AndroidHealthClinic

Koolhydraten percentage

nickkk

Novice
Waardering
0
Je hoort altijd dat je laag in je koolhydraten moet gaan zitten wil je cutten, maar als ik 30% van mijn totale verbruik laat bestaan uit koolhydraten (dit zie ik vaak in de EKV verhoudingen) kom ik alsnog uit op 506 koolhydraten. Dit vind ik persoonlijk behoorlijk hoog. Heb ik er een verkeerde visie op of maak ik ergens een fout?

Alvast bedankt!

Als je nou eens je gehele schema + stats plaatst, dan kunnen we er wat meer mee.

506 wat? gram? dan zou je 2000 kcal uit koolhydraten halen wat je totaal inname zo'n 6000 kcal maakt...

Als het 506 kcal zijn dan wordt totaal calorie inname zo'n 1500 kcal...

Post je stats eens en wat je berekend hebt (en hoe) want beide lijken ofwel veel te hoog dan wel veel te laag....

Waarschijnlijk ben je de activiteits factor vergeten, waardoor je je onderhoud met ~ 1,5 moet vermenigvuldigen. Je onderhoud zit dan op 3000 kcal, daar ga je zo'n 500 kcal onder zitten, wat je dagelijkse kcal inname op 2500 kcal brengt.

De meesten cutten op 40/40/20, of wel (voor 2500 kcal) 1000 kcal eiwit, 1000 kcal koolhydraat en 500 kcal vet. Dit komt overeen met 250 gram eiwit en koolhydraat, en 56 gram vet.

Terug
Naar boven