Dit en niks anders;
Black Cobra, als je hier, op dit specifieke punt, blijft doorhameren, dan ben je echt, mijn excuses, niet goed bezig;
Geef nu eens, aan jezelf, zelf niet hier publiekelijk, toe dat dit gewoon absurd cherry picking is;
Je ziet toch zelf dat die ECHTE foto van de aarde vanuit de ruimte veel meer rond is dan eivormig.
0.3 procent,d at is bijna niet te zien met het blote oog.
Serious dude, get real.
---------- Toegevoegd om 18:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:57 ----------
Ah, ik vergat nog dat je eea. een wetenschappelijk tintje wilde geven door sferoïde te gebruiken.
Op jouw niveau dan:
Omdat de aarde geen exacte bol is maar een sferoïde (zoals een struisvogelei aldus de islamdeskundigen die je napraat), zou dit dus een bewijs zijn voor de goddelijke oorsprong van de kuran, want mensen, zo wordt er geredeneerd, konden dit in die tijd niet weten.
Waar jouw islamdeskundigen geen rekening mee hebben gehouden is dat een ei een ander soort sferoïde is dan de aarde.
Bovendien is het verschil in lengte tussen de horizontale en verticale as minimaal!
Bij de evenaar is de diameter van de aarde 12.756 kilometer, en gemeten op de polen is de diameter 12.715 kilometer (omtrek; 40.075 rond de evenaar, en 40.008 rond de polen).
Het minimale verschil van 41 kilometer op het totaal maakt van de aarde absoluut geen eivorm.
De grootste blunder van jouw islamdeskundigen is dat zij geen rekening hebben gehouden met het grote verschil tussen een oblate sferoïde (pilvorm) en een prolate sferoïde (eivorm).
Een sferoïde is een omwentelingslichaam van een ellips waarvan twee stralen gelijk zijn.
Wanneer de stralen van de omwentelingsas kleiner zijn dan alle andere stralen van het voorwerp, dan spreken we van een oblate sferoïde.
De aarde is een oblate sferoïde, zoals ook een pil een oblate sferoïde is.
Bij een prolate sferoïde zijn de stralen van de omwentelingsas groter dan alle andere stralen, zoals het geval is bij een rugbybal of een sigaar.
De aarde is een oblate sferoïde en het struisvogelei een prolate sferoïde.
De vorm van de aarde heeft dus geen enkele verwantschap met dat van een struisvogelei.
---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------
yasmine heeft er weer zin ik zie ik.
I am ready to rumble.
Kijk, laten we eerlijk wezen.
Ik was moslim, ik ben het niet meer.
Ik geloof dat de Koran, toendertijd, een enorme stap was in de rechten van de mens in die contreien, en wetende dat een man dit heeft geschreven, zeg ik "respect".
Maar we zijn geevolueerd, alsook onze waarden en normen en wat toen een enorme stap voorwaarts was, is nu, als je er aan vasthoudt, een stap achteruit.
Dus ophouden met die onzin.
A la limite kan je stellen dat de Koran zou gelezen kunnen worden als een gids, een gids die je in de juiste richting wijst;
Voorbeeld: voor de islam had de vrouw geen rechten en was ze eigendom van haar man. Ze had geen recht op eigen eigendom/ Dus toen de islam kwam zei die: de vrouw is geen eigendom van de man en ze heeft recht op haar eigen eigendom. "
Dat was een enorme stap voor de vrouw toen.
Maar men zei ook dat de vrouw maar recht heeft op de helft van wat haar broer krijgt van de erfenis, en dat is niet correct; Toen was dat een stap voorwaarts, want ze had eerst recht op niks; MAar nu zegt men: de vrouw heeft het recht op evenveel als haar broer.
Dus de Koran wees als het ware een pijl in de juiste richting, maar mag niet rigide gelezen worden;