MuscleMeat

Kunnen cleane sporters ook Sterke Man competities doen

Peiling Peiling Zou je het leuk vinden dat ik als echte publieksman weer ST Man wedstrijden ga doen?

• Nee,Houd het lekker bij hardlopen/highland games

Stemmen: 19 30,6%
  • Ja, gewoon gaan met die banaan.

Stemmen: 43 69,4%

• Totaal stemmers
    62
  • Peiling gesloten .
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
De vrijdagtraining: een beetje een gemixed gevoel.

Borst

Decline dumbbell press/fly

8x30/8x30
6x35/6x35
6x35/6x35

Dumbbell pull-over

8x17,5
8x17,5
8x17,5

Rug

1 hand roeien

LH 8x30/6x45/6x60/5x70 RH 8x30/6x45/5x60/6x70???

Buik

Leg raise decline bench

15x
15x
15x

Knee raise decline bench

20x
20x

Kneeraise

50x

De Axle curl

2x61
2x66 PR

Beetje futloos was het vandaag. Misschien onbewust ingehouden, omdat er nog een 8-10 uur werkdag aan staat te komen.???;):D

sterke training weer man!
wat is one hand chin?

je eigen Bw omhoog trekken dan, zware oefening dan :)

Ik ben net terug van werk deel 1: ik probeer zo veel mogelijk de steunhand niet te gebruiken om het extra zwaar te maken.:D;)

Bedankt voor de respons Tjok; keurig uitgelegd.:D Beiden bedankt voor jullie reactie. Het weekend komt eraan. Dat wordt weer heftig trainen.

Even nog als toevoeging. In de films Rocky 1 en 2 zie je een aardig voorbeeld van de 1 hand chin. Ik voer de oef. zelf wat netter uit.
Het is denk ik (omdat de steunhand vrij los zit) 1,3 a 1,4xBW.:D

1 hand chins? jaloers!!!!

Goede training topper...

1 hand chin wtf?

Met je ene hand je andere pols vasthouden en met je losse hand een stang vast pakken en chinnen. Meer een gripoefening dus, wel lastig in 't begin.

Ik ben net terug van werk deel 1: ik probeer zo veel mogelijk de steunhand niet te gebruiken om het extra zwaar te maken.:D;)

Bedankt voor de respons Tjok; keurig uitgelegd.:D Beiden bedankt voor jullie reactie. Het weekend komt eraan. Dat wordt weer heftig trainen.
:thumbs:

Even nog als toevoeging. In de films Rocky 1 en 2 zie je een aardig voorbeeld van de 1 hand chin. Ik voer de oef. zelf wat netter uit.
Het is denk ik (omdat de steunhand vrij los zit) 1,3 a 1,4xBW.:D

Rocky 1 en 2 heb ik al wel paar keer gezien maar is lang geleden, hehe :p
netjes kerel! ;)

Bedankt voor alle leuke reacties. Vandaag zaterdag hoef ik maar een uurtje te werken voor ons bedrijf(je), dus ik zal een paar STM-oefeningen gaan doen; wel licht, omdat het best al weer een tijdje geleden is.:D;)
Ik geef het niet graag toe, maar ik word toch een dagje ouder.;)

Bedankt voor alle leuke reacties. Vandaag zaterdag hoef ik maar een uurtje te werken voor ons bedrijf(je), dus ik zal een paar STM-oefeningen gaan doen; wel licht, omdat het best al weer een tijdje geleden is.:D;)
Ik geef het niet graag toe, maar ik word toch een dagje ouder.;)

Een dagje ouder op 38. Shame on you! Ik ben tien jaar ouder en voel mij nog als iemand van 30. It's all in the mind!

Vandaag rustig begonnen met de 1e STM training sinds???
Appollon's Axle C&J 1x71 Log lift (na rep grond aanraken) 2x50/3x50/2x60
2 Dumbbells hold 2x42,5 (=timber 2x70) 40 sec
Idem 2x62,5 (=timber 2x100) 30 sec
Dumbbell deadlift 6x85 6x125

Daarna nog wat melkzuur uitgelopen op de crosstrainer.
1 km was meer dan genoeg. Ga zo nog even op de massagemat liggen en dan een saunatje pakken; lekker dat we dat thuis hebben.:D;)

Wat is appollon axle, dumbbell hold timber?????
Kan je mij svp uitleggen wat voor oefeningen dit zijn.....:rolleyes:

Wat is appollon axle, dumbbell hold timber?????
Kan je mij svp uitleggen wat voor oefeningen dit zijn.....:rolleyes:

Goed dat je het vraagt: Appolon's Axle is een stang die niet 25mm, maar 50mm dik is. C&J = voorslaan en uitstoten.
Dumbbell hold= 2 dumbbells van de grond pakken en zo lang mogelijk vasthouden. Log Lift=Boomstam tillen.
Voor iedereen: als je een oef. niet kent vraag het gewoon, want anders ga ik er vanuit dat je de oef. kent.:D;)

Doe jij ook aan powerlifting?
Of is dit meer fitness gerelateerd?

Thanks voor de uitleg!

'sterke man' is meer powerlifting
zeker geen fitness ;)

Ik heb Sterkste Man gedaan en heb in Landsmeer 2006 afscheid genomen op een hele bijzondere manier; het laatste onderdeel Stones of Strength (een onderdeel waar ik verschrikkelijk slecht in ben) Ik had 1 of 2 ballen er op gedaan; ben op de volgende steen gaan zitten, maakte 4 buigingen naar het publiek en die gaven me toen een heerlijke ovatie.
Later kwamen een stuk of 30 mensen uit dat publiek naar me toe en die zeiden dat ik nog te jong, te leuk ben om te stoppen.
Ik maak altijd tijdens wedstrijden heel veel contact met het publiek door ze om steun te vragen door ze te laten meeklappen en ik help waar mogelijk de andere sporters door ze aan te moedigen. (heeft me een hele grote sportiviteitsbeker opgeleverd)
Ik denk aan een comeback???:D;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven