Fitness Seller

Koekie gaat Culken! 2weeks bulk - 1week cut: the way too 200LBS ripped!

Bezoekers in dit topic

Waar komt al dat krachtverlies eigenlijk vandaan? Ik volg je nog niet zo lang maar komt t door t cutten dan? En je schema ziet er interessant uit, je bent wel serieus over periodizeren.
 
Waar komt al dat krachtverlies eigenlijk vandaan? Ik volg je nog niet zo lang maar komt t door t cutten dan? En je schema ziet er interessant uit, je bent wel serieus over periodizeren.

Yoyo, ik ben ZWAAR overtraind geweest in juni/juli. De combinatie van vetverlies + cardio+ teveel uren/onregelmatig trainen heeft me een hoop energie,kracht en mentale problemen opgeleverd. Nu weet ik wel beter en doe ik het allemaal wat zorgvuldiger, vandaar mijn serieuze aanpak ;)
 
Full body workout A, 26 September 2001
Just pumping, not too crazy…

Front Squat: 3x12x55kg (60sec rust intervals)

Incline bench press: 3x12x40kg (60sec rust intervals)

Pullups, wide grip: 5x5 +5kg

om en om afwisselen met dips…

Dips: 4x5 +5kg / 1x5 +10kg

Calf raises: 5x15x35kg (60sec rust intervals)

Seated DB curls: 3x12x14kg (60sec rust intervals)

Lying one arm side raise: 15x5kg / 15x6kg / 15x7kg ( 60sec rust intervals)

Fullbody is een leuke en lekkere manier van trainen.
Woensdag full body B, ik kijk er nu al naar uit!

Voeding vandaag :meal:
1) 100gr havermout/ 10egg-whites/ 1 banaan/ kaneel/ 1 eetlepel lijnzaadolie
2) POST w/o: 75gr WMS
3) 100gr Bambix-rijstebloem/ 40gr whey isolate ‘’chocolate’’/ 1 eetlepel lijnzaadolie
4) 100gr rijst/ 300gr koolvis/ 1 eetlepel olijfolie/ vit-C + multi vit./ 2gr visolie
5) 5 rijstwafels/ 1 bakje cottage cheese/ 1 banaan
6) 100gr rijst/ 250gr kipfilet/ gewokte groenten/ 1 eetlepel olijfolie
 
Hmm zag al je laatste training en ik dacht het zal toch niet... jep DC :cool:
Vind ik er erg lekker uitzien, misschien ook binnenkort voor mij. Critmonster ging er iig erg goed op. Het mooie aan dc vind ik dat je een flink gewicht pakt maar toch lekker de spieren laat branden.

60 sec is wel aan de lange kant voor dc maar nog niet verkeerd denk ik. Stelt je toch in staat net iets meer volume te pakken.
Het jammere aan dc vind ik dan wel dat het minder dagen per week is :p

Oh en als je voelt dat je niet goed herstelt kun je misschien ook de volgende techniek toepassen: submax trainen. Dan pak je hetzelfde aantal reps als vorige keer, maar lager gewicht en je blijft onder failure. Hoe je dat toepast kan een beetje op gevoel, maar leuk kan zijn om microcycling toe te passen. Bijv. week 1 0 submax dagen, week 2 1 submax dag, week 3 2 submax dagen en je begint weer bij week 1.
 
Laatst bewerkt:
mooie training en full body is zeker lekker!
 
Hmm zag al je laatste training en ik dacht het zal toch niet... jep DC :cool:
Vind ik er erg lekker uitzien, misschien ook binnenkort voor mij. Critmonster ging er iig erg goed op. Het mooie aan dc vind ik dat je een flink gewicht pakt maar toch lekker de spieren laat branden.

60 sec is wel aan de lange kant voor dc maar nog niet verkeerd denk ik. Stelt je toch in staat net iets meer volume te pakken.
Het jammere aan dc vind ik dan wel dat het minder dagen per week is :p

Oh en als je voelt dat je niet goed herstelt kun je misschien ook de volgende techniek toepassen: submax trainen. Dan pak je hetzelfde aantal reps als vorige keer, maar lager gewicht en je blijft onder failure. Hoe je dat toepast kan een beetje op gevoel, maar leuk kan zijn om microcycling toe te passen. Bijv. week 1 0 submax dagen, week 2 1 submax dag, week 3 2 submax dagen en je begint weer bij week 1.

Thanks, leuke methode inderdaad :-)

mooie training en full body is zeker lekker!

Jup :cool:

Geen training vandaag, wel voeding natuurlijk: :meal:
1) 100gr havermout, 1 banaan, 10 ei-eiwitten, kaneel, 1 eetlepel lijnzaadolie
2) 4 rijstwafels, 2 hele eieren
3) 75gr spaghetti, 2 blikjes tonijn, 1 eetlepel olijfolie
4) 2 rijstwafels, 1 banaan, 50gr gemixte noten, 40gr whey protein isolate
5) 300gr aardappels, spruitjes, 250gr varkens schnitzel, 1 eetlepel olijfolie

Morgenochtend Full body dag 2. Wordt leuk... morgen een verslagje.
 
vindt je het lekker om zoveel rijstewafels te eten?
 
Leuke afwisseling die pull ups en dips.:)
 
Voeding blijft strak:D!
 
vindt je het lekker om zoveel rijstewafels te eten?

Een in mijn ogen goede vervanging voor brood. Ik eet geen boord namelijk. Bewerkte shizzle + shitload aan zout hoef ik niet te hebben ;)

Leuke afwisseling die pull ups en dips.:)

Uiteraard. Antagoniste bewegingen doen het altijd lekker... zelfde als BP en BB Row's of BB curls en Skullcrushers ;)

Een oefeningen als Squat afgewisseld met Stiff leg deadlift wil ik ook wel aanraden, alleen is het dan van belang om niet te zwaar te gaan, maar meer op de 10-12reprange te blijven :D (reden snap je denk ik wel hahah)

Voeding blijft strak:D!

Dedication ;)
 
Mooie pull ups wel
 
Woensdagochtend 28 september 2011

Warming up: 10min crosstrainers (HR 130-150)
Cooling-down: 10min crosstrainer (HR 140-155)

Deadlift
12x60 / 8x100 / 6x120 / 5x140 / 9x150 (PR) / 14x120 (PR) :D

Behined the neckpress (barbell to onder de oortjes!)
20x stang / 10x25 / 8x35 / 5x40 / 5x40 / 5x40 / 5x40 / 12x40

Calf raises
8x60 / 8x60/ 8x60/ 10x60

T-Bar (60 rust intervals)
12x20 / 12x50 / 12x40 / 12x35

CGBP (60sec rust intervals)
12x stang / 12x40 / 12x40 / 18x40 (lol)

Incline DB fly (60sec rust intervals)
2x12x14kg

Hack Squats
16x100 (PR)

Pinwheel Hammer DB curls (60sec rust intervals)
12x10 / 8x12 / 2x8x16 / 10x16

Heerlijke training, niet all out gegaan, had eigenlijk bij vrijwel elke set nog brandstof in me lichaam, maar we bouwen rustig op
Vrijdag wordt het Full body 3, met front squats 5x5, incline bp 5x5, pullups 3x3 en BB curls 5x5 kijk er nu al naar uit!

Voeding vandaag :meal:
1) 100gr havermout, 125gr blauwe besjes, 10 ei-eiwitten, 1 eetlepel lijnzaadolie
2) POST w/o 75gr WMS
3) 100gr Bambix-rijstebloem, 40gr whey isolate ‘’chocolate’’, 1 eetlepel lijnzaadolie, vit-C + multi-vit., 2gr visolie
4) 100gr rijst, 300gr koolvis, 1 eetlepel olijfolie
5) 5 rijstwafels, 1 bakje cottage cheese, 1 banaan
6) 100gr rijst, 250gr kipfilet, broccolli, 1 eetlepel olijfolie
 
Flink wat reps op die deadlift, dat is echt killing. Mooi hoor!
 
mooi wat volume!! strakke voeding
 
Vrijdagochtend 30 september 2011
‘’barbell day… + soort van deload enzo’’

10min warming-up op corsstrainer

Front squat: 5x60 5x60 5x65 5x65 5x70

Incline barbell press: 5x60 5x60 5x60 5x60 5x62,5

om en om afwisselen met pull-ups…

Pullup wide grip:
3xbodyweight+10kg
3xbodyweight+10kg
3xbodyweight+10kg
3xbodyweight+10kg
5xbodyweight+10kg (kon me niet inhouden, but still easy ofcourse :D)

Barbell curl: 5x30 5x35 5x35 5x35 5x37,5

Stiff leg deadlift: 3x12x60kg (60sec rust intervals)
kleine schijfjes van 10kg, dus erg lekkere strech in de hammies kunnen creëren

Dragonflags:
5x bodyweight
5xbodyweight +2kg
5xbodyweight +2kg
5xbodyweight+5kg
5xbodyweight+5kg

Skullcrushers: 2x12x20kg (60sec rust intervals) gewicht zonder stang

DB row: 12x24 12x26

Upright barbell row: 2x12x30 (60sec rust intervals)
10min cooling-down op crosstrainer

Het was een leuke training, alles ging makkelijk, maar voelde me toch wel voldaan achteraf, mede door de goede mind-muscle connective die je hebt met lichte gewichten/deload.

voeding vandaag :meal:
1) 100gr havermout, 1 grapefruit, 10 ei-eiwitten, 1 eetlepel lijnzaadolie
2) Post w/o: 75gr WMS
3) 100gr Bambix-rijstebloem, 40gr whey isolate ‘’chocolate’’ 1 eetlepel lijnzaadolie, vit-C + multi-vit, 2gr visolie
4) 100gr rijst, 300gr koolvis, 1 eetlepel olijfolie
5) 4 rijstwafels, 2 eieren, 1 banaan
5) 100gr rijst, 250gr varkens schnitzel, sperziebonen-wokschotel met sojasaus en sesamzaadjes

Doelen voor 2011:
Mede dankzij de inspiratie van grotesjaak heb ik mezelf vanaf vandaag krachtdoelen opgelegd, die ik nog in 2011 wil noteren… 2011 kent nog 13 weken… dus er is nog werk aan de winkel!
- Incline Benchpress: 1x100kg
- Deadlift: 1x200kg
- Frontsquat: 1x120kg
- Pullup: 20x bodyweight
Wat betreft mijn fysiek… ik wil er de komende 12 weken (voor 24dec/kerst) 3,5 tot 4kg spek op me lichaam bijhebben..

Fijne avond heren!
 
kijk is aan flinke doelen voor dit jaar! succes
 
Morgen begin ik met mijn eerste cut... in mijn culking-cycle.
Ik heb de eerste 6 weken niet gecut, enkel gebulkt. Ik heb 1,5kg gegaind in die tijd.... not that bad! Nu een eerste cut-fase er tegenaan. Kijken of ik het gegainde vet er kan af trainen. Mischien dat 1 week te kort is, dan verleng ik de cut fas simpelweg naar 10-12dagen.
Ik merk overigens aan me lichaam dat het even toe is aan een cut-fase.
De laatste 3/4 dagen sta ik nogal bloated en ook me BF is wat gestegen de laatste week, maar dat is juist de bedoeling van mijn ''culking''
Ik ga cardio toevoegen op rustdagen (di,do,za en zo) Ik begin met sessies van 30min in de ochtend, 90min na mijn ontbijt. Niet te gek allemaa, gewoon moderate intesity, HR 140-150 is goed.

Om het me allemaal niet te moeilijk te maken halveer ik de porties koolhydraat op traindagen. 100gr havermout/rijst wordt simpelweg 50gr
Vetten en eiwitten blijven op deze manier ongeveer hetzelfde....
Op rustdagen zal alleen me post-workout vervallen (WMS) de rest van de koolhydraten blijven hetzelfde, ik doe immers cardio op die dagen, en ook op rustdagen heeft het lichaam wat koolhydraatjes nodig om de spierschade en het glycogeen te herstellen...

Update training
Vandaag heb ik niet getraind, ik was erg moe. Ik sla niet snel een training over, maar me lichaam gaf aan: niet trainen, ik smeek je. Daarbij was ik ook echt TIRED van me stage... korte nachtrusten gehad ook, en ik zat letterlijk zowat te slapen tijdens werkoverleg :eek:


A.s vrijdagochtend gaan we weer balls to the walls!!!!
 
Laatst bewerkt:
Morgen begin ik met mijn eerste cut... in mijn culking-cycle.
Ik heb de eerste 6 weken niet gecut, enkel gebulkt. Ik heb 1,5kg gegaind in die tijd.... not that bad! Nu een eerste cut-fase er tegenaan. Kijken of ik het gegainde vet er kan af trainen. Mischien dat 1 week te kort is, dan verleng ik de cut fas simpelweg naar 10-12dagen.
Ik merk overigens aan me lichaam dat het even toe is aan een cut-fase.
De laatste 3/4 dagen sta ik nogal bloated en ook me BF is wat gestegen de laatste week, maar dat is juist de bedoeling van mijn ''culking''
Ik ga cardio toevoegen op rustdagen (di,do,za en zo) Ik begin met sessies van 30min in de ochtend, 90min na mijn ontbijt. Niet te gek allemaa, gewoon moderate intesity, HR 140-150 is goed.

Om het me allemaal niet te moeilijk te maken halveer ik de porties koolhydraat op traindagen. 100gr havermout/rijst wordt simpelweg 50gr
Vetten en eiwitten blijven op deze manier ongeveer hetzelfde....
Op rustdagen zal alleen me post-workout vervallen (WMS) de rest van de koolhydraten blijven hetzelfde, ik doe immers cardio op die dagen, en ook op rustdagen heeft het lichaam wat koolhydraatjes nodig om de spierschade en het glycogeen te herstellen...

Update training
Vandaag heb ik niet getraind, ik was erg moe. Ik sla niet snel een training over, maar me lichaam gaf aan: niet trainen, ik smeek je. Daarbij was ik ook echt TIRED van me stage... korte nachtrusten gehad ook, en ik zat letterlijk zowat te slapen tijdens werkoverleg :eek:


A.s vrijdagochtend gaan we weer balls to the walls!!!!
oke je wilt dan binnen 12dagen het vet kwijt spellen wat je in 6weken gegaindt hebt?dat is te doen?
 
Zoveel vet is het niet wat ik heb gegaind in die 6 weken. Ik ga uit van 30% en de rest is glycogeen (water) en spier.

Volgens het ''culking'' protocol gaat je lichaam de eerste 2 weken NA een cut (calorie dificit), waneer je dus weer gaat bluken snel glycogeen opslaan wat lijdt tot betere eiwitsynsthese ( = groeiprocces v/d spieren)

Na 2 weken zijn de spieren (afhankelijk van het totaal aantal calorien en koolhydraten per dag) weer gevuld, en gaat het lichaam minder efficiënt om met de calorien en gaat het zowel glycogeen ALS vet opslaan.

Op dat punt (na die 2 weken bulk) kan je een korte cut er tegenaan gooien om je glycogeen voorraden die je hebt opgebouwd in die 2 weken bulk weer uit te putten en zo weer een omgeving creëren waarbij spieren/cellen weer gevoelig worden voor het opslaan van glycogeen voor de volgende 2 weken bulk...... IK ben benieuwd of het werkt :o (we proberen het gewoon)

De reden dat ik eerst 6 weken heb gebulkt is vanwege mijn softe en depleted look die ik bleef houden. Nu zit de volheid enigzins weer in me spieren (en me gezicht :D) en wil ik dus even kort cutten om dat glycogeen (en beetje vet) uit te putten om vervolgens te herstarten.

Maar nogmaals, even uitproberen.... bevalt het niet of zijn de resultaten teleurstellend, dan ga ik gewoon standaard bulken tot ong maart 2012 om daarna 4 maanden netjes te cutten zoals vrijwel iedereen het bulk/cut proces beandert :thumb:
 
Intressant dit ma is dit nu meer gericht op bulk dan op cut?
 
Back
Naar boven