XXL Nutrition

Koran en wonderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dat met miljarden tegelijk!

@yasmine, wat ik me afvraag, ben je van theisme helemaal naar atheisme verschoven? Of hou je nog ruimte voor iets van gematigd geloof/ spiritualiteit o.i.d.? Just curious. Kan me voorstellen dat het best een grote stap is.

@yasmine, wat ik me afvraag, ben je van theisme helemaal naar atheisme verschoven? Of hou je nog ruimte voor iets van gematigd geloof/ spiritualiteit o.i.d.? Just curious. Kan me voorstellen dat het best een grote stap is.

De wetenschapper in mij kan niet geloven in de God van de bijbeltekst, koran,...
De wetenschap kan niet bewijzen dat er niet zoiets is als een oppermachtig wezen die alles in gang heeft gezet dus zuiver me baserend op de logica kan ik enk stellen dat het bestaan van dit wezen extreem onwaarschijnlijk is maar 100 % uitschakelen kan men niet. Dat is trouwens de visie van Hitchens en Dawkins.Echter denk ik dat de theorieën over de Multiverse en de snaartheorie de beste verklaringen zijn op dit moment. Mocht er echter toch een opperwezen bestaan dan zou het belachelijk zijn te geloven dat hij zich iets aantrekt over wat we eten en drinken. Zoals Huxley ooit zei: not enough evidence.

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

Wel geloof ik nog in spirituele ervaringen, maar misschien is dat niet het juiste woord.Ik zal een voorbeeld geven: als ik door de grand canyons loop, helemaal alleen, dan voel je iets. Je voelt je dichter bij de natuur en voel je een zekere verbondenheid met deze aarde. Iets wat ik nooit voel in het dagelijkse leven.

De meeste mensen zullen totaal de andere kant opgaan en weinig ruimte voor spiritualiteit overhouden en dus atheïst worden.
Zie je ook bijv. in de familie van mijn vader, welke extreem streng zijn(orthodox-protestantse), ze hebben bijv. geen tv, zodat je een idee hebt. :p
Hierbij zie je dat een gedeelte van de familie totaal de andere kant op gaat en het andere gedeelte streng blijft geloven.

Dacht dat volwassenen wel normaal met elkaar konden praten, maar aan sommige reacties te zien blijkt dat dus niet.:roflol:

Toch respect voor Black Cobra dat hij vol blijft houden:thumb:

Inderdaad respect voor de open mindset van Black Cobra, moet je maar kunnen.

• Like
Waarderingen: mat
Blackcobra, als je verkracht bent als man zijnde (dus homosex) wat gebeurt er dan met je in de ogen van Allah? Ben je dan verdoemd.

Ben serieus, vraag het me af.

Goede vraag. Vermoedelijk post hij een interessant filmpje om dit uit te leggen.

Mensen met 1 been maken sowieso geen kans, je hebt gefaald in de ogen van Allah.
Ben je zonder benen geboren zeg Elhamdoulilah en wees blij want je kunt geen zonden begaan door gebruik van je benen denk maar aan: je benen laten zien (minirokjes en sexy doen op straat of op strand) sexwinkels in en uit gaan, naar de hoe.ren gaan, een hete date, condooms kopen om zina te plegen, mensen schoppen of laten struikelen, je kunt bijna tot helemaal geen zonden begaan als je ouders continu met jouw zijn want je hebt geen benen dus wie zal jouw hierbij helpen?.

Alle mensen met een handicap kijken veel minder naar andermans uiterlijk en ze beledigen andere meestal niet tot helemaal niet want ze weten in welke situatie ze zitten dus ze laten mensen zoals ze zijn. mooi lelijk dun dik arm rijk whatever. Mensen met een handicap hebben een grotere kans in het betreden van het Eeuwige Paradijs zoals ik boven een aantal voorbeelden heb gegeven over een paar zaken die kunnen voorkomen bij geboorte. Er zijn mensen die zeggen: O God waarom! waarom doet U mij dit aan wat heb ik U misdaan! kent U geen medelijden! Er zijn mensen die zeggen: Als er echt een Schepper was dan zou hij niet toelaten dat kinderen zonder armen of benen op aarde komen, Hij zou ze juist HELPEN! Allah o Akbar. God is Groot zeer Groot en Barmhartig als je nadenkt. meer hoef ik niet te zeggen dan: Allah o akbar God is Groot zeer Groot en Barmhartig over de uitspraken van deze mensen indien jullie begrijpen. Allah zegt niet voor niks: Ik weet wat jullie niet weten Allah zegt niet voor niks: Ik weet terwijl jullie niet weten dus vertrouw daarom op Mij. Allah zegt niet voor niks: iets wat slecht voor jullie lijkt kan goed voor jullie zijn en iets dat goed voor jullie lijkt kan slecht voor jullie zijn. Vergeet deze woorden niet en houd je verstand erbij want onze Heer onze God onze Schepper is Alwijs en Hij weet terwijl wij niet weten. Hij haalt nooit iets van ons weg zonder iets beters ervoor in de plaats te geven. Allah kijkt niet naar huidskleur, schoonheid, rijkdom, armoede of whatever, Allah kijkt naar de harten van de mensen en daar draait alles om. Hij zal oordelen op de intensie van de mens (hart) Soerah Ad Dzârijât (51) Verz 56 En Ik heb de Djinns's en de mens slechts geschapen om Mij te dienen. Wa salam brothers and sisters in Islam

Ben je zonder benen geboren zeg Elhamdoulilah en wees blij want je kunt geen zonden begaan door gebruik van je benen denk maar aan: je benen laten zien (minirokjes en sexy doen op straat of op strand) sexwinkels in en uit gaan, naar de hoe.ren gaan, een hete date, condooms kopen om zina te plegen, mensen schoppen of laten struikelen, je kunt bijna tot helemaal geen zonden begaan als je ouders continu met jouw zijn want je hebt geen benen dus wie zal jouw hierbij helpen?.

Alle mensen met een handicap kijken veel minder naar andermans uiterlijk en ze beledigen andere meestal niet tot helemaal niet want ze weten in welke situatie ze zitten dus ze laten mensen zoals ze zijn. mooi lelijk dun dik arm rijk whatever. Mensen met een handicap hebben een grotere kans in het betreden van het Eeuwige Paradijs zoals ik boven een aantal voorbeelden heb gegeven over een paar zaken die kunnen voorkomen bij geboorte. Er zijn mensen die zeggen: O God waarom! waarom doet U mij dit aan wat heb ik U misdaan! kent U geen medelijden! Er zijn mensen die zeggen: Als er echt een Schepper was dan zou hij niet toelaten dat kinderen zonder armen of benen op aarde komen, Hij zou ze juist HELPEN! Allah o Akbar. God is Groot zeer Groot en Barmhartig als je nadenkt. meer hoef ik niet te zeggen dan: Allah o akbar God is Groot zeer Groot en Barmhartig over de uitspraken van deze mensen indien jullie begrijpen. Allah zegt niet voor niks: Ik weet wat jullie niet weten Allah zegt niet voor niks: Ik weet terwijl jullie niet weten dus vertrouw daarom op Mij. Allah zegt niet voor niks: iets wat slecht voor jullie lijkt kan goed voor jullie zijn en iets dat goed voor jullie lijkt kan slecht voor jullie zijn. Vergeet deze woorden niet en houd je verstand erbij want onze Heer onze God onze Schepper is Alwijs en Hij weet terwijl wij niet weten. Hij haalt nooit iets van ons weg zonder iets beters ervoor in de plaats te geven. Allah kijkt niet naar huidskleur, schoonheid, rijkdom, armoede of whatever, Allah kijkt naar de harten van de mensen en daar draait alles om. Hij zal oordelen op de intensie van de mens (hart) Soerah Ad Dzârijât (51) Verz 56 En Ik heb de Djinns's en de mens slechts geschapen om Mij te dienen. Wa salam brothers and sisters in Islam

Jij hebt nog 1 been, dus telt niet.

---------- Toegevoegd om 03:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:06 ----------

Elhamdoulilah Allah heeft een plan voor ons allen

Ook voor jou ;)

Een hele geruststelling ;) Maakte me al zorgen.

Volgens mij heb je het daar niet zo moeilijk mee :p
wjANVCD.jpg

:roflol: Elhamdoulilah

Kutzooi, zit te gniffelen als een mong**l hier op werk nu. :D

Hoor zereneus bezig te zijn.

Blackcobra, als je verkracht bent als man zijnde (dus homosex) wat gebeurt er dan met je in de ogen van Allah? Ben je dan verdoemd. Ben serieus, vraag het me af.
Ben je zonder benen geboren zeg Elhamdoulilah en wees blij want je kunt geen zonden begaan door gebruik van je benen denk maar aan: je benen laten zien (minirokjes en sexy doen op straat of op strand) sexwinkels in en uit gaan, naar de hoe.ren gaan, een hete date, condooms kopen om zina te plegen, mensen schoppen of laten struikelen, je kunt bijna tot helemaal geen zonden begaan als je ouders continu met jouw zijn want je hebt geen benen dus wie zal jouw hierbij helpen?. Alle mensen met een handicap kijken veel minder naar andermans uiterlijk en ze beledigen andere meestal niet tot helemaal niet want ze weten in welke situatie ze zitten dus ze laten mensen zoals ze zijn. mooi lelijk dun dik arm rijk whatever. Mensen met een handicap hebben een grotere kans in het betreden van het Eeuwige Paradijs zoals ik boven een aantal voorbeelden heb gegeven over een paar zaken die kunnen voorkomen bij geboorte. Er zijn mensen die zeggen: O God waarom! waarom doet U mij dit aan wat heb ik U misdaan! kent U geen medelijden! Er zijn mensen die zeggen: Als er echt een Schepper was dan zou hij niet toelaten dat kinderen zonder armen of benen op aarde komen, Hij zou ze juist HELPEN! Allah o Akbar. God is Groot zeer Groot en Barmhartig als je nadenkt. meer hoef ik niet te zeggen dan: Allah o akbar God is Groot zeer Groot en Barmhartig over de uitspraken van deze mensen indien jullie begrijpen. Allah zegt niet voor niks: Ik weet wat jullie niet weten Allah zegt niet voor niks: Ik weet terwijl jullie niet weten dus vertrouw daarom op Mij. Allah zegt niet voor niks: iets wat slecht voor jullie lijkt kan goed voor jullie zijn en iets dat goed voor jullie lijkt kan slecht voor jullie zijn. Vergeet deze woorden niet en houd je verstand erbij want onze Heer onze God onze Schepper is Alwijs en Hij weet terwijl wij niet weten. Hij haalt nooit iets van ons weg zonder iets beters ervoor in de plaats te geven. Allah kijkt niet naar huidskleur, schoonheid, rijkdom, armoede of whatever, Allah kijkt naar de harten van de mensen en daar draait alles om. Hij zal oordelen op de intensie van de mens (hart) Soerah Ad Dzârijât (51) Verz 56 En Ik heb de Djinns's en de mens slechts geschapen om Mij te dienen. Wa salam brothers and sisters in Islam
De Profeet (sallaAllahu 'alayhi wa salam) zei: Verwonderlijk is de toestand van de gelovige, al zijn situaties zijn goed (voor hem). En dit is enkel voor de gelovige. Wanneer het goede hem treft, dan is hij dankbaar, en dit is goed voor hem. En wanneer het slechte hem treft, dan is hij geduldig, en dit is goed voor hem. (Muslim)

" ... op de proef gesteld..."

Wat houdt dit in? Dat Allah je dus moet testen om te kijken hoe je zal reageren. Zal je de test doorstaan???
Maar Allah is toch almachtig en alwetend, kent het verleden en de toekomst, dus moet hij je dus toch niet meer testen? Hij kent de uitkomst toch al?

En waarom in godsnaam het door jou geschapen wezen gaan testen?
Stel je eens voor. Ik, almachtige Christian, schep een mier, en dan nog één. En dan ga ik hen testen en kijken of ze nog de regels zullen volgen. Eén mier, die doe ik een poot verliezen, de andere maak ik blind, ondertussen eis ik dat ze zich correct kleden, en me dankbaar zijn dat ik hen schiep.

Is toch gewoon absurd dat een almachtig wezen zich daar mee zou bezighouden.

Religies zijn hersenspinsels van mensen, vandaar.
De mens schiep goden naar zijn aangezicht i.p.v. god schiep de mens naar zijn aangezicht.

Daarom zit er ook altijd zo'n typisch ongeloofwaardig menselijk 'luchtje' aan godsdiensten.

Dit zijn eigenlijk expressies van menselijke beperkingen t.a.v. verklaring van het heelal en andere universele vraagstukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven