MuscleMeat

Kunnen cleane sporters ook Sterke Man competities doen

dumba

Huge Freak
Waardering
385
Hallo,

Ik ben Marco Bouma 25-8-1970 en ik doe sinds 2001 mee aan Highland games en Sterkste man wedstrijden. Ik zal trainingslogs, wedstrijdverslagen en vele andere leuke weetjes posten over hoe te trainen als je thuis niet de apparaten hebt om dit te kunnen doen.
Ik ben Mr.Clean;heb nooit anabolen gebruikt en ga proberen uit te leggen dat je ook verschillende sporten kunt combineren.

1m88cm en 85kg

2000:10e NK Bankdrukken
2001:8e NK Deadlift en 2e NK Gewichtheffen
2002:5 Sterkste Man wedstrijden
2003:2e NK Highland Games (B-klasse:7wedstrijden)
2004:5 Sterkste Man wedstrijden en winnaar sportiviteitsprijs Dordrecht:mijn grote trots!) 10km van Amsterdam (hardlopen)
2005:5 Sterkste man en 2 Highland games wedstrijden 10km A'dam
2006:7e EK Grip en 3 internationale grip en sterkste man wedstr. + 5km
2007:5 hardloopwedstrijden 5-10,5km 2 int.sterkste man wedst.
2008: 10 Hardloopwedstrijden ...

Ik hoop dat er veel interesse is. Dumba is overigens mijn ratje haar naam,
omdat marcob al gebruikt is.
Veel plezier met lezen en hopelijk toepassen.

Kan wel maar je zult er nooit iets mee bereiken denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Op zich heb je gelijk, maar als je ziet dat er steeds meer C-wedstrijden komen en vanaf 2009 in Merchtem gecontroleerd gaat worden alsmede wedstrijden met gewichtsklasses-90/100kg denk ik dat het voor nieuwe mensen mogelijk is mits ze 2 uur per dag 6x per week willen trainen.

Ach halen ze alle charme uit de sport weg?
In gewichtsklasses. Dat vind ik zo jammer. Het is geen boxen.
Tevens schiet controleren niet op. Als de belanger groter worden/zijn is er ook wel een manier om dit te maskeren/omzeilen.

Ik vind de combi hardloopwedstrijden met SM en HG ook niet echt opti....

maar evengoed Welkom Marco ;)

Ik vind de combi hardloopwedstrijden met SM en HG ook niet echt opti....

Nee, helemaal mee eens, maar als je het lichaamsgewicht van 85kg draagt is hardlopen nog wel te doen.
Ik liep vroeger 1/2marathons met 90kg bij 1.85m, probeerde door veel te fietsen en hardlopen(elke dag min. 5km) wel lichter te worden maar dat lukte niet of amper.:mad:

Wel is het zo dat als je wil uitblinken in de ene discipline, hetzij hardlopen of sterkste-man, je de andere moet laten varen.
Dit zijn twee uitersten die lijn-recht tegenover elkaar liggen en dus bijten.

@Marco, als ik joe was ging ik lekker veel onder de ijzers en zwaarder worden en beperk dat hardlopen.(oh ja, wel knap overigens);)

En op de vraag of StM zonder doping wel mogelijk is.
Het gevaar bestaat en dat zie je tegenwoordig erg veel, dat doping als excuus wordt gebruikt om buitengewone prestaties te verklaren.
Ik heb ze al een aantal keren meegemaakt die gastjes van amper 19 en je wisten te vertellen hoe je kampioen wordt.
Namelijk die pot met pillen erin en flink spuiten, dan kom je er wel...:(
Ehhm beste jongen, wel eens gehoord van gewoon bruut zwaar trainen, keihard werken steeds maar weer en weer en weer....
Maargoed een paar jaar later zijn zulke figuren totaal opgebrand en een illusie rijker, die zie je echt niet terug op serieuze StM-wedstrijden.

Oh ja en als je van nature op je 18e niet al rond de 85 a 90 kg weegt of zwaarder(niet blubber vet maar gewoon bruut stevig) zonder ook maar eens aan ijzers gedacht te hebben dan is de kans niet erg groot dat je in de top van het StM gebeuren zult meedraaien. Vergis je niet de meesten zijn de spreekwoordelijke sterkste jongens van de klas die hun leeftijdsgenootjes als kind al ver vooruit waren. Gewoon keiharde realiteit, niks niet doping.

Maargoed het begint met keihard trainen, koppie gebruiken, mentaliteit en doorzettingsvermogen. Dan zou ik zeggen voeding en rust en pas als dat allemaal klopt...nou vul het hier maar verder in, moet een ieder maar voorzichzelf uitmaken.;)

Ik zal niet meer aan gaan komen, want ik heb een heel serieus darmprobleem en hardlopen verlicht dit nogal, vandaar de misschien wat vreemde combo.
En voor mij belangrijker: een sterkste man wedstrijd lijkt wel eeuwig te duren, terwijl hardlopen zeker lokaal binnen een uurtje gedaan is en de medailles zijn ongeveer hetzelfde.

De keuze voor hardlopen is gekomen door mijn chronische darmprobleem: hardlopen verlicht dit nogal en mijn illusie om zwaarder te worden is door mijn darmen niet echt groot.

ben maar 1.78 met 84 kg. loop af en toe paar dagen mank met me linkerbeen te slepen omdat me ik me knie blijkbaar overbelast . gaat BB en hardlope ndan echt niet samen.is korte grote spieren kwa blessures een nadeel als je wilt hardlopen?...

ben maar 1.78 met 84 kg. loop af en toe paar dagen mank met me linkerbeen te slepen omdat me ik me knie blijkbaar overbelast . gaat BB en hardlope ndan echt niet samen.is korte grote spieren kwa blessures een nadeel als je wilt hardlopen?...

Gaat wel samen, maar tot een bepaalde hoogte.
Wil je 120kg droog worden en een uitstekende hardloper over middellange of langere afstanden, dan kan ik je uit die droom helpen.

NIET :eek:

Wil je met een "jean-claude van damme" fysiek ook een goeie duuratleet zijn, is mogelijk, maar vereist wel een ijzeren discipline.

Veel succes! Het gaat in ieder geval interessant worden hoe je alles wilt combineren.

Het gaat wel samen, maar het kan zijn dat je scheef loopt, overhelt of platvoeten hebt en dat doet je gewrichten pijn. Als je naar een sportwinkel gaat kun je na laten kijken of je goed hardloopt; heb ik zelf ook gedaan. Er zijn een paar zooltjes speciaal gemaakt (kost 15-20 euro)
en dan gaan je voeten corrigeren, zodat je beter gaat lopen.
Het was ook mijn probleem in het begin: combineren van gewichten en lopen. Gewichten is iets wat ik zelf al 21 jaar doe en het hardlopen is gekomen toen ik darmproblemen kreeg en voelde dat mijn buik zich beter voelde tijdens het lopen. Inmiddels in april in Hilversum de 1/2e marathon gelopen: wat een kwelling.;)

Bedankt voor de reacties; vind ik echt super dat zoveel mensen meekijken en reacties geven.
Ik heb gisteren een mini-darmspoeling gehad, vandaar dat ik alleen even een half uurtje op de crosstrainer heb gelopen.
De wedstrijden waarop ik aan het voorbereiden ben zijn:
6-9-08 STM/HG wedstrijd 28-9-08 NK Klimduinrun 135 m lang 54m hoog en veel zand:cool: 5-10-08 5km van Bergen 18-10-08 7,5 km van A'dam
November Weiland Games Jan/feb Natural Bodybuilding Contest
Daartussen door nog wat crosslopen.

Vandaag 3 Parkruns gedaan 300-325m met veel moeilijke bochten.
6 sprints van 45m hanging leg raise 3x8 Bent-over row 6x50 5x80 2x100
Highland Games ongeveer 40 worpen:
Steen 10kg 7,50-8,50 meter Weight for distance (zonder koord)10kg:
10,5-12,5 m Hooggooien 10kg iets over Wouts wereldrecord met 25kg:laugh:
Qua snelheid zit ik nu redelijk, maar daarna zit er toch veel slapte in.
Zal wat meer medleys en gecombineerde oefeningen gaan doen om voor een sneller herstel te zorgen.
Verder nog wat buik/onderrug licht getraind.

Zie je bij de celtic strongman en weilandgames!

nou ik zal je logje volgen
het zal mij benieuwe

hey marco....welkom ;)

clean blijven en topprestaties leveren kan zeker!
meer valt er niet over te zeggen denk ik!

goed dat je diversen kan combineren!!!!
zelf vind ik het heel moeilijk maar weet dat als je het echt wilt het zeker kan zo simpel is het!

dat clean blijven dat klopt wel.. ik ben ook clean!!:)
deed jij ook niet mee op de sterkste man van landsmeer 2006??

Terug
Naar boven