XXL Nutrition

Ketogenic diet - wie is fan?

  • Topic starter rob91
  • Startdatum
  • Reacties 41
  • Weergaven 3K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Ik ben blijkbaar geestelijk ziek, want imo carbs sucks!

De mentale voordelen worden pas ervaren wanneer je volledig keto gaat. Als je de hersens blijft 'teasen' met elke dag wat carbs leert het nooit om volledig over te gaan op vet als brandstof. Vandaar dat ik dit een kans wil geven.

Massa verliezen is het minste doel voor nu! Dave Palumbo zet wedstrijd monsters op zo'n dieet en die groeien zelfs. Dus mij betreft heeft een keto diet geen beperking.
dave zijn keto is geen keto.

keto is zero carbs high fat en niet super hoog in eiwitten.
 
Hoe hoog was jouw natrium inname? En waar haalde je dit voornamelijk uit?
Ruim 3 g natrium per dag. (natrium dus, wat niet hetzelfde is als zout). Dit kwam voornamelijk uit toegevoegde zouten (gerookte makreel, kaas, etc.)
 
Zeg dat dan ook. Niet iedereen kan gedachten lezen...;)
ging er vanuit dat iedereen dat wel snapte, maar daar ging het niet om meer dat dave te veel eiwit aanraad waardoor het eigenlijk geen keto is maar low carb :P
 
Palumbo"keto" is geen keto zitten nog steeds carbs in en offseason gewoon normaal carbs dus

Carbs op <40g dus wel in de filosofie van keto. Ruimte dus voor enkel wat sporadische omvermijdelijke carbs. Verschil is hoog eiwit wat noodzakelijk is voor ons bbers.

dave zijn keto is geen keto.

keto is zero carbs high fat en niet super hoog in eiwitten.

Dat klopt inderdaad. Ik moet nader onderzoeken of je lichaam zo wel echt in ketose gaat ivm omzetten van proteins in glycogeen.
 
Carbs op <40g dus wel in de filosofie van keto. Ruimte dus voor enkel wat sporadische omvermijdelijke carbs. Verschil is hoog eiwit wat noodzakelijk is voor ons bbers.



Dat klopt inderdaad. Ik moet nader onderzoeken of je lichaam zo wel echt in ketose gaat ivm omzetten van proteins in glycogeen.
Palumbo heeft gewoon 100-150 gram carbs in contest dieeten offseason gewoon carbs zonder ga je echt niet groeien
 
Palumbo heeft gewoon 100-150 gram carbs in contest dieeten offseason gewoon carbs zonder ga je echt niet groeien

Volgens zijn vids niet. Plus naar mijn mening kan je beter helemaal geen carbs eten dan 100-150g. Met dat laatste zal je lichaam altijd carb craving hebben, echter nooit verzadigd zijn. Gevolg is dat je jezelf vertyft voelt. Off season op 100-150g carbs is dus onzinnig.
 
Ruim 3 g natrium per dag. (natrium dus, wat niet hetzelfde is als zout). Dit kwam voornamelijk uit toegevoegde zouten (gerookte makreel, kaas, etc.)

Alright! En 3g is wat wordt aangeraden? Ik weet dat Stan Efferding minimaal 5g per 3L water aanraadt (ongeveer).
 
Ik zou even de filmpjes van Goody beats opzoeken. Weet heel veel van keto af en geeft ook echt goede tips! Verder zelf geen ervaring met keto, wel met low carb. Eigenlijk voelde ik me best prima. Maar op high carb ga ik wel beter.
 
Niet om lullig te doen maar je vraagt naar ervaringen en tips, als dan vervolgens gezegd wordt dat Keto niet ideaal is ga je de wijsneus uithangen dat het wel alleen maar voordelen heeft en dat de andere het waarschijnlijk niet goed deden met zout etc.

Ik zeg als je er in gelooft test het voor jezelf jezelf uit en deel je ervaringen hier. Kunnen anderen er wat van leren
 
Volgens zijn vids niet. Plus naar mijn mening kan je beter helemaal geen carbs eten dan 100-150g. Met dat laatste zal je lichaam altijd carb craving hebben, echter nooit verzadigd zijn. Gevolg is dat je jezelf vertyft voelt. Off season op 100-150g carbs is dus onzinnig.
Moet je beter leren luisteren hij gaat alleen volledig no carb als het nodig is.
Ik zat zelf op max 20 gram carbs van groenten etc als je een job hebt die wat fysiek is en elke dag lift is keto niet logisch hetgene wat ja verliest is vocht en achteraf ga je gewoon bloaten als je carbs weer toevoegt
 
Ik denk dat dit goed verwoord waarom het bijna niet lang vol te houden is.
 
Niet om lullig te doen maar je vraagt naar ervaringen en tips, als dan vervolgens gezegd wordt dat Keto niet ideaal is ga je de wijsneus uithangen dat het wel alleen maar voordelen heeft en dat de andere het waarschijnlijk niet goed deden met zout etc.

Ik zeg als je er in gelooft test het voor jezelf jezelf uit en deel je ervaringen hier. Kunnen anderen er wat van leren

Ik snap wel hoe dit overkomt, maar je begrijpt me denk vermeerd. Ik probeer advocaat van de duivel te spelen om objectiviteit te waarborgen. Bij een extreme benadering als paleo zijn mensen altijd geneigd om meteen erop los te branden. Ik hecht aan ervaring veel waarde dus fijn om dat te horen van anderen.

Ik ga het denk ik een week de kans geven en zal de resultaten laten weten. Ben voornamelijk opzoek naar de mentale voordelen van ik ketose gaan, en dat zou na 3-5 dagen wel merkbaar moeten zijn als je alles goed doet.

Moet je beter leren luisteren hij gaat alleen volledig no carb als het nodig is.
Ik zat zelf op max 20 gram carbs van groenten etc als je een job hebt die wat fysiek is en elke dag lift is keto niet logisch hetgene wat ja verliest is vocht en achteraf ga je gewoon bloaten als je carbs weer toevoegt

Hoe lang heb je dit volgehouden en met welke resultaten? En i.v.m. low energy levels heb je uiteindelijk weer carbs toegevoegd?


Toch lijk ik dan wat gemist te hebben. Volledig no carb is volgens hem toch the way to go? De manier waarop hij Rich Piana afbrandt zegt toch genoeg over zijn mening wat betreft een low carb dieet?

Ik denk dat dit goed verwoord waarom het bijna niet lang vol te houden is.

Ik ga er eens naar kijken! Thanks.
 
Ik snap wel hoe dit overkomt, maar je begrijpt me denk vermeerd. Ik probeer advocaat van de duivel te spelen om objectiviteit te waarborgen. Bij een extreme benadering als paleo zijn mensen altijd geneigd om meteen erop los te branden. Ik hecht aan ervaring veel waarde dus fijn om dat te horen van anderen.

Ik ga het denk ik een week de kans geven en zal de resultaten laten weten. Ben voornamelijk opzoek naar de mentale voordelen van ik ketose gaan, en dat zou na 3-5 dagen wel merkbaar moeten zijn als je alles goed doet.



Hoe lang heb je dit volgehouden en met welke resultaten? En i.v.m. low energy levels heb je uiteindelijk weer carbs toegevoegd?


Toch lijk ik dan wat gemist te hebben. Volledig no carb is volgens hem toch the way to go? De manier waarop hij Rich Piana afbrandt zegt toch genoeg over zijn mening wat betreft een low carb dieet?



Ik ga er eens naar kijken! Thanks.

Vanaf in keto 6 weken met 2 weken amper slaap max 2 uur per dag door keto 10kg verloren en meer dan de helft kwam gewoon terug als vocht achteraf
 
Ik ben al gestart met minder carbs, maar denk er nu serieus aan om keto te gaan. Allereerst vind ik veel carb sources simpelweg niet smakelijk. Ik geniet totaal niet van brood, rijst of noem het op. Verder merk ik bij low carbs al dat ik een stuk minder vocht vasthoudt, vooral in het gezicht. Ook voelt mijn buik een stuk gezonder. Geen opgeblazen pens de hele dag. Volledig ketogenic zou verder een veel stabielere mind geven door het wegnemen van pieken/dalen in bloedsuiker. .

Kortom; ik kan bijna alleen maar voordelen ontdekken.

Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring? Voel je je inderdaad beter met dit dieet? Is het praktisch goed te doen? En is het vol te houden?

Als je volledig keto gaat zul je wel merken dat je energie echt naar 0 gaat. Daarnaast (Ik weet niet of je een vriendin hebt) ga je enorm hard uit je mond stinken haha. Maar het is wel effectief. Naar mijn mening moet je het sowieso een keer geprobeerd hebben. Ik ben er in iedergeval 'fan' van omdat ik er goede resultaten mee zag. Maar een low carb of calorie restricted diet werkt ook net zo goed naar mijn mening. Als het voor jou werkt dan zou ik het zeker aanraden. Maar als je ketogentic wil gaan moet je ook wel echt naar die 0 carbs voor meerdere dagen.
 
Het duurt echt wel meer dan een week of twee voordat je echt fatsoenlijk in ketosis zit. Vanaf dan zou de energie terug moeten gaan komen.

Tot die tijd is het slappe hap allemaal, afzien...
 
Back
Naar boven