnen behouden met voldoende zout en creatine. Advies is dan wel om niet meer dan 1-1,5 uur te trainen ivm glycogeen levels.

(Ik citeer even mr Palumbo)
well, dat is onzin bro, spijt me zeer. Een fatsoenlijk fysiek houdt richting een kilo glycogeen vast. Dat is 4000 kcal. Zou mij heel erg verbazen als je lichaam dusdanig veel glycogeen kan aanvullen vanuit eiwitten (die omzetting is verre van 1:1, dus dat worden letterlijk kilos aan eiwitten). Daarnaast zou dat betekenen dat de eiwitten die je consumeert niet of in ieder geval in mindere mate worden gebruikt voor het opbouwen van weefsel. Tot slot betwijfel ik of je uberhaupt in ketose zou kunnen komen als de omzetting van eiwitten naar glucose/glycogeen zo efficient is als jij hier beweert / citeert
 
Als je eenmaal echt in diepe keto zit zouden je prestaties (kracht, uithoudingsvermogen) weer op het oude niveau moeten komen. Mensen als Mark Bell en zo kunnen ook nog prima grote gewichten verplaatsen.

Wat betreft laden voor een wedstrijd of zo zal het misschien lastiger worden.

Ik voelde me prima vorig jaar op keto. Het is alleen lastig met eten met mijn gezin. De rest wil uiteraard wel gewoon friet, pasta, rijst.
En een goede pizza blijft ook gewoon heel lekker.
 
Zouten en mineralen waren in orde, daar heb ik absoluut goed naar gekeken. Natriuminname lag flink hoger in dit dieet! Wat je zegt over kwark is op zich waar, alhoewel VOLLE griekse yoghurt met 10% vet nog relatief laag in KH is. Bovendien, als je ook nog eens alle zuivel zou schrappen, wordt het dieet nog eentoniger en kun je bijna niets meer eten...

True. Ik ben overigens gek op zuivel, dus dat gaat wel klote zijn. Dat eten wat eentonig wordt kan zo zijn, maar als ik eerlijk ben eet ik nu ook mega eentonig. Ik ga nu zalm, eieren, avacado's, meer groente, bacon etc. eten, wat eigenlijk een fijne afwisseling is voor me. Hoe hoog was jouw natrium inname? En waar haalde je dit voornamelijk uit?

well, dat is onzin bro, spijt me zeer. Een fatsoenlijk fysiek houdt richting een kilo glycogeen vast. Dat is 4000 kcal. Zou mij heel erg verbazen als je lichaam dusdanig veel glycogeen kan aanvullen vanuit eiwitten (die omzetting is verre van 1:1, dus dat worden letterlijk kilos aan eiwitten). Daarnaast zou dat betekenen dat de eiwitten die je consumeert niet of in ieder geval in mindere mate worden gebruikt voor het opbouwen van weefsel. Tot slot betwijfel ik of je uberhaupt in ketose zou kunnen komen als de omzetting van eiwitten naar glucose/glycogeen zo efficient is als jij hier beweert / citeert

Allemaal heel terecht wat je zegt, waar ik nu meteen nog geen weerwoord voor heb. Moet ik nog eens verder induiken. Een ECHT keto dieet is dan ook relatief laag in eiwit (voor bb begrippen) en dat zal daarmee te maken hebben. Palumbo's voorstel is high protein.
 
Als je eenmaal echt in diepe keto zit zouden je prestaties (kracht, uithoudingsvermogen) weer op het oude niveau moeten komen. Mensen als Mark Bell en zo kunnen ook nog prima grote gewichten verplaatsen.

Wat betreft laden voor een wedstrijd of zo zal het misschien lastiger worden.

Ik voelde me prima vorig jaar op keto. Het is alleen lastig met eten met mijn gezin. De rest wil uiteraard wel gewoon friet, pasta, rijst.
En een goede pizza blijft ook gewoon heel lekker.
krachtlifts kunnen zeker prima omdat deze geen gebruik maken van (anaerobe) glycolyse. Als je verschillende repranges wil pakken en je setjes ver voorbij de 15 a 20 secondes gaan duren forget it dat je dan op keto evenveel output kan leveren
 
Als je eenmaal echt in diepe keto zit zouden je prestaties (kracht, uithoudingsvermogen) weer op het oude niveau moeten komen. Mensen als Mark Bell en zo kunnen ook nog prima grote gewichten verplaatsen.

Wat betreft laden voor een wedstrijd of zo zal het misschien lastiger worden.

Ik voelde me prima vorig jaar op keto. Het is alleen lastig met eten met mijn gezin. De rest wil uiteraard wel gewoon friet, pasta, rijst.
En een goede pizza blijft ook gewoon heel lekker.

Klinkt goed. Bell is inderdaad een heel goed voorbeeld. Ja dat laatste is idd wel lastig... Kook wel regelmatig samen natuurlijk dus is aanpassen. Dat is het praktische deel wat ik nog moet gaan ontdekken of het werkt voor me.
 
Ik ben blijkbaar geestelijk ziek, want imo carbs sucks!

De mentale voordelen worden pas ervaren wanneer je volledig keto gaat. Als je de hersens blijft 'teasen' met elke dag wat carbs leert het nooit om volledig over te gaan op vet als brandstof. Vandaar dat ik dit een kans wil geven.

Massa verliezen is het minste doel voor nu! Dave Palumbo zet wedstrijd monsters op zo'n dieet en die groeien zelfs. Dus mij betreft heeft een keto diet geen beperking.
Palumbo"keto" is geen keto zitten nog steeds carbs in en offseason gewoon normaal carbs dus
 
Heb zelf een tijd keto gedaan enkel eieren vlees en noten piste me helemaal leeg kon niet slapen, training waren shit werd helemaal flat en toen ik er weer carbs indeed problemen met verteren voor een aantal weken. Never again
 
Back
Naar boven