Fitness Seller

Koran en wonderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus nogmaals, ik heb geen haat tegen volledige culturen, enkel haat tegen asociale klootzakken of ze nu zwart, bruin, wit, geel , paar, blauw, ... Zijn. Duidelijk?

Ik vind nog altijd dat het gevaarlijk is om culturen en zeker religies met elkaar te mengen, allemaal verschillende gedachtengangen samen leid tot conflict en dat is al meermaals bewezen.

Dus wat is nu het probleem, de verschillende culturen of de individu? :dunno:

BCDYv.gif

Lamaar waarom ga ik op internet zitten discussieren... Werk ontwijkend gedrag.

Ik lijk wel zo'n allochtoon :trollfacex:

Heb spijtig genoeg niet al de tijd dat jij hebt virusje, zou indd beter zijn dat je iemand van het caliber angelus vind om je mee te vermaken.

Alles is duidelijk van mijn kant, tenzij je natuurlijk moeilijk wilt doen. Dat mag natuurlijk maar ik besteed geen tijd meer om een reply te vormen.

tijd om nederlands te leren heb je zeker ook niet?

ja toch wel een klein beetje.

Black cobra, hoe zie jij de toekomst nu dat iedereen stilaan begint te beseffen dat een multiculturele gemeenschap niet mogelijk is zonder kleerscheuren? Ook de blijvende spanningen tussen westerse culturen met moslimgemeenschappen is iets dat niet afzwenkt.. Heilige oorlog tegen de ongelovigen? Wat denk je hiervan?
Multiculturele gemeenschap is nogal moeilijk wanneer men gaat tegenwerken en zijn eigen waarden probeert op te leggen aan de rest.
Zoals halal vlees, tegenwoordig is bijna alle vlees halal geworden omwille van moslims, hebben wij lekker niets op te zeggen. En als wij geen rekening houden met hun religieuze onzin dan zijn we racisten, maar omgekeerd, dat ze bv onze vrouwen uitschelden voor sl*t las ze een korte rok dragen vinden ze wel kunnen...

Welkom aan zij die zich aan onze maatschappij kunnen aanpassen (zijn er genoeg die dat kunnen dus zo moeilijk is het niet). Keer terug naar je land aan zij die dat niet kunnen. Zo simpel is dat. Als wij naar een moslimland gaan en daar onze waarden proberen op te leggen zitten we meteen in den bak of zijn we onze kop kwijt...

Allemaal te dom om te weten dat er op deze wereld 7 miljard mensen zijn die denken dat ze gelijk hebben, van Christen, moslim tot atheïst. En maar 1 kan gelijk hebben. Wanneer we "stemmen" filteren volgens intelligentie is het al snel duidelijk welke groep gelijk heeft. Maar oké, geloof in sprookjes wie dat wil, zolang men maar andere mensen er niet mee lastig valt en niets doet "in de naam van de religie".

---------- Toegevoegd om 19:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:53 ----------

M'n vriendin is Turkse, volledig seculier, maar eet geen varkensvlees. Niet vanwege geloofsovertuigingen, maar meer vanwege respect voor haar oma (die haar heeft opgevoed). Haar ouders, hoewel moeder een hoofddoek draagt, doen niet aan Ramadan en vader gaat niet naar de moskee (wel naar het cafe, met vele andere turkse mannen). En hoewel haar vader nog steeds moeite heeft met onze relatie (en in het begin haar broertje ook), heb ik nog nooit iets te maken gehad met doodsbedreigingen of eerwraak of nare/vervelende situaties. De Turkse gemeenschap is hier vrij groot en dat gaat allemaal prima. Ik zou durven bezweren dat veel Nederlandse ouders net zo stompzinnig reageren op een relatie met iemand van een andere afkomst. Wat je alleen nog merkt is dat de Turkse jongeren op het gebied van vervolgonderwijs achterlopen op de Nederlandse jongeren, waarschijnlijk doordat ze (vaak) een taalachterstand en laag opgeleide ouders hebben. Ook dat verandert stil aan. M'n vriendin als voorbeeld: ze is opgevoed door haar analfabetische oma en hoewel ze AA (accountant) is, merk je nog steeds dat ze soms moeite heeft met taal (vooral de gebruikelijke lidwoorden en taalgevoel). De kinderen van haar generatie hebben dat al veel minder, thuis wordt meer Nederlands gesproken en de ouder zijn hier opgegroeid en spreken ook Nederlands. De grootste bijdrager aan het gevoel van onveiligheid zijn de media. P.S. Ik heb zelf ook helemaal niets met Islam, PKN, RK en georganiseerde religie in z'n algemeenheid. Religie heeft maar 1 doel (impliciet of expliciet dat mag je voor jezelf bepalen) en dat is de mensheid tegenwerken. Maar dat betekent niet dat elke gelovige dat uitdraagt, daar achter staat of een bomgordel naar z'n werk zou willen dragen.
"mensheid tegenwerken"
Doel is macht. Macht over anderen. En helaas is dat iets dat blijft terug komen, is het niet via religie dan is het bijvoorbeeld via de vakbond waar het ook steeds meer om macht gaat dan wat anders.
Mensen willen zich steeds beter dan een ander voelen en zich boven andere stellen. Maar dan liever iemand die een iPhone koopt om zicht beter te voelen dan een ander dan iemand die macht zoekt door angst te zaaien (zoals IS en SPA dat doen).

WHAMI, iedere keer als ik denk dat er geen dommere posts kunnen komen, bewijs je me het tegendeel. Wat een cafépraat.

Black cobra nogmaals mijn vraag die je niet hebt beantwoord. Wanneer je het hiernamaals bereikt, kan je alles krijgen wat je wilt en ben je onsterfelijk en voor eeuwig daar toch? Gaat dit op den duur niet vervelen?

1. Voorwaar, voor degenen die geloven en goede daden verrichten zijn er de Tuinen van Firdaus (het Paradijs) als een verblijfplaats.
  2. Zij zullen daarin eeuwig levenden zijn. En zij zullen daar geen verandering in wensen.

Ja, die maagden blijven geen maagd natuurlijk.

Na geslachtsgemeenschap worden ze weer maagd,ze blijven niet uitgerekt zeg maar :p

Black cobra, hoe zie jij de toekomst nu dat iedereen stilaan begint te beseffen dat een multiculturele gemeenschap niet mogelijk is zonder kleerscheuren? Ook de blijvende spanningen tussen westerse culturen met moslimgemeenschappen is iets dat niet afzwenkt.. Heilige oorlog tegen de ongelovigen? Wat denk je hiervan?

Dat heeft te maken met media,politiek en mensen die zich door hun laten hersenspoelen.
Meestal nemen de spanningen ook toe (voor zover ze er zijn)als het economisch slecht gaat.
Men zoekt dan een zondebok,misschien komt het ook door dat Nederlanders van die azijnzeikers zijn.;)

De moslimgemeenschap, over de hele wereld, is aan het seculariseren; De jongere generaties zien hun religie meer zoals wij onze religie bekijken. We gaan na de kerk als er iemand dood is, of gedoopt wordt, maar geen kat die nog in god gelooft. Ik ken honderen moslims, verspreidt over de hele wereld, en allen zeggen ze me hetzelfde: de jongere generatie, jonger dan 40, is mede dankzij de sociale media, steeds meer gaan lezen en leren over "die andere" en die "andere opinies en visies", en ondergaan nu dezelfde overgang als diegene die wij een 40 tal jaren geleden maakten; Mijn grootmoeder was streng religieus, mijn moeder al niet meer, maar had nog wel de tradities, en mijn broers en zus, we don't give a f**k about church en dergelijke. Doopfeest, onbestaande,... Turkije is een mooi voorbeeld: de meeste Turken in Turkije beschouwen zich wel moslim maar geloven niet echt meer; ze zien het meer als een soort culturele identiteit.

2ecg5lw.jpg

Alleen dat anti westers klopt niet,maar ja dat is Nederlandse media he.

ik kan het ook fout hebben maar volgens mij eten de meeste daar ook varkensvlees gewoon.

In Turkije wonen ook veel christenen en atheïsten maar de meesten zijn moslims.

ik snap niet waarom zoveel geloven zijn geobsedeerd met eeuwig leven.

als ik een ding echt niet wil is het eeuwig leven.

1. Voorwaar, voor degenen die geloven en goede daden verrichten zijn er de Tuinen van Firdaus (het Paradijs) als een verblijfplaats.
  2. Zij zullen daarin eeuwig levenden zijn. En zij zullen daar geen verandering in wensen.

Na geslachtsgemeenschap worden ze weer maagd,ze blijven niet uitgerekt zeg maar :p

Dat heeft te maken met media,politiek en mensen die zich door hun laten hersenspoelen.
Meestal nemen de spanningen ook toe (voor zover ze er zijn)als het economisch slecht gaat.
Men zoekt dan een zondebok,misschien komt het ook door dat Nederlanders van die azijnzeikers zijn.;)

2ecg5lw.jpg

Dus je denkt dat een vrouw is uitgerekt eens ze ontmaagd is? En dat Allah dus het maagdenvlies herstelt zodat de man terug opnieuws dezelfde spanning voelt??? Man, wat ben jij toch simpel.

En dan toon je een artikel waaruit zou blijken dat het bezoek is gestegen. Dat deel van het artikel aanvaard je, maar het deel die zegt dat ze radicaliseren niet? cherry picking, once again. Ongelooflijk dat je dat zelf niet inziet.

En het bezoek is niet gestegen. Wat er wel aan het gebeuren is, is door een toenemende ontevredenheid en het duidelijk meten met twee maten en gewichten, dat de jongere moslims zich steeds meer gaan interesseren in de politiek en dan vooral het Midden-oosten conflict en door de passiviteit van het Westen zich dan gaan afwenden en terugkeren naar hun roots. Maar het gaat maar om een deel die reeds praktiserend was en die nu net iets religieuzer wordt. De simpele en harde waarheid is dat over de hele wereld geinstitutionaliseerde religies, dus ook en vooral de ISlam zijn greep aan het verliezen is. Is ook logisch. Een religie kan duizend jaar mensen beliegen maar de wetenschap heeft hen ingehaald en de bewijzen zijn door steeds meer mensen te consulteren. En dan krijg je een toenemende secularisering.

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:38 ----------

Trouwens gaat het artikel over tweedegeneratiemoslims en dat wil zeggen dat één van de ouders nog in het buitenland is geboren.
De derde generatie hebben ouders die beiden in Europa zijn geboren en dan is het al een heel ander verhaal

[En wanneer de hemel is gespleten is zij roos-achtig, gekleurd als olie.] [Welke gunsten van jullie Heer loochenen jullie dan?] (ar-rahmaan 37-38)

k2iq01.jpg

[En wanneer de hemel is gespleten is zij roos-achtig, gekleurd als olie.] [Welke gunsten van jullie Heer loochenen jullie dan?] (ar-rahmaan 37-38)

k2iq01.jpg
Lieve schat, die kleuren zijn ingevuld door mensen daar dat de straling is die niet binnen het zichtbare spectrum valt. Onderstaand een foto van hoe het er optisch daadwerkelijk uitziet:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alle kleuren van het zichtbare spectrum kun je overigens observeren in het universum, afhankelijk van de compositie van de elementen. Is maar net wat je cherrypicked aan plaatjes he.

Dat is hoe wij simpele stervelingen het zien Galen.
Allah ziet het op die ekte halal manier.

2ecg5lw.jpg

Klopt wel want islam is in zijn fundamenten al anti-westers.

Lijfstraffen, marteling en barbaarse doodstraffen.
Discriminatie jegens andere religies, homoseksuelen en vrouwen.
Geen vrije meningsuiting, kritiek op de islam of de profeet word met terreur of doodslag beantwoordt.
Anti-democratie.
Wetten van 'God' ipv rationele wetten dmv menselijk intellect.
Anti-ontwikkeling. Geen kritische vragen, geen onderzoek naar wetenschap en bijv. evolutie.
Religieus gebaseerd onderwijs.
Etc.
Etc.
Etc.

Het Joods-Christelijk fundament is ook anti-westers? :trollface:

Als je haar oude vorm in de huidige tijd zou plaatsen, ja. De moderne westerse fundamenten zouden naar mijn mening nu wel seculier moeten zijn.

Ik betwijfel of de islam hetzelfde pad kan bewandelen als het jodendom of het christendom. Dan nog zou het nu bijzonder veel haast moeten hebben gezien de globalisering en de demografie.

Als je haar oude vorm in de huidige tijd zou plaatsen, ja. De moderne westerse fundamenten zouden naar mijn mening nu wel seculier moeten zijn.

Ik betwijfel of de islam hetzelfde pad kan bewandelen als het jodendom of het christendom.

Waarom zou dat niet kunnen, kennis en educatie ligt tegenwoordig voor praktisch iedereen binnen handbereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven