XXL Nutrition

Kuurlog 250 test / 250 primo 6 weken

Bezoekers in dit topic

Korte update. Gaat nog steeds goed en maak progressie. Lijk qua gewicht nu ineens wat sneller omhoog te gaan. Zit op 92 kg 9 % vet. Zal morgen foto posten.

Ik wil even het volgende voorleggen. Heb vandaag voor de 6de keer gezet en is voor cools kuurtje de laatste. Nu ga ik over ca een week een kleine week na het buitenland voor mn werk, waar ik waarschijnlijk wel kan trainen, maar niet zoals thuis. Dit zou betekenen dat ik bij thuiskomst direct moet starten met mn nakuur.

Is het een idee om vlak voor vertrek nog een keer te zetten en de week na thuiskomst nog een week te knallen, daarna pas te starten met de nakuur?

Wat gaat een week extra zetten met mn herstel doen?
 
Zou het niet doen. Je hebt in die 2e week nog voldoende gear in je lichaam en wat meer rust kan geen kwaad. Bij thuiskomst gewoon met nakuur beginnen.
 
Zou het niet doen. Je hebt in die 2e week nog voldoende gear in je lichaam en wat meer rust kan geen kwaad. Bij thuiskomst gewoon met nakuur beginnen.

Thanks
 
Ik merk dat ik echt een groeidpurt maak op het einde. Bijna op 93,5 kg. 5 kg erbij gekregen tot nu toe.
 
  • Like
Waarderingen: a. b
F86B3BEE-5672-4DF1-A1A0-99F6FECA129C.jpeg
Gister genomen, vanmorgen op de weegschaal 93,5. Vet is ongeveer gelijk. Is alemaal nog wat voller dan de vorige keer. Eind volgende week starten mijn nakuur.

Qua training ga ik ervan uit dat je moet proberen hetzelfde gewicht te verplaatsen, maar misschien wat minder tot failure ivm herstel? Evt tips?
 
Ik switch vaak naar wat meer powerlift-achtige set en rep ranges. 5x5 op compounds bijvoorbeeld, ik schroef het volume eerder wat naar beneden.
 
Ziet er verder goed uit hoor
 
Nice! Ik doe nu een soortgelijke. Begon met 500 boven onderhoud maar na 1 week opgeschroefd naar 1000 boven onderhoud. Zit nu tenminste weer wat progressie in. Heb heel erg het idee dat je met dit milde kuurtje niks kado krijgt. Geen grote krachttoename en geen extra kilos die uit de lucht komen vallen. Het enige wat het biedt is geen vet toename. Hoeveel je ook eet. Alles lijkt naar je spieren te gaan. Ik denk dat je daar dan ook maximaal van moet profiteren.
Hoeveel boven onderhoud at jij op rustdagen? Ook die 1000? Of minder?
 
Laatst bewerkt:
Nice! Ik doe nu een soortgelijke. Begon met 500 boven onderhoud maar na 1 week opgeschroefd naar 1000 boven onderhoud. Zit nu tenminste weer wat progressie in. Heb heel erg het idee dat je met dit milde kuurtje niks kado krijgt. Geen grote krachttoename en geen extra kilos die uit de lucht komen vallen. Het enige wat het biedt is geen vet toename. Hoeveel je ook eet. Alles lijkt naar je spieren te gaan. Ik denk dat je daar dan ook maximaal van moet profiteren.
Hoeveel boven onderhoud at jij op rustdagen? Ook die 1000? Of minder?

Ik heb wel wat krachtgains gehad maar niet mega. Zat 700 boven onderhoud.
 
JochemB jij nog tips qua training tijdens en na nakuur?
 
Wat betreft trainen denk je in de juiste richting denk ik. Niet meer tot failure en trainen voor 'onderhoud' en niet ' progressie' .
Ik denk dat je daar de meeste baat uithaalt.

En wat zwartepiet al aangaf. Deze kuur krijg je niks kado. Flink erin pompen inderdaad.
 
Vind 5 kg op 6 weken 250test en 250 primo een zeer mooi resultaat.

Je hebt helemaal gelijk. Ik gaf het net wat minder credits dan het verdiende. 5 kg is een zeer mooi resultaat. Helemaal als je rekening mee houdt met het feit dat deze kuur het verlies niet groot is t.o.v. zwaardere kuren.

Ik zou er zo voor tekenen :)
 
Je hebt helemaal gelijk. Ik gaf het net wat minder credits dan het verdiende. 5 kg is een zeer mooi resultaat. Helemaal als je rekening mee houdt met het feit dat deze kuur het verlies niet groot is t.o.v. zwaardere kuren.

Ik zou er zo voor tekenen :)

Idd. Minder sides,sneller herstel wrs. Liever zo dan 10 kg winnen waarvan 3 kg vocht en een zwaarder herstel.
 
JochemB jij nog tips qua training tijdens en na nakuur?
5kg is netjes ja.
Qua training zou ik iets minder volume draaien en proberen je kracht te behouden op de compounds. 2 sets heavy (5 reps of iets dergelijks) en 1-2 sets wat meer reps. Assistence verder op gevoel:).
 
5kg is netjes ja.
Qua training zou ik iets minder volume draaien en proberen je kracht te behouden op de compounds. 2 sets heavy (5 reps of iets dergelijks) en 1-2 sets wat meer reps. Assistence verder op gevoel:).

Thanks. Zal nog wel even blijven doorposten hoe het verloopt als ik klaar ben met de nakuur.
 
Back
Naar boven