AndroidHealthClinic

Kuiten slanker maken, wel of geen oefeningen doen?

Bezoekers in dit topic

quinnyassch

Novice
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
53kg
Beste mensen,

Ik krijg nogal tegenstrijdige tips op de sportschool over het slanker maken van je kuiten. De ene zegt dat je juist wel oefeningen moet doen, terwijl de ander juist zegt je kuitspieren zo min mogelijk te gebruiken, want dan wordt het (de kuitspieren) juist groter.
Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee met je kuiten smaller/slanker maken? En moet je het juist wel trainen of niet? Zo ja, wat voor een oefeningen?
 
Als je kuit uit spier bestaat dan is het beter om hem niet te trainen (als het dus minder moet worden)
Als het spek is dan is het juist goed om hem te trainen.
 
Kan me moeilijk voorstellen dat ze bij een vrouw van jouw gewicht dik zijn omdat ze keihard gespierd zijn...
 
Als het spier is gewoon minder trainen of met weinig gewicht en meer reps.
Als het vet is dan gewoon je kuiten trainen en proberen te zakken in bf.

Kan me btw niet voorstellen dat je zulke enorme kuiten hebt met je stats..
 
Als het spier is gewoon minder trainen of met weinig gewicht en meer reps.
Als het vet is dan gewoon je kuiten trainen en proberen te zakken in bf.

Kan me btw niet voorstellen dat je zulke enorme kuiten hebt met je stats..

Zou zelf vooral voor de keus van minder trainen gaan als het spier is.
Aangezien de kuit een spier is die groeit door veel reps..?

Vet, wat mij onlogisch lijkt als ik zo je stats zie, dan zou je moeten zakken in bf en kan je wel goed je kuiten trainen, zoals al eerder gezegd is.
 
Zou zelf vooral voor de keus van minder trainen gaan als het spier is.
Aangezien de kuit een spier is die groeit door veel reps..?

Vet, wat mij onlogisch lijkt als ik zo je stats zie, dan zou je moeten zakken in bf en kan je wel goed je kuiten trainen, zoals al eerder gezegd is.

hmm ja heb je gelijk in, had ik ff niet aan gedacht :o


Denk dat ze dan sowieso best veel moet zakken in bf, merkte niet echt dat mijn kuiten snel minder werden toen ik zakte in vp..
 
Doe je aan hardlopen? Daar iig mee stoppen. Zo ook met op hakken lopen.

En inderdaad geen oefeningen meer doen.


Maar waarom zou je ze smaller willen?
 
Hoezo zou je kuiten wel moeten trainen als er vet op zit dan? Snap dat advies niet @anderen.
 
Dikke kuiten bij een vrouw zijn juist sexy.
 
Dikke kuiten bij een vrouw zijn juist sexy.

Vind ik ook? Mooie kuiten in verhouding met hams, quads en je glutes:rolleyes:
Ik zal ze wel gewoon trainen, laag gewicht en veel reps
 
Alleen als het ook dik is rondom je enkels is een afknapper.
 
de rest van je lichaam zwaarder trainen, zodat je daar ook meer spieren kweekt.
En een en ander beter in verhouding komt.
 
kuit is 2 spieren.
1 soleus
2 gastronomicus (correct me if i'm wrong)

Ik weet niet precies wat welke precies deed maar:
een van de twee wordt veel gestimuleerd bij weinig hh veel reps.
De ander juist bij veel hh minder gewicht.

ik denk dat training toch wel belangrijk is dus ik zou gaan voor veel hh minder gewicht.
---

Hardlopen heeft ook wel invloed daarop.
 
Dikke kuiten bij een vrouw zijn juist sexy.
wel lastig met laarzen kopen, dat het niet om de kuit past. Al heb ik daar nog nooit last van gehad, dus zo snel gaat dat niet...
 
Hoezo zou je kuiten wel moeten trainen als er vet op zit dan? Snap dat advies niet @anderen.
idd ik snap dat ook niet. Plaatselijke vetverbranding is toch niet mogelijk. Dan kan ze beter gewoon cardio gaan doen.

Sent from my Radar C110e using Board Express
 
idd ik snap dat ook niet. Plaatselijke vetverbranding is toch niet mogelijk. Dan kan ze beter gewoon cardio gaan doen.

Sent from my Radar C110e using Board Express

mijn afweging daarbij was dat stel het komt door vet op de kuit en bij dat gewicht dan lijkt het me dat je geen spieren hebt. Denk als je dan de rest van je lichaam wel ga trainen en je de kuiten overslaat dat het lichaam uit verhouding raakt?
 
hmm bedankt voor al jullie reacties....Ik doe inderdaad elke dag 45 minuten hardlopen. Als ik daarvoor in de plaats crosstrainer doe. Is dat beter? Ik bedoel dan echt met mijn voeten/hiel plat op de pedalen, tijdens het crosstrainen. In een beetje gebukte houding. zodat de kuitspieren minder worden belast.

En ja, misschien zijn mijn kuiten niet dik ofzo, maar wel voor mijn lichaam qua verhouding. Het zijn inderdaad spieren denk ik. Lastig met skinny jeans....te strak rond mijn kuiten, terwijl het goed zit rond mijn middel.
 
als je je kuiten minder wil aanspreken kun je beter op een fiets gaan zitten.
 
hmm bedankt voor al jullie reacties....Ik doe inderdaad elke dag 45 minuten hardlopen. Als ik daarvoor in de plaats crosstrainer doe. Is dat beter? Ik bedoel dan echt met mijn voeten/hiel plat op de pedalen, tijdens het crosstrainen. In een beetje gebukte houding. zodat de kuitspieren minder worden belast.

En ja, misschien zijn mijn kuiten niet dik ofzo, maar wel voor mijn lichaam qua verhouding. Het zijn inderdaad spieren denk ik. Lastig met skinny jeans....te strak rond mijn kuiten, terwijl het goed zit rond mijn middel.

Geen skinny jeans dan maar :p
Dat probleem hebben denk redelijk wat gasten hier met gewone jeans :').
Op mn middel pas ik een 34-36 op mn bovenbenen heb ik minstens een 38 nodig als breedtemaat, hahaha

als je je kuiten minder wil aanspreken kun je beter op een fiets gaan zitten.

Hier ben ik het mee eens als het zoals zij zegt dat het spier is op de kuit :)
Dan is spinning/roeien een goede manier van cardio waarbij je de kuiten meer ontziet
 
Back
Naar boven