Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Kunnen cleane sporters ook Sterke Man competities doen
Alles werkt weer zoals het moet; vandaag een powerrun-circuit gedaan.
10 min crosstrainer en daartussendoor allerlei oefeningen.
3 min cr tr. /dumbbell press 5x45/shr 10x45/3min cr.tr./Stiff App.Axle 3x91
2 min cr.tr./1 hand roeien 8x25/2 min cr.tr./crunch 3x15
Nog wat rustig aan gedaan, omdat het allemaal nog ongemakkelijk aanvoelt.
De Clubkampioenschappen van vandaag gaan helaas niet door wegens te slechte weersomstandigheden.
Jammer, maar wel begrijpelijk, want records met deze windsnelheden worden absoluut niet erkend.
Ga lekker voor mezelf wat trainen vandaag.
Ik train bij SAV in Grootebroek en zou dit weekend de werp 3 kamp doen.
IK dacht dat het normaal 100m kogel discus verspringen hoogspringen en 3000m de onderdelen zijn.
Voor mijn werk nog de buik en onderarmen opgewarmd.
zittend kuithef 100x Twist 2x50 Crunch 6x12 Kneeraise 2x20
Wristcurl 50x2 Rev 50x2 Polstwist 2x40x2
Nog even wat voortraining gedaan.
4 min crosstrainer Droog hamerdraaien 3x2x8/2x2x13
Nog wat buik/onderrug getraind.
Nu komt het moment van de waarheid, omdat ik door de weeks echt bijna niet meer kan trainen zijn dit de plannen voor za/zo:
Za: 2x10km hardlopen en daartussendoor BB-training
Zo: Strandtraining met:
HG:Steen 10 en 22kg WFD 10 en 25kg en WFH 10 en 25kg
Kogelstoten en discus
Sprints, verspringen en hinkstapspringen.
De 1e 10km. zit er op; merk dat door alle korte- en middenlange afstanden die ik de laatste tijd heb gelopen dat er op de lange afstand toch wat verbetering moet worden aangebracht, maar een positief punt: ik voel geen vermoeidheid.
Na het lopen nog wat oefeningen gedaan.
Hanging knee raise 2x6 Hanging twist 16x
BD met knieen in de lucht 5x50/5x70
Circuit 2x17,5 Hammercurl/press/pec deck/shrug 5x/6x/5x/8x
Crunch 5x15 knee raise 3x15 Twist 2x50
Grip 2 bakstenen met 1 hand op herh. (13,5cm dik) LH 3x RH 5x
Zittend leverage bar 3x4 RB 130 L+R 3x
1 hand snatch L+R 3x17,5
Log front raise 2x10x10
Rustig aan, want als de garage belt dan kan ik mijn auto ophalen en omdat mijn vrouw op vakantie is, de 2e 10km gaan rennen.
Gelukt 2x10km in een recordtijd. 2.12 was 2.20.
Nu nog even rusten en dan morgen deel 2 van het superweekendprogramma.
Allemaal in het teken van de weiland games. Volgende week nog mijn lustrum vieren op de A'dam Marathon (7,5km) en dan volgend jaar wat rustiger aan doen.
Vanochtend toch wel stijf opgestaan en alvast 2 circuitjes gedaan en dan op naar het strandje.
2x17,5kg: Frontraise/press/shrugs 10x/8x/10x
idem SQ/lunge/stiff DL/kuithef 6x/8x/6x/12x
Ik wil vandaag niet mijn discus in het water zoeken, want het water zal niet te warm zijn.
Het ging net niet goed genoeg; voor mezelf om een kans te maken heb ik 9m met de steen en 14m met de WFD nodig.
Vandaag 8,65m met de steen en 13,40 met de WFD. Ga deze x zeker niet 200+km reizen voor een 6e t/m 10e plek.
Vandaag de gripper RB 100 mee naar mijn werk genomen en daar vast wat voor de handen gedaan: RH 2x6 LH 2x3 RH 1x11
Hold beide handen 3x5sec/ rev.LH 2x2/RH 2x1 Hold LH 5 sec/RH 10 sec
Thuis: 1 hand snatch L+R 2x5x17,5 Hamerdraai 2x2x12
Absoluut weinig vorm te bekennen; nog zo'n 12 dagen voor de weiland games. Op het moment staat het stoplicht helaas op rood.
Totaal uit vorm of gewoon het einde van een heel lang seizoen in zicht zien komen: geen idee welk van de 2 het is, maar trainen gaat echt belabberd momenteel.
Zondag de 7,5km van Amsterdam lopen terwijl dan ook mijn favoriete club in A'dam moet spelen. Ajax-Groningen 1-3.
Daarna nog 2x HG oefenen en zit er dan echt niets in, dan ga ik zeker niet.
Op het moment gooi ik de steen amper over de 8,2m en 2 maanden geleden nog 9,50m; dat verschil is me echt te groot.
Zoeken naar vorm=gewoon zo hard mogelijk trainen:
8 min. op de crosstrainer
1 hand circuit: snatch/d.press/d.row RH 4x/6x/8x LH 5x/7x/10x
50kg stang: BOR/shrug/stiff DL 10x/10x/8x
Crunch 2x10 Knee raise 2x15 Hanging knee raise 2x7