AndroidHealthClinic

Knakkende botten/spieren/gewrichten sinds krachttraining

LeonKG

Cool Novice
Waardering
1
Beste mensen,

Sinds ik ben begonnen met krachttraining (een half jaartje geleden ongeveer) heb ik knakkende schouders bij bijna elke beweging die ik maak. Het doet bijna nooit pijn alleen heel soms maar dat is vooral als ik te zwaar getraint heb of de pijn opzoek door te blijven knakken. Ook in mijn bovenrug/nek heb ik knakjes gekregen en dit vindt ik eigenlijk het meest vervelend omdat dit soms ook een vervelend gevoel geeft.. ik wil het geen pijn noemen maar het is wel storend. Hebben jullie hier ook weleens last van en hoe komt het? Voor het trainen had ik dit niet en als ik lichter train gaat het ook niet weg.

shoulder dislocates doen, verder de rest van het forum is afzoeken.

Ik kraak overal, van mijn enkels tot mijn nek. Kan in theorie geen kwaad zolang het geen pijn doet, hetgeen wat bij mij het geval is. Bij je schouders zou ik aanrader om inderdaad shoulder dislocations, eveneens als exo- en endorotaties met kabels. Knakken in de schouders kunnen een teken zijn van problemen in je rotator cuffs, met name als het pijn doet. Als je het echt niet vertrouwd kun je natuurlijk het beste naar een fysiotherapeut gaan.
Ik heb overigens mensen wel eens horen zeggen dat ze naar het innemen van magnesium, zink en met name glucosamine het aanzienlijk vermindert maar kan dit niet uit eigen ervaring verifiëren.

Terug
Naar boven