Fitness Seller

kuiten trainen zonder apparaat

Doe 1 leg calf raise dan kan je het nog wel zwaar maken

Tijd voor een andere gym lijkt me

Die in de leg press, zou je toch moeten voelen, varieer dan ook met je tenen naar binnen en buiten en je zou het moeten voelen lijkt me

Ik pak meestal de squatstang, fl**ker die goed vol (=sowieso meer dan ik kan squatten) en ga met mijn tenen op een plate (gewichtsschijf) staan. Goed explosief tot bovenaan en dan langzaam laten zakken tot de hak bijna de grond raakt.
Succes!

de eerste keer toen ik het in de legpress gedaan had had ik best wel spierpijn de dag daarna, maar de keren daarna voelde ik totaal niks meer dus benk er maar mee gestopt.
ik ga het seffes allemaal es proberen, thx guys :)

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

ik kwam, ik deed en nu zijn mn kuiten lam :D

Spierpijn ≠ groei

Dip-riem aanschaffen en zo standing calf raises doen met gewicht tussen de benen op een verhoogje/trap. Zo doe ik ze zelf ook thuis, makkelijk om volledige ROM te halen en geen belasting van de nek/rugwervels.

iemand op mn rug nemen ga ik toch niet doen :D
ja ik heb ook al eens een barbell in mn nek gegooid en dan op mn tenen gaan staan maar dat werd irritant om in mn nek te krijgen als het te zwaar werd, morgen eens proberen met dumbells dan.

Waarom in je nek leggen?
Je kunt hem toch ook gewoon met gestrekte armen (naar beneden) vasthouden?

Standing (single) calf-raises zijn prima lijkt mij hiervoor en zoals al gezegd kun je inderdaad daar prima gewicht bij toevoegen, weight-vest of gewoon rugzak volstoppen met spul voor de cheap option ;)

Standing (single) calf-raises zijn prima lijkt mij hiervoor en zoals al gezegd kun je inderdaad daar prima gewicht bij toevoegen, weight-vest of gewoon rugzak volstoppen met spul voor de cheap option ;)

Single leg calf raises deden niks voor mij. Ik kon dat gecontroleerd met 15kg ofzo doen. Er blijft toch balancing bij komen kijken ook al heb je iets vast, je kan daar alles behalve optimaal je kuiten mee trainen.
Momenteel doe ik gewoon donkey calf raises (persoon op de rug + belt) met 130kg, daar groeien ze veel harder op.
En sitting calf raises doen ook wonderen voor de soleus.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik doe vaak lichaamsgewicht (tot 60 reps tot mn calves in de fik staan) enkel op een verhoogje... Is dit ook nog optimaal te noemen voor hypertrophy?

Single leg calf raises deden niks voor mij. Ik kon dat gecontroleerd met 15kg ofzo doen. Er blijft toch balancing bij komen kijken ook al heb je iets vast, je kan daar alles behalve optimaal je kuiten mee trainen.
Momenteel doe ik gewoon donkey calf raises (persoon op de rug + belt) met 130kg, daar groeien ze veel harder op.
En sitting calf raises doen ook wonderen voor de soleus.

Die balancing heeft natuurlijk wel zijn voordelen, maar get the point ;) Als dat voor jou werkt, gewoon blijven doen toch?

Hebben ze bij je gym wel een balance board? Als ik daar oefeningen op doe is het eigenlij kvoor stabiliteit, maar voel me kuiten altijd anders erg goed daarbij^^

Ik vraag me wel af hoeveel kg je dan effectief weg duwt in die leg press.. En doe je dat met 1 been tegelijk of 2?

Je bent 74kg dus met een dumbbell van 26kg in je hand en op 1been kan je standing calf raises doen met 100kg... Als dat te weinig is heb je iig sterke kuiten!

Terug
Naar boven