XXL Nutrition

Koran en wonderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De moslimgemeenschap, over de hele wereld, is aan het seculariseren; De jongere generaties zien hun religie meer zoals wij onze religie bekijken. We gaan na de kerk als er iemand dood is, of gedoopt wordt, maar geen kat die nog in god gelooft.
Ik ken honderen moslims, verspreidt over de hele wereld, en allen zeggen ze me hetzelfde: de jongere generatie, jonger dan 40, is mede dankzij de sociale media, steeds meer gaan lezen en leren over "die andere" en die "andere opinies en visies", en ondergaan nu dezelfde overgang als diegene die wij een 40 tal jaren geleden maakten;
Mijn grootmoeder was streng religieus, mijn moeder al niet meer, maar had nog wel de tradities, en mijn broers en zus, we don't give a f**k about church en dergelijke. Doopfeest, onbestaande,...
Turkije is een mooi voorbeeld: de meeste Turken in Turkije beschouwen zich wel moslim maar geloven niet echt meer; ze zien het meer als een soort culturele identiteit.

Kijk tv, leef die scare tactics leef.

errorist-Kumal-Aka-Kal-Penn-Laughing-Hysterically-In-Harold-and-Kumar-Escape-From-Guantanamo-Bay.gif

Ik denk juist het feit dat nu zelfs de voorheen politiek correcte media dit soort berichtgevingen doet, dat we aan de rand staan van een clash of civilizations. En geen moment te vroeg in mijn optiek.

Hallucinant; Jullie zien een oorlog in Afghanistan, of een paar zotten in een Irakees boerendorp die ten strijde trekken tegen de ongelovige AMerikaanse militair, en we staan aan de vooravond van een clash ??

Serious???
Inderdaad, ook ik vraag me af in welke wereld jullie leven.

---------- Toegevoegd om 01:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:05 ----------

Is australie nog maar net een gijzeling geweest, in pakistan 100+ kinderen vermoord..

Ja hoor neemt af :roflol:

Dus de Taliban, die op zich nog geen 0,0001% van de moslimgemeenschap vertegenwoordigt, doet wat gek, en je stelt dat er een clash zit aan te komen?
Ik dacht het al: check wat meer bronnen dan enkel je lokale nieuwszender.
En een gestoorde gek in Australie, tja, als je dat als indicator neemt, dan houdt het op.

De moslimgemeenschap, over de hele wereld, is aan het seculariseren; De jongere generaties zien hun religie meer zoals wij onze religie bekijken. We gaan na de kerk als er iemand dood is, of gedoopt wordt, maar geen kat die nog in god gelooft.
Ik ken honderen moslims, verspreidt over de hele wereld, en allen zeggen ze me hetzelfde: de jongere generatie, jonger dan 40, is mede dankzij de sociale media, steeds meer gaan lezen en leren over "die andere" en die "andere opinies en visies", en ondergaan nu dezelfde overgang als diegene die wij een 40 tal jaren geleden maakten;
Mijn grootmoeder was streng religieus, mijn moeder al niet meer, maar had nog wel de tradities, en mijn broers en zus, we don't give a f**k about church en dergelijke. Doopfeest, onbestaande,...
Turkije is een mooi voorbeeld: de meeste Turken in Turkije beschouwen zich wel moslim maar geloven niet echt meer; ze zien het meer als een soort culturele identiteit.

ik kan het ook fout hebben maar volgens mij eten de meeste daar ook varkensvlees gewoon.

ik kan het ook fout hebben maar volgens mij eten de meeste daar ook varkensvlees gewoon.

Dat ben ik niet zo zeker. Zal het morgen aan wat facebookvrienden vragen;
Wel is het zo dat veel atheistische ex-moslims (in Arabische landen) geen varkensvlees eten, niet op religieuze redenen, maar vooral omdat het nog steeds in hun cultuur leeft dat een varken vies is en vol ziektes.

Hallucinant; Jullie zien een oorlog in Afghanistan, of een paar zotten in een Irakees boerendorp die ten strijde trekken tegen de ongelovige AMerikaanse militair, en we staan aan de vooravond van een clash ?? Serious??? Inderdaad, ook ik vraag me af in welke wereld jullie leven. ---------- Toegevoegd om 01:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:05 ---------- Dus de Taliban, die op zich nog geen 0,0001% van de moslimgemeenschap vertegenwoordigt, doet wat gek, en je stelt dat er een clash zit aan te komen? Ik dacht het al: check wat meer bronnen dan enkel je lokale nieuwszender. En een gestoorde gek in Australie, tja, als je dat als indicator neemt, dan houdt het op.

Maakt niet uit wat jij denkt.. Ik zie en en voel dat mensen het beu worden. Onlangs nog in het nieuws geweest in duitsland; nieuwe partij die in 2 weken tijd 15.000 mensen op straat krijgt tegen de 'verbruining' van hun samenleving. (dit gaat wel niet specifiek over moslims natuurlijk)

En je hoeft het niet ver te zoeken.. Bekijk die figuur black cobra dan.. Past deze in onze westerse cultuur? Staat zo goed als haaks op onze gedachtengang.. Dat zal vast en zeker geen slechte jongen zijn maar dit soort denkwijzen passen hier gewoon niet. Ik vind nog altijd dat het gevaarlijk is om culturen en zeker religies met elkaar te mengen, allemaal verschillende gedachtengangen samen leid tot conflict en dat is al meermaals bewezen.

Ook dat mensen van andere culturen zich niet aanpassen aan onze cultuur + de taal na vele jaren niet machtig kunnen, zijn zaken die bij vele mensen hoog zitten. (oa een van de redenen van de betoging in duitsland)

Laatst bewerkt:
Maakt niet uit wat jij denkt.. Ik zie en en voel dat mensen het beu worden. Onlangs nog in het nieuws geweest in duitsland; nieuwe partij die in 2 weken tijd 15.000 mensen op straat krijgt tegen de 'verbruining' van hun samenleving. (dit gaat wel niet specifiek over moslims natuurlijk)

En je hoeft het niet ver te zoeken.. Bekijk die figuur black cobra dan.. Past deze in onze westerse cultuur? Staat zo goed als haaks op onze gedachtengang.. Dat zal vast en zeker geen slechte jongen zijn maar dit soort denkwijzen passen hier gewoon niet. Ik vind nog altijd dat het gevaarlijk is om culturen en zeker religies met elkaar te mengen, allemaal verschillende gedachtengangen samen leid tot conflict en dat is al meermaals bewezen.

Ook dat mensen van andere culturen zich niet aanpassen aan onze cultuur + de taal na vele jaren niet machtig kunnen, zijn zaken die bij vele mensen hoog zitten. (oa een van de redenen van de betoging in duitsland)

Je leeft in een multiculturele samenleving, beter accepteer je dat maar of verhuis je naar een ander land.
Allochtonen die een Nederlands paspoort bezitten en hier geboren zijn, zijn net zoveel Nederlander als jou.
Dat hun andere tradities/leefwijze hebben etc. dat is hun recht.
Je richt je nu op een individu, black cobra die een totaal ander wereldbeeld heeft dan de onze.
Ik ken em verder niet persoonlijk en hij heeft mij nooit kwaad gedaan, dus ik heb er geen probleem mee.
Maar nogmaals hij is een individu, het grote deel van de allochtoonse jongeren is moslim wanneer het hun uitkomt of als papa kijkt.

Het is ''als jij'', Virusje. Smerige taalbarbaar die je bent. Ben jij wel een Nederlander eigenlijk? M'n land uit potverdomme.

f**k it, text getypt, alles weg door inloggen shit.. Verder ook te laat om nutteloze discussies te voeren. Tijd wijst uit.

M'n vriendin is Turkse, volledig seculier, maar eet geen varkensvlees. Niet vanwege geloofsovertuigingen, maar meer vanwege respect voor haar oma (die haar heeft opgevoed). Haar ouders, hoewel moeder een hoofddoek draagt, doen niet aan Ramadan en vader gaat niet naar de moskee (wel naar het cafe, met vele andere turkse mannen). En hoewel haar vader nog steeds moeite heeft met onze relatie (en in het begin haar broertje ook), heb ik nog nooit iets te maken gehad met doodsbedreigingen of eerwraak of nare/vervelende situaties.

De Turkse gemeenschap is hier vrij groot en dat gaat allemaal prima. Ik zou durven bezweren dat veel Nederlandse ouders net zo stompzinnig reageren op een relatie met iemand van een andere afkomst.

Wat je alleen nog merkt is dat de Turkse jongeren op het gebied van vervolgonderwijs achterlopen op de Nederlandse jongeren, waarschijnlijk doordat ze (vaak) een taalachterstand en laag opgeleide ouders hebben. Ook dat verandert stil aan.

M'n vriendin als voorbeeld: ze is opgevoed door haar analfabetische oma en hoewel ze AA (accountant) is, merk je nog steeds dat ze soms moeite heeft met taal (vooral de gebruikelijke lidwoorden en taalgevoel).
De kinderen van haar generatie hebben dat al veel minder, thuis wordt meer Nederlands gesproken en de ouder zijn hier opgegroeid en spreken ook Nederlands.

De grootste bijdrager aan het gevoel van onveiligheid zijn de media.

P.S. Ik heb zelf ook helemaal niets met Islam, PKN, RK en georganiseerde religie in z'n algemeenheid. Religie heeft maar 1 doel (impliciet of expliciet dat mag je voor jezelf bepalen) en dat is de mensheid tegenwerken. Maar dat betekent niet dat elke gelovige dat uitdraagt, daar achter staat of een bomgordel naar z'n werk zou willen dragen.

Laatst bewerkt:
M'n vriendin is Turkse, volledig seculier, maar eet geen varkensvlees. Niet vanwege geloofsovertuigingen, maar meer vanwege respect voor haar oma (die haar heeft opgevoed). Haar ouders, hoewel moeder een hoofddoek draagt, doen niet aan Ramadan en vader gaat niet naar de moskee (wel naar het cafe, met vele andere turkse mannen). En hoewel haar vader nog steeds moeite heeft met onze relatie (en in het begin haar broertje ook), heb ik nog nooit iets te maken gehad met doodsbedreigingen of eerwraak of nare/vervelende situaties.

De Turkse gemeenschap is hier vrij groot en dat gaat allemaal prima. Ik zou durven bezweren dat veel Nederlandse ouders net zo stompzinnig reageren op een relatie met iemand van een andere afkomst.

Wat je alleen nog merkt is dat de Turkse jongeren op het gebied van vervolgonderwijs achterlopen op de Nederlandse jongeren, waarschijnlijk doordat ze (vaak) een taalachterstand en laag opgeleide ouders hebben. Ook dat verandert stil aan.

M'n vriendin als voorbeeld: ze is opgevoed door haar analfabetische oma en hoewel ze AA (accountant) is, merk je nog steeds dat ze soms moeite heeft met taal (vooral de gebruikelijke lidwoorden en taalgevoel).
De kinderen van haar generatie hebben dat al veel minder, thuis wordt meer Nederlands gesproken en de ouder zijn hier opgegroeid en spreken ook Nederlands.

De grootste bijdrager aan het gevoel van onveiligheid zijn de media.

P.S. Ik heb zelf ook helemaal niets met Islam, PKN, RK en georganiseerde religie in z'n algemeenheid. Religie heeft maar 1 doel (impliciet of expliciet dat mag je voor jezelf bepalen) en dat is de mensheid tegenwerken. Maar dat betekent niet dat elke gelovige dat uitdraagt, daar achter staat of een bomgordel naar z'n werk zou willen dragen.

DIT en niks anders. Perfect verwoord!!! Moge wij je klonen? De aarde heeft meer mensen zoals jou nodig.

---------- Toegevoegd om 11:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:17 ----------

Spreken over het beheersen van de taal en zelf zo veel schrijffouten maken.
Dat je schrijffouten maakt is op zich niet erg. Het is een forum, geen taalexamen. Het wordt echter wel erg als je dat net als element van kritiek gebruikt. Beetje zielig.

En zoals men reeds zei, je concentreert je op het individu, of op kleine groepen gekken, en je negeert de 1,4 miljard mensen die dezelfde waarden hebben als de niet-moslim.

Black Cobra is gewoon het resultaat van de indoctrinatie door zijn ouders. Zijn kinderen zal hij op zijn beurt trachten te indoctrineren maar dat zal steeds minder lukken.

Kom uit je "bubble" en kijk naar de wereld, niet naar je wijk, of een betogingkje hier en daar.

Als ik in mijn omgeving kijk krijg ik juist de indruk dat de jeugd zich meer bezig houdt met de islam dan misschien hun ouders. Zij voelen zich gesterkt in groepen en scheppen tegenover elkaar op, over wie de betere gelovige is. Het geeft ze een band en brengt ze bij elkaar.

Tot voor kort zag ik ook niet zoveel moslimbaarden bij de jeugd.

En de media is schuldig aan het gevoel van onveiligheid? De jeugd is er, de criminaliteit is er, de mentaliteit (en de voedingsbodem Islam) is er. Veiligheid is niet zomaar een gevoel. Naar mijn mening laat de media nog een hele hoop informatie achter die het volk wel zou moeten weten. De situatie waarin wij leven word met de dag onveiliger, en daar heeft de media geen schuld aan. Het is de groei van een totalitaire ideologie in ons midden, inclusief jeugd met mohammedaanse gebruiken en terroristische sleeping cells.

---------- Toegevoegd om 12:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

PEGIDA is geen politieke partij en is ook niet tegen 'verbruining' van de samenleving. Het zijn gewone Duitsers die massaal de straat op gaan om te demonstreren tegen de islamisering en voor de bescherming van hun maatschappij. Heeft verder weinig met huidskleur oid te maken.

PEGIDA = Patriotische Europäer Gegen die Islamisierung des Abendlandes

@ yasmine
Ik vind het naief om te denken dat 1,4 miljard moslims dezelfde normen en waarden hebben als niet-moslims. Ik denk dat zij eerder waarden delen met terroristen, ook al zijn zij niet allemaal bereid werkelijk tot daden over te gaan. Je zult onder hen meer sympathie vinden voor de uitbreinding van de islam dan voor het behoud van democratie en de westerse beschaving.

Laatst bewerkt:
En de media is schuldig aan het gevoel van onveiligheid? De jeugd is er, de criminaliteit is er, de mentaliteit (en de voedingsbodem Islam) .

Criminaliteit was er in de jaren '80 ook en behoorlijk wat meer ook. De cijfers zijn nog nooit zo laag geweest als nu, de exposure als er iets gebeurd is daarentegen extreem: nieuws, twitter, blogs, geenstijl achtige onzin, internet fora.

Als je dan toch verbanden wil gaan zoeken die er niet zijn kun je net zo makkelijk stellen dat met de komst van de Islam de criminaliteit gedaald is.

nederland is alleen veiliger geworden de laatste jaren laat je niet gek maken door idioten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven