AndroidHealthClinic

krachtverlies na vakantie

niet zo heel erg veel je spieren hebben tenminste veel rust gehad dus dat is altijd goed

1e week doe ik gewoon chill (niet zozeer omdat ik niet zwaarder kan), maar meer om mijn lichaam weer aan de belasting te laten wennen.

Meestal geen, net als richard in de eerste week wat kalmer aan doen, daarna weer full pull aan de bak.

hoeveel kracht gaan jullie achteruit na bijvoorbeeld 2 weken vakantie en dus niet getraind te hebben, ben gewoon benieuwd.

Ik zou niet weten hoe je dat moet meten. Ik begin in ieder geval lekker rustig en bouw het weer op. Binnen no time ga je weer als een speer en er is een grote kans dat je nog sterker bent dan voor je vakantie.

Ik ben net twee weken terug van 3 weken thailand.
Ik heb daar met opzet helemaal niets gedaan en ik moest de eerste week erg wennen maar gisteren heb ik mijn Persoonlijk record bankdrukken verbeterd
(120 kg 3 keer)
Ik ben er dus sterker uitgekomen, een paar weken rust kan echt geen kwaad, het is soms juist erg goed voor je lichaam!

ik ben benieuwd ik heb 4 weken niets gedaan (door o.a ziekenhuisopnamen en infectie :mad: ) dus ben wel benieuwd, zal wel iets afgenomen zijn bij mij. ben ook 5 kg afgevallen klotezooi.

Ik val meestal ietsjes terug in kracht, maar zit dan na 2 weken boven mijn oorspronkelijke niveau. Ik bouw het dan wel erg rustig op. Vaak heb ik in die 2 weken nog veel energie over, maar ik denk dat dat ook komt doordat je dan mentaal erg opgeladen en fit bent.

Als ik nix doe 2 weken dan ga ik zeker terug in kracht.
Afgelopen vakantie heb ik daarom opgerdukt en chins gedaan.
Heeft zeker geholpen in kracht eigenlijk nix terug gegaan.
Maar ik ben sinds de 2 weken dat ik sport wel weer goed vooruit gegaan.

Heb een maand niet getraind. Gister weer voor het eerst en ik was niet ontevreden. Even rustig aan beginnen en daarna ga ik weer erg goed met meestal krachtverbetering.

Laatste keer dat ik 2 weken niet getrained had was ik na een week weer op m'n oude niveau wat kracht betreft.

die paar keer dat ik een weekje of twee op vakantie ben gegaan, leek het wel of ik aan kracht had gewonnen en beter de oefeningen aankon. Na m'n vakantie van een maand, moest ik wel de eerste twee weken rustig aan doen (veel spierpijn) en was het wel meer opbouwen dan de draad verder oppikken

Soms heb ik na een weekje of 2 rust meer kracht.

normaal merk ik het wel na vakantie. ben ik wat slapper. dit jaar was ik wat overtraint voor me vakantie. na me vakantie kwam ik zelfs sterker terug.

Even nix doen kan geen kwaad,
ok de eerste paar trainingen doe ik (ook) altijd op m'n gemak, om m'n lichaam terug te laten wennen...
na een week is het trug normaal;)

eergister teruggekomen van 3 weken frankrijk (lees: elke avond aan het bier en 2 a 3 keer per dag een kleine maaltijd eten)
ben in gewicht niks verloren, vetpercentage heb ik nog niet gemeten
in kracht lijk ik wel weinig tot niks verloren te zijn, heb gister ff rug en biceps gedaan, wel wat spierpijn vandaag maar zat wel rond m'n oude niveau

ben nu 2 weken niet geweest en van plan om nog eens 1 week niet te gaan.
We krijgen binnekort nieuwe apparatuur binnen nu en 2 weken. Ben dan wel benieuwd naar de nieuwe trainings-impuls het gaat geven.

Waarschijnlijk kost het me 2 weken om terug op niveau te komen.

Twee weekjes niks gedaan en idd wel een lichte krachtafname. Tijdens de eerste trainingsweek na de vakantie zweette ik me ook echt helemaal kapot! :D Nu (3 weken ná de vakantie) zit ik op hetzelfde niveau als voor vertrek.

Terug
Naar boven