Ik was gisteren al vroeg op, uitslapen kan ik sowieso niet, mijn biologische klok wekt mij altijd om 6:00 uur. Ik stond op en nam mijn ontbijt enzo... langzaamaan nadert dan het moment dat ik dan eindelijk inhoudelijk te weten kom waar die FLEX challenge nou helemaal om draait.
Er zijn 30 deelnemers, verdeelt over 3 groepen van 10. Het is de bedoeling dat wij om de 6 weken naar Veldhoven afreizen om de status en progressie te bekijken, en waar nodig (individueel) bij te schaven.
Wij gaan werken in fases, de eerste is de voorbereidingsfase, hier stelt het trainen en eten nog niet veel voor, en is vooral bedoeld om de "tellers op 0" te zetten: uitrusten, blessurevrij zijn etc.
Het trainschema voor de komende tijd lijkt fullbody te zijn, en is de eerste week 2x trainen, de tweede week 4x en gaat langzaam naar 5x per week trainen.
Over mijn vet percentage was ik erg blij (dank zij de flinke griep hahaha) 12%! Niks kwarkpens, zelfs de breedte van mijn taille vind ik acceptabel! Bij de weging was ik 91,5kg, maar ik was kort daarvoor net 2x naar de plee geweest en ik had ook niet veel gegeten. Inmiddels is dat alweer 94kg. Ik ben over mijn "begin stats" dik tevreden!
Eenmaal aanwezig bleken er een paar mensen niet te zijn... plankenkoorts?

Er zaten best een paar buffels bij zeg... damn...Er doen trouwens ook een paar dames mee, al zaten die in de andere groepen.
Eindelijk dan Harry en René in levende lijve gezien. René gaat eigenlijk vooral over de voeding en Harry over de training routine. Het zijn super toffe gasten met veel kennis (en ervaring!) dus ik denk wel in goede handen te zijn.
Na een uur of 2 was het al gebeurt, mijn persoonlijke voeding schema gekregen. Vet en gewicht gemeten en een start foto laten maken.
Als ik even naar mijn voedingsschema kijk, is er geen smokkelen meer bij, het wordt een strak regime, lees: afzien dus! Geen sausjes meer over de pasta, geen suiker meer in de koffie en alleen maar light zooi qua frisdranken...
Morgen gaat de eerste dag in, wish me luck........