De angst om het geloof te verlaten lijkt groot. Men die opgegroeid is binnen een islamitisch gezin heeft vaak moeite om de islam van zich af te zetten, mogelijk door respect naar ouders, schaamte, eergevoel of zelfs angst voor verstoting e.d.
De islam indoctrineert je van jongs af aan met een gevoel van superieuriteit, hogere machten en angst voor de hel. Tevens biedt het mogelijkheid tot binding, hoor je ergens bij en geeft het de grootste idioten toegang tot huwelijk en kinderen.
Wat bijzonder hard gefaald heeft met integratie is o.a. de taal, het nederlands, om toegang te krijgen tot beter onderwijs en educatie. Als men tot in de 4e generatie de oude arabische taal thuis blijft spreken, hoe kun je ooit meedraaien in nederlands onderwijs? Gebrekkig nederlands is gewoon een groot probleem wanneer je wilt leren en ergens serieus wilt werken.
Zoveel jongeren die gedemotiveerd raken hierdoor en liever op straat hangen, beetje dealen alles jwz, dan nuttige dingen op internet te leren. En bovendien, de koran is waarheid, dit leven is een test en als ik als goede moslim leef krijg ik 72 maagden, dus f**k onderwijs, werk en de kkhollander weetje?
Overigens ben ik bijzonder blij wanneer iemand de islam wel van zich kan en durft af te schudden, en zich zo meer rationeel kan opstellen.